Race.fi  Puotilan autokorjaamo

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 246249 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #270 : 23.10.2013, 21:16:11 »
Tuli käytyä pojan (vajaa 2-vuotias) kanssa koeajamassa 940 vm -97 farkkumallin Volvoa tänään ja ihmetys oli suuri kun Cybex Pallas -merkkinen turvaistuin paikoillaan turvavöiden pituus ei takana riittänyt. Onko totta, että kyseisessä mallissa on hieman lyhyet vyöt takana? Kun kaikissa muissa autoissa vyöt ovat yltäneet hyvin. Harmittaa jos sen takia joutuu empimään ostopäätöstä. Vaihdettais eukon Mazda 626:n oikeaan AUTOON :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #271 : 23.10.2013, 21:24:24 »
Tuli käytyä pojan (vajaa 2-vuotias) kanssa koeajamassa 940 vm -97 farkkumallin Volvoa tänään ja ihmetys oli suuri kun Cybex Pallas -merkkinen turvaistuin paikoillaan turvavöiden pituus ei takana riittänyt. Onko totta, että kyseisessä mallissa on hieman lyhyet vyöt takana? Kun kaikissa muissa autoissa vyöt ovat yltäneet hyvin. Harmittaa jos sen takia joutuu empimään ostopäätöstä. Vaihdettais eukon Mazda 626:n oikeaan AUTOON :)

No saahan noita turvavyön jatkopaloja, eikä maksa paljon:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=car+seat+belt+extension&_sacat=0&_from=R40

http://www.turvavyo.fi/privbus.htm

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #273 : 23.10.2013, 21:59:39 »
Itellä oli vuosi sitten sama homma. 945 ja cybex pallas istuin ni tuolta turvavyö.fi firmasta tilasin jatkopalan. Nyt riittää pituus. Mut joo, lyhkäset on ysin takavyöt :(
Ajossa: XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT
Ex volvot: 855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Showroom: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85133.msg1061174798#msg1061174798

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #274 : 23.10.2013, 22:15:58 »
Itellä oli vuosi sitten sama homma. 945 ja cybex pallas istuin ni tuolta turvavyö.fi firmasta tilasin jatkopalan. Nyt riittää pituus. Mut joo, lyhkäset on ysin takavyöt :(

Eikä yksin ysin, kerran tungin C70:iin jonkun turvapenkin, jonka merkkiä en muisata ja olihan työn ja tuskan takana saada etupenkin hihna riittämään.
Kerran oli takapenkillä kaverin kaukalo ja siihen se remeli taas riitti paremmin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #275 : 23.10.2013, 22:25:47 »
Mitä? Kuinka pitkän vyön tuo Cybex tarvitsee? :o Ainakin omassa vuoden 1991 945:ssa on takana niin pitkät vyöt, ettei yksikään sovitettu turvakaukalo/turvaistuin ole ollut tiukallakaan, vaan on jäänyt "löysiä" vielä rullaan. ???

Poissa Miksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #276 : 21.11.2013, 18:15:30 »
Mitäs olisitte mieltä kannattaako hommata -95 960 sedan 2,5l m90 194tkm, ei ole ilmastointia ja jakohihnan vaihto tehty just vai 940 classic 430tkm sedani ja myös m90, teetetty kansipahvin vaihto mutta ohjaus vaihde vuotaa vähäsen.  ::) Kumpaisenkin saisi n. 2 500€

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #277 : 22.11.2013, 13:46:12 »
Mitäs olisitte mieltä kannattaako hommata -95 960 sedan 2,5l m90 194tkm, ei ole ilmastointia ja jakohihnan vaihto tehty just vai 940 classic 430tkm sedani ja myös m90, teetetty kansipahvin vaihto mutta ohjaus vaihde vuotaa vähäsen.  ::) Kumpaisenkin saisi n. 2 500€

No onhan tuo 960 nyt paljon hienompi vaikka mopon koneella onkin.

