Autodiagnoosi  Carcom Oy

Polestar

  • 291 Vastauksia
  • 135901 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: D5 2007 Polestarin softa?
« Vastaus #90 : 17.07.2012, 21:07:36 »
Mites ku tollsen ajattelin hommata niin mikä mahtaa olla teholisäys ja vähentääkö oikeasti kulutusta kuten lupaavat? :)

Mahtoikos sitä saadakkaan tuohon vanhempaan korimalliin?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 2007 Polestarin softa?
« Vastaus #91 : 17.07.2012, 22:06:09 »
Miksi Polestar? Omaani samanlaiseen laitoin optimoiautosi softan ja näillä muutamalla kilometrillä olen tyytyväinen. Naftaa on mennyt enemmän kun on tullut muutaman kerran poljettua. Perstuntumalla vääntöä tuli lisää. Laatikko ainakin muuttui paljon paremmaksi. Enää ei tule nyökättyä kun vaihtaa kakkoselta kolmoselle. Menee joku tovi ennen kuin pääsen ajamaan tasaisesti ja mittaamaan kulutuksen.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: D5 2007 Polestarin softa?
« Vastaus #92 : 17.07.2012, 22:59:13 »
Samaa meinasin todeta kuin yllä. Joku, mikä tahansa virisofta autoon. Samalla poistaisin hiukkassuodattimen autosta, se pudottaa kulutusta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Vs: D5 2007 Polestarin softa?
« Vastaus #93 : 18.07.2012, 14:18:36 »
Mahtoikos sitä saadakkaan tuohon vanhempaan korimalliin?

Ei ainakaan nettisivujen mukaan saa...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Hdsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • talvi tulee,
Vs: Polestar
« Vastaus #94 : 14.10.2012, 21:28:50 »
Onkos kertynyt jo kokemuksia Polestarista?

lähinnä kiinnostaisi combo 215/440 --> 230/470, eli jos jollain on moinen installaatio autossa alla olisi muutama tiedotonta vaivaava kysymys.

Tunteeko muutoksen pers dynossa?
Kuinkas ohitus kiihtyvyys 80 - 120?
Meneekö löpöä enemmin?
S90 D4 AWD -17

Poissa polarlight

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #95 : 27.10.2012, 16:08:53 »
minäkin harkitsin tuota Polestaria, mutta alkoi kauniisti sanottuna ketuttamaan, että mitään takeita Volvolta ei saa:
- ei esim. 1-3kk tyytyväisyystakuuta ja rahat takaisin ellei tuntunut toimivalta  taikka
- dynamometriraporttia vakuudeksi siitä että tehonnousu on nähtävissä

Takuuhan varmasti ohjelmistotuotteella on itsellään, mutta se ei paljoa ylläolevien  puutteessa lohduta ja vaikka ohjelmisto olisikin kunnossa, todelliset saadut tehot ei välttämättä ole.

Lisäksi ei taida tulla edes valikkoon siten valittavaksi, että voisi
laittaa lisätehokäyrän päälle tai pois, jolloin voisi itse paremmin
vertailla.

Kaiken kaikkiaan mielestäni huonoa asiakaspalvelua ja erittäin epäilyttävä tuotekin kuluttajasuojan kannalta. Polestarin sivuilla puhutaan vain ympäripyöreitä lauseita tyyliin (ei sanatarkasti, vaan "hengessä") : haluatko lisää voimaa autoosi, enemmän iloa ajamiseen, valitse Polestar, olemme Volvon yhteyistyökumppani". Mutta vaikkapa konkreettiset mittaustulokset ennen ja jälkeen ihan oikeista asiakkaiden autoista puuttuvat ja sitten vielä raportti siitä että ihan oikeastikin saatiin mitä ostettiin.
Tiedän että ainahan voi itse käydä ko. raportit ajattamassa ja maksamassa, mutta lisähinta on lisähintaa ja turha niiden papereiden kanssa olisi mennä jälleenmyyjälle valittamaan että tehonnousu olikin vain 10 hevosta.
-----------------------------
V70 vm -99 (Mk1) 2.4 Bens spW business

Poissa Hdsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • talvi tulee,
Vs: Polestar
« Vastaus #96 : 27.10.2012, 16:57:18 »
Vastailen itse itselleni  :D

Onkos kertynyt jo kokemuksia Polestarista?

lähinnä kiinnostaisi combo 215/440 --> 230/470, eli jos jollain on moinen installaatio autossa alla olisi muutama tiedotonta vaivaava kysymys.

