Samppasport  Futurez

Akkuporakoneet

  • 89 Vastauksia
  • 31881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #45 : 31.01.2016, 18:29:23 »
Vähän päälle vuoden vanhasta Dewaltista toinen akku täysin hengetön eikä toisellakaan ruuvaa kuin muutaman minuutin... Ja mulle mainostettiin ammattimiesten taholta notta Dewaltissa olis parhaimmat akut... Harmistuttaa...

(ja kyllä, säilytetty ohjeiden mukaan... ennenkö tulee niitä kysymyksiä...)
"If I die... I die..." <- joku

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #46 : 31.01.2016, 19:39:07 »
Vähän päälle vuoden vanhasta Dewaltista toinen akku täysin hengetön eikä toisellakaan ruuvaa kuin muutaman minuutin... Ja mulle mainostettiin ammattimiesten taholta notta Dewaltissa olis parhaimmat akut... Harmistuttaa...

(ja kyllä, säilytetty ohjeiden mukaan... ennenkö tulee niitä kysymyksiä...)
...oho, mulla taitaa olla 4v. ja molemmissa ei ongelmia. :)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #47 : 31.01.2016, 19:58:50 »
Onko kyseessä 18v Dewalt akut?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #48 : 31.01.2016, 20:41:51 »
Samoja kokemuksia , De Waltin akuista ,toinen oli "maanantaipäivän" painos alkuperäisessä salkussa, tasasesti käytössä ,latauksissa , toisen akun tehot huomattavasti äkkiämmin loppu ,  ero tehostui vielä reilun vuoden ( " takuuajan " ? )jälkeen.
Tosin taisi olla että takuu ei koske akkuja ?!

Näitä oli vielä kaksi peräkkäin ,ensimmäisestä ei uskottu . Sitten vaihtui merkki , Makitan hiiliharjaton 18V / 4Ah akuilla  on nyt "testissä".
Makitan istukoissa on  eroa  poratyypistä riippuen , "halpis istukalla " tuhoaa tehokkaasti poran varret .


s73

  • Vieras
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #49 : 31.01.2016, 20:57:46 »
En ole makitan istukoista hoksannut katsoa, onko eroja.

Varastorasvaa olen istukoissa ja porissa nähnyt, vähäinenkin määrä pilaa jomman kumman.

Töissä työkaveri laittoi rasvaisen poran istukkaan kiinni ja ihmetteli kun ei kestä kiinni.
 :facepalm: :facepalm:

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #50 : 31.01.2016, 21:47:11 »
Vähän päälle vuoden vanhasta Dewaltista toinen akku täysin hengetön eikä toisellakaan ruuvaa kuin muutaman minuutin... Ja mulle mainostettiin ammattimiesten taholta notta Dewaltissa olis parhaimmat akut... Harmistuttaa...

(ja kyllä, säilytetty ohjeiden mukaan... ennenkö tulee niitä kysymyksiä...)
Minä ainakin ottaisin yhteyttä Dewaltin maahantuojaan tai liikkeeseen josta ostettu, ja kysyisin takuu tai tuotevastuuseen vedoten uutta akkua tilalle tai korjausta.

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #51 : 31.01.2016, 23:16:19 »
14,4V versio... Prismasta ostettu -14 joulukuussa... Ja juu, aattelin kyllä kysäistä mitä mieltä ovat...

3 vuoden takuu, toki ei varmaan koske akkuja... En kyllä uskonut noin nopeasti kuolevan kun sentäs merkkilaite.
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #52 : 01.02.2016, 13:26:35 »
14,4V versio... Prismasta ostettu -14 joulukuussa... Ja juu, aattelin kyllä kysäistä mitä mieltä ovat...

3 vuoden takuu, toki ei varmaan koske akkuja... En kyllä uskonut noin nopeasti kuolevan kun sentäs merkkilaite.

Mitä laturi sanoo? Vai tuleeko akut täyteen, muttei kestä kuormaa?
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #53 : 02.02.2016, 09:21:26 »
Mitä laturi sanoo? Vai tuleeko akut täyteen, muttei kestä kuormaa?

Alkuperäisessä viestissäni olikin jo; toinen hengetön (ei siis tapahdu laturissakaan mitään) ja toinen lataantuu kyllä (vähän normaalia nopeammin) mutta ei jaksa montaa minuuttia hommia tehdä.
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #54 : 02.02.2016, 11:08:35 »
Yksi tai useampi Kenno oikosulussa, tekee just tuota, että jännite nousee nopeesti, eikä kestä paljon kuormittaa ja kuumenee ladattaessa enempi kuin ehjä akku. Toinen akku sitten vähän enempi paskana. Kyl kai siihen pitäis takuuna uudet saada?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #55 : 17.02.2016, 23:11:49 »
Onko kukaan kokeillut tämmöistä ?

Itse ostin (huom. tarjous päällä!) ja tuntuu olevan varsin mukava peli. Vääntää paremmin rautaan kun minun vanha sähkökone :D
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #56 : 17.02.2016, 23:41:46 »
Onko kukaan kokeillut tämmöistä ?

Itse ostin (huom. tarjous päällä!) ja tuntuu olevan varsin mukava peli. Vääntää paremmin rautaan kun minun vanha sähkökone :D

En haluaisi olla ilonpilaaja mutta Veikkaus voisi järjestää vetokohteen milloin akut kuolee  ::) Koska siinä kohtaa noissa säästetään...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #57 : 18.02.2016, 01:04:12 »
Taloa tossa remontoinut ja muualtakin kokemusta niin kyllä ryobit (18v one+) ajaa asiansa harraste käytössä, mutta eipä niistä 8h päivässä ole laulamaan. Raksalla mulla on ryobia ja makitaa. Kyllä se makita vaan peli on. Iskevä ryobi kylläkin useemmin kädessä kun makitan iskevä. Ryobin porakone(18v)hiukan alkoi haisemaan kun tein 105mm reikää sisältä ulos ilmastointiputkea varten. Teho ei vehkeestä kyllä loppunut, mutta lämmitä se alkoi! (tähän olisi ollut parempi ihan johdollinen kone.)
 

Ryobi on yleiseen ruuvaamiseen ja OKT remontointiin oiva peli. hintalaatusuhde kohdallaan. tehoa tarpeeksi. Ei sovellu kuitenkaan ammattikäyttöön.
Töissä meillä Milwaukeen koneet ja ne kyllä kestää ja kestää. makitan ja milkin koneet laittaisin samalle viivalle.

Itse ostin Ryobin one+ sarjaa koska muitakin vehkeitä tuli ostettua. ryobin vehkeet maksoi 700e ja vastaavat koneet makitalta 2000e.. siinäpä se  ;)
volvoja - onhan noita.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #58 : 19.02.2016, 09:02:44 »
En haluaisi olla ilonpilaaja mutta Veikkaus voisi järjestää vetokohteen milloin akut kuolee  ::) Koska siinä kohtaa noissa säästetään...

No eipä uudet akut näytä kalliita olevan.. 18V 4.0A akku 69€  ::)

Itsekin tekisi mieli ostaa tuollainen ihan vain kokeeksi. Tuo 5v takuu on kyllä mielenkiintoinen :smoke:

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Akkuporakoneet
« Vastaus #59 : 19.02.2016, 09:30:22 »
Nyt rupesi polttelemaan :facepalm:

 

Proturbo  Autodiagnoosi