Kulkukoira  Proturbo

Mistä 300 sarjan uusi/lähes ruosteeton takalokasuoja?

  • 7 Vastauksia
  • 3058 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Eli kysymys selvä, mistä saisi tuollaisia varaosia 300 sarjaan?

Peltinen takalokari, 4D sedaniin, takaoven keskeltä taaksepäin, eli takaluukun kylki.

Siniseltä ei enää saa... tarvis vaihtaa toi ni olis lähes timmi peli.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Mistä 300 sarjan uusi/lähes ruosteeton takalokasuoja?
« Vastaus #1 : 12.05.2012, 23:48:30 »
Koko takakylkeä tuskin saa mistään, jos ei löydä jostain NOS-osaa tuurilla. Klokkerholmiltahan saa sitten tuota kaariosaa, suorat osuudethan tekee helposti suorasta pellistä.

http://www.klokkerholm.com/xProductCatalogue/productCatalogue.aspx?Group=957357

Klokkerholmilta aika moni harvemmin kaupaksi menevä osa on tehdastilauskamaa, mutta jokainen asiantunteva varaosaliike kyllä tilaa pyydettäessä. Ennakkomaksun/varausmaksun saattavat pyytää.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2012, 23:50:09 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Mistä 300 sarjan uusi/lähes ruosteeton takalokasuoja?
« Vastaus #2 : 13.05.2012, 01:17:23 »
Juu, kaari-osa on ehjä, mutta kun kylkeen tullut 23cm syvä painauma lamppu tolpasta, niin siitä ei sitten tee "uudenveroista" muuta kun oikealla pellillä tai 50kg pakkelia. :)

Eli tosiaan, "uusi" peltiosa tarttis saada, kaari on jo siisti :)

Volvolta sai 6-7v sitten kun vahinko tapahtui ton koko palan, mutta siihen aikaa ei ollut käytettävissä samoja rahoja kun tänään... :'(

Minnes nekin osat on mahtanu kadota, prässiin tottakai... :'( ei niitä ainakaan loppuun ole myyty senjälkeen, se on varmaa (2005/6 uusinkin peli oli 14-15v vanha, eli tuo 360e UUSI osa maksoi samanverran kun auton arvo) :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Mistä 300 sarjan uusi/lähes ruosteeton takalokasuoja?
« Vastaus #3 : 13.05.2012, 02:02:31 »
Kyllä siihen osaava peltiseppä tekee suorastakin ehjän, ei tarvitse edes pakkelia kilokaupalla. Suorakin pelti taipuu osaavan käsissä uskomatoman paljon. ;)
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Mistä 300 sarjan uusi/lähes ruosteeton takalokasuoja?
« Vastaus #4 : 13.05.2012, 09:29:46 »
Kyllä siihen osaava peltiseppä tekee suorastakin ehjän, ei tarvitse edes pakkelia kilokaupalla. Suorakin pelti taipuu osaavan käsissä uskomatoman paljon. ;)

Samaa mieltä. Isokin ruttu oikenee oikeilla välineillä parin millin tarkkuuteen. Monessa uudessakin autossa oikaisu on pitkänpäälle parempi kuin saumojen aukaisu ja uuden pellin laitto. Lommon oikaisu onnistuu usein silloinkin vaikka alapuolelle ei pääse.

Jos pellin vaihtaisi niin autopurkaamoista löytyvistä autonaadoista voisi leikata halutun kokoisen palan. Itse lommon kohtaankin voisi vaihtaa palan. Ei se sen kummallisempi homma ole kuin esim lokasuojanreunojen vaihto. Helpompikin voi olla.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Mistä 300 sarjan uusi/lähes ruosteeton takalokasuoja?
« Vastaus #5 : 13.05.2012, 11:12:43 »
Aukilla on varmaan vähemmän huonoja takakulmia jossei kaikki kopat oo jo menny stenalle....

Suoraan takakulmaan sitten vaihdat vaan hyvän kaaren niin tulee hyvä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: Mistä 300 sarjan uusi/lähes ruosteeton takalokasuoja?
« Vastaus #6 : 13.05.2012, 11:17:35 »
Aukilla on varmaan vähemmän huonoja takakulmia jossei kaikki kopat oo jo menny stenalle....


Kyllä näin on.  :D

Yhtä vähänajettua varakoria olen pitänyt sisätiloissa vuosia. Siitä voisi hyvinkin takaosaa joutaa hyvään tarkoitukseen.
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Mistä 300 sarjan uusi/lähes ruosteeton takalokasuoja?
« Vastaus #7 : 14.05.2012, 15:16:03 »
Samaa mieltä. Isokin ruttu oikenee oikeilla välineillä parin millin tarkkuuteen. Monessa uudessakin autossa oikaisu on pitkänpäälle parempi kuin saumojen aukaisu ja uuden pellin laitto. Lommon oikaisu onnistuu usein silloinkin vaikka alapuolelle ei pääse.

Jos pellin vaihtaisi niin autopurkaamoista löytyvistä autonaadoista voisi leikata halutun kokoisen palan. Itse lommon kohtaankin voisi vaihtaa palan. Ei se sen kummallisempi homma ole kuin esim lokasuojanreunojen vaihto. Helpompikin voi olla.
Jos tämä oikenee niin suoraksi että pakkelia ei tarvitse paljoakaan (alle 1kg),niin sitten olen erkki:


Koko kylki siis oli solmussa runkopalkkiin asti, C-pilari kiero kattoon asti, tuosta ei kukaan enää saa suoraa, varsinkaan kun tuo yläreuna on täysin litistynyt ja muodoton ja pelti on revennut useasta kohdasta.

Autopeltiseppäkin sanoi ettei mitään toivoa, uusi pelti. Lommon oikaisumieskin naureskeli idealle (oikaisee työkseen UUSIEN autojen pikkulommoja jotta vältytään maalaukselta ja pakkelilta). :)

Hitsaushommia haluaisin vältellä suoralla peltipinnalla, eivät kestä pidemmän päälle (nähnyt useita epäonnistuneita yrityksiä jotka kestäneet 1-10v ja sit tullut kukka pakkelin läpi).

Paras tosiaan olis ku sais jostain uuden pellin, mutta vois aukinkin kanssa neuvotella.

Yks 4D sedan tuossa pihassa on (tai paremminkin sen takapää), mutta kaaret ovat toivottoman lahot, vaikka ne kerran on jo vaihdettu. Hitsisaumat sentään siinä on viel siistit. :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

RallyBaron  Samppasport