Tunteeko muutoksen pers dynossa? Kyllä lähtee raikkaammin
Kuinkas ohitus kiihtyvyys 80 - 120? Hyvä, varsinkin kun ei lyö kick downia
Meneekö löpöä enemmin? 1000km kokemus, eikä haivaittavaa eroa
S90 D4 AWD -17

Poissa Mika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • 320hv/450nm
Vs: Polestar
« Vastaus #97 : 27.10.2012, 19:47:57 »
minäkin harkitsin tuota Polestaria, mutta alkoi kauniisti sanottuna ketuttamaan, että mitään takeita Volvolta ei saa:
- ei esim. 1-3kk tyytyväisyystakuuta ja rahat takaisin ellei tuntunut toimivalta  taikka
- dynamometriraporttia vakuudeksi siitä että tehonnousu on nähtävissä

Takuuhan varmasti ohjelmistotuotteella on itsellään, mutta se ei paljoa ylläolevien  puutteessa lohduta ja vaikka ohjelmisto olisikin kunnossa, todelliset saadut tehot ei välttämättä ole.

Lisäksi ei taida tulla edes valikkoon siten valittavaksi, että voisi
laittaa lisätehokäyrän päälle tai pois, jolloin voisi itse paremmin
vertailla.

Kaiken kaikkiaan mielestäni huonoa asiakaspalvelua ja erittäin epäilyttävä tuotekin kuluttajasuojan kannalta. Polestarin sivuilla puhutaan vain ympäripyöreitä lauseita tyyliin (ei sanatarkasti, vaan "hengessä") : haluatko lisää voimaa autoosi, enemmän iloa ajamiseen, valitse Polestar, olemme Volvon yhteyistyökumppani". Mutta vaikkapa konkreettiset mittaustulokset ennen ja jälkeen ihan oikeista asiakkaiden autoista puuttuvat ja sitten vielä raportti siitä että ihan oikeastikin saatiin mitä ostettiin.
Tiedän että ainahan voi itse käydä ko. raportit ajattamassa ja maksamassa, mutta lisähinta on lisähintaa ja turha niiden papereiden kanssa olisi mennä jälleenmyyjälle valittamaan että tehonnousu olikin vain 10 hevosta.

Oletko koskaan miettinyt että mitäs jos sun volvossa ei ole edes niitä tehoja mitä volvo ilmoittaa? Kysyitkö asiaa myyjältä että saako palautusoikeuden ja rahat jos ei miellytä?

Itse väittäsin että polestar tarjoaa varmasti sen mitä lupaa. Sen verran kohtuulliset lupaukset ovat. Vaikkei kokemusta ole.

Mutta itse aiheeseen, jos valmista ilmoittaa esim. auton kiihtyvyydeksi 0-100 9.0s, mutta auto ei kiihdy vaikka mitä tekis mitenkään alle 10s ja sama pystytään testaamaan useammalla samalla moottorilla olevalla auto mallilla niin ei ole kuluttaja-asiamiehen päätöksellä mitään oikeutta hinnan alennukseen tai muuhunkaan korvaukseen, kun ei ole auton ostoon vaikuttava asia. Eikä auton valmistajan edes tarvitse yrittää edes "virittää" autoa jotta se menisi siihen mihin se lupaa.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Polestar
« Vastaus #98 : 28.10.2012, 01:34:20 »
samu rai:n deefemma luovutti enemmän tehoa kuin polestar lupasi  :pomo:

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Polestar
« Vastaus #99 : 28.10.2012, 09:43:24 »
samu rai:n deefemma luovutti enemmän tehoa kuin polestar lupasi  :pomo:
Aivan: 185 hv => 208 hv (205)  ja 400 Nm => 464 Nm (450) suluissa luvatut
Tosin noihin on jo tottunut, tahtoisi lisää...  :P
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #100 : 28.10.2012, 10:03:24 »
Itselläni V60:en D5 manuaalilootalla MY12. Autossa on pollen ohjelma. Surkea ohituskiihtyvyys, ja muutenkin ei jaksa mielestäni kunnolla vetää isoimmilla vaihteilla. Kyseessä kuitenkin manuaali, jotn automaatin 9%:in tehohäviökin on pois.

Eipä siinä...softaltahan ei voi vaatia sitä mitä lupaavat, ELLEI AUTO OLE TKNISESTI JA MEKAANISESTI KUNNOSSA!!


