Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Polestar

  • 291 Vastauksia
  • 135902 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa FXC

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: Polestar
« Vastaus #165 : 12.01.2013, 16:08:00 »
Tarkistin Volvolta ja tarkoittaa kuulemma, että 2012 on uusin vuosimalli johon päivityksen saa. Toisin sanoen 2013 malliin ei vielä saa päivitystä D3 koneeseen.
2012 D3 ja 2013 D4 ovat tyyppinumeroa myoten sama kone, joten kysymys lienee siita ettei haluta vaarantaa kalliimman D5:n myyntia. Paivityspaketti D4 koneeseen tullee, ainakin Ruotsissa, myyntiin kunhan 2014 vuosimallin myynti alkaa.

Toivottavasti Volvo on hankkinut hyvaksynnan Suomeen molemmille vuosimalleille, kun niissa kerran on sama moottori, ja vain pihtaa 2013 paivityspakettia. Talloin 2013 paketin myyntiin tulon voisi olettaa olevan vain ajan kysymys.

Lerppu86

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #166 : 06.02.2013, 20:21:12 »
Tämä ei varsinaisesti tähän ketjuun kuuluisi mutta kysyisin Volvo asiantuntioilta vastaavaa:

Omaan autoon olen haaveillut jo muutaman kuukauden uutta ohjelmaa. Muutamaan liikkeeseen olen laittanut kyselyä ja aika moni on postiini vastannut.

Vaihtoehtojahan taitaa olla tuo ECUn ohjelmointi tietokoneen välityksellä tai vaihtoehtoisesti ulkoisen poksin asentalla.

Mitä tuollainen ulkoinen poksi tekee. Noitakin löytyy miljoona erilaista niin halpoja kuin kalliita. Onko tuollainen vaaraksi koneelle?

Kummallakaan menetelmällä en ole juurikaan löytänyt tapauksia että moottori olisi vaurioitunut lastutuksen jälkeen.


Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #167 : 06.02.2013, 20:30:49 »
Suosittelen lämpimästi unohtamaan boksit. Hyviä softia saa tänä päivänä jo ihan hyvään hintaan.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Lerppu86

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #168 : 06.02.2013, 21:06:51 »
Suosittelen lämpimästi unohtamaan boksit.

Lähinnä olisin halunnut vastaukset muotoon miksi näin.

Aivain yhtälailla joku muu voi sanoa että joku tekee paremmat ohjelmat kuin toinen. Jos minulta maallikkona kysyttäisiin niin hyvää ohjelmaa ei saa aikaiseksi ilman asiaankuuluvaa tehopenkkiä, mittauslaitteistoja ja muuta vastaavaa. Näitä ei edes jokatoisesta laitoksesta löydy ja tästäkin huolimatta joku tekno hiiri sen läppärillä vääntää ilman sen kummempia laitteistoja ja repii hirveät hillot olemattomasta työstä. Parhaillaan ohjelma tulee vaikkapa saksasta ja lastuttajalle jää ainoastaan tehtäväksi sen kirjoittaminen auton moottorinohjauslaitteistoon.

Omalla lähistöllä pajoja on paljonkin hinnat alkaa 540€:sta ja kalleimmat lähentelee tuhatta euroa.

Onko kallein siis kyllin hyvä että siitä kannattaa maksaa halvinta enempää.

Jokatapauksessa taitaa olla niin että tietyt riskit on otettava kun leikkiin lähtee. Lastuttajahan ei ole mitenkään vastuussa siitä kestääkö auto lastutusta. Takuu taitaa kattaa ainoastaan viallisen ohjelmiston.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2013, 21:24:49 kirjoittanut Lerppu86 »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #169 : 06.02.2013, 21:45:33 »
Mitään asiasta tietämättä, veikkaan.
Lastulla muutetaan karttoja ym parametrejä halutuun/parempaan suuntaan.(paljon parempi tarkempi ja turvallisempi vaihtoehto)
Bokseilla huijataan anturitietoja mikä lisää suihkutusta jne.(voisi kuvitella kulutuksen nousevan ja käyvän rikkaalla vähän joka alueella)

Korjatkaa jos meni ihan metsään.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #170 : 07.02.2013, 06:59:29 »
Oikeaan suuntaan. Ja joillakin bokseilla saadaan hurjat railipaineet ja se taas ennen pitkään rupeaa käymään suuttimien ja anturien päälle ynnä pumppu jne.
Ja joa autossa dpf niin saat senkin ajoissa tukkoon.
Haulla löydät kyllä noista boksit vs softat yllin kyllin tietoa.

