Carcom Oy  Ateho

VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016

  • 386 Vastauksia
  • 90004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #330 : 11.07.2016, 10:34:01 »
Tuo on toiminut kaikki nämä vuodet jotka olemme tätä erittäin mukavaa rata-ajoharjoittelua / kokeilua suorittaneet, en todella näe mitään syytä muuttaa käytäntöä siitä että ohittaminen tapahtuu "aina" ohittajan vastuulla. Pelimies osaa ja pystyy ajamaan vaikka koko radan ympäri hitaamman poukkoilijan perässä mikäli sitä turvallista ohituspaikkaa ei muuten löydy. Se että kilpuri kulkee kovaa ja menohaluja on vaikka kuinka, niin tapahtuman luonne on kyllä meillä ollut aina sen suuntainen että siellä nyt ei varsinaisesti niitä rataennätyksiä olla jahtaamassa. En täten myöskään näe että olisi syytä millään tavoin erottaa meitä osaamattomia pois sieltä jaloista jos pro luokan kuskit haluavat mennä isoa kovaa, sille isolle kovalle on sitten niitä "oikeitakin" tapahtumia.

Niin missään tapauksessa en tarkoita että nämä ratakokemusta omaavat kuskit eivät olisi tervetulleita tapahtumaan mutta sitä tarkoitan että kaikkia näiden kuskien mahdollisesti kaipaamia muutoksia nyt emme valitettavasti ole ihan kypsiä sellaisenaan toteuttamaan ja en tiedä olisiko se tarpeenkaan koska kyseessä ei ole kilpa-ajoharjoittelu.

Ehkä kaikkien olisikin hyvä sopeutua tämän ratapäivän hieman erilaiseen menoon ;)

Niin viisaita sanoja. S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #331 : 11.07.2016, 10:39:52 »
Mikä helvetin laite oli se uliseva 740 ?

Ilmeisesti mun uliseva volvo on huomattu. Kyllä se ihan ajossa toimiikin vaikka ajamaan ei päästykkään 3db ylityksen takia. Ei muuta kuin putkistoa tekemään uusiksi.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #332 : 11.07.2016, 10:45:17 »
koska kyseessä ei ole kilpa-ajoharjoittelu.

Ehkä kaikkien olisikin hyvä sopeutua tämän ratapäivän hieman erilaiseen menoon ;)


Erittäin hyvä argumentti, mitä tulee volvolaisten versus radalle.com järjestämiin päiviin..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #333 : 11.07.2016, 11:02:47 »
Tuo on toiminut kaikki nämä vuodet jotka olemme tätä erittäin mukavaa rata-ajoharjoittelua / kokeilua suorittaneet, en todella näe mitään syytä muuttaa käytäntöä siitä että ohittaminen tapahtuu "aina" ohittajan vastuulla. Pelimies osaa ja pystyy ajamaan vaikka koko radan ympäri hitaamman poukkoilijan perässä mikäli sitä turvallista ohituspaikkaa ei muuten löydy. Se että kilpuri kulkee kovaa ja menohaluja on vaikka kuinka, niin tapahtuman luonne on kyllä meillä ollut aina sen suuntainen että siellä nyt ei varsinaisesti niitä rataennätyksiä olla jahtaamassa. En täten myöskään näe että olisi syytä millään tavoin erottaa meitä osaamattomia pois sieltä jaloista jos pro luokan kuskit haluavat mennä isoa kovaa, sille isolle kovalle on sitten niitä "oikeitakin" tapahtumia.

Niin missään tapauksessa en tarkoita että nämä ratakokemusta omaavat kuskit eivät olisi tervetulleita tapahtumaan mutta sitä tarkoitan että kaikkia näiden kuskien mahdollisesti kaipaamia muutoksia nyt emme valitettavasti ole ihan kypsiä sellaisenaan toteuttamaan ja en tiedä olisiko se tarpeenkaan koska kyseessä ei ole kilpa-ajoharjoittelu.

