Futurez  Kulkukoira

240 DL Turbo R-sport, V40 TD ja 850 2.4 10V

  • 1 Vastauksia
  • 2428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NIKKE240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
240 DL Turbo R-sport, V40 TD ja 850 2.4 10V
« : 11.12.2017, 23:31:40 »
Ostin pari vuotta sitten 240 DL, 84vm, muutamalla satasella perikunnalta ensimmäiseksi projekti autoksi. Oli seissyt viisi vuotta heinikossa ja pohja sen mukasessa kunnossa. Muita isoja vikoja ei ollut.Vanha Wetterin esittelyauto. Tekniikkana B200K + M45 + 1030. Mittarissa  300 tkm. Varusteita oli   snowcap, radio, etukaiuttimet ja takakaiuttimet, balance säädin, takalasin verho.

Tällä hetkellä autoon tehty
Alapallonivelet
Etujouset ja Etuiskarit
Etujarrukilvet
Raidentangonpäät
Alatukivarret eteen
Jarrusatulat eteen
Jarrupalat
Jarrulevyt
Kallistuksenvakaajan tukitangot
Etuiskarin ylätuet
Tehostettu ohjaus
Alatukivarren takahelat
Jarruletkut
Etuheijastimet
Takavalot
Tulpat
Suodattimet
Takalasin ritilä
Taakse heijastinpaneeli
Etuoviin tuulenohjaimet
Virgot
Toimiva radio
Lisämittareita asenneltu
Pohjaan tehty oikea takalattia ja etulattia


Tämänhetkinen tilanne
Kone nostettu keulilta ja hommattu alakerraksi B19A jonkan kunnostus on aloitettu. Koneeseen tehdään perus kunnostus johon tulee  R-sport Turbo sarja antamaan muutaman hepan lisää.
Pohjassa vielä aika paljon tekemistä esim, helmat, munapussit, vasemman puolen lattia.
Taakse pitäisi kasata alusta uusista osista.














image upload





















Viime kesänä hommasin V40 TD, 98VM, mittarissa oli ihan sopivasti rellun koneelle 635tkm. Leimaa oli vielä pari kuukautta. Varusteita on ilmastointi, vakkari, sähkölasit,  Sähköpeilit,hirveät ajettavat madallusjouset. Lataus vikasena ostin oli laitettu uusi laturi ja moniurahihna. Tallilla alkoin tutkiin miksi ei lataa uusilla hilpeillä laturi on uusi ja hihna, kokeilin hihnaa niin hihna pyöri tyhjää joka suuntaan vaikka oli tiukalla. Ensimmäisenä tuli mieleen että on kampiakselilla moniurahihnan pyörä löysällä mutta tiukassa oli. Sitten huomasin että kampiakselin moniurahihnan pyörässä on jokin vaimennus kumi joka oli irronnut liimauksesta ja siinä pyöri hihna tyhjää.
Seuraavana päivänä kävin purkaan uuden pyörän ja nakkasin kiinni, kaikki lataus viat lähti uudella pyörällä.
Saman tien Volvo otettiin pois seisonnasta ja ajoon.






Kilsoja tuli pari tonnia ja sen aikana tuli sähkö vikoja, radion sähköt hävis, hälyttimen sähköt hävis ja keskuslukituksen sähköt hävis. Sähkö viat lähti radion johtoja heiluttelemalla. katsastus alkoi läheneen kuitenkin kunto oli kohtuu hyvä niin päätin alkaa laittaan leima kuntoon. Helmoja alkoin hitsaan oli sen verran rankkaa hommaa niin tulin siihen tulokseen että kitti korjaa lätkin kilon kittiä ja paljon alustamassaa. Käsijarrun kiristin ja viimesenä hommana oli oikean etuvalon lasin reikä johon laitoin kirkasta teippiä ja lakkaa.
Sain vikalistan käteen niin ei se ollut leiman saaminen läpihuutojuttu vasen etujousi poikki, alapallonivelet väljät, etuvakaajan tangot väljät, raidetangojen päät väljät,  vanhoihin hitsi paikkoihin lisää saumaa.
Laitoin nuo viat kuntoon ja hain leiman.


Tämänhetkinen tilanne

Pari kuukautta sai ajella ilman isompia vikoja ja sitten viime viikonloppuna huoltoasemalta lähdettäessä 2.00 aikoihin pamahti jakoihna poikki. Työntämällä parkkiin ja konepelti ylös  kiroilemaan miksi sitä jakoihnaa en vaihtanut.
Volvo kaverin pihaan yöksi ja seuraavana päivänä hain hallin pihaan ja alkoin etsimään uutta konetta, kone löytyin sopivaan hintaan läheltä. Ei se auta kuin alkaa tekemään kone jumppaa.
Mitähän sähkö juttuja tarvitsee ottaa huomioon tässä koneen vaihdossa.



Kirjottelen 850 ja lisään kuvia joku päivä.



« Viimeksi muokattu: 12.12.2017, 20:45:25 kirjoittanut NIKKE240 »

Poissa NIKKE240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 DL Turbo R-sport, V40 TD ja 850 2.4 10V
« Vastaus #1 : 23.04.2018, 22:48:07 »
Noniin 240 saatu eteenpäin.
Pohja hitsattu kuntoon ja samalla reilusti vaimennusmattoa jalkatilaan.
Taakse tuli uudet jarruosat ja muutama pusla.
Käytin leimalla pari viikkoa sitten, vielä vakio moottorilla ja leima tuli kehujen kera.
































« Viimeksi muokattu: 23.04.2018, 22:55:33 kirjoittanut NIKKE240 »

 

Ateho  Elekma