Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
107 (62.9%)
GLE
32 (18.8%)
muu, mikä
31 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 165

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 404 Vastauksia
  • 175320 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #225 : 09.12.2013, 20:53:28 »
Tämä on huippuketju. Nuo yksityiskohtaiset ja pedanttiset kuvat kaikista yksityiskohdista ovat kaikille hyödyllisiä. Seurantaan menee, ehdottomasti.

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #226 : 11.12.2013, 18:22:08 »
Käsin vai jollakin koneella tuo hionta venakoppaan? Itellä olis yks tommonen vanhanmallinen koppa minkä vois kiillotella joskus.. Olis myös vanhanmallinen alumiini jakopääkoppa jos senkin kiillottelis.. ::)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #227 : 11.12.2013, 19:20:31 »
Käsin vai jollakin koneella tuo hionta venakoppaan?
Käsin pääosin, vähän koitin porakoneella ja puuvillalaikalla, mutta ei oikein jättänyt mieleistä jälkeä. Onhan koneella kiillotus tehokokkaampaa kun kiillotettava aine lämpenee enemmän, mutta eihän mikään voitan omaa kättä ;)

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #228 : 20.07.2014, 05:26:48 »
Hyvää kesää foorumille!

Jottei tätä projektia julisteta kuolleeksi/kadonneeksi niin tässä pari kuvaa moottoripukista jonka tein toissa päivänä.




Ihan hyvin tuo yli 20 vuotta vanha pikku- Esab jaksaa vielä sulattaa metallia :)
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 02:40:00 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #229 : 08.09.2014, 00:10:40 »
Puolenvuoden aikana on tullut tehtyä kaikenlaista pientä ja vähän isompaakin, ja aina kuvia ottaessa ajattelin että laittaa sitten kaikki kuvat samaa viestiin, niin tässä niitä sitten tulee.

Etupalkki oli melko huonossa hapessa ja tarvitsi uutta peltiä kumpaankin päähän. Nämä päädyt siis ovat pyöränkoteloiden puolella ja alttiina kaikelle mitä pyörät niiden päälle heittävät.










Tuohon jarruletkujen peltiin tuli ehkä vähän heppoista peltiä, mutta luulusin sen ajavan asiansa.




Hiekkapuhallettua, maalattua ja kiillotettua osaa :P








Takajarrusatulat ennen.


Melkoinen määrä kerääntynyt jarrupölyä ym. satuloiden sisäpuolelle.




Valmiit satulat.


Maalasin kaikkien satuloiden pultit mustiksi.


Maalatut ja kiillotetut männät.


Kaasupoljin ennen...


...ja jälkeen.


Kaasuvaijeri.


Taka-akseliksi paljastui tavallinen 1030 ilman lukkoa.


Panhard tangon akselin puoleinen mutteri oli hitsattu kiinni pulttiinsa ja näinhän siinä sitten kävi.


Sitten toiseen projektiin jonka aloitin keväällä. Rupesin tontin omistajan luvalla rakentamaan autotallia vanhan liiterin päähän.
Puusälettä, hiekkaa ja savea oli 0,7 - 1,0 metrin verran ja kaikki piti viedä kottikärryillä pois ja johon kaikki tietysti lapioitiin.


Lattia on kaareva koska alapuolella on betoni kellari.





« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 02:57:56 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #230 : 20.09.2014, 18:51:43 »
Paikallisella Nuoriso verstaalla käydyn keskustelun innoittamana, aloin virittämään tätä kantta "vanhanaikaisesti".
Minua kun ei turbo virittäminen oikein kiinnosta :pomo:

Kiilotan pakokanavat ja palotilat, pakokanavia avarsin (vain) noin 1mm ylöspäin ja nyt kuvia vain pakokanavista.

Kiillottamaton ja hiomaton pakokanava, venttiilin paikalla taskulamppu.


Kelpaa kaasuntuneen dinosaurus litkun virrata näissä kanavissa.


Imuventtiileistä sipastu siivut pois ja pakoventtiilit siloiteltu.

« Viimeksi muokattu: 01.07.2016, 03:22:41 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #231 : 06.10.2014, 12:47:05 »
Nyt on sormenpäät verillä ja kannesta kiillotettu palotilat ja pakokanavat.

Lähtökohta.




Vakio imukanava.




Siloiteltu imukanava ohennetulla imuventtiilillä.


Kiillotettu pakokanava ja siloiteltu pakoventtiili.


Bling bling :))






Etsi Amazon.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2016, 02:44:50 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #232 : 06.10.2014, 14:29:09 »
Etsi Volvo Amazon.
Ekassa kuvassa punainen combiplayn valmistama leikkiauto, itselläni on samanlainen mutta sininen :D

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #233 : 17.01.2015, 03:38:56 »
Luin pari kuukautta sitten tältä foorumilta kikkaa konehuoneen säiliöiden puhdistamiseen, eli riisiä ja vettä.

Säiliöön kaadetaan vettä ja riisiä ja välillä ravistetaan ja välillä annetaan riisin imeä likaa itseensä. Suurin vaikutus on kuitenkin riisin hiovalla vaikutuksella.








