RallyBaron  Samppasport

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 104471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #120 : 24.10.2013, 10:27:23 »
Tälläpäin voin todistaa toisin. Ei perseile sitä lootaa rikki, niin kyllä se kytkin ennemmin antautuu. Itselläni turbon asetelma 228 4lapainen sintteri. Tai siis oli, luiston takia ei tule enää ikinä.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #121 : 27.10.2013, 15:07:13 »
Pitäis kytkin tilata ens viikolla ja nyt on kaks vaihtoehtoa;

1. Janicol racingilta Sachsin asetelma (215mm) ja 3-lapanen sintterilevy.

2. Skruvatista turbon kytkinsetti ja jostain 3 tai 4-lapanen sintteri.
http://www.skruvat.fi/Kytkinpaketti-P10564.aspx

Kumpi kannattais hommata, hinnoilla ei oikeestaan olis eroa. Mutta tuo Janicol racingilta olis ainaki laatukamaa ko kuitenki olis varmasti sachsin asetelma, eikä turhaan tarvis ottaa kytkinlevyä nurkkiin pyörimään. Ja sitte se että ko monet on sanonu että tuppaavat myymään vaparin asetelmaa turbon asetelmana nii mikäköhän toi Skruvatin asetelma sitte olis?  :-\

Ja molemmat setit kuitenki shimmataan alan ammattilaisella että voi olla että ne kestäis johonki asti silti.  ::)

Kysymys kuuluu että onkohan noilla kuin paljo väännönkestossa eroa, että kannattaako mun lähtä kokeileen onnea että jos sattuski tuleen aito turbon asetelma skruvatista?

E:kysymys lisätty.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013, 15:47:44 kirjoittanut Juippi »
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #122 : 28.10.2013, 10:06:58 »
Eikö SRE:n setti olis katuautossa mukavampi? Tuo sintteri on kadulla aika V-mäinen.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #123 : 28.10.2013, 17:29:05 »
Eikö SRE:n setti olis katuautossa mukavampi? Tuo sintteri on kadulla aika V-mäinen.

Oliskai se mutta on tällä hetkellä suhteutettuna niin tuhottoman kallis.
Ja mulla on käyttöautot ihan erikseen nii ei ton Volvon tarvii olla mukava, eikä kaverin turboSierrassakaan oo mitenkään ihmeellinen se sintteri ollut, niin kyllä itellekki voi laittaa sellasen.
Omasta mielestä liioitellaan vaan sitä että kuin huono sintterikytkin on muka ajaa.  :o (Tietty, muuttujia on monia tässäkin asiassa mutta tämä on vain minun mielipide.)
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #124 : 28.10.2013, 19:56:52 »
Oliskai se mutta on tällä hetkellä suhteutettuna niin tuhottoman kallis.
Ja mulla on käyttöautot ihan erikseen nii ei ton Volvon tarvii olla mukava, eikä kaverin turboSierrassakaan oo mitenkään ihmeellinen se sintteri ollut, niin kyllä itellekki voi laittaa sellasen.
Omasta mielestä liioitellaan vaan sitä että kuin huono sintterikytkin on muka ajaa.  :o (Tietty, muuttujia on monia tässäkin asiassa mutta tämä on vain minun mielipide.)
kieltämättä nuo SRE:n setit on kyllä arvokkaita..edelliseen turbotonnariin olis setti maksanut n.800 €..tyssäsi virisuunnitelmat vähän niinku siihen :) kevlar levy+jäykempi asetelmakin vois olla hinta laatusuhteelta aika hyvä. Mutta tietty jokainen tekee itelleen ja niinkuin haluaa.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #125 : 30.10.2013, 20:15:33 »
Onko kellään ollut tällästä LMR:n kytkinpakettia vinomoottorissa? http://www.l-m-r.se/p/modellanpassande-tillbehor/240/spec-kopplingskit-steg-1-volvo-240-b21-turbo-81-84.html

Suositellaan driftinkiin, eli pakko olla paras.  :D

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #126 : 02.12.2013, 07:37:47 »
Tälläpäin voin todistaa toisin. Ei perseile sitä lootaa rikki, niin kyllä se kytkin ennemmin antautuu. Itselläni turbon asetelma 228 4lapainen sintteri. Tai siis oli, luiston takia ei tule enää ikinä.

Kai sää shimmasit sen astelman tuolle sintterilevylle?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #127 : 13.12.2013, 13:19:12 »
Onko potta- ja littupyörän kytkinpaketeilla eroa?

