Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 729388 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1290 : 24.09.2014, 21:45:40 »
Mulla sammuu ysi jokaiseen risteykseen kun kytkimen heittää pohjaan jos ahdot ei oo ollu reilusti alipainealueella pitemmän aikaa. Seuraavaa turbovolvoa ei varmastikaan ohjata lh:lla >:(
Jos asennukset tehdään tietoisesti miten sattuu että saadaan vaan romut äkkiä myyntiin, ei ehkä kannata syyttää moottorinohjausta  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1291 : 24.09.2014, 21:54:11 »
Jos asennukset tehdään tietoisesti miten sattuu että saadaan vaan romut äkkiä myyntiin, ei ehkä kannata syyttää moottorinohjausta  ::)
Rahapulan takia tuo kottero on myynnissä. Sano toki mikä muu tossa kusee kun tuo bypassin/dumpin puute? Ei tuo lh nyt mun mielestä mikään optimaalisin oo mihinkään viriteltyyn turbovehkeeseen, eikä kiinnosta siihen säätövermeitäkään hankkia kun parempiakin ohjauksia saa kohtuu rahalla.

Toimii paremmin ku ikinä mun omistusaikana ja vetojakin tuntuis olevan melkosesti vaikka turbo onkin vähän ylimittainen.

Eipä ole mullakaan enää vikavalo syttynyt kun IMM vaihdoin ja vikakoodit nollasin ??? Kaasuläppä pitääkin säätää uusiks :hello:
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014, 21:58:40 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1292 : 25.09.2014, 06:28:01 »
Mulla sammuu ysi jokaiseen risteykseen kun kytkimen heittää pohjaan jos ahdot ei oo ollu reilusti alipainealueella pitemmän aikaa. Seuraavaa turbovolvoa ei varmastikaan ohjata lh:lla >:(
Kaasuläpän säädöllä ja 2-mäntäsellä dumpilla ei oo ollu mitään noita ongelmia. Tosin nokan puolestakin  piti jo ruvata läpästä tyhjäkäynti mutta anyway. Proturbolta 2-mäntänen dumppi ja ei midst ongelmaa toisin kun joskus 1 mäntäsen kanssa.  :hello:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1293 : 26.09.2014, 18:05:29 »
Juurikin näin. Säädöt ratkasee ja aika harva osaa edes aftermarket ruiskua säätää itse, ne sitten joku säätää sinnepäin ja sitte syytetään ruiskua ku kamppeet ei toimi ja hajoaa.  ;D

Toi IMM asettaa monesti rajotuksen koon puolesta ja sen skaalaaminen isommalle IMMlle on monessa vakio ruiskussa vaikeaa. Mut jos tohon vaan saa riittävän ison IMM niin varmasti riittää vaikka 500hv. Pikkuvolgassa on vakiona siemensin ems2000 ja siihen juuri isomman ilmamassamittarin vaihto on todella hankalaa. Siksi heitin omassa kampeessa vakio ruutan 350hv kohdalla vekeen. Tällöin ilmamassamittari oli jo tapissa 272hv kohdalla ja säädöt oli tehty siten että viimestä solua säädetty kohdalleen ja sillä ilmamassalla oli sitten soppa kohdalla vaikka tehoa enempi. Toimi ihan ok mutta ei täydellisesti.  ;D

Ei mutta mahdollisuus on tehdä linerisointikäyrä vaikka mille mittarille. Että miksei...  ;)
« Viimeksi muokattu: 26.09.2014, 18:16:31 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1294 : 26.09.2014, 23:05:58 »
Mulla sammuu ysi jokaiseen risteykseen kun kytkimen heittää pohjaan jos ahdot ei oo ollu reilusti alipainealueella pitemmän aikaa. Seuraavaa turbovolvoa ei varmastikaan ohjata lh:lla >:(

Omassa 142ssa jälkiturbotetussa (B230FB-t) oli samaa vikaa. Sen jälkeen kun siirti IMMun painepuolelle niin ei ollut enää mitään ongelmia.

LH:ta ei kannata moittia, hyvin se pelaa kun palikat on kohdallaan (ja tonin lastut boxeissa  ::) )
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1295 : 26.09.2014, 23:18:09 »
LH:ta ei kannata moittia, hyvin se pelaa kun palikat on kohdallaan (ja tonin lastut boxeissa  ::) )

EZK pelaa 8-tappisessa myös, kunhan siinä ei käytetä 16-tappisen biniä. Se pelaa vielä paremmin, kun siirtää sen 16-tappisen kartan 8-tappisen biniin bensalla tietty. Wiina vaatii omansa....   ::)

Tietysti 16-tappisessa 16-tappisen bini!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1296 : 27.09.2014, 00:50:36 »
Jos kärsii udella nii mikä idea tuolla imm siirrolla tuonne paine puolelle on?
Joop.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1297 : 27.09.2014, 01:08:37 »
Saa dumpin ennen immiä niin se ei heitä sikarikkaalle suhauksen jälkeen
No kun halvalla sai.

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1298 : 27.09.2014, 18:49:24 »
Moottori vastaa kaasuun huomattavasti nopeammin kun immu on sijoitettu mahdollisimman lähelle kaasuläppää ja toki mahdollistaa dumpin käytön....

n 4000km kesti kopio immu painepuolella ennenkuin antautui...

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1299 : 27.09.2014, 22:08:11 »
Täällä 9tkm takana immu paineella  :pomo:

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1300 : 29.09.2014, 20:13:41 »
Onkos porukka miten asentanu 940 nuita t5 turboja? Varsinki hukkaportin kellon kans on asennus ongelmia, että ootako miten patentoinu.. Turbona 15g
Joop.

Poissa Jore

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1301 : 29.09.2014, 20:50:07 »
Ite tein 19t:hen sopivan paksusta lattaraudasta telineen mikä tuli noihin omiin kellon kiinnikkeisiin ja sit siihen rautaan se kello kiinni. Simppeli homma kun vähän vääntelee ja kääntelee käsissään sitä hukkista siinä paikallaansa, ja kattelee mihin kulmaan ne omat pultin reijät jääpi.
Kuvaa ei kyllä ole pistää :-\
Volvo 940 24valve -98 - http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17397.0
Volvo 945 2.3T -97 käyttöpakastin

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1302 : 29.09.2014, 20:54:48 »
Onkos porukka miten asentanu 940 nuita t5 turboja? Varsinki hukkaportin kellon kans on asennus ongelmia, että ootako miten patentoinu.. Turbona 15g

Pikkasen eri kello, mutta esim. näin:



PS. En siis itse ole asentanut, kuva intterneetin syövereistä...
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1303 : 29.09.2014, 20:57:28 »
Mulla oli kans ekassa versiossa kellolle omavalmiste raudat (saattais löytyykin jostai tallin romulaatikoista vielä). Sitten myöhemmin 940:n oma 13C kompurakotelo sorvattu 15G siivelle ja rempan yhteydessä samaan koteloon sorvattiin vielä 19T siipi.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1304 : 29.09.2014, 21:02:10 »
Kun porukka valittaa että ei toimi dumpilla vehkeet niin mikseivät laita bypassia? Eikö se riittävästi suhise kun laittaa paluuputken lähelle ilmanputsaria niin sieltä sitten kummittelee ylimääräiset paineet äänellään?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron