Carcom Oy  Ateho

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #240 : 11.06.2013, 23:23:07 »
Sedan,B230FT,M90,ilmastointi,vakkari,sähköikkunat.

Eipä tuolla todellakaan liikaa, ja jos jostain joku löytyy niin on jossain peräseinäjoilla (ei herneitä  ;))

Sori, kattoin, että tuo oli tomaatti, no oli miten oli, on ainakin yks, jossain peräseinäjoella... (kotkassa)
ei se kyl yhtä siisitin näköinen ole ja paljon vanhempi, mut hintaakin on vaan puolet  :D

over and out...

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #241 : 11.06.2013, 23:54:42 »
Mikä ihme teitä pelottaa kilometreissä?

Koeajolla selviää onko hyvä vai huono.

Mielummin ostan 600 000 ajetun huolletun kuin 200 000 ajetun jonka omistaja on ajatellut " kunhan eteenpäin pääsee "
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #242 : 12.06.2013, 08:01:42 »
No kyllä ne metrit näkyy eri paikoissa vaikka olisi huollettu.
Esim kuinka moni vaihtaa tietyn km välein lootan rattaita, ilmastoinnin kompuraa, keskuslukon moottoreita, pyyhkijän moottoreita, yms... Ja varmasti kansiremmpakin voisi olla ajankohtainen, ei ainakaan siitä ole mainittu

Mutta joo kyllä muuten km on vaan luku mittaristossa.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #243 : 12.06.2013, 09:58:01 »
Kilometrien myötä tulee kaikkia hankalia ja "jänniä" vikoja sellaisiin osiin, mitä ei välttämättä ole tehtaalla ihan ajateltu, esim. D24 öljyproppu nyt vaan korkkaa kierteiltään, jos sen avaa ja sulkee lähemmäks 80 kertaa, ohjausakselit väljistyy, penkit vaan kuluuu riippumatta kuinka hyvin on pidetty. SirBBa noista jo mainitsikin aika hyvini, kaikki mikä liikkuu, kuluu.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #244 : 13.06.2013, 15:22:28 »
Omasta yksilöstä ei voinut varmaksi kilometrejä sanoa kuin huoltokirjasta. Esim kuskinpenkistäkään ei uskoisi edes 200 000tkm ajetuksi vaikka mittarissa on 500 000.  Muutenkin sisustaa kehuisin priimaksi. 

Vaihdelaatikon rattaita tuskin kukaan vaihtaa, vaan vaihdetaan kokonaan uusi laatikko, ainakin jos kyseessä on m47  :2funny:


Osat pettää ennemmin tai myöhemmin, se on totta.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #245 : 24.06.2013, 07:59:56 »
Omasta yksilöstä ei voinut varmaksi kilometrejä sanoa kuin huoltokirjasta. Esim kuskinpenkistäkään ei uskoisi edes 200 000tkm ajetuksi vaikka mittarissa on 500 000.  Muutenkin sisustaa kehuisin priimaksi. 

Vaihdelaatikon rattaita tuskin kukaan vaihtaa, vaan vaihdetaan kokonaan uusi laatikko, ainakin jos kyseessä on m47  :2funny:


Osat pettää ennemmin tai myöhemmin, se on totta.

Monet osat pettää aikamonesti tietyillä kilometrimäärillä. Tietenkin moneen osaan vaikuttaa huolto ja käyttökin.

Jos itsekkin lähtisin nyt vaihtamaan toiseen ysiin, niin en kyllä katselisi paljon ajettuja vaikka omassakin alkaakin olemaan kilometrejä.

