RallyBaron  Samppasport

Rentun Ruusu, 760 Turbo -84

  • 112 Vastauksia
  • 44446 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #105 : 11.06.2016, 21:19:02 »
Ehkä ei ihan niin paljon kytkinpommia?  :D
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1400
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #106 : 12.06.2016, 00:30:57 »
Kun manualisoit tämän, niin osaatko sanoa laskiko kulutus? ::)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #107 : 12.06.2016, 22:19:27 »
Kun manualisoit tämän, niin osaatko sanoa laskiko kulutus? ::)
Ei ainakaan pyöräntuennan osien....

 :nohnoh
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #108 : 06.11.2016, 15:01:14 »
Kun manualisoit tämän, niin osaatko sanoa laskiko kulutus? ::)
Kyllähän se useamman litran tippui. Lukoton vamma-aski ei kauheen taloudellinen keksintö ole.

Ei ainakaan pyöräntuennan osien....

 :nohnoh
Ei tosiaan. Neljännen sarjan sais ruuvailla kiinni jossain kohtaa ja nelipilarilla mitailla kriittiset etäisyydet. Sitten voiskin tehdä jonkunlaisen Torque-rod tyylisen ratkaisun tonne. Haaveissa edelleen se multilink, mutta itseni tuntien tekemättä jää ja toisaalta liekkö sen kestävempi.


Mitäs tänne? Ei ihmeitä. En ole kerennyt paalata tai sen kummemin mitään muutakaan tehdä, kun tuo valtionpalvelus vie ikävästi ajan ja rahan. Tallissakin on tila vähän kortilla ja ulkona aika harrasteystävälliset kelit. Jotain sitä on puuhattu kuitenkin.

Alkuperäinen B23FT tuli myytyä pois kuten myös vanteet ja vaihteisto. Hankin jo uuden moottorin, vaihteiston ja vanteetkin, mutta mitkään niistä ei ole vielä löytäneet tietään autoon asti. Tällä hetkellä työnalla on konehuoneen johdotuksen entisöinti ja ruosteiden korjaus, kun siellä on kerrankin tilaa. Alkuperäiset johdot ovat aika surullisesti maatumassa, niin uusintaan menee iso nippu. Erityisesti valoille menevät herättää ihmetystä, että miten tämä vekotin ei ole palanut vielä.


Saako näihin varaosia jostain helposti?



Samalla kertaa johtotyömaan yhteydessä LH:n johdotus poistunee korista ja jonkun tyhmän vision seurauksena ajattelin piilotaa loputkin keulille menevät johdot loksujen sisään.  ::)

Kuvassa näkyy myös auton uudesta jakkarasta siivu. Sisusta siis downgreidataan täysnahkoista puolinahkoihin. Värinä pysyy tietysti punainen. Penkkien lisäksi hyllyyn on ilmestynyt toinen kattoverhous, avaruuskupu, lisätankki ja heijastinpaneeli jonka jo askartelinkin paikalleen. Myös yksi 740 tuli haettua varaosiksi, mutta taitaakin olla liian hyvä siihen käyttöön. Siitä lisää ehkä joskus.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2018, 20:43:07 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #109 : 20.07.2017, 19:30:53 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 180 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Hups oho. Heti alkuun haluaisin kiittää Photobuckettia uskomattoman hyvästä yhteistyöstä. Pitkään oli tarkoitus vaihtaa kuvapalvelua, kun tuo susipaske käyttöliittymä, hitaus ja mainokset ajoi aina verenpaineet ylös heti sivun avatessa ja nyt se sitten tuli tehtyä pakon edessä. Sen pituinen se.  :buck2:

Tosiaan kaikki kuvat löytyvät nykyään täältä. Jokainen kansio sisältää jotain uutta ja ainakin tässä ketjussa ennennäkemätöntä materiaalia. Kattelkaa, jos kiinnostaa: https://liimis.kuvat.fi/kuvat/Autot/Horsma/

Kuvalinkit korjaan joskus kunhan aika ja inspis sallii. Päivitystäkin vois tehdä, mutta aikataulu sille on aikalailla sama, eli ei kannata pidättää hengitystä homman suhteen. Kunnollisen kameran puute ei ainakaan auta asiaa.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #110 : 27.09.2017, 22:02:03 »
Meinasin muutenkin purkailla matot pois joskus äänieristysprokkiksen takia ja samalla sitten hioa ja maalailla pois kaikki alkavat. Tarvii näköjään aikaistaa totakin projektia parilla kuukaudella.
No ei paljon enää hionta ja maali pelastanut, kun sisähelma oli kivasti puhki suoraan jalkotilaan. Rälläkällä ja Kempillä korjaamme sen!  ;D







Reiästä kurkittuna helma on onneksi muuten täysin terve ja vähän voi itseään lohduttaa sillä, että nämä on ne kuuluisat viimeiset mädät. Hirveesti ei vaan mitään pääse tekemään, kun auto sijaitsee ~160km päässä nykyisestä asuinpaikasta.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2018, 13:39:48 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Seitensatkumies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #111 : 30.09.2017, 22:13:50 »
Tää on kyllä härski laite!  S*:D Mistäs noi pelastettu paalaukselta tarrat aikoinaan hommasit kun omaan 740 sopis kun nyrkki silmään samanlaiset?
745 -88 B200E käyttis
745 -92 D24TIC harraste käyttis
744 GLE -89 harraste/kesäauto
Exät: 744 -89 D24, 744 -89 B200E

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: Rentun Ruusu, 760 Turbo -84
« Vastaus #112 : 05.03.2018, 18:29:23 »
Tää on kyllä härski laite!  S*:D Mistäs noi pelastettu paalaukselta tarrat aikoinaan hommasit kun omaan 740 sopis kun nyrkki silmään samanlaiset?
Joskus tuli teetätettyä joku erä noita. Jos ei kauhean kiirus ole, niin yksittäisiä kappaleita saattais olla, mutta tämän varmistamiseen voi mennä aika isosti aikaa.  :buck2:

Ja asiaan: Ei oo paalattu vieläkään, mutta muutettu kotitalliin (eli entistä kauemmas) loppuvuodesta. Viimeviikolla oli lomantynkää ja sehän hyödynnettiin asentamalla kone ja aski keulille. Seuraavaksi tars purkaa kansi ja käydä läpi jahka tähän tarkotettu purkukalu löytää tiensä tänne (jos edes löytää...). Kennot löysi myös tiensä keulille aikalailla lopullisiin asemiinsa. Kylmäkennon kannakkeista tai itse kennosta asennettuna ei vaan oo yhtään kuvaa syystä x? Kuvia ei oo kyllä muutenkaan kauheesti, eli sisältölinja on aika laiha. Onneksi ei haittaa, kun showroomissa ollaan ja toki allekirjotuksen kuvalinkkien kätköistä löytyy kännykkäräpsyjä useampikin.
























https://liimis.kuvat.fi/kuvat/Autot/Horsma/2017/
« Viimeksi muokattu: 05.03.2018, 18:37:39 kirjoittanut Kalamies »

 

Elekma  Autoracing