Samppasport  Futurez

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 104471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #75 : 25.03.2013, 06:21:25 »
Terve, kannattaako laittaa 4 lapainen sintterilevy littupyörälle ja m47:lle? Moottorina b230 tuplilla, kone vielä pöydällä levyä ja muuta hivellystä vailla valmis, tehoista ei hajuakaan vielä  :hello:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #76 : 31.03.2013, 23:16:30 »
Terve, kannattaako laittaa 4 lapainen sintterilevy littupyörälle ja m47:lle? Moottorina b230 tuplilla, kone vielä pöydällä levyä ja muuta hivellystä vailla valmis, tehoista ei hajuakaan vielä  :hello:

Jos vaparina tulossa niin itse laittaisin varmaan littupyörään 240 turbon vakiokytkimen. Pitää ihan varmasti vaparina irtoavat tehot ja huomattavasti mukavampi käyttää kuin sintteri. M47 nyt tuskin kuitenkaan tulee kestämään yhtään enempää kuin tuo turbon vakiokytkinkään. ;)
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 23:18:42 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #77 : 31.03.2013, 23:36:39 »
meneekö sre 763 asetelma pottapyörään ilman mitään uusia virityksiä, ja levyksi 6 lapanen sintteri?
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #78 : 12.04.2013, 18:46:21 »
Jos vaparina tulossa niin itse laittaisin varmaan littupyörään 240 turbon vakiokytkimen. Pitää ihan varmasti vaparina irtoavat tehot ja huomattavasti mukavampi käyttää kuin sintteri. M47 nyt tuskin kuitenkaan tulee kestämään yhtään enempää kuin tuo turbon vakiokytkinkään. ;)
Eli ymmärsinkö oikein? jos ajatellaan että moottorin tehot olisivat n.200hp kaasareilla ja vaparina niin B21ET :n 215mm uusi kytkinpaketti pitäisi vielä noilla tehoilla muuta kuin sen yhden vedon?
ihan mielenkiinnosta kyselen kun tollanen B230 vapari tuplilla on jossain vaiheessa listalla ja tuohon on hankittu jo kevennetty littupyörä.

E:ja täsmennetään että nimenomaan sachs kytkinpaketti.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2013, 18:47:54 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #79 : 12.04.2013, 19:14:18 »
meneekö sre 763 asetelma pottapyörään ilman mitään uusia virityksiä, ja levyksi 6 lapanen sintteri?

Riippuu levyn paksuudesta. Jos sintteri on paksumpi, kuten yleensä on, niin vaatii shimmauksen, eli saman verran prikkoja asetelman ja vauhtipyörän väliin mitä levyjen paksuudella on eroa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #80 : 12.04.2013, 19:21:01 »
Eli ymmärsinkö oikein? jos ajatellaan että moottorin tehot olisivat n.200hp kaasareilla ja vaparina niin B21ET :n 215mm uusi kytkinpaketti pitäisi vielä noilla tehoilla muuta kuin sen yhden vedon?
ihan mielenkiinnosta kyselen kun tollanen B230 vapari tuplilla on jossain vaiheessa listalla ja tuohon on hankittu jo kevennetty littupyörä.

E:ja täsmennetään että nimenomaan sachs kytkinpaketti.

Kytkimen pito on riippuvainen väännöstä, ei tehosta. Vaparikoneesta saadaan harvemmin määrättyä enempää vääntöä, vaikka tehoa kasvatettaisiin reilustikin, eli kytkin ei ole yhtä kovilla. Eli veikkaisin että tuo turbon kytkin kestää, tosin ei mitään hajua mitä tuo b21ET kytkin sietää vääntöä?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #81 : 12.04.2013, 19:30:39 »
Kytkimen pito on riippuvainen väännöstä, ei tehosta. Vaparikoneesta saadaan harvemmin määrättyä enempää vääntöä, vaikka tehoa kasvatettaisiin reilustikin, eli kytkin ei ole yhtä kovilla. Eli veikkaisin että tuo turbon kytkin kestää, tosin ei mitään hajua mitä tuo b21ET kytkin sietää vääntöä?
Näinhän se menee, mulla vaan ei mitään hajua mitä tuollaisesta 200hp kaasarivaparista irtoaa maksimillaan vääntöä. 250NM?

E:näköjään B21ET tuottaa 240NM vääntöä..eli kuvittelisin tuon kytkimen pitävän. Moottorin teen kuitenkin niin että visiot toteutetaan ja paperiin tulee ne lukemat mitkä tulevat
« Viimeksi muokattu: 12.04.2013, 19:33:59 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7592
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #82 : 13.04.2013, 01:35:40 »
Eli veikkaisin että tuo turbon kytkin kestää, tosin ei mitään hajua mitä tuo b21ET kytkin sietää vääntöä?
Luokkaa 320Nm. Yhdestä M47:sta olen sivuakselin ja kytkinakselin väliset rattaat siloittanut suoraan vedosta kolmosella, remmiahdetulla B21:llä ja Turbon tarvikekytkimellä.

Näinhän se menee, mulla vaan ei mitään hajua mitä tuollaisesta 200hp kaasarivaparista irtoaa maksimillaan vääntöä. 250NM?
142:n 2,46l kone luovutti alkuvaiheessa erään penkin mukaan 189hv ja 270Nm. Muutosten jälkeen koneen luonne vähän muuttui ja tehoa tuli lisää noin 35hv ja vääntöä 8Nm. Asetelma ei ole tosin 240 Turbon, vaan 8v turbosaabin jonka pitäisi kuulopuheiden mukaan pitää paremmin. Käy suoraan vauhtipyörään ja Volvon 215mm levyyn. Hintahan siinäkin itellä ratkaisi ja se, että Motonetin saldot näyttivät nollaa Volvon paketille. Viimeksi Motonetista ostaessa hinta oli Saabin paketille satkun plus halvin levy mikä löytyi. Muut paikat tarjottelevat kovasti vaparin pakettia korvaavana tai sitten huomattavasti kalliimpaa jos vaan on.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2013, 18:34:11 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #83 : 13.04.2013, 11:54:37 »
142:n 2,46l kone luovutti alkuvaiheessa erään penkin mukaan 189hv ja 270Nm. Muutosten jälkeen koneen luonne vähän muuttui ja tehoa tuli lisää noin 35hv ja vääntöä 8Nm. Asetelma ei ole tosin 240 Turbon, vaan 8v turbosaabin jonka pitäisi kuulopuheiden mukaan pitää paremmin. Käy suoraan vauhtipyörään ja Volvon 215mm levyyn. Hintahan siinäkin itellä ratkaisi ja se, että Motonetin saldot näyttivät nollaa Volvon paketille. Viimeksi Motonetista ostaessa hinta oli satkun plus halvin levy mikä löytyi. Muut paikat tarjottelevat kovasti vaparin pakettia korvaavana tai sitten huomattavasti kalliimpaa jos vaan on.
Kiitoksia vastauksesta, eli kytkimeksi tulee tuo B21ET:n paketti.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #84 : 15.04.2013, 07:36:12 »
Hei, tuossa viislovisessa laatikossa on akseli 24 uranen. Motonetti kun tarjoaa 215mm levyä vain 22 uraselle. Onko tämä nyt sitten m90?  ;D eli mitä kannattaa sitten laittaa moottorin ja laatikon väliin? Onko littupyörä enää vaihtoehto?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #85 : 15.04.2013, 07:41:37 »
Hei, tuossa viislovisessa laatikossa on akseli 24 uranen. Motonetti kun tarjoaa 215mm levyä vain 22 uraselle. Onko tämä nyt sitten m90?  ;D eli mitä kannattaa sitten laittaa moottorin ja laatikon väliin? Onko littupyörä enää vaihtoehto?

Veikkaisin laskuvirhettä ;) M47:aa ei ole kuin yhdenlaisella kytkinakselilla. M90:ssä on 20 boorinen akseli.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #86 : 15.04.2013, 07:57:06 »
Veikkaisin laskuvirhettä ;) M47:aa ei ole kuin yhdenlaisella kytkinakselilla. M90:ssä on 20 boorinen akseli.
hyvin mahdollista :D pitänee vanhalla levyllä testailla. Thanks :)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #87 : 22.04.2013, 14:45:23 »
Ei ehkä oikea topikki mutta lähellä kummiskin, mitenkä porukka on laittanut m45:n tilalle m47:n? Näyttäis tuo m47 laatikko jäävän liikaa konehuoneen puolelle? En löytänyt mistään samanlaista keskustelua niin kysäsen tässä.  :)
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #88 : 22.04.2013, 18:35:54 »
Ei ehkä oikea topikki mutta lähellä kummiskin, mitenkä porukka on laittanut m45:n tilalle m47:n? Näyttäis tuo m47 laatikko jäävän liikaa konehuoneen puolelle? En löytänyt mistään samanlaista keskustelua niin kysäsen tässä.  :)

Sun pitää hommata myös sellainen kardaani, mikä on ollut M47:n perässä. Se on sen verran lyhyempi, että saat laatikon sopimaan oikeaan kohtaan. Kannatinpalkkia varten auton pohjassa on useita kiinnitysreikiä, niin valitset niistä vaan sopivat. Eli laatikko tulee moottoriin kiinni aivan kuten M45:kin on ollut.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #89 : 22.04.2013, 18:53:04 »
Sun pitää hommata myös sellainen kardaani, mikä on ollut M47:n perässä. Se on sen verran lyhyempi, että saat laatikon sopimaan oikeaan kohtaan. Kannatinpalkkia varten auton pohjassa on useita kiinnitysreikiä, niin valitset niistä vaan sopivat. Eli laatikko tulee moottoriin kiinni aivan kuten M45:kin on ollut.
...ja kardaanin kiinnityslaippa perään sellasesta missä on isompi pulttijako..tuosta ei täysin 100% varmuutta ole, itellä tollanen prokkis edessä ja kaveri sanoi että omaan 240 pitää laippa vaihtaa. Eli kannattaa varmistaa tuo samalla.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Ateho  Elekma