Ehkä kaikkien olisikin hyvä sopeutua tämän ratapäivän hieman erilaiseen menoon ;)

Kyllä me kaikki siellä amatöörejä lauantaina oltiin ja kuten sanoin ei voi ohittaa ellei toinen vilkulla päästä ohi, mutta väkisin tulee mieleen, että toinen piruuttaansa ei päästä nopeampaa ohi ja jos tälläinen toiminta on tapahtuman mielestä ok niin on se sitten minullekkin ok.
citikka

Poissa QalaP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #334 : 11.07.2016, 11:08:00 »
Kyllä me kaikki siellä amatöörejä lauantaina oltiin ja kuten sanoin ei voi ohittaa ellei toinen vilkulla päästä ohi, mutta väkisin tulee mieleen, että toinen piruuttaansa ei päästä nopeampaa ohi ja jos tälläinen toiminta on tapahtuman mielestä ok niin on se sitten minullekkin ok.
amatöörejä me kaikki ollaan, itse päästin osan autoista ohi ihan vilkkua käyttämällä ja hidastamalla, sun audinki taisin päästää 3 kertaa ohi  :D ( ajelin sillä viininpunasella vitun likasella 440:llä ) ei ihan pysyny 440 sun perässä enää ku päästin ohi  :-\
- Volvo 440 1.7 Turbo -94
- Volvo V70 D5 -06
- Volvo 855 T5 2.3 -94 RIP! - Volvo 854 T5 2.3 -96 RIP! - Volvo 440 2.0 -95 RIP! - Volvo 940 2.0 -92 RIP!

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4095
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #335 : 11.07.2016, 11:31:23 »
Kyllä me kaikki siellä amatöörejä lauantaina oltiin ja kuten sanoin ei voi ohittaa ellei toinen vilkulla päästä ohi, mutta väkisin tulee mieleen, että toinen piruuttaansa ei päästä nopeampaa ohi ja jos tälläinen toiminta on tapahtuman mielestä ok niin on se sitten minullekkin ok.

Blokkailu onkin jotain ihan muuta kuin mitä minä tuossa poukkoilusta kirjoittaessani yritin sanoa, se on sitten sorttia "kusipäisyys", poukkoilu voi olla totaalista ajolinjojen taitamattomuutta. Ei ole itselle koskaan tullut sellaista blokkailukäytöstä vastaan, johtuen tosin varmaan siitä että ei siellä montaa autoa ollut joiden ohitusta olisin päässyt yrittämäänkään ;D Mutta jos sun kohdalle Brick sellaista nyt tuli niin keskustelua ja palautteen antoa kehiin. Sä olet nämä ratapäivät kokeillut jo useampaan kertaan ja mun nähdäkseni porukka on jo aika tottunut siihen että "joku" Audi saattaa kiertää rataa vähän erimalliin kuin perttiperuspertti b200f perhewagonillaan, aina on tilaa ainakin ennen ollut. Mullakin jos ei nyt niskat kaikkein notkeimmat olekaan niin vielä silmät liikkuu sen verran että peilit näkee.  Asiallinen palaute on aina paikallaan.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #336 : 11.07.2016, 12:29:22 »
Kyllä me kaikki siellä amatöörejä lauantaina oltiin ja kuten sanoin ei voi ohittaa ellei toinen vilkulla päästä ohi, mutta väkisin tulee mieleen, että toinen piruuttaansa ei päästä nopeampaa ohi ja jos tälläinen toiminta on tapahtuman mielestä ok niin on se sitten minullekkin ok.

Mä uskoisin, että suurin osa kuvailemistasi tapauksista menee kokemattomuuden piikkiin rata-ajosta. Se mitä olen itse joskus radalla ajanut, niin siihen hommaan täytyy ihan tosissaan keskittyä, jolloin ympärille vilkuilu saattaa unohtua. Se nopeampi auto ilmestyy takapuskuriin yleensä todella nopeasti, jolloin saattaa tulla se tilanne, että edellä menevä hitaampi ei sitä aina huomaa.

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa aleksiu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • RWD-Toys.fi
    • RWD Toys
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #337 : 11.07.2016, 13:19:04 »
Infolappuja oli saatavilla ratatoimistolta. Lapussa on listattuna kaikki rata-ajoon liittyvät ohjeistukset, sisältäen myös eri lippujen värit ja käyttötarkoitukset. Pahoittelut, jos tällainen lappu on sinulle jäänyt antamatta.  :-[

Kirjataan tästä kehitysehdotuksena seuraavalle vuodelle esim. että jokaisen tulee lukea nuo ohjeistukset ja ottaa ne mukaansa ennen vastuuvapauslomakkeen allekirjoittamista.

Ai siellä oli vastuuvapauslomake myös? :O

Katsurin kannattaa antaa ainakin se ohjeistuslappu.

Hyvä että noi on ollu! Kukaan ei tarjonnu niitä mulle, rekisteröitysmislomaketta tarjottiin kyllä. Vai oliko kommunikaatio katkos ja kässäsin että reggaus lomaketta tarjotaan vaik kyseessä oli vastuuvapaus?

Hienoa että nuo oli tehty! Tässä sitä organisoinnin parantamista, katsuri vaikka antaa ohjelapun ennen kuin pistää lapun ikkunaan. Samoin katsurille vaikka pitää luovuttaa se vastuuvapauslomake, niin se on hoidettu varmasti! :)
Sisään tullessa se joka ohjaa voi antaa myös aikataulun.

Tällein oikeat laput tulee niille jotka tarttee.

Kyllä, rakentava kritiikki järjestelyistä on enemmän kuin paikallaan.

Tervetuloa uudestaan ensi vuonna, nyt varmaan jo tiedät tapahtuman luonteen ja osaat suhtautua siihen sen mukaisesti. Vielä parempi, jos tuot oman osaamisesi positiivisella tavalla mukaan toimintaan ja tulet talkooporukkaan mukaan. Osaavista käsistä on aina pula. :)

Eikö tuo melumittauksen ohjeistus ole juuri sitä, AKK:n ohjeiden saattelemana?

Mun asenne on paska koska annan sitä kuuluisaa rakentavaa kritiikkiä?

Kuten taisin mainita, niin näytti olevan vapaa ehtoisia ihan tarpeeksi, mutta organisointi puuttu. Ketä käsitin että oli vapaa ehtoisena oli tosi iso porukka loppu päivästä siinä merchandise teltalla.

Kolme henkeä myös lähtöportilla kun jos jengistä ois pula yksi riittää. Ne kaksi muuta voi olla vaikka sitten lippupisteillä.

Lainaus
Huomautan tänä vuonna ei tulla hyväksymään yhtään autoa jonka meluja yritään hillitä hanskalla pakoputkessa tai muilla vastaavilla viritelmillä. Auton pitää pysyä meluradoissa myös ajonaikana, eli ei riitä että juuri ja juuri pääsee mittauksen läpi.

Nimenomaan, nyt ei ollu kyse mistään hanska virityksistä joka on vaa sullottu sinne ja tippuu heti. Jos huomannet, sen pysyvyys varmistettiin heti ekan radalla käynnin jälkeen, ja kuten mainitsin jo, se oli täysin kunnossa vielä koko päivänkin jäljiltä.

Vaikka kuinka yrittäis vääntää, niin se miten me se tehtiin ei ole sellainen väännös josta tuossa puhutaan, vaan oikeita materiaaleja käytetty, niin että pysyvyys on varmistettu.


En näe mitään syytä, miksi meistä kenenkään pitäisi käydä jonkun muun tapahtumassa varta vasten ottamassa toiminnasta mallia. VRCF järjestää kerran kesässä rataharjoittelumahdollisuuden, radalle.com järjestää kymmenkunta kesässä.  ::)

Joten Radallecomin organisoinnin kokemusarvo on nolla? Hienoa logiikkaa :D
Mitäpäs jos myisit sen massatuotanto volvosi myös pois, ja ostaisit jonkun hand made muutama sata kappaletta auton koska sehän nyt olisi aivan typerää kokeneemman autovalmistajan autoa käyttää :D

Jos siellä pari innokasta kävis talkoohommissa, niin ne pari innokasta saisi varmasti lippuja (myös extra) tapahtumiin eli jotain konkreettista hyvää, paljon hyvää kokemusta ja näkemystä miten RATAtapahtuma rullaa kohtuu kitkattomasti minimaalisella porukalla, kuinka se homma on organisoitu, millasiin juttuihin tarttee varautua kun radalla olijoita on paljon jne jne jne. Itseasiassa jos ajattelee niin tapahtumien perusluonne on ERITTÄIN lähelle toisiaan, Radallecomilla vain on Time Attack, Drifting yms kisat siinä lisänä. Ota ne pois niin mitä jää?

