4.
Lahoviat, päältä saattaa olla siisti mutta tarkista pohjan ja helmojen kunto. Olen joutunut hitsaamaan sinkkikorista 740:iä joka oli päällepäin lähes virheetön. Konepellin etureuna voi olla ruostunut, samaten sedanin takaluukun reuna.
Käsijarru, yleensä ei toimi mutta on helppo korjata jos vaijerin linkku taka-akselista ei ole mädäntynyt. Kenkien levittäjä levyn sisällä on hyvin todennäköisesti ruostunut yhdeksi möykyksi, lämmöllä, keskivertoa isommalla vasaralla ja ruosteenirrotuslitkulla saa toimimaan, voidellaan hyvin esim. kuparitahnalla.
Takajarrut, ovat yleensä enemmän tai vielä enemmän jumissa. Ei huomaa ellei irrota rengasta ja kokeile että jarru ottaa ja myös irrottaa.
Sähkölaitteet ovat vähän epävarmempia kuin huonoiksi haukutuissa ranskalaisissa. Suutinrele, polttoainepumppujenrele, sytytysyksikkö ja ykk-anturi pitää olla aina hanskalokerossa. Myös imm ja lamda-anturi on hyvä olla varastossa jos autossa on sellaiset. Sulake-/relerasia saattaa olla huonossa hapessa vaikka onkin suojaisessa paikassa. Mittararistossa ei todennäköisesti pelaa kaikki mittarit, saattaapa olla kaikkikin mykkinä, tyyppivika. Virtalukonpohja saattaa renata ja sähkö ei välity lukolta eteenpäin. Maadoitusviat yleisiä. Hyvällä tuurilla puolet kaikista sähköllä toimivista lisävarusteista (sähkölasit, keskuslukko, kattoluukku, sähköpeilit) saattaa toimia.
Polttoainetankissa oleva siirtopumppu sippaa jossakin vaiheessa. Jos kuljettajan penkin kohdalla pohjassa oleva pumppu pitää kovaa ääntä tai auto nykii alle puolella tankillisella on siirtopumppu todennäköisesti kaputt. Vaihdetaan tavaratilan pohjassa olevan huoltoluukun kautta.
Kattoverhous saattaa roikkua kuten vanhoissa saabeissa, vaikea korjata mitenkään siististi. Ovien tavaralokerot ovat luultavasti palasina. Muoviosiin ei saa koskea pakkasella, murenevat pienestäkin kosketuksesta. Muutenkaan muoviosat eivät tahdo kestää irrottelua.