Kallein ei ole aina se paras! Ainakaan näissä softahommissa. Oma mielipide!
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6870
  • Kaikkee sitä...
Vs: Polestar
« Vastaus #171 : 07.02.2013, 08:52:57 »
Omalla lähistöllä pajoja on paljonkin hinnat alkaa 540€:sta ja kalleimmat lähentelee tuhatta euroa.

Onko kallein siis kyllin hyvä että siitä kannattaa maksaa halvinta enempää.
Kallein ei ole aina se paras! Ainakaan näissä softahommissa. Oma mielipide!

Kannattaa valita sellainen paikka jolla tietää olevan kokemusta asiasta. Debil, Harinen, Turbotec tai joku foorumin yhteistyökumppaneista...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #172 : 07.02.2013, 10:13:44 »
Pyhitetäänhän tämä topikki Polestar-keskustelulle :)

Lerppu86

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #173 : 07.02.2013, 10:58:59 »
Pyhitetäänhän tämä topikki Polestar-keskustelulle :)

Näin toimitaan  8)

Poissa V-O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: Polestar
« Vastaus #174 : 21.02.2013, 22:04:32 »
Itselläni V60:en D5 manuaalilootalla MY12. Autossa on pollen ohjelma. Surkea ohituskiihtyvyys, ja muutenkin ei jaksa mielestäni kunnolla vetää isoimmilla vaihteilla. Sen verran vielä että portin kautta vcds:lä mitattu 80-120 väli taittui aikaan 5.94s.
Millä vaihteella tuo 80-120 km/h veto oli tehty.

Mittausten mukaan vakio V60 D5 M6 kiihtyisi 80-120 km/h 5. vaihteella bauttiarallaa 5,5 sek? Ja edelleen Auto Motor und Sportin mukaan Polestar pitäisi kiihtyä 80-120 km/h 5. vaihteella 4.1 sek.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2013, 22:10:01 kirjoittanut V-O »

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #175 : 23.02.2013, 21:36:25 »
Millä vaihteella tuo 80-120 km/h veto oli tehty.

Mittausten mukaan vakio V60 D5 M6 kiihtyisi 80-120 km/h 5. vaihteella bauttiarallaa 5,5 sek? Ja edelleen Auto Motor und Sportin mukaan Polestar pitäisi kiihtyä 80-120 km/h 5. vaihteella 4.1 sek.
Ihan nelosella mitattu. Vitosella ei mennyt kuin 7.9s. Jokin mättää :idiot2:
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Polestar
« Vastaus #176 : 24.02.2013, 10:12:32 »
Millä vaihteella tuo 80-120 km/h veto oli tehty.

Mittausten mukaan vakio V60 D5 M6 kiihtyisi 80-120 km/h 5. vaihteella bauttiarallaa 5,5 sek? Ja edelleen Auto Motor und Sportin mukaan Polestar pitäisi kiihtyä 80-120 km/h 5. vaihteella 4.1 sek.
kovilta kyllä kuulostaa noi mittaukset   ???

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #177 : 24.02.2013, 11:48:05 »
Tänään mitattua. 80-120 nelosella 4.9s. Vitosella 7.4s. 0-100 8.0s. Kyllä jos ohittamaan lähtee maantiellä esim.nopeudesta 80, niin nelosen saa tupaan laittaa. Satasen jälkeen kiihtyvyys on suht tyydyttävää.
Mittaukset vcds:lä portin kautta.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #178 : 24.02.2013, 12:54:44 »
Tänään mitattua. 80-120 nelosella 4.9s. Vitosella 7.4s. 0-100 8.0s. Kyllä jos ohittamaan lähtee maantiellä esim.nopeudesta 80, niin nelosen saa tupaan laittaa. Satasen jälkeen kiihtyvyys on suht tyydyttävää.
Mittaukset vcds:lä portin kautta.
Minne päin on jäänyt kesärajoitukset voimaan ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #179 : 24.02.2013, 15:06:46 »
Minne päin on jäänyt kesärajoitukset voimaan ;D
Hyvinkään kentälle 8)
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

Elekma  Autoracing