Onko siinä jotain vikaa tai väärin, ettei teillä saisi edes olla enempi osaamista jouhevasti, pienellä porukalla pyörittää tuota? Eli täytyy ihan tarkoituksella mennä vähän kankean kautta ja vähän päin mettään, sitäkö nyt meinasit?  ..... Jotenkin en nyt usko tuohonkaan.

Mr. Brick taisi olla se tumma 2.0 Audi 80 siellä radalla? Kohtuullisesti kulki radalla, ei kuristetusta corollasta meinannu oikein löytyä kiihtyvyyttä tarpeeksi että suoralla voisi ohittaa.

Mä uskoisin, että suurin osa kuvailemistasi tapauksista menee kokemattomuuden piikkiin rata-ajosta. Se mitä olen itse joskus radalla ajanut, niin siihen hommaan täytyy ihan tosissaan keskittyä, jolloin ympärille vilkuilu saattaa unohtua. Se nopeampi auto ilmestyy takapuskuriin yleensä todella nopeasti, jolloin saattaa tulla se tilanne, että edellä menevä hitaampi ei sitä aina huomaa.

TÄMÄ. Ja sen takia se todella paljon nopeampi vaan myös sujahtaa ohi jos siinä vaan on tilaa mennä turvallisesti. Ei sitä jäädä odottelemaan vilkun näyttöjä jne jos siinä on tilaa, arviointi tehdään pari sekunttia ennen onko A) Tilaa B) Huomaako ohitettava tarpeeksi nopeasti? C) Voiko jotain yllättävää tapahtua?
Mikä vastaukset on Kyllä, Kyllä, Ei, niin sitten mennään ohi nostamatta.
Tilan arviointiin sisältyy tarvittava turvaväli, johon sisältyy mm. nopeusero, ratatilanne, odotettu ohitettavan ajokokemus yms. Esim, jos koen että ohitettavan ajokokemus voi olla vähäinen niin sitten nostetaan ja arvioidaan tilanne hetki pidempään, mutta yhä pyritään siihen että tilanne on mahd nopeasti ohi, siten on kaikista vähiten mahdollisia vaaratilanteita. Tilan arvioinnissa ei huomioida edes koko sitä mustaa, vaan mahdollinen ulkosyrjän likaisuus jne vähentää sitä käytettävän radan tilaa.

Arvatkaas miltä se näyttää mun perspektiivistä kun Toivosen Lotus tulee ohi? Abouttia rallaa: Painun mutkaa sisään, ketään ei mailla ei halmeilla, tuun ulos ja olen suoraan omalla nopealla ajolinjalla läpät auki ja kerään vauhtia, ei ketään näy missään. WHAM! Jokin meni ohi 100km/h kovempaa ihan muutaman cm päästä mun autoa ja katos horisonttiin. Da fuq?! Mikä se oli?!
Huomatkaa että tuo auto menee lähes wanhan ajan formuloitten tahtia, affella taisi kiertää 1.17 tjsp. 17 sekunnin kierrosaika ero! Se painaa varmaa sen 100km/h kovemmat huiputkin.
Kisapäivän aamun harjoittelu on näitten kanssa samaan aikaan - Mulla hitaampana on vain yksi tehtävä: Aja niin kovaa kuin pystyt eikä yllätyksiä ajolinjoihin.
RWD-Toys.fi

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #338 : 11.07.2016, 13:23:02 »
Tuo on toiminut kaikki nämä vuodet jotka olemme tätä erittäin mukavaa rata-ajoharjoittelua / kokeilua suorittaneet, en todella näe mitään syytä muuttaa käytäntöä siitä että ohittaminen tapahtuu "aina" ohittajan vastuulla. Pelimies osaa ja pystyy ajamaan vaikka koko radan ympäri hitaamman poukkoilijan perässä mikäli sitä turvallista ohituspaikkaa ei muuten löydy. Se että kilpuri kulkee kovaa ja menohaluja on vaikka kuinka, niin tapahtuman luonne on kyllä meillä ollut aina sen suuntainen että siellä nyt ei varsinaisesti niitä rataennätyksiä olla jahtaamassa. En täten myöskään näe että olisi syytä millään tavoin erottaa meitä osaamattomia pois sieltä jaloista jos pro luokan kuskit haluavat mennä isoa kovaa, sille isolle kovalle on sitten niitä "oikeitakin" tapahtumia.

Niin missään tapauksessa en tarkoita että nämä ratakokemusta omaavat kuskit eivät olisi tervetulleita tapahtumaan mutta sitä tarkoitan että kaikkia näiden kuskien mahdollisesti kaipaamia muutoksia nyt emme valitettavasti ole ihan kypsiä sellaisenaan toteuttamaan ja en tiedä olisiko se tarpeenkaan koska kyseessä ei ole kilpa-ajoharjoittelu.

Ehkä kaikkien olisikin hyvä sopeutua tämän ratapäivän hieman erilaiseen menoon ;)
O0
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #339 : 11.07.2016, 13:53:50 »
Ai siellä oli vastuuvapauslomake myös? :O

Katsurin kannattaa antaa ainakin se ohjeistuslappu.

Hyvä että noi on ollu! Kukaan ei tarjonnu niitä mulle, rekisteröitysmislomaketta tarjottiin kyllä. Vai oliko kommunikaatio katkos ja kässäsin että reggaus lomaketta tarjotaan vaik kyseessä oli vastuuvapaus?

Bla bla blaa
Ei jumalauta jätkä... Kannattaisko kattoa vähän peiliin jos ei kuuntele mitä sanotaan ja ei saa sitten omaa suutaan auki ratatoimistolla?
Vai saitko muistinmenetyksen siinä 15m matkalla, sillä minä sun auton katsastaneena tasan muistan mitä sulle sanoin.

Poissa Hanna^

  • Hallituksen jäsen - Viroekspertti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1850
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #340 : 11.07.2016, 13:54:58 »
Ai siellä oli vastuuvapauslomake myös? :O

Katsurin kannattaa antaa ainakin se ohjeistuslappu.

Hyvä että noi on ollu! Kukaan ei tarjonnu niitä mulle, rekisteröitysmislomaketta tarjottiin kyllä. Vai oliko kommunikaatio katkos ja kässäsin että reggaus lomaketta tarjotaan vaik kyseessä oli vastuuvapaus?

Hienoa että nuo oli tehty! Tässä sitä organisoinnin parantamista, katsuri vaikka antaa ohjelapun ennen kuin pistää lapun ikkunaan. Samoin katsurille vaikka pitää luovuttaa se vastuuvapauslomake, niin se on hoidettu varmasti! :)
Sisään tullessa se joka ohjaa voi antaa myös aikataulun.

Tällein oikeat laput tulee niille jotka tarttee.

Eikö tuo melumittauksen ohjeistus ole juuri sitä, AKK:n ohjeiden saattelemana?

Mun asenne on paska koska annan sitä kuuluisaa rakentavaa kritiikkiä?

Kuten taisin mainita, niin näytti olevan vapaa ehtoisia ihan tarpeeksi, mutta organisointi puuttu. Ketä käsitin että oli vapaa ehtoisena oli tosi iso porukka loppu päivästä siinä merchandise teltalla.

Kolme henkeä myös lähtöportilla kun jos jengistä ois pula yksi riittää. Ne kaksi muuta voi olla vaikka sitten lippupisteillä.

Nimenomaan, nyt ei ollu kyse mistään hanska virityksistä joka on vaa sullottu sinne ja tippuu heti. Jos huomannet, sen pysyvyys varmistettiin heti ekan radalla käynnin jälkeen, ja kuten mainitsin jo, se oli täysin kunnossa vielä koko päivänkin jäljiltä.

Vaikka kuinka yrittäis vääntää, niin se miten me se tehtiin ei ole sellainen väännös josta tuossa puhutaan, vaan oikeita materiaaleja käytetty, niin että pysyvyys on varmistettu.


Joten Radallecomin organisoinnin kokemusarvo on nolla? Hienoa logiikkaa :D
Mitäpäs jos myisit sen massatuotanto volvosi myös pois, ja ostaisit jonkun hand made muutama sata kappaletta auton koska sehän nyt olisi aivan typerää kokeneemman autovalmistajan autoa käyttää :D

Jos siellä pari innokasta kävis talkoohommissa, niin ne pari innokasta saisi varmasti lippuja (myös extra) tapahtumiin eli jotain konkreettista hyvää, paljon hyvää kokemusta ja näkemystä miten RATAtapahtuma rullaa kohtuu kitkattomasti minimaalisella porukalla, kuinka se homma on organisoitu, millasiin juttuihin tarttee varautua kun radalla olijoita on paljon jne jne jne. Itseasiassa jos ajattelee niin tapahtumien perusluonne on ERITTÄIN lähelle toisiaan, Radallecomilla vain on Time Attack, Drifting yms kisat siinä lisänä. Ota ne pois niin mitä jää?

Onko siinä jotain vikaa tai väärin, ettei teillä saisi edes olla enempi osaamista jouhevasti, pienellä porukalla pyörittää tuota? Eli täytyy ihan tarkoituksella mennä vähän kankean kautta ja vähän päin mettään, sitäkö nyt meinasit?  ..... Jotenkin en nyt usko tuohonkaan.

Mr. Brick taisi olla se tumma 2.0 Audi 80 siellä radalla? Kohtuullisesti kulki radalla, ei kuristetusta corollasta meinannu oikein löytyä kiihtyvyyttä tarpeeksi että suoralla voisi ohittaa.

TÄMÄ. Ja sen takia se todella paljon nopeampi vaan myös sujahtaa ohi jos siinä vaan on tilaa mennä turvallisesti. Ei sitä jäädä odottelemaan vilkun näyttöjä jne jos siinä on tilaa, arviointi tehdään pari sekunttia ennen onko A) Tilaa B) Huomaako ohitettava tarpeeksi nopeasti? C) Voiko jotain yllättävää tapahtua?
Mikä vastaukset on Kyllä, Kyllä, Ei, niin sitten mennään ohi nostamatta.
Tilan arviointiin sisältyy tarvittava turvaväli, johon sisältyy mm. nopeusero, ratatilanne, odotettu ohitettavan ajokokemus yms. Esim, jos koen että ohitettavan ajokokemus voi olla vähäinen niin sitten nostetaan ja arvioidaan tilanne hetki pidempään, mutta yhä pyritään siihen että tilanne on mahd nopeasti ohi, siten on kaikista vähiten mahdollisia vaaratilanteita. Tilan arvioinnissa ei huomioida edes koko sitä mustaa, vaan mahdollinen ulkosyrjän likaisuus jne vähentää sitä käytettävän radan tilaa.

Arvatkaas miltä se näyttää mun perspektiivistä kun Toivosen Lotus tulee ohi? Abouttia rallaa: Painun mutkaa sisään, ketään ei mailla ei halmeilla, tuun ulos ja olen suoraan omalla nopealla ajolinjalla läpät auki ja kerään vauhtia, ei ketään näy missään. WHAM! Jokin meni ohi 100km/h kovempaa ihan muutaman cm päästä mun autoa ja katos horisonttiin. Da fuq?! Mikä se oli?!
Huomatkaa että tuo auto menee lähes wanhan ajan formuloitten tahtia, affella taisi kiertää 1.17 tjsp. 17 sekunnin kierrosaika ero! Se painaa varmaa sen 100km/h kovemmat huiputkin.
Kisapäivän aamun harjoittelu on näitten kanssa samaan aikaan - Mulla hitaampana on vain yksi tehtävä: Aja niin kovaa kuin pystyt eikä yllätyksiä ajolinjoihin.

Lappu, jonka JOKAINEN ajoon oikeuttavan rannekkeen saanut on allekirjoittanut, on vastuuvapauslomake ja se on sanottu joka kerta, kun lappu on allekirjoitettavaksi annettu. Ja vastuuvapauslomakkeet kerätään ratatoimistolle siksi, että ne pysyvät tallessa ja ovat samassa paikassa jäseneksiliittymislomakkeiden ja rahastuksen kanssa ja että kirjanpito pysyy ajan tasalla. Ranneke on sitten taas muulle henkilökunnalle merkki siitä, että vastuuvapauslomake on täytetty.

Ainakin tuon vastuuvapauslomakkeen annoin itse henkilökohtaisesti sinulle allekirjoitettavaksi ja mainitsin sen olevan vastuuvapauslomake.

