RallyBaron  Samppasport

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 104471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #105 : 17.09.2013, 17:14:44 »
Paljonko siellä koneessa on vääntöä? Itellä on hevosia melkeen samanverta ja alkuperäinen kytkinpaketti pelaa ihan hyvin.

Poissa pyry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #106 : 22.09.2013, 18:51:15 »
mistä sais uuden kytkimen 360 volvoon? minkälainen vauhtipyörä siinä on ja mikä levy siihen?

mistä saa edellä mainitut uudet osat? kone B200E ja laatikko m47 alkuperäinen levy riittää kun on vakio kone.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #107 : 22.09.2013, 19:55:26 »
mistä sais uuden kytkimen 360 volvoon? minkälainen vauhtipyörä siinä on ja mikä levy siihen?

mistä saa edellä mainitut uudet osat? kone B200E ja laatikko m47 alkuperäinen levy riittää kun on vakio kone.
voisin veikata että varaosa liikkeestä :)
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa pyry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #108 : 22.09.2013, 20:46:54 »
motonetin verkkokaupassa ei ollu.. eikä tainnu olla fixuksellakaan varastossa.. käviskö 240 kytkin ja vauhtipyörä tuohon suoraan? tai jostain muusta autosta?

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #109 : 22.09.2013, 21:18:13 »
motonetin verkkokaupassa ei ollu.. eikä tainnu olla fixuksellakaan varastossa.. käviskö 240 kytkin ja vauhtipyörä tuohon suoraan? tai jostain muusta autosta?
osamies.fi <--tuolla näytti olevan
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #110 : 22.10.2013, 17:52:48 »
Kirjotellaas tännekki foorumille taas pienen tauon jälkeen.

Topicin selasinki jo läpi muttei oikeen tullu silmään että miten kannattais tehä joten kysyn suoraan;
Kokoonpanoksi tulossa:
Alakertana b21a joka on turbotettu
Littupyörä yli kilon kevennettynä
Laatikko m46
Tehoista ja väännöistä en tiiä ko kone on vasta rakentumaisillaan, tavoitteena olis kuitenki että laatikko menis rikki ennen ko kytkin luistaa  ;D

Ja kysymys kuuluu että millä asetelmalla ja kytkinlevyllä saisin pidettyä luistamisen kurissa? Ja mielellään pidetään mielessä että rahalla sais isoa, kovaa ja hyvää, mutta budjetti pitäs ottaa huomioon  :idiot2:

Tietty kaikki on yksilöllistä mutta jos mennään suuntaa antavien ja kokemusten perusteella ja sillä mietittäis toi kytkin niin vois tullakki jotain.

Ite oon tähän mennessä pähkäilly että ostasin Sachsin turboon tarkotetun kytkinsarjan (asetelma, levy, jne. jne.). Pitääkö tuolla levyllä vai pitääkö ostaa jo sintterilevy kaveriks?
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #111 : 22.10.2013, 18:07:02 »
SRE -654 tai -766 loppuinen asetelma ja kaveriks esim. joku nelilapainen sintterilevy.
TÄÄLTÄ löytyy tietoa noista asetelmien numeroista ja väännönkestoista.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #112 : 22.10.2013, 18:34:02 »
-766 ja sintteri kaveriksi. Tuolla pitäisi loota saada jo särki. Jos haluaa kumminkin mukavan ajettavan niin sitten massalevy. Onko tulossa +200/+300/+400+ ?

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #113 : 22.10.2013, 18:42:57 »
-766 ja sintteri kaveriksi. Tuolla pitäisi loota saada jo särki. Jos haluaa kumminkin mukavan ajettavan niin sitten massalevy. Onko tulossa +200/+300/+400+ ?

Hienoa, kai se pitää metsästää jostain tollanen asetelma. Onko jossain halvemmalla kuin Saksassa tota -766:sta?
(236€ ja rapiat) http://www.autoteilemann.de/sachs-zf-sre-performance-kupplungsdruckplatte-883082-999766.html

Ja en oo niin ronkeli että sintteriä pelkäisin, eli vissiin kl-racingilta taitaa saada tarpeeks järkihintaan, 115e 4-lapasen?

No suunnitelmat on tosiaan vakio b21a alakerta, 530 kansi, halkosarja, garrett 3/4, vakio imusarja, megasquirt ja 3" putkisto, ja jos paineita ottais sen ilokilon tai vähä enempi, riippuen että miten toi kone kestää. Eli mitä noilla saa, ehkä vähä päälle 250hv? Vääntöjä en osaa edes veikata  :-[
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #114 : 22.10.2013, 19:34:35 »
Nyt kun lueskelin ja selailin niin mitä mieltä olisitte jos oikasis vauhtipyörästä kytkinpinnan huolella ja hommais ihan perus sachsin 215mm kytkimen ja 4-lapasen sintterin niin minkä moiset väännöt ja tehot toi setti vois kestää? Ja moottorin kokoonpano on toi mistä oon tuossa ylempänä tiedottanut.
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #115 : 22.10.2013, 19:38:42 »
Ensin se asetelma ja sitten vasta sintteri jos ei vieläkään riitä. Vakio asetelmalle sintteriä aivan turha laittaa. Ei ainakaan omassa kokeilussa ollut kuin lähdössä rynkyttävä, muta luisti kumminkin niin notta vauhtipyörään koneistui kolo sintteripaloille ;D

Ensin laitat sen asetelman ja jos ei vieläkään riitä niin sitten sintteri.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #116 : 22.10.2013, 19:56:23 »
Ensin se asetelma ja sitten vasta sintteri jos ei vieläkään riitä. Vakio asetelmalle sintteriä aivan turha laittaa. Ei ainakaan omassa kokeilussa ollut kuin lähdössä rynkyttävä, muta luisti kumminkin niin notta vauhtipyörään koneistui kolo sintteripaloille ;D

Ensin laitat sen asetelman ja jos ei vieläkään riitä niin sitten sintteri.

Joo, eli jätetään kinkku pois leivän päältä ja aletaan katteleen -766:sia.  :2funny:
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #117 : 23.10.2013, 12:56:17 »
Vängätään vielä vähäsen, ko kl-racingillä on 900 turbo saabin asetelma noin 100e niin tekeekö sillä ja volvon 4-lapasella sintterillä mitään?
Ja sopiiko tuo saabin kytkin volvon reikiin vai pitääkö alkaa poraileen uusia reikiä?
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #118 : 23.10.2013, 14:40:06 »
Saabin hilut menee pienellä sovituksella:

"The Saab 99-900 turbo 215mm pressure plate is direct interchange as the old B21T uprated pressure plate. Pilot bearing is the same.
And the Saab early turbo 9000 pressure plate has the same bolt circle meaning any Volvo guy with a flat flywheel can upgrade easily to a 228mm disc by just drilling 3 holes at 6mm for the locating dowels"

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #119 : 24.10.2013, 07:07:42 »
Turbon asetelma ja 4-lapanen sintteri pitää sen mitä m45/6/7 kestää todistetusti ja vielä kahteen eri vermeeseen kokeiltu. Sitten seuraavalle stagelle sre-asetelmat ja muut...toki sintteri ei oo kiva ajaa mut kaikkeen tottuu.

Ps.Mulla ois yks ylimääräinen levy ;)
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

 

Ateho  Elekma