Carcom Oy  Elekma

740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)

  • 22 Vastauksia
  • 8362 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)
« Vastaus #15 : 18.11.2015, 20:36:22 »
Hei

Moottoriohjauksen lämpötila-anturin kaiketi voi mitata. Jollain jotain arvoja tiedossa?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1521
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)
« Vastaus #16 : 18.11.2015, 22:25:54 »
-25*C = 20000 ohm
50*C = 800 ohm
120*C = 110 ohm
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)
« Vastaus #17 : 07.12.2015, 20:40:30 »
Vanha anturi näytti toimivan, laitoin kuitenkin uuden. Ei vaikutusta.

Kokeilin toisella tyhjäkäyntimoottorilla, kierrokset pomppas 2000 josta välillä kävi 1500. Polkasi kaasua niin laski alle 1500. pari polkasua niin taas 2000.

Tukin tyhjäkäyntimoottorille menevän ilman putken, tyhjäkäynti (vanha tkm) kierrokset maltilliset 1000 - 1100. Kylmänä pitää vähän pitää kaasua että jaksaa käydä, vähän kun lämpenee niin käy hyvin.
Eli ilman tyhjäkäynti moottoria toimii lähes oikein, toisella tkm:llä käy ihan hassusti.

Mitäs seuraavaksi?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1521
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)
« Vastaus #18 : 07.12.2015, 21:10:27 »
Säädä kaasuläppä niin että käy noin 600rpm lisäilmaluistin putki tukittuna. Sen jälkeen säädä kaasuläpän asentotunnistin niin että se naksahtaa heti kun kaasuun koskee.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)
« Vastaus #19 : 08.12.2015, 13:31:17 »
Kaasuläpän asentoa voi jostain ruuvista säätää?
Mielestäni se menee kiini asentoon ettei sitä enään pienemmälle voi säätää. Pitää tutkia tarkemmin.


Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1521
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)
« Vastaus #20 : 08.12.2015, 16:58:56 »
Kaasuvivuston puolelta löytyy kaasuläpästä säätö. Mikäli kaasuläppä on jo aivan kiinni asennossa ja tyhjäkäynti on kuitenkin korkea lisäilmaluistin letku tukittuna niin silloin on jossain imuvuoto.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: 740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)
« Vastaus #21 : 13.12.2015, 10:17:17 »
Kaasuläpän asentoa voi jostain ruuvista säätää?
Mielestäni se menee kiini asentoon ettei sitä enään pienemmälle voi säätää. Pitää tutkia tarkemmin.

Se ruuvi oli ainakin turbon imusarjassa aika jemmassa siellä alapuolella. Kuljettajan puolelta katsottuna vasemmalla puolella kaasuläppää.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: 740GLT, B234f tyhjäkäynti ja miten tehoja lisää?-)
« Vastaus #22 : 09.01.2016, 21:45:30 »
Kaasuvivuston puolelta löytyy kaasuläpästä säätö. Mikäli kaasuläppä on jo aivan kiinni asennossa ja tyhjäkäynti on kuitenkin korkea lisäilmaluistin letku tukittuna niin silloin on jossain imuvuoto.

Imusarjan tiivisteen vaihto auttoi. Olisi voinut auttaa pelkkä imusarjan pulttien kiristyskin, varsinkin alapuolella olevat oli löysemmässä kuin yläpuolella.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo