Autoracing  KL-varaosat

Duett '67

  • 58 Vastauksia
  • 13991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #45 : 21.05.2020, 19:49:22 »
Ok, eli ehkä syytä pysytellä 3.91 välityksessä. Kiitos

Kuvat muuten näkyy taas..
« Viimeksi muokattu: 22.05.2020, 14:51:12 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Duett '67
« Vastaus #46 : 25.05.2020, 12:41:34 »
Jos ajelee motarilla ilman kuormaa niin toi 3.9 välitys on ihan ok. :)
Muuten joutuu kepittään ahkerasti, eli noi uniballit on hyvä olla kytkimessä.
Kaupunkiajossa ei oo kiva, b18 k nokalla ei ehkä vääntävin yhdistelmä.
Bensaa vie ihan liikaa kun joutuu aina polkeen että tapahtuu mitään ja matkassa joku 10l/100km ihan perus, eikä ole edes mitenkään hiljainen kun on tommonen rämisevä peltikoppi. Ristinivelet ei kestä kun jyristää vääntöalueen ulkopuolella mutta se ongelma voi olla myös muista asioista riippuvainen. Aika paljon tullut ajettua tolla duetilla.
Käynyt monta kertaa mielessä vaihtaa 4.1 tai orkkis välitys. Tai sitten 2.5l stroker niin ei tarvi?  ::)

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #47 : 25.05.2020, 13:22:57 »
No mullahan on ihan perus B18A 123-ignitionilla, eli vääntöä on. Omaa kokemusta ei vielä ole 3.91 välityksestä, mut en usko, että se liian harva on, kun amazonin 4.1 on nykyliikenteeseen vähän tiheä. Mut katotaan kun saan sen liikkeelle. Tarkoitus olisi, että satkua pystyy ajaan mukavasti ilman että kone huutaa kuolemaa.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #48 : 26.05.2020, 21:48:33 »
Perä tuli remontista, kiitos Kulmamieheltä löytyneen, ja nopeasti toimitetun väliholkin. Pyöränlaakerit kun saapuu, niin pääsee kasaamaan loppuun. Sillävälin onkin hyvin aikaa putsailla ja maalailla akseli.

Helman korjausta jatkoin myös, nyt takapäätä tälläkertaa.

Auton pakettiautohistoriakin tuli esiin arkeologisissa kaivauksissa, vanhat maalatut painomerkinnät.
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #49 : 27.05.2020, 20:58:16 »
Näitä tylsiä perähommia taas.
Teräsharjalaikalla kaikki mitä irtos. Oli peräöljyä, alustamassaa, mustaa maalia ja ruostetta.

Sitten kaikki kolot jarrujenputsaussprayllä ja ruuvimeisselillä ja pienellä harjalla, samoin kuin koko akselin sillä putsailin. Sitten vielä rätillä ja asetonilla niin kauan ettei rätti enää muuttunut mustaksi. Seuraavan käsittelyn tein Mastonin ruosteenmuuntimella, kätevää kamaa kun tarttuu kuin tauti noihin syöpyneisiin kohtiin, mutta ei juurikaan terveeseen metalliin.

Muuttuu mustaksi kuivuttuaan, ja tää on sellasta ohkasta maitomaista ainetta, ja kuivuu oikeasti, toisin kuin monet muut ruosteenmuunninaineet.

Tunnissa oli kuiva.
Mulla piti olla jotain mustaa raskaankaluston maalia, mutta empäs löytänytkään enää, joten tyydyin kiskaisemaan 2K sprayllä, saa nähdä miten pysyy, ehkäpä se kesäkäytössä voi pysyäkin.

Nyt odottelen pyöränlaakereita, että pääsee kasaamaan vetoakselit ja säätämään niiden päittäisvälys.
Fedexin kaiffari toi myös paketin Rockautolta...

Näihin voi laittaa joko venttiilin mistä täytetään, tai kompressorin autoon. Mulla olis Monroe ride leveler kompura, mutta puuttuu se mittaripaneeli missä on katkaisija ja painemittari, mistä iskareita operoidaan. Sattuisko sellaista keltään löytymään jouten? Tarvitsisi myös sen putken liittimineen, mikä tulee kompuralta mittarille.
Haastetta aiheuttaa myös kompuran asennuspaikka, varapyöräkaukaloon ei oikein sovi varapyörän kanssa. Ehkä pyöräkoteloon verhoilun taakse saisi sopimaan jos rakentaa sille telineen.
Ideoita? Vai laittaako vaan sen täyttöventtiilin ja täyttelee sitten kotona/huoltoasemalla paineilmalla jos tarvetta?
Iskarit on Toyota Hilux 2wd vm.85-95
iskarit, sama kiinnityspulttien halkaisija, ja myös minimi/maksimi mitat täsmää.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2020, 21:01:37 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #50 : 31.05.2020, 20:05:01 »
Iskarit oli ihan bolt-on niinkuin arvelinkin.

Helman sain hitsailtua loppuun, ja pohjia aloittelin myös.

Volvo PV&Duett

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Duett '67
« Vastaus #51 : 31.05.2020, 20:38:02 »
Nyt on asialliset iskarit.  :o 8) Ehdottomasti kompura kyytiin.

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
Vs: Duett '67
« Vastaus #52 : 31.05.2020, 20:43:25 »
noilla hyvä hakee virosta lasti

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #53 : 31.05.2020, 21:56:42 »
Nyt on asialliset iskarit.  :o 8) Ehdottomasti kompura kyytiin.
Kompuran joutuisi laittamaan konehuoneeseen. Akun oikealle puolelle se sopisi kun tekee telineen tulipeltiin. Ei mahdu varapyöräkaukaloon jos siellä meinaa varapyörää ja työkaluja vielä kuljettaa. Eikä mahdu myöskään takapenkin sivuverhoilun taakse. En haluaisi isoja muutoksia tähän tehdä, joten kompromissinä taitaa kyllä tulla pelkkä täyttöventtiili. Mutta katsotaan, ehkä kompurakamat tulee myöhemmin, kun nyt ensin edes löytää kaiken tarvittavan.
« Viimeksi muokattu: 31.05.2020, 21:58:35 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett '67
« Vastaus #54 : 02.06.2020, 16:53:08 »
Kompuran joutuisi laittamaan konehuoneeseen.

Korvasin varapyörän aikoja sitten tuollaisella vähän halpiksia jämerämmällä irtokompuralla ja paikkausvälineillä.
Taitaisi riittää myös iskareille ja apuja voi antaa myös muille.
https://www.4x4parts.fi/fi/paineilma/9435-air-compressor-12v-160-2400000036913.html

Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #55 : 02.06.2020, 19:00:00 »
Kas, Kimmokin vielä linjoilla. Varapyörästä mä en luovu, monesti ratkennu niin ettei paikka-aineilla tee mitään. Taitaa nyt alkuun tulla vaan täyttöventtiili, ja myöhemmin ehkä kompurasysteemi, jos raaskin sen pultata konehuoneeseen.
Volvo PV&Duett

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Duett '67
« Vastaus #56 : 02.06.2020, 20:03:16 »
Yhdellä kaverilla oli iskareiden venttiili toisena rekisterikilven kiinnitysruuvina. Kätevä ja huomaamaton.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Duett '67
« Vastaus #57 : 03.06.2020, 08:49:07 »
Tosimies laittaa letkun varapyörästä iskareihin ja siirtää paineen sinne missä sitä tarvitaan.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Duett '67
« Vastaus #58 : 08.06.2020, 00:14:39 »
Tälläviikolla on talliaika ollut todella kortilla, ei ole montaakaan tuntia kertynyt.


Mutta perän sain kasattua, vetoakselit paikoilleen uusilla laakereilla ja päittäisvälys shimmattuna oikeaksi.

Kun saa ajoon, niin tarvii vähänpäästä tarkastaa se uudelleen kun kaikki on asettunut paikoilleen kunnolla. Yllättävän paljon meni shimmejä, 2.80mm, onneksi aloitin 3:sta millistä pienentään, enkä esim. 2.5mm:stä. Öljyiksi valikoitui Redlinen marjapuurot, osittain siksi, että sattui löytymään hyllystä, ja motonet oli mennyt jo kiinni.

Huomenna ois tarkoitus nykästä vanha perä pois paikoiltaan ja vaihtaa uus tilalle, sekä asentaa uudet iskarit. Lomat alkaa käymään vähiin, jospa ensviikolla ehtisi hitsailemaankin kun ei ihan älyttömiä ole enää jäljellä.
Volvo PV&Duett

 

Ateho  Elekma