Sen verran vielä että portin kautta vcds:lä mitattu 80-120 väli taittui aikaan 5.94s. Jos joku/jotkut viitsisivät kellottaa tuon välin vaikka ihan vakiotehoilla/softattuna. Olisi kiva nähdä mihin esim.vakiona menee. Voi olla vaikka automaatti. Kunhan kone on sama 215heppanen, tai softattu. Saisi vähän vertailua tuohon omaan aikaan. Ja lentävällä lähdöllä muten otin aikani.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2012, 16:33:12 kirjoittanut Kulmamies »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: Polestar
« Vastaus #101 : 04.11.2012, 18:32:21 »
Jos joku/jotkut viitsisivät kellottaa tuon välin vaikka ihan vakiotehoilla/softattuna. Olisi kiva nähdä mihin esim.vakiona menee.
Moro mkau, missä päin Suomea vaikutat?

Minulla olisi tossa pihassa ohituskiihtyvyyskellotusta odotteleva 215 hp manuaalina... Kun sinulla olisi nuo vermeet ja osaamista mitata niin voisi vaikka tolla minun autolla kokeilla jos kiinnostusta riittää...?

Lerppu86

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #102 : 06.11.2012, 12:29:13 »
Saako Polestarin optimointeja kaikkiin turbollisiin volvoihin vai pelkästään mallisarjan tehokkaimpiin versioihin.

Oma ajo on hyvin maltillista mutta silti pieni piristysruiske ei olisi pahitteeksi. Ajelen V50 1.6D Drivella (-10) jolla ajettu 60tkm
Päästöt autossa about 109g/km ja kulutus kesäisin alkaa nelosella. Nyt räntäsade keleillä kulutus pyörii viidessä.

Vakio tehot taitavat olla 109hv/240nm. Lastutus firmojen optimoinnit pyörivät 130-140hv/290-310nm välillä.

Kyselyitä firmoihin on tullut laiteltua mm. kytkimen, turbon ja voimansiirron kestävyydestä. Vastaukset ovat vähintäänkin hanurista kun saman tiedon löytää googlellakin. Eli vastaus tulee lähinnä copy/ pastella eikä lafka nää vaivaa vastata viestiin kunnolla.

Jos asiakas kysyy "kestääkö kytkin kasvaneen väännön" niin vastaus on "lastutus tehdään aina osien kustannuksella" AIJJAA?? Minua kun lähinnä kiinnostaisi tietää että jos vakiossa kytkin kestää vaikka 200tkm niin kestääkö lastutettu vain puolet vai 180tkm. Mielestäni jos lastuttaja osaa hommansa niin hän myös tietää mitä minkin auton osat kestää. Pelkkä tietokoneen näpyttelijä ei sitä tiedä. Ympäripyöreä vastaus kun ei ainakaan helpota päätöksen tekoa. Enemmänkin antaa kuvan että "kestää jos kestää, en ole vastuussa rikkoutuneista osista vaikka rikkoutuminen tapahtuisi ensimmäisen 1000km ajon jälkeen"


Osa on jättänyt kokonaan vastaamatta viestiin. Mielestäni se kertoo halukkuudesta työn tekemiseen...

Polestar taitaa olla ns. katulaillinen ja tapa jolla takuut ym säilyvät?
« Viimeksi muokattu: 06.11.2012, 12:55:13 kirjoittanut Lerppu86 »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #103 : 06.11.2012, 14:04:20 »
Tuolta tarkemmat tiedot?

http://www.polestar.se/fi/etusivu/

Itse harkitsin Polestaria, juurikinn katsastettavuuden (lue kuvitelma pienenevästä kulutuksesta, päästöistä ja sitä kautta kulujen lasku) vuoksi. Kertoivat ettei kulutus muutu ja päästöt säilyy samana.

Aikoinaan Rican softalla kulutus tippui ja käsittääksen päästötkin laski, ainakin jotkut mitattavat myrkyt.

En oikein keksi perustetta hinnalle, ellei auto ole takuunalainen.

Ainahan isommat voimat rasittaa / kuluttaa enemmän - mutta kuinka käytännössä vaikuttaa kestoon niin se riippuu käyttäjästä ja kuinka pitkälle tekniikka on vingutettu?

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Polestar
« Vastaus #104 : 06.11.2012, 14:21:41 »
Varmaan aika vaikea tuommoisia takuita antaa että esim miten kytkin kestää. Kytkimen saa vakio tehoillakin rikki vääränlaisella käytöllä.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

RallyBaron  Samppasport