Kulkukoira  Proturbo

PRV V6 (De lorean)

  • 26 Vastauksia
  • 9663 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ismosavo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #15 : 13.03.2014, 17:49:52 »
Kävin katsomassa tuolla Volvolandian keskustelussa..oli aika paljon samantuntuinen ongelma kuin tässä! Saishan tuolta Delorean Europasta ostettua esim sen Fuel accumalatorin, muttei viitsisi ostaa turhaan jollei se vika kuitenkaan ole siinäkään. Pitäisi varmaan ostaa koko kone muutenkin jostain jos jonkun nurkista sellainen vielä löytyy. Pohjanmaalla oli ainakin muutama vuosi sitten yhdessä hajoittamolla parikin konetta pilkkahintaan :)

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #16 : 13.03.2014, 17:57:20 »
Joku oli  vaihtamassa 28 koneen tilalle 23 konetta, josko siinä olis käypäistä osaa hankittavaksi  ?
« Viimeksi muokattu: 13.03.2014, 18:01:33 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #17 : 13.03.2014, 17:59:36 »
Painelinjaan mittari kiinni niin selviää kuumastartissa paine. Toisaalta onko tuossa kovin vaikeaa tehdä se testi, että testaat koneen olevan lähtemättä käyntiin, otat yhden sumun irti ja katsot tuleeko ollenkaan soppaa? On tullut joskus vastaan tilanteita jossa mittaläppä syystä tai neljännestä ei lähde liikkeelle joka starttauskerralla vaan "liimaantuu" pohjaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1877
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #18 : 28.04.2014, 21:54:10 »
Mulla on 264:ssä sama vika.

Oireet menevät niin että ei lähde kuumana käyntiin, ja esim kaasun polkeminen startatessa saa aikaan vain sen että kun se lähtee tulille se parkaisee ihan älyttömät kierrokset koneeseen.
Mutta erikoisena ilmiönä sen saa kuumana käyntiin helpoiten kun starttaa muutaman sekunnin koskematta kaasuun, ja kun normaalisti tulee ajatus että se ei lähde käyntiin lopettaa vaan starttaamisen, se lähtee hiljalleen sykkimään. Myös pieni starttaus, sitten muutaman sekunnin odotus ja uusi yritys, niin se lähtee yleensä ihan normaalisti tulille.

Tuo paineakku on kyllä potentiaalinen syy. Kun sitä joutuu starttaamaan pitkään niin sen jäljiltä pakokaasu haisee hyvin rikkaalle, ja kun yhdistetään tämä siihen että k-jet vetää seosken paksulle jos ebnsanpaine on liian alhainen, niin kyllähän se paineakun suuntaan puhuu.

Mä todennäköisesti kuitenkin laitan paineakun sijaan uudemmanmallin bensapumpun releen joka surauttaa bensapumppua pari sekuntia heti kun laittaa virrat päälle. Alkuperäinen rele on sellainen että kytkee vasta kun haistaa ensimmäisen kipinän puolelta.

En tiedä onko näistä ajatelmista mitään hyötyä näin paljon topikin aloittamisen jälkeen.

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #19 : 28.04.2014, 22:40:35 »
Ennen osien ostelua, käy teettämässä jossakin hydraulipuljussa pari letkua, joissa toisissa päissä banjoliittimet (voin tarkistaa koot huomenna) ja toisiin päihin sopila kierreyhde, että saat niihin (samalla reissulla ostetut, esim 0-10bar asteikolla olevat) mittarit kiinni. Toinen mittari määränsäätimelle pumpulta tulevaan linjaan kiinni tuplabanjopultilla (tämäkin löytyy sieltä hyde-puljusta), ja toinen samalla tapaa kiinni määränsäätimelle tulevaan ohjauspaineen linjaan. Kylmänä kun lyöt käymään, tarkasta ohjauspaine, ja anna koneen käydä lämpimäksi ja taas tarkasta ohjauspaine. Kun lämpöisenä sammutat, pitäisi paineakun pitää painetta säätimelle pumpulta tulevassa linjassa. Ei ole isot investoinnit, mutta k-jetin kanssa pelatessa ehdottomat olemassa. Joku viisaampi varmaan osaa sanoa mitä paineiden pitäisi olla, itsellä kokemusta pelkästään b21et:n k-jetistä, ja ne ei ole käypäsiä arvoja tähän...

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #20 : 28.04.2014, 22:46:28 »
Myöskin semi OT, uusia vaihtokoneita:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288681288613.html

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #21 : 30.04.2014, 09:32:58 »
En eilen kerenny, mutta tänään aamulla sain katottua. Ohjauspaineensäätimeltä tuleva letku on kiinni määränsäätäjässä 8mm banjoliittimellä (ekassa kuvassa keltasen nuolen osoittama liitin), ja pumpulta tuleva on 12mm (tokassa kuvassa punaisen nuolen osoittama liitin). Ensimmäisessä kuvassa on kiinni mittausletku mittareineen juurikin ohjauspaineen linjassa.
Ja vielä kolmas kuva, missä näkyy tupla-banjoliittimen pultti.





Poissa ismosavo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #22 : 08.05.2014, 22:54:05 »
Moi taas! En ole vähän aikaan täällä käynytkään ja nyt tuli kyllä paljon uusia ideoita ja isot kiitokset vaivannäöstänne ja vielä oikein kuvien kanssa :) Soitin aikaisemmin tuonne iltalehden jutun perusteella..ei olekkaan ihan niin yksinkertaista ostaa sieltä niitä koneita, kun ovat yli 10 vuotta vanhoja, niin tarvitsee kuulemma "koeponnistaa" ennen kuin saavat myydä niitä ja hinnatkin tulevat olemaan enemmän kuin suolaisia!

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #23 : 08.05.2014, 23:09:41 »
Olisihan se pitänyt arvata - menisikö vielä jotain uusiksi, että sietää nykybensat jne. ? Luulisi, etä ne kannattaisi myydä sopivin klausuulein, vai kasvaako niiden arvo kuitenkin enemmän hyllyihin "museoituna".

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #24 : 09.05.2014, 20:30:51 »
Soitin aikaisemmin tuonne iltalehden jutun perusteella..ei olekkaan ihan niin yksinkertaista ostaa sieltä niitä koneita, kun ovat yli 10 vuotta vanhoja, niin tarvitsee kuulemma "koeponnistaa" ennen kuin saavat myydä niitä ja hinnatkin tulevat olemaan enemmän kuin suolaisia!

Asuttavia / remontoitavia omakotitalojakin myydään "purettavaksi" jälkiseuraamuksien välttämiseksi alennettuun hintaan, kai voisivat nuokin myydä suoraan hyllystä varaosiksi ilman takuuta... ::)
Audi A6 4.2

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2397
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #25 : 10.05.2014, 10:08:20 »
Turbo 240:sessä on kylmäkäynnistysventtiiliin kytketty impulssirele, joka syöttää lisäbensaa lämmintä moottoria startatessa.

Mutta paineakut ja takiskuventtiilit aiheuttaa noita ongelmia myös.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1877
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV V6 (De lorean)
« Vastaus #26 : 16.05.2014, 10:00:20 »
Mulla ei ainakaan sen kylmäkäynnistyssuuttimen sähköjohdon irroituksella ole mitään vaikutusta tuohon puolilämpimän koneen starttiongelmaan.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo