Väärin sillä on ajettu jos kone on saatu väljäksi ja huohottavaksi. Jos koneella olisi ajettu "oikein" se ei huohottaisi edes 500tkm ajettuna. (tutulla oli V90 taksina, 400tkm 3v aikana, ei ongelmia öljysyönnin kanssa) = oikein ajettu.
Täällä 330tkm ajettu 340 volvon 1,4L rellukoneella, jonka ei parhaimpien ajajienkaan mukaan pitäisi kestää edes 200tkm rikkomatta nokka akselia, 12,5bar puristukset joka pytyssä = mainiot 9 puristeiselle koneelle. Koneen palottelun jälkeen tutkin kaikki, 3ssa nostajassa huomauttamista, vaikka ajettu aina vaan mineraaliöljyillä ja pelkkää kaupunkiajoa 90% ajosta. Toimintaa edesauttanut lohkarin käyttö jopa autotallista lähdettäessä.
Neljä muuta samanlaista konetta purin, 220-250tkm ajettuja, kaikki sisuskalut romua, purstusket 8-10bar, söivät öljyä, naputtivat, kolisivat... eivät olleet saaneet yhtä hyvää huolenpitoa vaan.
Eli siis sanon vielä kerran, jos kone huohottaa niin että liekkilukko tarttee poistaa, on koneessa mekaaninen vika = väljä. Sillä mitään väliä vaikka papilla olis ollut sunnuntaiautona. Valiitettavasti 90% koneista kuuluu 10v vanhoina tähän kategoriaan, ja siksi se "yleinen hyvä keino" on poistaa liekkilukko, minkä tehdasinsinööri on sinne suunnitellut.
Eli liekkilukon korjaus kyllä korjaa ongelman luomalla uuden, mutta itse vikaa se ei korjaa.
Kampikammoiräjähdys... vinokoneessa mulla oli 3,8L moottoriöljyn lisäksi 3L bensaa... eikä räjähtänyt vaikka 1575ccm bensasuuttimet ruittas bensaa 100% teholla kokoajan... kävi kyllä tyhjäkäyntiä, mutta todella huonosti, ja bensa haisi TODELLA pahsti... VENEEN ULKOPUOLELLA veneen ollessa vesillä...