Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5

  • 57 Vastauksia
  • 15703 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw X5 kunnostelua, vaihdettu 320d
« Vastaus #45 : 31.07.2020, 15:22:20 »
332439km mittarissa.
Öljyjen ja raikkarinvaihto. Vanha omistaja käyttäny gm öljyä, mikä tuli kusena ulos.. Miksei ihmiset ymmärrä panostaa öljyn laatuun? Sillä on kumminkin iso vaikutus moottorin ja turbonkin kestävyyteen.. Eikä hinta erot nyt niin isoja oo halvinman ja vähän paremman välillä.

Tähän on yllättävän kallis suodatin tai suodattimet. Yhteensä 46€. Toki raikkari on aktiivihiili. Mutta silti. X5 makso 8€ öljynsuodatin. Siihen nähden jotenkin outoa. Tai voihan fixus saattanu nostaa hintoja   *tumppuun->

Samalla muokkasin putkistoa vanhan omistajan jäljiltä. Resonoi taka akselia vasten tyhjäkäynnillä. Tästä ei kuvaa jaksanu ottaa, 5min homma kun otti taka päästä putken irti ja laitto ruuvipenkin väliin, sai sen verta kasaan puristumaan ettei enää ota mihinkään kiinni.
Sisustaa vieläkin etsiskelen.. Ei oo kauheesti nahkasia tullut vastaan, varsinkaan järkihinnalla.

Lopuks vielä sisä ja ulkopesu.




Jaksoin kromitahnalla kiillottaa putkenpäät. 8)



Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #46 : 24.08.2020, 13:13:55 »
Volvo vaihtu transuun. Kyseessä  vanha maija, asiallisen kuntoinen, aikaisemmat omistajat verhoillu ja vaimennellu paikkoja. Sekä kohtuulliset hifit asenneltu.

2.5tdi 130hp. Automaatti. 1+8 paikkanen. 480tkm mittarissa.



Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #47 : 27.08.2020, 23:21:54 »
Tänään molemmat saanu huoltoa bemmiin polttoainesuodatin, mikä on tosi mukavassa paikassa auton alla muovien takana piilossa...
Vaihtaminen oli sentää simppeliä. Samalla loppu tyhjäkäynnillä pätkiminen.




Volkkariin öljyn ja suodattimen vaihto.
Tässä taas suodattimen sijainti on hankalahko. Joutu ohjaustehostimen säiliön irrottaa sekä moottorin päällä menevän ahtoputken. Ennen kun pääsi käsiksi.




Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #48 : 24.09.2020, 22:28:01 »
Uutta rengas sarjaa bmw alle. Linglong 235/35-19 edessä ja taakse 265/30-19.
400€ sarja asennettuna. Ekat linglongit itellä ja vaikuttavat yllättävän hiljaisilta.

Vanhat alko olemaan loppuun ajettu.





Volkkari meni seisontaan, katotaan koska saan sen kuntoon.
Tuli pieni tulipalon alku minkä sain nopeasti sammumaan. Tätäkään ei tietenkään vakuutusyhtiö korvaa.



Sisusta ei onneksi kärsinyt, kuskin penkin pohja on vähä mustunut. Noita johtoja selvitellessä menee tunti jos toinenkin. Pakko purkaa ja katsoa ettei mistään muualta ole johdot kuoriutunut. En halua sellaista tilannetta että kesken ajon syttyy palamaan, tai ylipäätänsä enään syttymään. >:(

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #49 : 29.09.2020, 19:10:17 »
Tuli aloiteltua volkkaria.
Aika paljon saa johtoja perkailla.  :P

Johtojen perkailujen lisäksi pesasin ohjaamon lattian brake cleanilla. Saa sit lyödä bitumimatot päälle. Sitä ennen tosin siistitään ruostepaikat.



Kojetalua purkaessa tuli vastaan kovaäänisen kaiutin. ;D




Tarkotuksena olisi oikokytkennän aiheuttanut virtajohto napata pois käytöstä. Pitäisi vaan löytää mihin se päättyy. Ja sen jälkeen tehdä uudet virtajohdot hupiakulle.

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #50 : 06.10.2020, 18:25:49 »
Välillä bemariakin kerennyt ihmettelemään.
Led barin asennus näin syksyn kunniaksi.

Maadoitukselle löyty helposti paikka.



Samoin virtajohdolle.



Alunperin suunnittelin tätä munuaisten taakse tai puskurin syvennykseen mutta kummassakin oli sentistä kiinni että olisi mahtunut.



Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #51 : 09.10.2020, 22:24:49 »
Pakukin ruvennut edistymään, palaneet johdot on selvitelty. Enää tarvii kolvata uutta  johtoa tilalle.

Lattiaa purkaessa otin ruostepaikkoja kiinni.

Ei ollut valkoista maalia niin vedin sitten mustalla. ELK
Lattia tullaan eristämään bitumilla täysin, niin ajattelin etten sen takia lähde sopivaa maalia hakemaan.


Kylkeen aloiteltu eristämistä.
Tähän päälle tulee 20mm rouhepuristelevyä.


Katto purettu, samalla sain selviteltyä mistä vesi vuotaa. Puran vielä valtion johdot ja imurinletkun pois. :idiot2:




Näistä takapään läpivienneistä vesi tuli läpi.
Kun kerkeän jatkamaan niin hitsaan kaikki katon läpi viennit umpeen.




Vähän kerkesin jo aloitella.