Siks toiseks tuo tuo vuotava ohjaustehostin ei ole ihan ilmainen vaihdettava.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2013, 14:21:30 kirjoittanut Justus »

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #278 : 22.11.2013, 13:59:00 »
940 classic ehdottomasti siinä on sitä jotain ja tekniikka viimeisen päälle hiotunutta.

Poissa Koltta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Vittuile vaan, saunan takana on vielä tilaa.
    • Koltta karppaa
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #279 : 22.11.2013, 15:06:03 »
Mitäs olisitte mieltä kannattaako hommata -95 960 sedan 2,5l m90 194tkm, ei ole ilmastointia ja jakohihnan vaihto tehty just vai 940 classic 430tkm sedani ja myös m90, teetetty kansipahvin vaihto mutta ohjaus vaihde vuotaa vähäsen.  ::) Kumpaisenkin saisi n. 2 500€

Näistä vaihtoehdoista annan kyllä ääneni tuolle 960:lle. En tosin yhtään väheksy toistakaan vaihtoehtoa mutta tuo pikkuvika vaatii vaivaa ja/tai rahaa laittaa kuntoon. Molemmista on kokemusta mutta samanhintaisena tuo 200t vähemmän ajettu kyllä itseäni ainakin houkuttelisi enemmän.

Poissa Miksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #280 : 22.11.2013, 20:55:09 »
Itsekkin miettinyt tuota 960 kun niin paljon vähemmän ajettu, kait sitä vois mennä sunnuntaina ihmettelemään ja kuuntelemaan. Tekniikka ainakin tuttua sillä omistan jo 960 farkun 2,5l tomaatti ja 418tkm mittarissa. Houkuttelee tuo manuaali ja pienemmät kilometrit, sekä omaan silmään sedani on tyylikkäämpi.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #281 : 28.11.2013, 15:25:52 »
Olis tarkoitus ostaa tollanen vm 1995 960 farkku 2.5 koneeella, kaverilla samanlainen sedani ja ihan hyvältä autolta vaikuttaa, lepposa ajella ja muutenkin. Autossa jokin laakeri takaakselilta menossa, en saanut myyjän puheista täyttä varmuutta mikä, mutta mistäpäin alkaa näiden taka-akselin laakerit mennä ensimmäisenä? Oliskohan vika vaan pyörän laakerissa? Minkä hintainen homma mahtaa olla jos vaihtaa samalla vähän muitakin kuluvia osia akselistoon? Onko näihin mahdollista laittaa vaikka 940 volvon jäykkä akseli? Jakopää remontista myyjä ei ollut täysin tietoinen, uskaltaakohan ajaa 200km kotiin? 320tkm oli autolla mittarissa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa SEN-24

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #282 : 01.12.2013, 19:26:36 »
Onko 940 -98 2.0 turbo Polar mallista kokemuksia? Onko tuo 2 litranen turbo kestävyydessään lähellekkään samaa luokkaa kuin 230fk/ft pata?
Mikä lie tuon Polar mallin tarina yleensä?
Kun Volkkari hyytyy, niin Volvolla jatketaan.
Volvona 945 ja 745.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #283 : 01.12.2013, 21:10:29 »
Onko 940 -98 2.0 turbo Polar mallista kokemuksia? Onko tuo 2 litranen turbo kestävyydessään lähellekkään samaa luokkaa kuin 230fk/ft pata?
Mikä lie tuon Polar mallin tarina yleensä?
Italiaanoille kaupattuja nuo 2litraset Polarit, Polar on sama kuin Classic täällä muualla, ei mitään ihmeellistä.

Se että se on 3dl pienempi pata, ei vaikuta mitenkään kestävyyteen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #284 : 01.12.2013, 21:17:51 »
Italiaanoille kaupattuja nuo 2litraset Polarit, Polar on sama kuin Classic täällä muualla, ei mitään ihmeellistä.

Se että se on 3dl pienempi pata, ei vaikuta mitenkään kestävyyteen.

Polareitahan on saanut about koko 940 mallikaaren aikana, joten ei rinnastettavissa classiciin. Myyty myös muualle kuin italiaan.

 

Ateho  Elekma