Carcom Oy  Ateho

deekun huippunopeus

  • 19 Vastauksia
  • 10530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
deekun huippunopeus
« : 30.04.2017, 23:41:04 »
Mitenkäs kovaa tämmöiset oiken kulkee?  ;D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #1 : 01.05.2017, 00:58:08 »
Ainakin 945 D24TIC, 3,54 perällä ja M90 vaihteistolla on vakiona (0.8 bar ahtopaine ja vakiosyötöt), saatu kulkemaan mittarin mukaan aikoinaan vähän päälle 160km/h (suljetulla alueella). Olisiko tuollaisten huiput vakiona peränvälityksestä, vaihteistosta ja moottorin väljyydestä riippuen 150-165km/h väliltä. 12mm nestepäällä ja HX35 ahtimella on taidettu päästä jopa 190km/h. Tuosta VE-jakajapumpusta loppuu muuten syöttö melko hyvin yläkierroksilla, että eipä tuollaisilla senkään puolesta kovaa mennä. Max. kierrokset taitavat olla 4500-5000rpm paikkeilla.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2017, 00:04:25 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #2 : 01.05.2017, 15:04:57 »
Viime kesänä vari 740 d24+m47 sai pitkän niivityksen jälkeen 130km/h mittariin  :idiot2: :2funny: :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #3 : 02.05.2017, 08:29:26 »
240 D24TIC + M47 + 185R14C kulki karvan alta 190 km/h sitten loppu koneesta kierrokset. Ahdot 1,1 bar ja pumpun sisuksiin kajottu, max. kierrokset 5240 rpm. Olis pitänyt olla suurempi halkaisijaiset renkaat, kuudes pykälä tai harvempi perä, että olis saanu 200 rikki. Perävälitystä en tarkastanut mikä oli, mutta luultavasti 3,9 tai 4,1.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #4 : 04.05.2017, 15:42:37 »
240 D24TIC + M47 + 185R14C kulki karvan alta 190 km/h sitten loppu koneesta kierrokset. Ahdot 1,1 bar ja pumpun sisuksiin kajottu, max. kierrokset 5240 rpm. Olis pitänyt olla suurempi halkaisijaiset renkaat, kuudes pykälä tai harvempi perä, että olis saanu 200 rikki. Perävälitystä en tarkastanut mikä oli, mutta luultavasti 3,9 tai 4,1.
Miten on M47 kestänyt deekun perässä?  :2funny:
M46:ssa olisi pidempi "vitonen"  :idiot2:
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #5 : 04.05.2017, 17:28:18 »
Miten on M47 kestänyt deekun perässä?  :2funny:
M46:ssa olisi pidempi "vitonen"  :idiot2:
aikoinaan ainakin hyvin taksikäytössä, niitä oli meillä neljä kpl ja kaikilla ajettiin noin 300tkm,yhdessäkään ei laatikossa tai kytkimessä vikaa sinäaikana, 2kpl 240 ja 2kpl 740
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #6 : 04.05.2017, 18:23:53 »
Eikös nuo M47 vaihdelaatikot jätetty huonon keston takia pois jo tehtaalla ainakin turbodieselien ja bensaturbojen perästä. M47 laatikossa on pidempi sivuakseli kuin M45/M46 laatikoissa, minkä takia se ei kestä yhtä hyvin. Dieselissä alavääntö ja resonointi särkee tuon laatikon.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #7 : 05.05.2017, 09:02:24 »
Miten on M47 kestänyt deekun perässä?  :2funny:
M46:ssa olisi pidempi "vitonen"  :idiot2:
Huonosti :D Vaan kun niitä löytyy helpommin kuin M46:ia :3/4 jättää sen: Varovaisella ajolla ehkä kestäisi, mutta tahtoo ruveta ulisemaan normaaliajossakin jos yhtään vedättää vitosella tai rankaisee esim. kumia polttamalla. Vaparin jatkona luultavasti kestää. Sivuakselin laakerit meni muutamasta laatikosta, kiva jollotus kaikilla muilla vaihteilla paitsi nelosella. No luuleepa porukka, että on suorahampainen välitetty laatikko ;D Tarpeeksi kun laakerit väljistyy niin katoaa kolmosen rattaista hampaat ja vitonen lakkaa pysymästä päällä. Yhdestä laatikosta halkesi koko kytkimen puoleinen pääty ja samalla kytkinkoppa ja laatikon kansi sekä apuakseli poikki eli ns. täystuho :P
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #8 : 05.05.2017, 10:10:23 »
Eikös nuo M47 vaihdelaatikot jätetty huonon keston takia pois jo tehtaalla ainakin turbodieselien ja bensaturbojen perästä. M47 laatikossa on pidempi sivuakseli kuin M45/M46 laatikoissa, minkä takia se ei kestä yhtä hyvin. Dieselissä alavääntö ja resonointi särkee tuon laatikon.

No D24(xx) moottoreiden perässä ei kyllä onneks vaihdelaatikot ainakaan voiman takia joudu koville.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #9 : 05.05.2017, 15:09:24 »
No D24(xx) moottoreiden perässä ei kyllä onneks vaihdelaatikot ainakaan voiman takia joudu koville.
Kyllä jo vakion D24T:n voimat on liikaa M47:lle. Kait sekin jo kertoo jotain kun eivät edes tehtaalla ole turbojen jatkoksi sitä pultanneet, vaikka muuten linjalta on tullut vähän mitä sattuu.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #10 : 05.05.2017, 18:03:07 »
Kyllä jo vakion D24T:n voimat on liikaa M47:lle. Kait sekin jo kertoo jotain kun eivät edes tehtaalla ole turbojen jatkoksi sitä pultanneet, vaikka muuten linjalta on tullut vähän mitä sattuu.
Yhdestä D24TIC koneisesta 760 Volvosta hajosi tietääkseni 3-4 kpl M47:skoja. Bensaturbollakaan ei montaa kertaa tarvitse kiihdyttää, että alkaa loota ääntämään.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2017, 22:14:16 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #11 : 31.07.2017, 21:52:04 »
Mittarin mukaan vaparideeku 180km/h. Kone kyl kiersi karvan alta 6000rpm.
V70 TDI

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 607
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #12 : 28.09.2017, 17:16:12 »
Luulis nyt turbodeekun jotain kulkevan kun 200d w124 meseki otti 170kmh ihan ehkä loivaan mäkeen (suljetulla alueella)  :D
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #13 : 28.09.2017, 17:27:30 »
Luulis nyt turbodeekun jotain kulkevan kun 200d w124 meseki otti 170kmh ihan ehkä loivaan mäkeen (suljetulla alueella)  :D
Mersussa on pidemmät perävälitykset (3,27-3,06:1), kuin Volvojen akseleissa. Siihen vielä rivipumppu kaverina joka kiertää enemmän kuin jakaja, niin ei mikään ihme jos on 170km/h päästy. Muutenhan tuollainen mersu on melko ajokelvoton mopo.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2017, 17:29:39 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: deekun huippunopeus
« Vastaus #14 : 28.09.2017, 17:41:42 »
Luulis nyt turbodeekun jotain kulkevan kun 200d w124 meseki otti 170kmh ihan ehkä loivaan mäkeen (suljetulla alueella)  :D

Kesällä saksassa pakastavedetyn näkönen 200d w124 (yllättävän paljon tosi siistejä niitäkin vielä siellä liikenteessä) veti n. 160-165kmh
Joo ja anto 110% kaikkensa (mm. tietyömaan läpi ei nostanut ollenkaan). Ilmeisesti kerrankin saanut liikkumaan, niin mitä sitä nostaa kaasua 80kmh alueella.  :D

Tosin letkan antaessa tietä pakenin paikalta, näyttäen Mersulle peukkua. :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Carcom Oy  Ateho