Kyllä tämä vielä valmiiksi tulee, vaikka välillä tuntuu hommaa olevan liikaa... Eikä tuota aikaakaan turhan paljoa ole ::)

Palon aiheutti webaston itse tehty "johtosarja" ainakin oli sen näkönen kun johtoa menee ristiin rastii ja on jos jonkilaista relettä ja kytkimiä välissä.

Webaston otin nyt kokonaan pois käytöstä, täytyy kattoo jos jossain vaiheessa vien ihan webaston liikkeeseen johdotettavaksi.


Uuden kattopaneelin joutuu tekemään myös,
Vanha on lasikuidusta ja pellistä. Painaa ihan älyttömästi. :2funny:

Tuosta leikkaan ilmansuulakkeiden paneelin talteen.


Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #52 : 27.10.2020, 21:49:41 »
Uusi akku haettu volkkariin. Mbat merkkinen, oon tätä merkkiä käyttäny monia vuosia.
Samalla mietittiin hupiakun kokoa ja sen latausta. Mutta siitä vähän myöhemmin.  8)





Tuli vähän hämärä kuva, katto on eristetty kokonaan.
Seuraavaksi lattia ja kyljet loppuun.



Loppuun vielä entisen omistajan näyte lisävalojen kytkennästä. Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi pitkää johtoa niin on pitänyt liittää sähköteipin avulla jatkoa. Tälläsiä jatkoja on löytynyt useampi.
On vitutus käyrä noussut aivan uudelle tasolle viime päivinä, kun on saanut arjen sankareiden sähkötöitä korjailla... :idiot2:



Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #53 : 02.11.2020, 00:52:04 »
Lattia matolle vähän hellyyttä.

Oli aika rujossa kunnossa.


Eli kunnon putsaus, muoviprimer ja mastonin kiiltävän mustaa.


Tämä jakaa varmasti mielipiteitä.  ;D
Kojelauta oli ylimaalauksen jäljiltä täynnä valkosta maalipölyä. Niin ajattelin maalata kokonaan uusiksi.


Tuli löydettyä GT Golfin ratti kohtuu edullisesti. Asennuskin oli plug&play





« Viimeksi muokattu: 02.11.2020, 05:22:14 kirjoittanut Bäri »

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #54 : 06.11.2020, 21:12:47 »
Ovista löytyi pioneerin ts-131prs erillissarja.
Samalla ne tuli vaimennettua.


Ovipahvit maalattuna.




Ohjaamo valmiina.






Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #55 : 10.01.2021, 18:29:42 »
Vähän päivitystä. Katon tekoa, 4mm vaneria päällystetty fleece kankaalla. Samalla asensin 4 spottia. Jotka on vähän turhan kirkkaat, pitää joku himmennin keksiä.







Aeromotorsilta suodattimia.


Tilasin ebaystä yleismallisen isofixin joka hitsattiin penkin runkoon kiinni.





Pojalle tilattiin tuollainen 360 kääntyvä tuoli.


Keulaan löysin cobran karjaraudan torista 90€.
Valoihin laitoin philipsin h4 led polttimot, älyttömän hyvä ja tarkka valokuvio, hajavaloa ei tule vastaantulijoiden silmiin.

Keulaan tulee yksi pyöreä lisävalo lisää, ja jonkilainen paneeli alas. En ole vielä päättänyt minkä paneelin laitan. Olisi tarkoitus kytkeä erikseen päälle sumun tai sateen takia.
Uudet trianglen kitkat tuli hommattua talveksi, ovat kyllä hinta laatusuhteelta enenmän kuin hyvät.


Kesävanteita etsiny, lähinnä 18" tai isompaa, muttei tunnu missään vanteissa kantavuus riittävän. Ja yllättävän moni käyttää transportereissa liian kevyitä vanteita. Kantavuudesta jää 200-300kg vajaaksi. Periaatteessa tuolla ei mun normi käytössä ole väliä, kun mulla ei koskaan täyttä kuormaa ole päällä. Silti jotenkin mietityttää.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2021, 18:36:33 kirjoittanut Bäri »

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #56 : 12.01.2021, 10:17:22 »
mulla oli volvos trianglen kitkarenkaat, kyl niil jotenki pärjäsi mut sitten kun oli liukasta ja vähän mäkeä niin ei liikkunut eteenpäin.

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Bäri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • www.vrcf.fi
Vs: Bmw 320D E91 & Vw Transporter T5
« Vastaus #57 : 12.01.2021, 11:10:11 »
mulla oli volvos trianglen kitkarenkaat, kyl niil jotenki pärjäsi mut sitten kun oli liukasta ja vähän mäkeä niin ei liikkunut eteenpäin.


Tota vähän pelkään, mut ensi vuonna sen näkee kun alkaa renkaat kulumaan. Moni näistä halppiksista toimii ensinmäiset kilometrit/ vuoden hyvin  ja sen jälkeen alkaa pinta kovettua.
Pakussa tietenkin auttaa isompi paino varsinkin vetävillä pyörillä.

Tänä talvena ollut jo tilanteita kun bemarilla ei ole päässy edes pihasta pois, ja siinä on kumminki hyvä kuntoset nastat alla. Volkkarin kanssa ei ole mitään ongelmia liikkeelle lähdön kanssa, mikäli saa vaan aamulla käyntiin ;D

Toki tää on vähän enenmän säheltämistä verratuna edeltävii neliveto volvoo ja bemariin. Niitten kanssa ei tarvinnut turhaa ressata pitääkö piha kolata ennen liikkeelle lähtöä S*

 

Kulkukoira  Proturbo