Carcom Oy  Ateho

Polestar

  • 291 Vastauksia
  • 135902 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

donnari

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #135 : 15.11.2012, 14:08:45 »
Meinasin olla ihan uteliaisuuttani yhteydessä Trafiin ja Polestariin että mitä dokumentteja tuolta tulee ja onko softat mitenkä testattu. Kaikki orkkis osat kun ei tarvi samoja lappuja kuin tarvikeosat. Ei taida tulla Volvon madallusjousien mukana tüv-lappuja mitkä tarvitaan tarvikemadallusjousien kanssa.

Mutta jos jollakin on Polestarin softa laitettu D5 tai T6 malliin niin voisi kertoa että oliko softat dokumenteissä mainintaa trafin / VTT:n testeistä?

Volvon madallusjousien mukana tulee aivan samalla tavalla lappu mukana joka tarvitaan katsastukseen.Volvohan ei tee sarjoja itse vaan teettää jouset Eibach:illa ja iskarit Sachs:illa...mukana tulee samanlainen kopioitu lappu kuin muillakin sarjoilla,ainut ero että Volvon paketissa olevassa lapussa on tarkemmin kaikki mitat jousista.Ja jouset on eri väriset kuin jos tilaa suoraan Eibach:ilta.
Ja Trafi:han ei testaa mitään vaan vaatii tarvittaessa esim.VTT:n testituloksia.
Se että joku auto tai lisävaruste on rekisteröity aiemmin muussa eu maassa ja hyväksytty siellä EI tarkota sitä että kelpaa Suomessakin.Eri eu-maissa on mahdollista soveltaa lakeja niinkuin jotkun tekeekin esim.Ruotsin "rakennetut"autot tai aiemmin tapetilla olleet dot-valot jotka kelpasivat mm.Saksassa joka tunnetaan kuitenki tiukkana tuv-maana,tässäkin tapauksessa Suomi soveltaa heittämällä kapuloita rattaisiin.Kaikki asiat jotka ei tuo veroeuroja valtion pohjattomaan kassaan on kiellettyä..moneen asiaanhan tulis periaatteessa muutos jos jaksais valittaa eu-tuomioistuimeen,mutta yksittäiselle kansalaiselle se on liian pitkä ja kivinen tie...
Esim.tuontiautojen kohdallahan vastaavuus/vaatimuksenmukaisuustodistusta vastaava lappu joka on valmistajan todistus,Trafin sivuilla lukee suoraan ettei sitä hyväksytä Amerikkalais valmisteisten kohdalla,MIKSI?Luulis nyt valmistajan tietävän parhaiten mitä palikoita auto sisältää.Tarvittavan lapun voi sitten ostaa niitä kaupittelevalta firmalta joka ilmoittaa testanneensa kaikki mallit,uskoo ken haluaa!!!!
Räty oli väärässä,Suomi se paska maa on!

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: Polestar
« Vastaus #136 : 15.11.2012, 14:54:49 »
Donnari puhuu asiaa.

Tuosta Polestarista. Kun sen Polestar-päivityksen Volvo-diileriltä ostaa niin mukaan tulee kaikki laput, lipukkeet ja kupongit mitä muutoskatsastuksessa tarvitaan. En osaa sanoa lukeeko niissä jotain testeistä, mut aei niissä nyt ainakaan Trafista, Kelasta tms. mitään mainita. Olen tuosta melko varma.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Polestar
« Vastaus #137 : 15.11.2012, 18:37:23 »
Mm. tämmöinen lappu tuli mukana:




Lisättäköön vielä, että kaikkia lappuja en kopioinut, vain yllä olevan, teho- ja vääntökäyrä lapun sekä asennustodistuksen.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2013, 22:45:50 kirjoittanut samu rai »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Polestar
« Vastaus #138 : 15.11.2012, 19:08:22 »
Mm. tämmöinen lappu tuli mukana:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Lisättäköön vielä, että kaikkia lappuja en kopioinut, vain yllä olevan, teho- ja vääntökäyrä lapun sekä asennustodistuksen.
Tämä selvittää. Tuolla oli näköjään tuo viimeinen lause jonka pohjalta trafi voi sooloilla niin kuin haluaa :(
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Mika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • 320hv/450nm
Vs: Polestar
« Vastaus #139 : 16.11.2012, 21:34:42 »
Tämä selvittää. Tuolla oli näköjään tuo viimeinen lause jonka pohjalta trafi voi sooloilla niin kuin haluaa :(

Uskot ilmeisesti lopulta. Eli S60 T6 ei ole mahdollista saada suomessa lailliseksi jos 7 kg/kW alittuu.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Polestar
« Vastaus #140 : 16.11.2012, 23:52:41 »
Uskot ilmeisesti lopulta. Eli S60 T6 ei ole mahdollista saada suomessa lailliseksi jos 7 kg/kW alittuu.
Joo pakko se on uskoa, tuossakin voi varmaan olla konttori kohtaisia eroja että rupeavatko laskemaan tuota suhdetta. Se pitää sitten ostaa uutena suoraan Polestarin softalla jos semmoisen haluaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2128
  • Tampere - Pori
Vs: Polestar
« Vastaus #141 : 17.11.2012, 10:20:18 »
Joo pakko se on uskoa, tuossakin voi varmaan olla konttori kohtaisia eroja että rupeavatko laskemaan tuota suhdetta. Se pitää sitten ostaa uutena suoraan Polestarin softalla jos semmoisen haluaa.

Niin ja jostain syystä jos välttämättä muutoskatsastaa!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #142 : 17.11.2012, 12:46:17 »
Kyllä ainakin itse katsastaisin tehot otteeseen kerran se on mahdollista. Tiedän n.30 Polestarattua autoa ja jokainen auto, jonka asiakas on halunnut muutoskatsastaa, on mennyt katsastuksesta läpi mukisematta, mukaanlukien V60 T6 ( joka on itseasiassa tosi makea peli softattuna. Ei ihan ensimmäisenä tule mieleen, että kaasua painettaessa istuu farmari volvossa). ;)
Joku tuolla aiemmin kritisoi Polestarin hintaa kovaksi, no onhan se aikasta hinnakas, mutta pari asiaa erottaa sen muista: -Se on hyväksytty / ainoa laillinen keino virittää Volvo.
- Huollon ohjelmistopäivitykset voi huolettaa laittaa polestarattuun autoon ilman pelkoa, että virisofta häviää bittimaailmaan ja siellähän tulee jossain vaiheessa varmasti uutta päivitystä myös moottorin ohjauspuolelle, jolloin "softapäivitys" on veloitukseton. Harvinaista eikö totta?
Viimeisen 3 kuukauden aikana olen törmännyt  kahteen nykivään virisoftattuun volvoon tuolla omassa maailmassani.
Molempien ongelmat ovat hävinneet uudella ECM-ohjelmistolla, jolloin viriohjelma on poistunut autosta. Sitä en tiedä minkä valmistajan softat autoissa oli..
Kiiitos ja anteeksi, tämä oli vain oma mielipide, joka perustuu omiin kokemuksiin.

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #143 : 17.11.2012, 12:59:28 »
Niin mietinpä itsekkin, että miksi pitää muutoskatsastaa? Mitä etua siitä oikeesti on? Maksaa 100€ siitä, että ne kirjottaa sun otteeseen uuden teholukeman?? Anteeksi maalaisuuteni, mut en ymmärrä? Ei palkokasveja kärsään. :)

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: Polestar
« Vastaus #144 : 17.11.2012, 15:08:17 »
Mietin että mikä olisi hyvä syy jättää muutoskatsastamatta?  Saahan tolla touhulla autosta lailisen.

Jos auto johon lastu tulee maksaa sanotaan nyt öpaut halvimmillaan 35 000 eur ja lastu (Polestar) maksaa 1190 eur niin kaikkien noiden kulujen rinnalla tuo muutoskatsastuksen kulu on kun kärpäsen paskaa hangella, tunnu yhtään missään  ::).

En tajuu vaikka maalta olen minäkin...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012, 15:38:19 kirjoittanut V-O »

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #145 : 17.11.2012, 17:14:22 »
No siis, missä tilanteessa tuosta muutoskatsastuksesta on hyötyä? itsekkin kyllä mkatsastan, alustan, isommat vanteet ym. Mitkä nyt esim. katsuri ja poliisi-mies pystyy tarkistaan ihan tuosta vaan. Mutta mites poliisi tai katsuri sen näytää, että sulla on ohjelmoitu auto?

On toki joskus kaverille käynyt niinkin, että alunperin 1.6D mk1 golffista tehtiin 1.8T ja keulan kokosella jäähyllä. Poliisin silmään tuo jäähy paistoi liikaa ja liputtivat sivuun. Tekniikka oli kyllä katastettu, mutta poliisi ei otteeseen merkattuja lukemia uskonut ja kuvasi moottorin kamerallaan. Kaveri kysyi, että "mitä konstaapeli meinaa kuvilla tehdä"? Konstaapeli kertoi lähettävänsä ne ake:lle "ja siellä on kyllä semmosia kavereita jotka näistä kuvista pystyy todelliset tehot kertomaan ja todella tarkasti.  :2funny:

Oli siinä kuulema pokassa pitelemistä.
Pakko myöntää, et on koko kyvykkäitä kavereita akella töissä! :2funny:

Joo, mut tarinointi sikseen. Mielipiteitä ja tapoja on monia.=)


Poissa Mika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • 320hv/450nm
Vs: Polestar
« Vastaus #146 : 17.11.2012, 18:41:35 »
on mennyt katsastuksesta läpi mukisematta, mukaanlukien V60 T6

Omapainoa on tarpeeksi niin ei ole mikään ongelma katsastuksessa. Mutta tiedätkö yhtään S60 T6:sta mikä on muutoskatsastettu? Jos tiedät niin paljon on omapaino.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: Polestar
« Vastaus #147 : 17.11.2012, 20:47:59 »
Omapainoa on tarpeeksi niin ei ole mikään ongelma katsastuksessa. Mutta tiedätkö yhtään S60 T6:sta mikä on muutoskatsastettu? Jos tiedät niin paljon on omapaino.
Kuukauden takaisessa Tuulilasissa oli ajossa T6 polestarin softalla. Tarina ei tosin kertonut oliko tehot otteessa vai ei. Tuli mieleen että mitenkähän jos ostaa uuden auton tuolla softalla. Eikö sekin pidä erikseen katsastuttaa nousseille tehoille, koska tehoa on enemmän kuin T6:ssa vakiona.

Edit: rupesin miettimään että Volvon tiedoissa S60 t6 AWD:n omapainoksi ilmoitetaan 1680kg, että onko tuo minkä varustetason omapaino? Summum tasolla kun autoon tulee lisää kaikkea tingeli tangelia joten äkkiä paino nousee. Vastaavan V60 mallin paino kun on 1740kg ja se on jo tarpeeksi painava.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012, 20:50:39 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Mika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • 320hv/450nm
Vs: Polestar
« Vastaus #148 : 17.11.2012, 21:15:38 »
Kuukauden takaisessa Tuulilasissa oli ajossa T6 polestarin softalla. Tarina ei tosin kertonut oliko tehot otteessa vai ei. Tuli mieleen että mitenkähän jos ostaa uuden auton tuolla softalla. Eikö sekin pidä erikseen katsastuttaa nousseille tehoille, koska tehoa on enemmän kuin T6:ssa vakiona.

Edit: rupesin miettimään että Volvon tiedoissa S60 t6 AWD:n omapainoksi ilmoitetaan 1680kg, että onko tuo minkä varustetason omapaino? Summum tasolla kun autoon tulee lisää kaikkea tingeli tangelia joten äkkiä paino nousee. Vastaavan V60 mallin paino kun on 1740kg ja se on jo tarpeeksi painava.

Täähän se mun pointti on kokoajan ollut että saako jälkikäteen S60 T6 leimattua Polestar ohjelmalla. Omapainoon tietenkin varusteet vaikuttaa. Laitetaan kaikkein painavimmat vanteet, sähköpenkit jne... Mä edelleen väitän että ei onnistu jos rekisteriotteen omapaino on Volvon ilmoittama 1684 kg.

Mikäli Volvo on "tyyppihyväksynyt" (vai mikä lie on oikea sana) uuteen autoon tämän, niin silloin ei ole mitään väliä tällä 7kg/kW suomen kansallisella määräyksellä.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #149 : 18.11.2012, 12:03:10 »
Aivan: 185 hv => 208 hv (205)  ja 400 Nm => 464 Nm (450) suluissa luvatut
Tosin noihin on jo tottunut, tahtoisi lisää...  :P
Olikos autollasi vedetty samoilla rullilla tulokset myös ennen pollen asennusta? Ja jos oli, mitkä olivat vakiotehot?
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

Elekma  Autoracing