Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!

  • 117 Vastauksia
  • 52701 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #90 : 01.12.2020, 15:09:21 »



Tuohon kannen tulvimis ongelmaan liittyen, että onko kukaa koittanu vinguttaa suuremmaksi tuota öljyn poisto kanavaa, vaikka sen 4mm matalemmaksi, jotta tuosta nostaja altaasta rupeis öljy valumaan ennemmin alas. Ja sama homma pakopuolella, mutta siellä pelkkä reikä jonka vois porata ainaki 2mm isommaksi. Luulis sillä vähä olevan vaikutusta, kun kyllä ne ahtimekki tulvii liian pienillä paluu putkilla :D


Niin ja onkohan 6syl +500whp re85 toimivuudella eroa käyttääkö 2.5l vai 3.0l kantta?
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #91 : 01.12.2020, 17:03:22 »
Ite oon tulevaan kanteen muokannu noita "öljypaluu" aukkoja/reikiä.
Ne on tarkoituksella tehtaalla alunperin tuolleen tehty jotta siellä pysyy jonkunlainen öljytaso nokan voitelun turvaamiseksi.

Toinen juttu on, että muokkaa paremmin virtaaviks niitä lohkossa olevia öljypaluukanavia.
RN lohkossa ne on hyvin pyöristetyt, kun taas N lohkossa kulmikkaat.. en tiedä mikä siinä on oikeesti ollu alunperin ajatuksena.
 Joissakin lohkoissa sit on ihan älyttömän kokoiset paluukanavat (eri valmistajan), ettei ainakaa mitää tulvimisongelmaa ole.. :D
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #92 : 01.12.2020, 21:48:25 »
Mutta luulis että se tulivimen tapahtuu juuri tuolla nokkien tasolla ku siitä lähtevä paluu on aika ahdas ainaski pakopuolella :)
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #93 : 01.12.2020, 22:07:43 »
Joo, näinhän se kyllä on. :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #94 : 01.12.2020, 22:20:02 »
Niin ja onkohan 6syl +500whp re85 toimivuudella eroa käyttääkö 2.5l vai 3.0l kantta?
2.5l kannella tulee hieman suurempi puristussuhde. En ole mitannut kansia, mutta palotilan muodon perusteella.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #95 : 01.12.2020, 22:30:59 »
2.5l kannella tulee hieman suurempi puristussuhde. En ole mitannut kansia, mutta palotilan muodon perusteella.

Palotilojen kokoero 2,5 - 3,0 (2,9) olis kyllä mielenkiintosta tietää.

Itse läimäsin 2.9 etuvedon kannen T6 lohkon päälle 81 mm massapahvilla ja suoraviivaisesti oletin että palotilat olisivat tismalleen saman kokoiset ja puristukset pysyisivät näin tuossa 8,5. Muodoltaan taitavat olla tosiaan hieman erilaiset mutta muistaakseni itse totesin silmällä että ei niissä ainakaan merkittävää eroa ole koon puolesta.
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #96 : 26.12.2020, 10:23:31 »
Noista kansitiivisteistä sen verran että nyt oli viimeisessä koneessani uudemman T6 koneen pahvi. Eli 83 porauksisen pahvi 81.5mm poraukselle.  MLS tiivari, Volvo originel, Noita ollu XC90 T6 3.0 koneissa.

Noita mulla myös hyllyssä hintaan 220€ 
Laitoin samalla KL-racing studit.   

Viimeisin veto oli 1105hv 3.4bar ahdolla  (tehoa hukassa)    Vedettiin moottoridynossa  125 vetoa ja 120 litraa re-85:sta
Ja hienosti kesti.

Seuraava motti valmistuu parin kuukauden sisään ja sen kanssa tullaan olemaan T6 lohkon kestävyyden rajoissa. Tuohon moottoriin on vesitila melkein kokonaan Hard blokilla täytetty.  Ja turbo sekä nokka setuppi muuttuu rajusti.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #97 : 26.12.2020, 11:13:05 »
Palotilojen kokoero 2,5 - 3,0 (2,9) olis kyllä mielenkiintosta tietää.

Itse läimäsin 2.9 etuvedon kannen T6 lohkon päälle 81 mm massapahvilla ja suoraviivaisesti oletin että palotilat olisivat tismalleen saman kokoiset ja puristukset pysyisivät näin tuossa 8,5. Muodoltaan taitavat olla tosiaan hieman erilaiset mutta muistaakseni itse totesin silmällä että ei niissä ainakaan merkittävää eroa ole koon puolesta.
2,5l kannen palotila on vähän pienempi mitä vapari 3l (2,9).. ero oli kyllä aika pieni, en muista enään paljonko se ero oli eikä ilmeisesti oo mihinkää tullu otettua ylös.
Sen verra huonossa paikkaa se ero, että mielellään vapari 3l kantta käyttäisin ennemmin.

T6 palotilaa en oikein ymmärrä miks siitä on poistettu imu- ja pakoventtiilien takapuolelta paljealue kokonaan, upottamalla se noin 2mm(?) syvyyteen jolloin se on jo käytännössä sama kuin ei paljealuetta.
Mut kuitenkin sivuille jätetty 2,5l vaparin tyyliin pätkät paljealuetta. ???
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #98 : 26.12.2020, 17:56:23 »
Noista kansitiivisteistä sen verran että nyt oli viimeisessä koneessani uudemman T6 koneen pahvi. Eli 83 porauksisen pahvi 81.5mm poraukselle.  MLS tiivari, Volvo originel, Noita ollu XC90 T6 3.0 koneissa.

Noita mulla myös hyllyssä hintaan 220€ 
Laitoin samalla KL-racing studit.   

Viimeisin veto oli 1105hv 3.4bar ahdolla  (tehoa hukassa)    Vedettiin moottoridynossa  125 vetoa ja 120 litraa re-85:sta
Ja hienosti kesti.

Seuraava motti valmistuu parin kuukauden sisään ja sen kanssa tullaan olemaan T6 lohkon kestävyyden rajoissa. Tuohon moottoriin on vesitila melkein kokonaan Hard blokilla täytetty.  Ja turbo sekä nokka setuppi muuttuu rajusti.

Saako udella minkälaisella reseptillä tuommoisen +1100hv kellarin olet tehnyt? Ilmeisesti T6 lohkosta tehty mutta onko mitään Hard Blockia, korsettia tms. käytössä?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #99 : 27.12.2020, 09:37:16 »
Vesitilaan on upotettu tukilevy 5mm alle dekkipinnan ja alakerrassa on kovat pultit. (huom. ilman mittausta kovia pultteja ei saa asentaa)

Ati damper, verdi kuivasumppu pumppu. Siinäpä ne erikoisuudet peruskoneessa.

Seuraavan koneen kokeilen betonilla sen nopean, helpon ja halvan asennuksen takia.  Ja loppupeleissa T6 lohkon heikoin lenkki on vesitilan pohja, josta ulkoseinä pettää kun kansipahvi päästää sylinteripaineen vesitilaan ja tuolla betonilla juurikin se vahvistuu rajusti.   

Seuraava lohko myös porataan ensimmäistä kertaa tukilevyn kanssa.  Jos homma menee nätisti voin tarjota stressilevy porausta myös asiakkaille...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #100 : 27.12.2020, 10:28:15 »
Ootko muuten mittaillut paljonko nuo sylinterit vetelee, kun kansi, kytkinkoppa ja lohkon alaosa pultataan kiinni momenttiin?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #101 : 27.12.2020, 19:19:00 »
En ole.
Seuraava lohko menee kaikkineen kiristettynä, porattavaksi ja linjahoonattavaksi.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #102 : 27.12.2020, 21:05:49 »
Vesitilaan on upotettu tukilevy 5mm alle dekkipinnan ja alakerrassa on kovat pultit. (huom. ilman mittausta kovia pultteja ei saa asentaa)

Ati damper, verdi kuivasumppu pumppu. Siinäpä ne erikoisuudet peruskoneessa.

Seuraavan koneen kokeilen betonilla sen nopean, helpon ja halvan asennuksen takia.  Ja loppupeleissa T6 lohkon heikoin lenkki on vesitilan pohja, josta ulkoseinä pettää kun kansipahvi päästää sylinteripaineen vesitilaan ja tuolla betonilla juurikin se vahvistuu rajusti.   

Seuraava lohko myös porataan ensimmäistä kertaa tukilevyn kanssa.  Jos homma menee nätisti voin tarjota stressilevy porausta myös asiakkaille...

Mitä tarkoittaa tuo ettei kovia pultteja sovi asentaa ilman mittausta? Mitä tulee mitata ja miksi  ???
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #103 : 02.01.2021, 10:30:41 »
Runkolinja romahtaa öljypumpun kanavan kohdalta. Eli muuttuu soikeaksi.  Siinä sitten kannattaa miettiä vaihtoehtoja, jättääkö kyseisen paikan löysemmälle vai vetää kovempaan momenttiin ja koko runkolinjan hoonaus.

Kyseessä kuitenkin omien mittauksieni tuloksena useiden sadasosien muutos. Eli laakerivälys menee nolliin ylös alas suunnassa ja välys lisääntyy sivuttain.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa HenkkaJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • TAK ry
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #104 : 03.01.2021, 21:09:50 »
Ohoh. Öljypumpun kanavan kohdalta eli ensimmäisen laakeripukin kohdaltako?

Kummalta puolelta runkolinja romahtaa, lohkon vai laakeripukkikehikon puolelta? Vai painuuko kasaan molemmilta puolilta?
TAK: Teekkarien Autokerho ry
''Jos tuosta ei tule tallikieltoa niin on se saatanan kumma.''

Projekti: Volvo 960 T6 Twincharger

 

Kulkukoira  Proturbo