KL-varaosat  Race.fi

Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.

  • 21 Vastauksia
  • 9724 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Ennen uskoin älyn voittoon, oli tapanani lueskella moottorifilosofiaa aamunkoittoon,mutta eihän se onnistu kuin mr Miyagin opit menestyksestä voittoon.
Hyvinkää -15 paluumatkalla loppui edellisen lehmän lento.
Edellisen Volvo-jäännöksen romut myyty ja haavat nuoltu puhtaaksi.
Ai hxxxo kun kun on vaikee aloittaa taas tämä juttu,kun on niin paljon kirjoitettevaa ja mitä kirjoittaa tai jättää kirjoittamatta.
Siis uus lehmä koukussa: V40 T4 -98. ajettu -344thkm. Nyt on mukana kuvioissa hyvä ystäväni V8pas1.
Ja panostus tähän juttuun n.1000e.Siis 500e kumpaiseltakin.



« Viimeksi muokattu: 15.04.2017, 23:02:38 kirjoittanut 120ZZZ »

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #1 : 15.04.2017, 23:28:34 »
Auto ei ole kaunein tai menevimmän näköinen tai justseminkähaluannähdä drag race stripillä,mutta kuitenkin meikäläisen tietotaidolla tälläinen oli kuitenkin se heute juttu mitä haluan/haluamme lähteä tekemään.
Tech specs: 500e,kats voimassa 24.9-17.
Specsien mukaan 200hp/300nm ja 1400kg.0-100kmh 7.0s.
Reralyteetti nyt.Ahdot oli 0.7bar about,nostettiin 4 kierrosta hukkaporttia tiukemmin,tulos oli jyrkkä:ahdot n.1.4 baria ja lapatossusta ->tanhutossuun.Ahtoja ihan liikaa.
Taas back 2 bace.
Auto ostettu 09.4.-17 ja jne,tulomatkalla huomattu että ihan "jyrkkä" ravistus  renkaista ja soitto hyvälle ystävälle "Turun rengashoitolaan" ja onko bulju auki nythätätapauksessa?911 send ok ja V8pas1ltä löytys setti 17 vuotta vanhat Bridgestone Potenza rengassetti.Ne alle ja auton käytös muuttus paxxasta hyväksi.Kahdesta mateinryssiä nokiakumista rungot hajonnut täysin.

« Viimeksi muokattu: 16.04.2017, 20:13:15 kirjoittanut 120ZZZ »

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #2 : 16.04.2017, 20:38:33 »
Tuo rajattu rahallinen panostus pistää tarkaan miettimään mitä ostaa ja mihin hintaan.Tuosta tonnista on auton oston jälkeen käytetty puolet ja tuolla loppusummalla ei kovin ihmeellistä viriosaa osteta,vaan ensisijaisesti perushuolto-osaa ja tarviketta.
Yritetään koneesta löytää ainakin ne hukatut hepat ja ehkä 10-20hp pikkujutuilla yli vakiotehon.
Enin osa vauhdinlisästä tulee painon vähentämisestä ja pitävimmistä eturenkaista.
Volvo punnittu romuliikkeen puntarilla ja ilman kuskia ja n.10l bensaa tankissa ja 2 irtorengasta kyydissä,sekä varapyörä paikoillaan.tulos oli n.1330kg.
Omassa trailerissa kantavuus on 1150kg eli 200kg ainkin painoa pudotettava.Ei ihan mahdoton juttu,sillä edellisessä kimppaprojektissa (Golf 3 GTI-edition) painon pudotus oli n.300kg.Keveimmillään Golf painoi 886kg ilman kuskia.
Tämä Volvo kun ei ole enään se paras yksilö,niin ei tule kenellekään paha mieli,jos tämä riisutaan hylsyksi vauhdin parantamisen takia.
Konehuoneesta lähti jo suojamuoveja ja venakopasta sellainen alukehikko,sekä liuta kumilistoja.Syylärin pidikeraudat vaihtus myös keveämpiin.Kaikenlaista osaa ja tavaraa on jäänyt nurkkiin ja niitä etitty ja myös mietitty mitä pitäis nurkista löytyä.Pari OMPin kuppipenkkiä ja paremmat race vyöt,sekä pari 16" radial kiihdytyssliksiä löytys jo.Ainakin 2 leveätä 16" vannetta pitää etsiä.



Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #3 : 16.04.2017, 21:23:46 »
Nyt on kyllä asiallinen projekti (kuten myös edellinen). O0

Tarvitseeko olla katulaillinen? (trailerin maininta kyllä jo vähän kertoo, että ei)

Jos on ilmastoinnin kompressori, sen voisi ottaa pois (=painon säästöä + vähemmän pyöritettävää massaa moottorilla), turbon ilmanotto vaikka toisen ajovalon umpion tilalle (iso suodatin siihen).. bensapainetta voisi nostaa reilusti (4....4.5bar) ja laittaa e85 tankkiin (köyhän miehen "kisabensaa")?

Mutta joo, kyllä tuolla pitäisi aika helposti päästä sinne 1100kg luokkaan.. kun riisuu kaiken tarpeettoman autosta.
16" peltivanteet (7-8kg / kpl) taitavat olla kevyemmät mitä useimmat alumiinivanteet mitä järkevään hintaan tarjolla.

Tuossa voisi olla ihan hyvä tehdä ohivuotomittaus.. ja varmistaa ettei merkittäviä vuotoja ole.
Männät ovat varmasti karstaiset, voi käydä niin että kun kone käy paljon kovilla kierroksilla, niin karstat irtoaa ja päätyy öljynkiertoon tukkien öljypumpun imusihtin.. kunhan mainitsin, kun tuli vain tässä mieleen -- kiertokangen laakerit taisi siitä 960:sta mennä?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #4 : 17.04.2017, 19:54:45 »
Jep,960sesta meni ykkösen kk-laakeri paluumatkalla Hyvinkään street slidesta ja siksi siitä olis hyvä aloittaa sudittelu,ympyrän sulkeutuminen.
Autossa viellä leimaa 24.9 asti ja sen jälkeen ei ole tarkoitus leimata.Ei tartte olla katulaillinen ja kun unohtaa tuon katulaillisuusjutut,niin antaa vapaammat kädet yrittää saada kulkemaan kovempaa eli suoraan sanoen kevyemmäksi.
Ilmastointi toimii viellä,mutta kyllä sen osat lähtee jossain vaiheessa ja ABS jutut myös.
Hukkaporttia löystin 2 kierrosta takasin päin ja viellä nostaa ahtoja yli 1.1baria,vielläkin vähän liikaa,mutta uskaltaa antaa jo paremmin monoa.Bensaa menee kivasti testaillessa ;D

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #5 : 26.04.2017, 16:48:13 »
Tässä laitteessa oli varapyöränä 5tuumanen vanne sillä päällä 175nen normirengas ja sellaiselle piti etsiä pari.Sellainen löytyikin torista ja kun muutakin asiaa ole kehä kolmosen nurkille,piti se noukkia talteen.Nyt on halvat rear runnerit valmiina.Renkaan halkaisia kasvoi n.sentin kun lisäs rengaspaineen 2 barista 4.5 bariin. nyt ollaan 515 eurossa kokonaiskuluissa.


Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #6 : 26.04.2017, 19:38:01 »
Samalla "kehä kolmosen tuhlaus" matkalla löytys matkaan Melberin 16" aluvannesetti.
Noille tulee nämä Hoosierin katusliksit.Kun kummit vanteella,niin koetetaan noi kummit pehmittää trackbitellä.




Nyt jo 545e,vanteet maksoi kokonaista 30e setti.



Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #7 : 11.07.2017, 16:19:33 »
Hyvinkäätuli ja meni ja jäi käymättä,tuli liikaa muutoksia matkalle.Nyt olis taas aikaa touhuta.Noi 16" renkulat tuli koesovitettua etupäähän ja jäi jopa tilaa jousilautasen ja renkaan väliin.




Öljyt ja suodatin vaihdettu ja piti samalla vaihtaa jakopääsetti,mutta löytyskin tietoa että se olikin vaihdettu n.45t km takaperin,joten se jäi tekemättä.
Moottorin etupuoleinen kumityyny oli niin huono,että sille piti tehdä jotain ja halvin korjaus oli sen kiinteäksi hitsaus.



Samalla kun vasen puoli etupäästä oli ilmassa,rapsuttelin ylimääräistä rojua pois lokarin sisältä.



Kulut nyt n.590e


« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 19:15:19 kirjoittanut 120ZZZ »

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #8 : 19.07.2017, 19:14:28 »
Takapenkki poistettu,Vänkkärin penkki poistettu.Vetokoukku poistettu. Takalaatikon verhoilu poistettu.(Osat myynnissä halvalla jos kiinnostaa) Summittaisen vaakamittelön tuloksena n.60kg lähti painosta. Rengastus vaihtus alle rata-ajoon paremmin sopivaksi,perjantaina suunnitelmissa kaiken mennessä putkeen,käydä Ahvenistolla kokeilemassa miten mutkaympyräajo onnistuu tältä laitteelta.
Ja ilmottauduttu on WCSC Porin kisaan 29.7.-17  Street ET-luokkaan. Tähtäin on alta 15s vartilla.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 19:16:06 kirjoittanut 120ZZZ »

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #9 : 22.07.2017, 10:23:14 »
Nissan sportti kerhon ratapäiville pääsi tänä vuonna klubilaiset vierasmerkkisillä autoilla ajamaan rataa ympäri ja sinne lähdin kokeilemaan miten Volvolta sujuu ympäriympärirata.




free image hosting

3 tuntia ajoaikaa olis ollut,mutta ei jaksanut vääntää kuin 2 tuntia ja n.40kierrosta,mutta hauskaa oli koko rahan edestä.

https://www.youtube.com/watch?v=aeURxt2vsTs

Vakio alusta ja vakio jarrut ja alla jo ekassa lehmän alla olleet Star Performer 205/50r15" kummit,7" vanteilla.



image hosting

Ei pahemmin ollut murheita,kerran ahtoputki irtos ja kun alkoi kaarteissa vauhti lisääntyä,niin käsijarrun merkkivalo aloi vilkkua.Saattaa tosin liittyä johonkin muuhun juttuun toi merkkivalo.

Mutta auto viellä ehjä ja seuraavaksi sitten stripille.

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #10 : 23.07.2017, 21:47:36 »
Takapuskurista purin pois tuon rautakehikon ja muovi/styrox sydeemin,sekä puskurin alta pikkusiikkeet ja roiskeläpät.Muovikuori paikoilleen ja uretaanivaahtoa purkillinen pitämään muovikuori kuosissa. 5e maksoi tämä turaaminen.


picture hosting

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #11 : 30.07.2017, 07:55:33 »
Pori WCSC kisa tuli ja meni. Päivä komia ja kalustoa todella paljon.
Nyt oli siis tämä lehmä ekaa kertaa kisassa. Street et luokassa päästiin sijalle 5-7 ja kolmannessa pudotuslähdössä "lehmä" viilliintys ihan hurjaksi ja mentiin 0.255 alle indeksin ja pihalle.
15.1/146kmh ja 2.1s 60ft päivän paras aika. Tarkempi juttu myöhemmin kotona.
Auto pikkkumurkeen jälkeen taas korjattu ja tänään Alastarolle.