Sitten toinen kyssäri, minkälainen olisi kohtuu hintainen/hyvä. Tehoa näillä näkymin vain 200hp alkujaan, mutta tulevaisuudessa isomman hyrrän kanssa n. 250hp, eli sen pitäisi kestää, niin ei tarttis heti alkaa päivittää..

Bemarin asetelma on liian hintava, eli pitäisi hieman huokeampi olla. Lueskelin, että B230FT asetelma ja d24 levy olisi sellainen yhdistelmä, joka kestää sen verran, että laatikko antautuu ensin? Minkä mallin painelaakeri tuohon settiin sitten tulee? Tarviiko tuota pakettia shimmailla vai mahtaako olla malli "pulttaa kiinni" ?

Ja laatikkona toimii M47 vaijerilähdöllä.

Kiitos kaikille vastainneille etukäteen.  :)


Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #128 : 13.12.2013, 19:16:57 »
Onko potta- ja littupyörän kytkinpaketeilla eroa?

Sitten toinen kyssäri, minkälainen olisi kohtuu hintainen/hyvä. Tehoa näillä näkymin vain 200hp alkujaan, mutta tulevaisuudessa isomman hyrrän kanssa n. 250hp, eli sen pitäisi kestää, niin ei tarttis heti alkaa päivittää..

Bemarin asetelma on liian hintava, eli pitäisi hieman huokeampi olla. Lueskelin, että B230FT asetelma ja d24 levy olisi sellainen yhdistelmä, joka kestää sen verran, että laatikko antautuu ensin? Minkä mallin painelaakeri tuohon settiin sitten tulee? Tarviiko tuota pakettia shimmailla vai mahtaako olla malli "pulttaa kiinni" ?

Ja laatikkona toimii M47 vaijerilähdöllä.

Kiitos kaikille vastainneille etukäteen.  :)

Littu- ja pottapyörien asetelmat ovat erilaiset, halkaisijaltaan ja syvyydeltään.
Jos itellä ei olis paljoa rahaa ja pitäs jonkunäkönen tehä nii laittasin tälläsen; pottapyörä (sorvattuna, mutta omalla vastuulla), 228mm turbon asetelma, sintterilevy ja shimmaus kuntoon, uskosin että pitää sen 250hp.
Jos laskee että sintteri tuo +30% lisää pänninkiä jne jne, sun laatikkos antautuu ennemmin ko kytkin.
Vakio painelaakerikin menisi tuolla setillä.
Ja jos haluaa että se kytkin tulee pitämään niin hyvin kuin mahdollista niin sorvaa vauhtipyörästä kitkapinnan uuteen loistoon ja shimmaa ehdottomasti, antaa aika paljon lisää pitävyyttä kytkimelle.
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #129 : 14.12.2013, 01:53:28 »
Eli kaikki pottapyörän asetelmat/levyt on 228mm ja littupyörän on se 215mm? Vai mites  :idiot2:

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #130 : 14.12.2013, 09:06:36 »
Eli kaikki pottapyörän asetelmat/levyt on 228mm ja littupyörän on se 215mm? Vai mites  :idiot2:

Kyllä juurikin näin.

Itse tein juuri samanlailla kuin Juippi tuossa kertoi ja laatikko hajos suorassa vedossa ei vaihdossa.
Painelaakerina on mulla ollu kokoajan vakio, myös bemarin -618 asetelman kanssa.

Ps.mulla olis sulle tuo 228mm sintteri, m45/6/7 booreilla;)
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #131 : 14.12.2013, 13:49:40 »
Ps.mulla olis sulle tuo 228mm sintteri, m45/6/7 booreilla;)

Laittelin YV.  :)

Poissa tuomokoo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #132 : 06.01.2014, 21:45:57 »
Käykö B234f 16v koneeseen nuo B230 tarkoitetut kytkinpaketit joita esim. motonet myy? 228mm näyttäisi olevan molemmat.

Vai oliko tuohon ihan syy, että b234f 16v on kalliimpi paketti. Missä ero koneiden välillä on jos on?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7592
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #133 : 07.01.2014, 00:25:06 »
Käy. 16v:ssä on hieman jäykemmät jouset levyssä ja taitaa asetelma olla vähän jäykempi kuin 8v versioissa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #134 : 11.02.2014, 19:39:11 »
Olikos tämä Sachs SRE 883082 999618 juurikin se littupyörään suoraan sopiva asetelma?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron