Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.

  • 356 Vastauksia
  • 98509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #180 : 07.11.2018, 22:23:40 »
No nuo paremmat, lue: kalliimmat taitaa olla ihan valmiita tuotteita.
Ja joo, laippoja saa netistä, mutta kyllä nekin maksaa, pelkät ahtimen ja pakokanavien laipat on yhteensä ehkä 60-80€. Suora vesijohtoputkihan on aika halpaa, mutta ne mutkat, ne ei oo mitenkään erityisen halpoja, ja niitä menee aika paljon, sitten kollektori on osa, jonka täytyy olla hyvä, toisin sanoen semmoinen on aika hankala tehdä ja sitä joutuu sisältä pirraamaan tuntikausia. Sitten pitää vielä hitsata kaikki putket yhteen. Ei siinä, mulla on käytössä ihan hyvä miggi, ja osaan kyllä hitsata. Mutta jotenkin minusta tuntuu että en osaisi tehdä kerralla hyvää, vaan joutuisin tekemään pari kertaa sen pakosarjan ja aina joku hemmetin tulpanjohto hankais tai muuta vastaavaa.


Jos sä jättäisit yhen illan teoriatuokion väliin, niin voisit tehdä sen pakosarjan siinä ajassa.  Mutkat oli noin 3e kpl. Laipat muutaman kympin.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #181 : 08.11.2018, 21:05:42 »
Jos sä jättäisit yhen illan teoriatuokion väliin, niin voisit tehdä sen pakosarjan siinä ajassa.  Mutkat oli noin 3e kpl. Laipat muutaman kympin.

Halkosarjakin riittäisi tämän projektin tavoitteisiin.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #182 : 17.11.2018, 16:27:35 »
Mä ostan pakosarjan lvr racing enginesiltä.
Samasta pajasta, missä mulla on nyt kansi työn alla, saan kannen nokka asennettuna ja välykset säädettynä, nokaksi tulee siis t5, joka on h:sta modattu turbokäyttöön.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #183 : 23.11.2018, 15:43:25 »
No, ens viikolla lähtee lohko poraukseen ja apuakselin laakerien asennukseen, dekistä otetaan kans pieni siivu, jotta saadaan oikea paljerako.
Kansi tulee kanssa tässä parin viikon sisällä.

Sitten saan kasata moottorin.

Ja sitten vaan pikkuhiljaa ostetaan pakosarja ja turbo, tiedän nyt mistä saan hyvän pakosarjan...

Sitten ens kesänä asennetaan se autoon ja aletaan sovittelemaan ahtoputkia.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #184 : 26.11.2018, 09:48:54 »
Siivosin tästä ison kasan ulkopuolisten henkilöiden asian sivusta mennyttä ja metakeskustelua pois.

Jokainen tekee projektia tyylillään. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa. Tässä aloittaja selkeästi haluaa suunnitella huolellisesti asian ja keskustelee asiasta muiden kanssa asiallisesti. Se on aivan yhtä hyvä tapa kuin joku muukin.

Tässä ei tarvitse kenenkään tulla kertomaan, mitä jossain toisella foorumilla sanotaan tai ollaan sanomatta tästä projektista. Keskitytään me täällä omaan tekemiseen.

Seuraavalle aiheesta jankkausta jatkavalle on luvassa penalttia.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #185 : 27.11.2018, 16:10:47 »
Huomenna lähtee lohko poraukseen ja kansitasosta napataan 45 satkua, niin saadaan nätti 1mm squish, joka on turbomoottorissa aika tärkeä asia.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #186 : 27.11.2018, 18:46:33 »
Oliko muuten joku syy ton kymppisarjan lohkon käyttöön sen lisäksi, että sattui semmonen olemaan valmiina?
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #187 : 05.12.2018, 14:24:59 »
Kymppisarja on kestävämpi ja se oli valmiina.
Iskutilavuudesta ei tarvii turboautossa juuri välittää.
Kansi on muuten tässä vaiheessa, eli kansiin on kairattu 15asteen viisteet, seetit tuohon pitää vielä tehdä ja kanavat loppuun, palotilat on aika hyvät.


Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #188 : 25.12.2018, 12:17:19 »
Nyt on kansi valmis, se tullee tällä viikolla jolloin pääsen sitä käpistelemään.
Lohko on valmis haen sen alkukuusta.
Turbonkin hommasin: tällaisen,

Specsit:

Pakopuoli 68/62
Imupuoli 82/61.5

Mulla on myös valmiina uudet männät, nokka, Ic, hukkis, dumppi ja mitäköhän muuta on tullut hankittua...

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #189 : 26.12.2018, 11:00:58 »
Mikä ahdin merkiltään?
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #190 : 26.12.2018, 15:04:27 »
Mikä ahdin merkiltään?

Villi veikkaus että joku kiinalainen kopio esim. Garretista
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #191 : 27.12.2018, 10:24:52 »
Joo kiinaturbo, kuitenkin suomalaisesta liikkeestä, jossa tasapainotettu ja annetaan vuoden takuu.
Ja gt3582r on ahtimen tyyppi mitä se matkii.

Mulla on painepuolelle nuo 45mm dcoe:t.
Mutta sytkän ajattelin ohjata megalla, on sitten joskus helpompi siirtyä ruiskuun kun käyttää sitä ensin vain sytytyksen ohjaukseen.

Kaasutinturbo on erittäin riippuvainen siitä että sytytys on säädetty oikealla tavalla.
Kaasarit kyllä saa antamaan kaasu pohjassa oikean määrän tavaraa ja se muu alue ajetaan sitten vähän epämääräisemmällä seossuhteella, bensaa voi kulua mutta ei se moottoria riko.

Mutta sytytys silloin kun ahtopaineet on päällä on varsin kriittinen, kun ahdan kuitenkin kilon paineella ja isolla ahtimella korkeilla kierroksilla sillä kilollakin irtoaa aika paljon kuitenkin tehoa, koska kansi ja nokka ovat hyvät.

Nyt tarvisin apua että mitä kaikkea sälää siihen sytkän ohjaamiseen tarvitaan.


Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #192 : 28.12.2018, 08:39:58 »
Ei ole kyllä mitään järkeä ajaa enää kaasareilla jos on saanu rassattua jo megan sytkälle. Ei kovin montaa johtoa enää vaatisi niin mega ohjais sopankin

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #193 : 29.12.2018, 14:27:49 »
Jos haluaa romut millä ohjata sytkää ni ehkä ostasin 123ignition kamppeet, toki maksaa yhden moottorinohjauksen verran.. Ja omasta kokemuksesta viisastuneena älä tuki vesikiertoa tosta kiinahyrrästä  :D

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #194 : 29.12.2018, 22:14:30 »
Joo, kyllä siihen vesikierto tulee.
Ja mega nyt on aika helppo saada ohjaamaan sytkää. Siihen ei tarvita kuin:
-itse boxi
-kampiakselin asentoanturi
-hukkakipinäpuola, jossa pääteasteet valmiina
-Johtosarja
-Map anturi, joka on boxissa

Kyllä tuosta vielä aika iso matka ruiskuun on, varsinkin kun en aio tehdä ruiskua f moottorin imusarjalla, vaan laitan lyhyen 50mm imusarjan johon 50mm läppärungot, joiden päähän tarpeeksi iso plenumi, johon 3" tulo Ic:ltä.
Tai kl-racingilta tällainen ratkaisu, joka voisi olla parempi ehkäpä.



Tuonne 80mm kaasuläppä päähän.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy