Ateho  Elekma

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246244 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #105 : 13.12.2011, 10:34:59 »
3 litraista ei saakaan kun pelkällä automaatilla.
Väärin. 3.0 on saanut manuaalilla, mutta vain 180hv versiota.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #106 : 13.12.2011, 10:43:58 »
Väärin. 3.0 on saanut manuaalilla, mutta vain 180hv versiota.

Ohoh! :o Suomeen sitä ei kai ole tuotu, ainakaan tuota ns uudemmalla korimallilla? Tuon asian kanssa volvoa ostaessa kuutioitiin ja tuo oma ajatukseni on lähtöisin maahantuojan myyntiesitteistä.

Tässä aloittajalle yksi mikä omaan silmään vaikutti lupaavalta yksilöltä http://www.nettiauto.com/volvo/960/4343826
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #107 : 13.12.2011, 10:49:51 »
Ohoh! :o Suomeen sitä ei kai ole tuotu, ainakaan tuota ns uudemmalla korimallilla? Tuon asian kanssa volvoa ostaessa kuutioitiin ja tuo oma ajatukseni on lähtöisin maahantuojan myyntiesitteistä.

Tässä aloittajalle yksi mikä omaan silmään vaikutti lupaavalta yksilöltä http://www.nettiauto.com/volvo/960/4343826
S90 malliin tuli suomeenkin tuo 180hv malli.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #108 : 13.12.2011, 10:52:06 »
Ohoh! :o Suomeen sitä ei kai ole tuotu, ainakaan tuota ns uudemmalla korimallilla?

Ei tuota 180hv mallia kai ole tehtykään kuin uudempaan koriin? Vai oliko niin ettei ole ollenkaan 960-malliin, vain s/v90 malleihin?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #109 : 13.12.2011, 10:59:17 »
Ei tuota 180hv mallia kai ole tehtykään kuin uudempaan koriin? Vai oliko niin ettei ole ollenkaan 960-malliin, vain s/v90 malleihin?
Näin taisi olla, eli vain S/V90. Mutuilen ma.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #110 : 13.12.2011, 11:36:37 »
Minä ostin muutama viikko sitten ysikymppisen, 180hv manuaali. Olen ollut kyllä aika tyytyväinen autoon mutta ainahan jotain pientä laittoa löytyy, ja eihän tuo enää uusi ole. Erittäin mukava ja rento ajaa (jenkkimäinen), penkit ovat huippua ja missä ihmeessä se moitittu keskialueen tunnottomuus on? Varmaan jossain muualla. Titaniumiin en ole koskenut tuon auton oston jälkeen kuin kerran, ja sekin vaan että sai halliin tilaa uudelle tulokkaalle. Jossain määrin tämä auto voittaa uudemmat ajettavuudessa ja mukavuudessa ja välillä miettii, miksi ihmeessä Volvo lopetti näiden tekemisen... :P Tilaakin löytyy pitkälle miehelle tarpeeksi!

Itselleni kenties miinusta tuossa on manuaali mutta kyllä sitä vannoutuneena automaatin ystävänäkin on tottunut käyttämään. Manuaali taitaa myös olla harvinaisempi jo muutenkin harvinaisessa autossa :) Ehkä ensisijaisesti 204hv automaatti oli etsinnässä (ja vielä kun olisi Royal löytynyt) mutta kyllähän tälläkin ajelee ja voihan sellaisen joskus kaveriksi ostaa. Ainakin nyt tuntuu siltä, että tuo auto on tullut jäädäkseen ;)
« Viimeksi muokattu: 13.12.2011, 11:39:56 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #111 : 13.12.2011, 11:43:37 »
Sentään se manuaali on halutuinta M90 mallia ;).
Käytettävyys on ihan eri tasolla kuin vanhemmat M4x lootat.

