RallyBaron  Samppasport

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 104475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7593
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #90 : 22.04.2013, 23:20:44 »
...ja kardaanin kiinnityslaippa perään sellasesta missä on isompi pulttijako..
Tarpeeksi vanha(luokkaa 81-82 ja vanhempi) ja pienemmällä kardaanilla varustettu jos on, niin perän laippa on vaihdettava. Isommalla kardaanilla lienee vanhoissakin isompi laippa, isossa laipassa vanhemman ja uudemman ero on vain pultinreiän koossa. Eli vanhaan laippaan tehtävä isommat reiät jos haluaa käyttää uudempia pultteja.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #91 : 23.04.2013, 06:27:38 »
Sun pitää hommata myös sellainen kardaani, mikä on ollut M47:n perässä. Se on sen verran lyhyempi, että saat laatikon sopimaan oikeaan kohtaan. Kannatinpalkkia varten auton pohjassa on useita kiinnitysreikiä, niin valitset niistä vaan sopivat. Eli laatikko tulee moottoriin kiinni aivan kuten M45:kin on ollut.
Tämä selvä, eli periaatteessa pitää antaa keppitelineelle ja vaihteen siirtäjälle sirraa  :P kun nyt on vakiopaikalla ja heppikin kurkistaa reijästään.
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #92 : 06.05.2013, 23:05:11 »
Autona 940 ja mottina B230FT, lastulla, putkistolla yms.. Taas meni yksi vakiokytkin (typeryyttä, vakio?), kun on kumman hidas toi kytkin irrottamaan, kun esimerkiksi paikallaan jauhaa ykkösellä ja vetäsee kakkosen sisään, niin ei kerkeä irrottamaan niin nopeasti, vaan jää luistamaan heti.. Jos esim. kakkosella pyörittää ensin ja laittaa sitte jarrulla kiinni, niin jaksaa mainiosti, ei siis siitä kiinni..

Noh. ei ole opiskelijabudjetilla taas vetästä tollasta 350e SRE:hen, joten eikös dieselin kytkinlevy ole vahvempi tossa vakioasetelmassa, kun vakio turbon levy?? Mutta eikös diiselissä ole 20 boorinen, kun taas tarttis se 22 olla?
Ja eihän asetelmaa tartte vaihtaa tietenkään jos levy luistaa?
Ja laatikkona siis aina yhtä huono M46..

Paremmin tietävä voisi auttaa :)
« Viimeksi muokattu: 06.05.2013, 23:54:54 kirjoittanut -SP- »
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #93 : 07.05.2013, 00:12:48 »
Autona 940 ja mottina B230FT, lastulla, putkistolla yms.. Taas meni yksi vakiokytkin (typeryyttä, vakio?), kun on kumman hidas toi kytkin irrottamaan, kun esimerkiksi paikallaan jauhaa ykkösellä ja vetäsee kakkosen sisään, niin ei kerkeä irrottamaan niin nopeasti, vaan jää luistamaan heti.. Jos esim. kakkosella pyörittää ensin ja laittaa sitte jarrulla kiinni, niin jaksaa mainiosti, ei siis siitä kiinni..

Noh. ei ole opiskelijabudjetilla taas vetästä tollasta 350e SRE:hen, joten eikös dieselin kytkinlevy ole vahvempi tossa vakioasetelmassa, kun vakio turbon levy?? Mutta eikös diiselissä ole 20 boorinen, kun taas tarttis se 22 olla?
Ja eihän asetelmaa tartte vaihtaa tietenkään jos levy luistaa?
Ja laatikkona siis aina yhtä huono M46..

Paremmin tietävä voisi auttaa :)

Dieselissä ja bensassa sama boori. Mulla dieselissä bensan levy. Mulla vois olla sulle edullinen kytkinpaketti joka pitää kyllä tossa. Laita yv jos kiinnostaa. Asetelmasta toi luisto johtuu.

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #94 : 07.05.2013, 10:12:37 »
siis uus asetelma tarttis, eikä levyä?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #95 : 07.05.2013, 20:39:19 »
siis uus asetelma tarttis, eikä levyä?

Jos vanha levy on jo luistanut reilusti niin sitten sekin on uusittava, sillä levy palaa nopesti käyttökelvottomaksi. Jos luisto kuitenkaan ei johdu kytkimen loppuun kulumisesta, vaan siitä että se vaan ei riitä, niin massalevyn vaihto toiseen massalevyyn ei juuri eroa tuo. Pääpiirteittäin kun kytkimen pito riippuu halkaisijasta, paineesta ja pintojen materiaalista. Voihan noiden vakiolevyjen materiaaleissakin joitain hiuksenhienoja eroja olla, mutta käytännössä niin pieniä että niille ei juuri ole merkitystä. Kun halkaisija pysyy samana, niin ainoa keino lisätä pitoa on joko vaihtaa levyn materiaali sintteriin tai asetelma jossa jousipaine on kovempi.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Vanhalankku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #96 : 09.05.2013, 15:46:32 »
Terve. Alko tuossa häkkyrässä vakio(?)kytkin luistamaan parin vedon jälkeen kun ahtoja nostin. Eli auto on 244 -74/-75 b21a koneella, ja laatikko on nelivaihteinen "bemarin pakilla" eli nykäsyllä vasemmalle menee pakki, ei vetämällä vivusta ylös. Eli onko se silloin m40 tai m41 aski? Jos joku tietää kokemuksesta/ulkomuistista kumpi vauhtipyörä tuolla sitten pyörii (215mm vai 228mm) niin osais tilata kytkimen valmiiksi kun täytyis jotenkin pitää auto kokoajan edes jotenkin ajettavana.

Kysymys siis kuuluu että mikä kytkin tuonne passaa?
Mitä kaikkea menee vaihtoon, riittääkö pelkkä levy vai pitääkö asetelmakin vaihtaa vai selviääkö vasta kun ottaa silmän käteen?
Entäs painelaakeri ja silmälaakeri?
Ei tarvi kestää hirveää vääntöä vaan jotain mitä esim. max 250hp turbo luovuttaa.

Moponetissä nopeasti katsottuna oli vain vakiokytkin myynnissä pakettina, taitaa mennä hukkaan laittaa sellainen.. E: onhan siellä muitakin.. Suosituksia?
« Viimeksi muokattu: 09.05.2013, 16:01:47 kirjoittanut Vanhalankku »

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #97 : 13.05.2013, 20:58:44 »
Terve. Alko tuossa häkkyrässä vakio(?)kytkin luistamaan parin vedon jälkeen kun ahtoja nostin. Eli auto on 244 -74/-75 b21a koneella, ja laatikko on nelivaihteinen "bemarin pakilla" eli nykäsyllä vasemmalle menee pakki, ei vetämällä vivusta ylös. Eli onko se silloin m40 tai m41 aski? Jos joku tietää kokemuksesta/ulkomuistista kumpi vauhtipyörä tuolla sitten pyörii (215mm vai 228mm) niin osais tilata kytkimen valmiiksi kun täytyis jotenkin pitää auto kokoajan edes jotenkin ajettavana.

Kysymys siis kuuluu että mikä kytkin tuonne passaa?
Mitä kaikkea menee vaihtoon, riittääkö pelkkä levy vai pitääkö asetelmakin vaihtaa vai selviääkö vasta kun ottaa silmän käteen?
Entäs painelaakeri ja silmälaakeri?
Ei tarvi kestää hirveää vääntöä vaan jotain mitä esim. max 250hp turbo luovuttaa.



eikös kaikissa kymppisarjan koneissa ole 215mm kytkin. joku viisaampi korjatkoon jos olen väärässä :D jos asetelma on luokkaa alkuperäinen niin kannaattaa varmaan sekin uusia :D varaosaliikkeissä saattaisivat löytää rekkarilla oikean kytkinpaketin suoraan ettei tarvis arvailla..

E: jos on A kone eli vakiona vapari niin vakiokytkin ei välttämättä kestä ja kuulin huhun että turboon kaupataan samaa kytkintä kun vapariin, tiedä sitten onko kaikki vaparin kykimiä vaiko sittekin turbon.. sachs in asetelma maksoi muistaakseni 100€ paikkeilla ja sen kaveriksi sintterilevy taitaa olla edullinen ja toimiva ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2013, 21:22:51 kirjoittanut pl »

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #98 : 20.08.2013, 15:35:38 »
Meneekös joku näistä kovin puhutuista SRE asetelmista uuden vakiolevyn kera suoraan paikalleen b200et+m46 yhdistelmään? 740 -89. Ei mitään tietoa mikä vauhtipyörä paikallaan mutta 99% alkuperäinen.

Nykyinen asetelma melko löysän ja tunnottoman oloinen että voisi vaihtaa ennenkuin jää tien päälle. Ja auto muutenkin myynnissä niin olisi pakko laittaa kuntoon. Jos nuo Motonetin kamat luistavat jo melkein vakiona niin ne eivät ainakaan tule kysymykseen  :nohnoh

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #99 : 20.08.2013, 15:53:18 »
Meneekös joku näistä kovin puhutuista SRE asetelmista uuden vakiolevyn kera suoraan paikalleen b200et+m46 yhdistelmään? 740 -89. Ei mitään tietoa mikä vauhtipyörä paikallaan mutta 99% alkuperäinen.

Nykyinen asetelma melko löysän ja tunnottoman oloinen että voisi vaihtaa ennenkuin jää tien päälle. Ja auto muutenkin myynnissä niin olisi pakko laittaa kuntoon. Jos nuo Motonetin kamat luistavat jo melkein vakiona niin ne eivät ainakaan tule kysymykseen  :nohnoh
Turbon vakiopaketillakin pääsee melko pitkälle. Itselle tuli sachsin levyllä ja luk:in asetelmalla moinen ja piti B230ET:ssä ihan hyvin. Ei kuitenkaan ihan vakio ollut, lastu, 1 bar ahtoa ja 3" putkisto. Itse kysymykseen en näin lonkalta osaa vastata. Kyllähän siihen pottapyörään joku SRE suoraan menee mutta ei mitään muistikuvaa että mikä..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #100 : 20.08.2013, 16:31:52 »
Turbon vakiopaketillakin pääsee melko pitkälle. Itselle tuli sachsin levyllä ja luk:in asetelmalla moinen ja piti B230ET:ssä ihan hyvin. Ei kuitenkaan ihan vakio ollut, lastu, 1 bar ahtoa ja 3" putkisto. Itse kysymykseen en näin lonkalta osaa vastata. Kyllähän siihen pottapyörään joku SRE suoraan menee mutta ei mitään muistikuvaa että mikä..

Itselläkin lastu ja painepiikki vajaa 1bar. Samahan tuo on minkä sinne tunkee,kunhan vain kestää hieman myös antaa runtua. Hintaerothan persaukiselle on melko tärkeä peruste mutta kyllä se otsalohkoon ottaa jos uusi kytkin alkaa sutimaan 2kk päästä  ;D

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #101 : 20.08.2013, 16:36:47 »
Itselläkin lastu ja painepiikki vajaa 1bar. Samahan tuo on minkä sinne tunkee,kunhan vain kestää hieman myös antaa runtua. Hintaerothan persaukiselle on melko tärkeä peruste mutta kyllä se otsalohkoon ottaa jos uusi kytkin alkaa sutimaan 2kk päästä  ;D

Sanoisin että noilla palikoilla pitää ihan varmasti vakiopaketti kunhan vaan antavat varaosaputkasta turbon paketin. B230ET:ssä kuitenkin vääntöä vielä enemmän kuin pikkulohkossa eikä mullakaan mitään ongelmia ollut.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #102 : 20.08.2013, 22:00:47 »
Meneekös joku näistä kovin puhutuista SRE asetelmista uuden vakiolevyn kera suoraan paikalleen b200et+m46 yhdistelmään? 740 -89. Ei mitään tietoa mikä vauhtipyörä paikallaan mutta 99% alkuperäinen.

Nykyinen asetelma melko löysän ja tunnottoman oloinen että voisi vaihtaa ennenkuin jää tien päälle. Ja auto muutenkin myynnissä niin olisi pakko laittaa kuntoon. Jos nuo Motonetin kamat luistavat jo melkein vakiona niin ne eivät ainakaan tule kysymykseen  :nohnoh

883082 999763  sre pitäisi mennä, mikäli pottapyörällä varustettu, kuten lähes varmasti on.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #103 : 03.09.2013, 22:11:59 »
Eli siis -763 sre..sopii vinokoneen ja d24 pottapyörää suoraan.Hinta siin 300-320€+pk myyjästä riippuen.Mut itekki sitä mieltä että jos noil rojuil mennää ni vakio kytkinsetti riittää.

Poissa uneh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #104 : 17.09.2013, 10:16:27 »
Mikäs sarja tilalle, kun luistaa heti parin kk jälkeen nuo motonetin kytkinsarjat  ?

Volvo 240
B21et
M45
216 hp

ehdotuksia ?  :pomo:
Long gone: 244 B21et-84, 855R -96
Atm: S40 -04 T5

 

Ateho  Elekma