Poissa retiisi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #246 : 24.06.2013, 20:08:46 »
hephep..
tossa kattellu vm -93 b230FT.. ajettu 440tkm, helkkarin komeassa kunnossa, kone kuin pakasta vedetty.. puunattu siis on, huoltoja tehty ajallaan yms.. sitten itse ongelmaan, vikavalosyttynyt, motarilla ajanut, lähtenyt kiihyttämään ja ei ollukkaan ottanut kierroksia vaan alkanut hyytymään, alkanut vetää jo tiensivuun kun oli vielä kokeillut ja ei mitään ongelmaa sen jälkeen ollut, muutakuin että lambda valo palaa.. puhelimessa siis keskusteltu ja vanhahko kaveri joka ei tajunnut lediboksista hölkäsenpöläystä.. niin mistähän mahtaa moinen johtua?
« Viimeksi muokattu: 24.06.2013, 20:13:04 kirjoittanut retiisi69 »
V90 D4 -18
142 -70

Poissa japiirai

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo 960 3.0
« Vastaus #247 : 25.06.2013, 08:40:18 »
http://www.nettiauto.com/volvo/960/5617366

Onko kokemuksia kyseisestä mallista? Kannattaako käydä edes katsomassa? Tai tunnistaako kukaan kyseistä autoa/ tietääkö vikoja? Tarvitsisin isomman (kakkos) auton.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #248 : 27.06.2013, 09:11:06 »
http://www.nettiauto.com/volvo/960/5617366

Onko kokemuksia kyseisestä mallista?

Mulla oli vastaava vanhempi (-91) hetken aikaa. Siinä oli toki räpelletty johtosarjaa ihan huolella ja kone ei ollut enää ihan parhaassa vedossa. Huohotti aika runsaasti.

Mut noin yleisesti, minusta tuo pata on epäkäytännöllisen ylävireinen ja aski vanhemmiten vähän jännä. Mun yksilössä turbiini luisti ihan hervottomasti ja kytki vaihteet melko epämukavasti. Mainittakoon vielä ennen pitkää väsyvät nivomatit, jotka ei ole ihan halvat vaihtaa uusiin... Mä lähtisin kattelemaan ennemmin varusteltuja 940 classicceja, jos budjettikin on tuota luokkaa. Niistä  voi löytyä kuitenkin aika lailla kaikki samat varusteet kuin tuossa.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Volvo 960 3.0
« Vastaus #249 : 27.06.2013, 09:24:32 »
http://www.nettiauto.com/volvo/960/5617366

Onko kokemuksia kyseisestä mallista? Kannattaako käydä edes katsomassa? Tai tunnistaako kukaan kyseistä autoa/ tietääkö vikoja? Tarvitsisin isomman (kakkos) auton.
Kävin tuota kaverin kans siinä pihassa vilkasee, ei ole hullummassa kunnossa mutta hintaa ehkä vähän liikaa kuitenkin. Uushan se ei silti ole että ei virheetön.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #250 : 23.08.2013, 15:43:21 »
960farkku ei vähäpäästöinen, manuaali, 16valve turbo, siistikuntoinen met.punanen.

Mikäs tollasen rahallinen arvo ilman tunnelisää?
Tars määritellä sen arvoa kun tarjottu vaihdossa ettei hyvitä ns. liikaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #251 : 23.08.2013, 15:54:04 »
960farkku ei vähäpäästöinen, manuaali, 16valve turbo, siistikuntoinen met.punanen.

Mikäs tollasen rahallinen arvo ilman tunnelisää?
Tars määritellä sen arvoa kun tarjottu vaihdossa ettei hyvitä ns. liikaa.

jaa minkä vuotinen ja paljos on ajettu

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #252 : 23.08.2013, 15:59:23 »
jaa minkä vuotinen ja paljos on ajettu
ysikymppinen muistaakseni ja kolmesatkua tais olla mittarissa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #253 : 23.08.2013, 16:08:32 »
960farkku ei vähäpäästöinen, manuaali, 16valve turbo, siistikuntoinen met.punanen.

Mikäs tollasen rahallinen arvo ilman tunnelisää?
Tars määritellä sen arvoa kun tarjottu vaihdossa ettei hyvitä ns. liikaa.
Onko siinä autossa katalysaattori?  :pomo:

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #254 : 23.08.2013, 16:24:08 »
Onko siinä autossa katalysaattori?  :pomo:
On mutta ei lue otteessa katista tai vähäpäästösyydestä, nää on niitä hyvään vanhaan aikaan italiasta raahattuja.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Samppasport  Futurez