Autohan on ihan unelma maantiellä ja kiva kruisailla kaupungissa kun vääntöä löytyy kutosesta.
Eikä kannata sitä 170hv 2,5 versiotakaan arastella. Ei se muutu kolmelitraisenakaan mitenkään urheilulliseksi kun omapaino alkaa  kevyimmässä mallissa 1580kg ->
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa EMX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #112 : 13.12.2011, 16:50:18 »
Pari linkkia josta saattaa jotain kivatietää asiaa ym..

http://www.ajovalo.net/Historia/v.htm
http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo

Harmi kun autodb.fi ei enää toimi.
C30 2.0D R-design

Poissa panum

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 ja s/v90
« Vastaus #113 : 14.12.2011, 16:20:51 »
Ohoh! :o Suomeen sitä ei kai ole tuotu, ainakaan tuota ns uudemmalla korimallilla? Tuon asian kanssa volvoa ostaessa kuutioitiin ja tuo oma ajatukseni on lähtöisin maahantuojan myyntiesitteistä.

Tässä aloittajalle yksi mikä omaan silmään vaikutti lupaavalta yksilöltä http://www.nettiauto.com/volvo/960/4343826

Juuri tuota kuolasin, mutta taisin olla myöhässä ilmeisesti tänään jo myyty.  :(

Poissa Kuski92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #114 : 16.12.2011, 06:37:53 »
Noniin nyt on tullut aika luopua ekasta autonräppänästä ja ostaa takaveto Volvo. Kiikarissa on ollu pitkään 740:set 16venttiilisellä 2.3l bensakoneella. Nyt ei vaan oikein tahdo sellaisia olla, eikä etenkään sillä työttömän vastavalmistuneen budjetilla eli 1000-1500e :-\ No laajensin tähtäintä ja löyty 940 Volvo tavallisella 2.3l 8venttiilisellä ruiskukoneella jossa on 130hv :P Ropleema olis nyt siinä et jos nyt vissiin tollanen olis tulossa nii miten tosta silleen pienellä vaivalla tehoja kasvattas, kun tuntuu noin isolle autolle olevan turhan vaisut tehot tossa muuten. Heti ekaks ajattelin et oravafiltteri vaa kiinni, mut sit rupes vaivaa et mikähän ruisku noissa on ja saako siitä bensansyöttöö lisättyä itse :P Vielä kun peltisatsin hommais ja putkiston vaihtas nii tulis hyötyy mut montuttomassa kylmässä tallissa ei oikein kehtais ruveta väsää uutta putkistoo. Löytyy osaamista kyllä autojen kanssa, eli ei oo asiat täyttä hepreaa kuha vaa tietäs mitä tehä, ja mille kohtaa konetta, että hyötyski jotain siitä ;D Ku ei kehtais nokkaakaan vaihtaa tohon heti kättelyssä  ELK Entäs ahtamattoman koneen lastutusta tai jotain ;) Vinkkejä kiittoos ;D
V70 II D5 AWD
ex 940 2.3fb GL, ex Audi 80 2.8 quattro, ex MB 190 2.6, ex V70XC 2.0 T5 italiaano

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #115 : 16.12.2011, 18:20:29 »
Tossa on juttua vapari vinokoneen virittämisestä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10358.0

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #116 : 26.12.2011, 18:32:13 »
terve, sanooko kenellekkään rekisteri numerot ryp-413 tai ora-1 mitään? sama 940 kyseessä ja olisi kiva tietää historiasta jotain! :)
volvoja - onhan noita.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #117 : 26.12.2011, 23:26:16 »
terve, sanooko kenellekkään rekisteri numerot ryp-413 tai ora-1 mitään? sama 940 kyseessä ja olisi kiva tietää historiasta jotain! :)


Tuo ora-1 on Kymenlaaksolaisen kuljetusfirman pomon entinen pirssi. Heillä on/oli toinenkin erikoiskilpinen auto, ora-11.   :juhau:




Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #118 : 27.12.2011, 15:36:05 »

Tuo ora-1 on Kymenlaaksolaisen kuljetusfirman pomon entinen pirssi. Heillä on/oli toinenkin erikoiskilpinen auto, ora-11.   :juhau:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

ryp-413 on tällä hetkellä kiinni autossani, mutta tänään soitettiin katsastusasemalta että uude kilvet on tullu Ora-1 :)

eli autoa on siis joskus ainakin huollettu ja pidetty hyvänä.
volvoja - onhan noita.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
arvio
« Vastaus #119 : 01.01.2012, 12:10:02 »
olisiko kellään villiä veikkausta mihin virta menee?mikä olisi kallein skenaario viasta?olisin lähestymässä tuota maanantaina.www.nettiauto.com/volvo/940/4016496

 

KL-varaosat  Race.fi