Rakentava palautteesi on otettu vastaan.
Yhdistyksellämme on tietty tapa toimia ja aina otetaan oppia jokaisesta tapahtumasta. Valitettavasti kaikkia yksittäisi kuskeja emme voi aivan joka osa-alueella miellyttää. Ja vaikka mielestäsi henkilökuntaa oli teltoilla tapahtuman loppuessa kuin pipoa, ei sitä silti meinaa päivän aikana riittää kaikkiin tehtäviin, koska tämän kokoluokan tapahtumissa henkilökuntaa tarvitaan aivan tuhoton määrä ja valitettavasti vapaaehtoisia ei aina kasva joka oksalla valittavaksi asti.

Toivoisin puoleltasi ymmärrystä myös siihen, että yhdistyksellämme on tietyt linjaukset ja rajallinen määrä TÄYSIN vapaaehtoisena ilman palkkiota toimia yksityishenkilöitä, jotka haluavat pyytettömästi luoda Volvo-harrastajille ja muille mukaan haluaville oman näköisensä ilmapiiriltään mukavan tapahtuman, jossa suinkaan ei ole pääasiana pelkästään rata-ajo. Yhdessä tekeminen, samanhenkisten ihmisten tapaaminen ja rento meininki yhdessä vietetyn ajan parissa ovat vähintään yhtä tärkeitä VRCF Ry:n kesämiitissä. Valitettavaa on, että nämä ihmiset, jotka eivät ehdi itse radalle ollenkaan ja työskentelevät koko päivän, useimmat koko viikon, muiden viihtymisen eteen, saavat usein sankokaupalla sitä itseään niskaan kiitokseksi antamastaan panoksesta tapahtumassa.

On valitettavaa, että tapahtumamme ei ollut sinulle mieleinen. Mutta mukana olleet muutama sata muuta ihmistä tuntuivat viihtyvän. Joten lopetetaan nyt tämä turha vänkääminen yhdistyksen linjauksista. Palaute on kyllä vastaanotettu.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2016, 14:04:40 kirjoittanut Hanna^ »
"Erillään te ootte ihan siedettäviä." #2

Volvo V60 T4 '20 R-Design

Poissa QalaP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #341 : 11.07.2016, 14:04:00 »
Vaikka mun seiska käy bensalla nii en mä silti käy kusella :D mut nii, on toi melko mies ku tietämättäänki jo ottaa iskut mun puolesta vastaan S*

Kiitos järjestäjille, pääsimpähän ruttusen 440:n kyytiin radallekki possujunan lisäksi  :idiot2: :2funny: enkä ees kiljunu niinku viimevuonna kaziganthin lankun kyytisä.. btw en tätä natsia nähny :(
440 oli sen verran parempi auto ku kaziganthin lankku ni ei pelottanu niin paljo
- Volvo 440 1.7 Turbo -94
- Volvo V70 D5 -06
- Volvo 855 T5 2.3 -94 RIP! - Volvo 854 T5 2.3 -96 RIP! - Volvo 440 2.0 -95 RIP! - Volvo 940 2.0 -92 RIP!

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #342 : 11.07.2016, 14:15:26 »
Blokkailu onkin jotain ihan muuta kuin mitä minä tuossa poukkoilusta kirjoittaessani yritin sanoa, se on sitten sorttia "kusipäisyys", poukkoilu voi olla totaalista ajolinjojen taitamattomuutta. Ei ole itselle koskaan tullut sellaista blokkailukäytöstä vastaan, johtuen tosin varmaan siitä että ei siellä montaa autoa ollut joiden ohitusta olisin päässyt yrittämäänkään ;D Mutta jos sun kohdalle Brick sellaista nyt tuli niin keskustelua ja palautteen antoa kehiin. Sä olet nämä ratapäivät kokeillut jo useampaan kertaan ja mun nähdäkseni porukka on jo aika tottunut siihen että "joku" Audi saattaa kiertää rataa vähän erimalliin kuin perttiperuspertti b200f perhewagonillaan, aina on tilaa ainakin ennen ollut. Mullakin jos ei nyt niskat kaikkein notkeimmat olekaan niin vielä silmät liikkuu sen verran että peilit näkee.  Asiallinen palaute on aina paikallaan.

Mä uskoisin, että suurin osa kuvailemistasi tapauksista menee kokemattomuuden piikkiin rata-ajosta. Se mitä olen itse joskus radalla ajanut, niin siihen hommaan täytyy ihan tosissaan keskittyä, jolloin ympärille vilkuilu saattaa unohtua. Se nopeampi auto ilmestyy takapuskuriin yleensä todella nopeasti, jolloin saattaa tulla se tilanne, että edellä menevä hitaampi ei sitä aina huomaa.

Välillä sitä unohtaa, että edellä ajava saattaa olla ensimmäistä kertaa radalla. Oli vain harmillinen tilanne kun pääsuoran jälkeen roikuin koko kierroksen volvon perässä. Etuveto turbovolvossa kun kuitenkin on ainakin ~200hv eikä 116hv vain riitä ohittamaan pikkusuorilla. Voi olla, että se vain tuntui blokkailulta vaikka kyse oli aivan jostain muusta. Pääsuoralla kuitenkin päästi hidastamalla ohi.

Mr. Brick taisi olla se tumma 2.0 Audi 80 siellä radalla? Kohtuullisesti kulki radalla, ei kuristetusta corollasta meinannu oikein löytyä kiihtyvyyttä tarpeeksi että suoralla voisi ohittaa.

Kyllä se corolla ainakin minun mielestäni aika raikkaasti ohi meni.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2016, 14:17:18 kirjoittanut Brick »
citikka

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #343 : 11.07.2016, 14:31:57 »
Toivoisin puoleltasi ymmärrystä myös siihen, että yhdistyksellämme on tietyt linjaukset ja rajallinen määrä TÄYSIN vapaaehtoisena ilman palkkiota toimia yksityishenkilöitä, jotka haluavat pyytettömästi luoda Volvo-harrastajille ja muille mukaan haluaville oman näköisensä ilmapiiriltään mukavan tapahtuman, jossa suinkaan ei ole pääasiana pelkästään rata-ajo. Yhdessä tekeminen, samanhenkisten ihmisten tapaaminen ja rento meininki yhdessä vietetyn ajan parissa ovat vähintään yhtä tärkeitä VRCF Ry:n kesämiitissä. Valitettavaa on, että nämä ihmiset, jotka eivät ehdi itse radalle ollenkaan ja työskentelevät koko päivän, useimmat koko viikon, muiden viihtymisen eteen, saavat usein sankokaupalla sitä itseään niskaan kiitokseksi antamastaan panoksesta tapahtumassa.
Tämä. Voisi olla vielä vähemmän vapaaehtoisia jos sanottaisi että "sinä olet päivän lippujen kanssa siellä suolenkillä. Huutele radioon kun haluat syömään". Monelle taitaa olla iso asia miitissä että pääsee myös juttelemaan tuttujen kanssa ja katsella radan reunalla menoa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF ry:n suurmiitti ja ratapäivä Ahvenistolla 9.7.2016
« Vastaus #344 : 11.07.2016, 14:38:26 »
Rauhoittukaa nyt hyvät ihmiset. Ei tehdä kärpäsestä härkästä. Toyotaan viriteltiin tosissaan kaksi vyyhtiä teräsvillaa takavaimentajaan ja niiden pysyvyys varmistettiin sokilla. Tämän vaimennuksen jälkeen mitattiin 86 dB @ 4500 rpm. On selvää, että vaikka vaimennus takavaimentimessa pysyy, tuottaa auto kovat imuäänet. Siihen en ota kantaa, miksi auto lopulta liputettiin ulos (en tiedä oliko tapahtumassa ohiajomelumittausta)

Säännöt pitäisi kuitenkin olla kaikille samat. En usko, että yksi Toyota pilasi kenenkään päivää ja suurempi melu on aiheutunut näistä jälkipuheista kun itse autosta radalla.

Edit. Kannattaisi tämänkin keskustelun sijaan keskittyä oikeisiin turvallisuutta parantaviin asioihin. Esim. siihen, että portinvartija päästi auton varikolta radalle, vaikka suoralla oli auto ohittamassa varikkoa n. 140 km/h vauhdeilla. Onneksi molemmat kuskit olivat hereillä ja törmäykseltä/väistämiseltä vältyttiin.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2016, 14:42:17 kirjoittanut Morjenz »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron