Futurez  Kulkukoira

Ajoneston poisto kilpakäyttöön?

  • 5 Vastauksia
  • 1457 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
« : 19.12.2022, 19:01:38 »
Hullu päähänpisto toteutettu ja aloitettu rakentamaan ralliautoa Volvo S40:sta, 2.4 vapaasti hengittävällä moottorilla. Vuosimalli on 2004 ja on jo uudempaa korimallia (P1 pohjalevy). Projekti on ihan alkuvaiheessa, mutta purkaessa tuli todettua, että sähköinen rattilukko olisi saatava poistettua käytöstä ja kun se nyt on sitten osa myös auton ajonestojärjestelmää, tarttis se saada kokonaan ohjelmallisesti pois. Emuloinnista en ole innostunut kun röykytystä on tulossa... Auto on siis tarkoitus tehdä alkuun kuitenkin vakiomoottoriohjauksella ja muutoin vakiosähköjärjestelmä osin, täysin budjettisyistä.
Tuo vakio moottorinohjausboksi on Denson valmistama, P30650677 (079700-9132) mallimerkinnältään.

Onnistuuko moinen mitenkään/missään? Muutama kieltäytyminen on jo saatu ja muutama hiljaisuus... Ja toki mitä lähempänä Varsinais-Suomea niin aina parempi.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
« Vastaus #1 : 02.01.2023, 15:52:16 »
Sanoisin että sitä ei saa poistettua tai ainakin lähes mahdoton(= maksaa liikaa)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Paikalla RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
« Vastaus #2 : 02.01.2023, 21:11:48 »
Sanoisin että sitä ei saa poistettua tai ainakin lähes mahdoton(= maksaa liikaa)
Joo tältä tämä pahasti näyttää, kun ei mistään suunnalta ole tullut edes etäisesti positiivista signaalia...

Käytännössä taitaa sitten tarkoittaa, että kaivetaan jostain pari tonnia lisää budjettia ja tehdään full race sähköt PDM:llä ja jollain aftermarket ECU:lla.   ;D
Taitaa olla vähissä kokemukset tästäkin aiheesta, että mikä ECU erityisen hyvin sattuisi sopimaan tuohon B5244S4 kylkeen?

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
« Vastaus #3 : 03.01.2023, 10:20:09 »
Joo tältä tämä pahasti näyttää, kun ei mistään suunnalta ole tullut edes etäisesti positiivista signaalia...

Käytännössä taitaa sitten tarkoittaa, että kaivetaan jostain pari tonnia lisää budjettia ja tehdään full race sähköt PDM:llä ja jollain aftermarket ECU:lla.   ;D
Taitaa olla vähissä kokemukset tästäkin aiheesta, että mikä ECU erityisen hyvin sattuisi sopimaan tuohon B5244S4 kylkeen?

Yleisellä tasolla jos PDM:ää harkitset niin mielellään suoraan samanvalmistajan pakettina molemmat. Tai jos harrastusmieltä löytyy niin sittenhän ei ole oikeastaan merkitystä. Pärjää varmasti vaikka Megalle ja SP:n PDM:llä tai Cartek:in perus PDM:llä ja millä tahansa boxilla (Haltec, eRace, GEMS, MaxxEcu, EcuMaster, Link, KMS, Mega...)

MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Paikalla RTP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
« Vastaus #4 : 03.01.2023, 18:36:10 »
Yleisellä tasolla jos PDM:ää harkitset niin mielellään suoraan samanvalmistajan pakettina molemmat. Tai jos harrastusmieltä löytyy niin sittenhän ei ole oikeastaan merkitystä. Pärjää varmasti vaikka Megalle ja SP:n PDM:llä tai Cartek:in perus PDM:llä ja millä tahansa boxilla (Haltec, eRace, GEMS, MaxxEcu, EcuMaster, Link, KMS, Mega...)
Joo näinhän se varmaan ois, tahtoo olla vaan taas just pykälän kalliimpaa, mutta omilla hermoillakin ois varmaa joku arvo...  :D
Eikä tässä nyt sitä maailman helpointa projektia oo muutenkaa otettu, kun tiettävästi kukaan maailmassa ei tämmöstä oo vielä rallikäyttöön rakentanut.

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Ajoneston poisto kilpakäyttöön?
« Vastaus #5 : 04.01.2023, 00:37:18 »
Kysyppäs Contrast works:n Gustavilta. Instassa ainakin on https://www.instagram.com/contrastworks/?hl=fi.

Tuo on aika velho ukko noiden volvojen kanssa mutta eihän kysyminen maksa ainakaan mitään.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy