Autoracing  KL-varaosat

Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus

  • 25 Vastauksia
  • 10276 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« : 16.01.2018, 01:41:46 »
Eli aikeissa olisi turbottaa tuo seiska, kaikki osat oikeastaan löytyy eli ft:n turbo,pakosarja,välijäähy,suuttimet yms hilppeet. Ainoastaan tuo tämänhetkinen moottorinohjaus mietityttää kun käsittääkseni tuohon ei saa mistään lastuja. Rikkaalle toki saisi kertovalla bensapaineensäätimellä mutta se ei kuulosta parhaalle vaihtoehdolle.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #1 : 16.01.2018, 08:21:00 »
mikä tehotavoite? jos vakioturbon tehot, niin eikös helpointa olisi hommailla lh2.2 turbon purkit.

Jos tarkoitus mennä paljonkin yli "perus virityksistä" (yli 200hp), niin itse siirtyisin johonkin toiseen ohjaukseen...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #2 : 16.01.2018, 13:36:20 »
Sehän olisi varmaan fiksuinta kun semmoset löytäisi jostain. Tehotavoite on 160-180hp

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5074
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #3 : 16.01.2018, 14:27:20 »
Helpomalla pääsee ostamalla LH 2.4 purkit ja johtosarja..
Osto-ilmoitusta kierrätyskeskuksen puolelle..

Tai sitten kokonaan siirtyminen megan yms ihmeelliseen maailmaan.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #4 : 16.01.2018, 14:42:44 »
Joutuukos tuossa Lh2.2 - 2.4 swapissa vaihtamaan uusia antureita miten paljon vai meneekö vanhoilla?  Haulla ei oikein löytynyt ns.rautalankaversiota tuosta muutoksesta. Kaveilla olisi toki ostrichi niin sillähän saisi sitten säädettyä tuon härvelin sen jälkeen.
E: löyty ebaysta pari turbo 2.2 bensaboksia niin ajattelin alkuun laittaa vain semmosen ja katsoa sitten jos tehoa mieli tekee myöhemmin lisää niin suoraan esim megaa.
https://m.ebay.com/itm/Volvo-760-740-turbo-ECU-ECM-Bosch-Jetronic-Computer-0280000518/122913654893?hash=item1c9e39886d:g:GxMAAOSwTM5Y0oYI
« Viimeksi muokattu: 16.01.2018, 16:24:26 kirjoittanut Reinikka99 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #5 : 16.01.2018, 20:51:01 »
Tarttet myös syttyboksin. Se on ihan hyvä lähtökohta, rahtu vakiota isommilla sumuilla ja immun piuhoihin zenerdiodi juottelemalla (estää fuelcutin vakiolastun kanssa, kun imm signaali ei nouse tiettyä ylemmäs) pääsee sinne mihin vakioahdin ja hilkkeet riittää. Jos siitä lähdetään virittämään, voi joko metsästellä jotain lasturatkaisua 2.2:seen (saatavuus tosi huono, mutta on olemassa) tai suosiolla päivittää ohjauksen johonkin toiseen. Johtosarjan puolesta voisi päästä jopa aika helpolla, kun vetää kampuran anturille syttyboksilta johdon niin sitten taitaakin loput erot olla lämpöanturin toinen pinni sytkäboksille ja pinnijärjestyseroja loput (tämä ihan ulkomuistista fiilispohjaisena, mutta anturit ja hilut on pääosin samoja, tyhjäkäyntiluisti on eri mutta johdotus käy pinnit boksilta oikeaan paikkaan laittamalla/tarkistamalla, kuten muutoinkin suuttimet, lämpö/lambda jne)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #6 : 16.01.2018, 21:12:10 »
Joo, kiitoksia vain neuvoista. Heti tuli hyvä kuva kyllä tästä foorumista kun sai asiallisia neuvoja! Täytyy se sytkäboksi vielä katella jostain. Ja tehoa ei tosiaan tässä setissä muutenkaan olla paljoa hakemassa kun ilmeisesti linnunluilla tuo kone niin nehän ei juuri yli 200hp kestä?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #7 : 16.01.2018, 21:24:52 »
Jos oikeasti on linnunluut niin luokkaa 0.8bar on jo koko lailla sokka löyhässä, sillä se tuottaa sen 200hp ja hyvästi yli 300 vääntöä. 0.9bar vakio FT ahtimella ja tarvike (=pöntöiltään sama kun vaparin) pakoputkistolla sai 215hp ja 360Nm. Linnunluilla olevia B230ET koneita on posauteltu tosi olemattomilla muutoksilla vakioon.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #8 : 16.01.2018, 21:40:58 »
Paras siis pysyä jossain 0.5 ahtopaineissa ettei nyt heti hajoa, öljynpaluuta öljypohjaan tehdessähän sen toki näkee onko paksummilla veiveillä.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #9 : 29.01.2018, 23:11:34 »
Jos lohkossa on mekaanisen pensapumpun reikä niin siitä katsomalla näkee myös mitkä kiertokanget. Näin tarkastin omasta -91ft koneesta.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #10 : 29.01.2018, 23:21:49 »
Jos lohkossa on mekaanisen pensapumpun reikä niin siitä katsomalla näkee myös mitkä kiertokanget. Näin tarkastin omasta -91ft koneesta.
Miten ihmeessä tää onnistuu kun en oo kertaakaan ite nähny kun apuakselin  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #11 : 29.01.2018, 23:32:37 »
Miten ihmeessä tää onnistuu kun en oo kertaakaan ite nähny kun apuakselin  :o
Helposti, yläviistosta katsoen näkee 2. kiertokangen, itseasiassa juuri sen kohdan kangesta minkä tunnistamiseen vaatii. Tietenkin kampuran päästä pyöritellä siten että se tulee näytille.
Ohessa kuvat jotka kertoo mitä katsoa. Eli tuosta kiertokangen pultin reijän yläosasta näkee sen kumpi kanki. Linnunluussa tuo yläosa on koneistettu tasaiseksi.


Kuten kuvasta huomaa niin kun katsoo yläviistosta niin apuakselin ohi näkee selkeästi kiertokangen  ::)
E:lisätään senverran että kyseinen tarkistus tehty autossa paikallaan, tyhjäkäyntiventtiilin/lisäilmaluistin irroitin paikoiltaan ja työnsin vähän sivuun. Sitten vaan puhelimen kameralla kuva reijästä.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2018, 23:35:23 kirjoittanut J4nne_ »
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #12 : 29.01.2018, 23:57:12 »
Tjaa noissa oli tollasiakin tunnistus kohtia pelkän paksuuden arviomisen lisäks  :D Thänks...  O0

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #13 : 09.02.2018, 02:53:19 »
Tuli tuo bensaboksi ebaysta mutta onko turbon johtosarjassa jotain eroa kun sen kanssa ei millään käyntiin? Yskii vain pirusti ja välillä jyskyttää yhellä pytyllä. Syttyboksia tosiaan ei vielä ole eikä vaparin boksilla ole tarkoituskaan ajaa, ihmetyttää vain onko rikki tuo bensaboksi.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B230F LH2.2 turbotus
« Vastaus #14 : 23.02.2018, 09:01:35 »
Ei kukaan osaisi auttaa?

 

KL-varaosat  Race.fi