Poissa TomppaT4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #12 : 30.07.2017, 14:43:31 »
käsijarrun merkkivalo aloi vilkkua.Saattaa tosin liittyä johonkin muuhun juttuun toi merkkivalo.
Nää on aika tarkkoja jarrunesteen määrästä, liittynee siihen.
Ajossa Audi A5
S40 T4 -98, V40 1.9D -03, V40 T4 -99,
S60 2.4 -02, V40 T4 -98

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #13 : 30.07.2017, 21:22:06 »
Nää on aika tarkkoja jarrunesteen määrästä, liittynee siihen.

Ei nesteen lisäys auttanut,mutta ei asioiden edelle.
Siispä la aamuun.Porin kisakatsastus oli ihan asiallinen ja katsuri pyysi putsaamaan öljytipat auton alta silloin tällöin,muuten ok.
Eka lähtö oli totuttelua ja lähdin ihan liian pienillä kierroksilla,hyytys lähdössä ja ajanottolaitteet pelas vaan ekat 200m ja aika 10.2s.
Toisen lähdön koetin ilman luistoestoa ja sehän meni ihan sutimiseksi viellä kolmesellakin,aika 17.1,pooring.
Kolmas lähtö estolla ja lisää kierroksia lähtöön ja nyt jo komeesti 15.842/143.54kmh. 60ft 2.648.
Neljäs lähtö ja yritin panostaa reaktioon ja sehän meni putkeen, rt 0.548s ja 60ft jo nyt 2.389s ja15.442/143.48kmh.Noin 350metrin kohdalla tuli jäähdytys nesteet tuulilasille ja lämmöt nousi.Ajoin kuitenkin varikolle asti ja loput 30metrii piti työntää kun jo höyryä nousi konepellin alta.
Jäähdyttäjän yläosassa oleva muoviosa oli katkennut ja päästi nesteet karkuun.
Varaosia ei ollut,mutta onneksi muovikappaleeseen oli jäänyt sen verran putkennysää,että letkun sai kiinni viellä ja lisävarmistuksen tein rekisterikilvestä leikatusta alumiinisuikaleesta.


photo upload

Kilpi nyrsitty.



image hosting

Paikallisen Volvo-harrastajan avustuksella löytys ehjä osa,mutta sitä ei päässyt lähtee hakemaan,kun pudotusajot oli just alkamassa.
26-kaaviossa (ehkä nyt oli viellä mukana 20-21 autoa,arvio) ja toiseksi viimeinen pari.
Sininen pickuppi vastaan ja oma indeksi 15.40s.
Hyvällä 0.583 reaktiolla matkaan ja oma aika 15.735 eli jäi paljon indeksistä,mutta kun kilpakumppani ajoi n. 0,2s alle,niin jatkossa oltiin.
Seuraavalle rundille Seinäjoen runneruppi eli vastus kovempi.
Joku häikkä sill tuli lineupissa ja kun lähettäjä näytti oikeet merkit,niin tylysti lähtötouhut ja soolona kolmannelle rundille,
Vastaan saman paikkakunnan nuori jannu vihreällä moparin lintalla.
En tiedä minkä herätyksen tämä "lehmä" sai,mutta lähtö oli kuin sonni makuulta ja heti tuntus että nyt lähtö onnistus.
Mopari ei saanut kiinni ja en ruvennut jarruttelemaan,vaan täysillä maaliin.Tiesin kyllä heti,että alle meni, mutta että 0.255s. 60ft 2.185 ja 15.145/146.10kmh.
Video lähdöstä
https://www.youtube.com/watch?v=m7PA7AapyhA

Ja pakkaamaan.



Tästä hyvä jatkaa.Paluumatkalla kävin hakemassa ehjän osan,jotta pääsis sunnuntaina ajamaan Alastarolle ympärirataa.
630euroa mennyt nyt autoon.


Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Volvolla kisaan on kuin lehmällä ravikilpailuun.part 2.
« Vastaus #14 : 30.07.2017, 21:37:49 »
Tälle touhulle on kyllä pakko nostaa hattua! Näyttäishän tuolla kabiinissa olevan vielä hiukan kevenneltävää  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Futurez  Kulkukoira