Sen jälkeen kun olin viimeksi saanut maalattua jarrupääsylinterin, oli se jäänyt liiteriin varastoitumaan ja saanut muutaman iskunkin autotallin teon yhteydessä sekä mäntä oli jumiuttanut itsensä kiinni. Tällä kertaa lasikuulapuhalsin sylinterin ulkoa ja vähän sisältäkin ja on taas maalattu,




Tätä en suosittele jokaiselle.
Tuulilasin ja takalasin listat kiillotin hiomalla alkuperäisen pinnoitteen pois, jonka alta paljastui alumiinin, jonka siitten kiillotin. Tässä tapauksessa ei ollut muuta vaihtoehtoa listojen kolhujen vuoksi.




Kardaanin etupätkässä uusi tukilaakeri ja lasikuulapuhallettu kumi.




Jarrusatuloissa uudet tiivisteet.








Kannessa venttiilit paikoillaan. Tiivistesarjan mukana tuli kahdeksan venttiilinvarren kumia, mutta korjausopas sanoo että pitää olla vain imuventtiileissä ja näin olikin myös purkaessa, miten muilla?
Vielä tarvitsee hyväkuntoisen kannenkopan korkin, sen vanhanmallisen kromisen ilman huohotus putkia.





240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #234 : 17.01.2015, 20:41:20 »
Olet tehnyt autonlaitosta taidetta  -H- Tuleekos tämä ajoon vai näyttelyihin?

Ekassa kuvassa punainen combiplayn valmistama leikkiauto, itselläni on samanlainen mutta sininen :D

Minulla oli vihreä vastaava...

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #235 : 17.01.2015, 23:39:06 »
Olet tehnyt autonlaitosta taidetta  -H- Tuleekos tämä ajoon vai näyttelyihin?

No kiitoksia :)

Tästä pitäisi tulla kesäauto/kakkosauto/edustusauto, eli liikenteeseen kyllä, mutta jos jonkun mielestä kelpaisi näyttelyyn niin voihan sitä muillekkin esitellä.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2015, 23:57:32 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #236 : 20.01.2015, 01:28:33 »
Pari vanhempaa kuvaa ilma/polttoainemääränsäätimestä johon laitoin easter egg:in.

Kun puunasin säädintä,  huomasin että ilmamääränsäätimen lautasen varren akselin peittävät levyt ovat vähän vanhan kymmenen pennin näköisiä. Oikea kymmenen penni kolikko oli hitusen isompi joten hioin ylimääräiset pois ja laitoin paikoilleen.




Pennit ilman lukkorenkaita paikoillaan.
Klaava puoli lokasuojaa päin.


Kruunu puoli moottoria päin.
Ei löytynyt -83 tai -85 pennejä joten laitoin oman syntymävuoden -92 pennit.


Nyt se on 20 penniä arvokkaampi :D
« Viimeksi muokattu: 28.05.2016, 02:25:30 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #237 : 05.02.2015, 07:53:43 »
hieno yksityiskohta :D ja jollekki ehkä joskus hauska löytö :)

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #238 : 05.08.2015, 22:39:21 »
Hei vaan foorumilaiset, pitkä tovi on vierähtänyt viime päivityksestä, monelaista on tapahtunut auton kanssa ja tässä muutama kuva viime kuukausilta.

Vasen etutukivarsi


Rasitusmurtuma tukivarren laidassa.


Otin palan pois ja hitsasin uutta peltiä tilalle.


Maalattuna sama kohta.




Bensatankista ei ole ennen kuvaa, mutta jokainen varmaan osaa kuvitella millainen se on ollut.
Tankki peltipuhtaana.




Ruosteen ja maalin alta paljastui tankin saumoista onneksi vain kaksi pientä reikää jotka paikkasin tinaamalla ne umpeen.




Ei etelävaltioiden lippua tämän tankin pohjaan :D


Bensatankin täyttöputki maalattuna.


Kuva taka-akselista ennen käsittelyä.


Taka-akseli maalattuna.








EGR:n putket.


Pohjalla kuumankesto maalia ja pinnalla ryppymaalia.


GT-rautojen tekoa, nämä ovat vain kosmeettinen lisä eikä niillä haeta lisää jäykkyyttä koriin.




Jälkeen päin tuli mieleen, että ottaakohan nuo raudat kiinni jarrutehostaan?


Raudat valmiina puhallusta ja maalusta varten, valmiista raudoista ei ole kuvaa.


Turbiini ennen...


...ja jälkeen.


Vaihdelaatikon mittatikun putki maalattuna.


Muutama kuva konehuoneesta siistimisen ollessa vielä vaiheessa.




Konehuone on maalattu pohjamaaleihinsa joka vaattii vielä hionnan ennen lopullista maalia.


Lähes kaikki pistehitsien kuopat, rypyt ja muut kolhut on kitattu siistimmän pinnan aikaansaamiseksi.






Etsi hehkulamppu.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #239 : 06.08.2015, 07:05:45 »
Hehkulamppu oli perässä :hello:

tuosta on tulossa kanssa todella siisti auto, mitä muut voi kuolaten ihailla :)
No kun halvalla sai.

 

Samppasport  Futurez