Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Morjenz - 17.01.2013, 14:29:52
-
Perustetaanpa tällainen kuvatopic hajonneista osista.
Aina saa lukea, kuinka joltain on hajonnut moottori, vaihteisto, taka-akseli, kardaani tms.
Tänne voisi keräillä tarinoita kuvineen. Ja spekulaatioita, miksi osa on antautunut :)
Minä avaan pelin.
Muutama tuhat kilometriä ajettu ruotsissa kasattu vinomoottori. Dynon jälkeen pyöri vähän heikommin, liekkö veivit taipuneet. Tasakaasu n.4000rpm kotipihalla veivi poikki ja lohkon kyljestä pihalle. Kansi ei ottanut räjähdyksessä turpaansa.
Poikki on:
(http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/25888_10150144049475473_7027817_n.jpg)
Kakkospytyn kohdalla reikä:
(http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/8420_315980075472_1718677_n.jpg)
Pala sylinteriseinämää lähtenyt myös:
(http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/25888_10150144056220473_1225338_n.jpg)
-
Hiukan kiusaamisesta suivaantunut B20 :idiot2:
(http://i1013.photobucket.com/albums/af254/hyvoneju/DSC_11312662.jpg)
(http://i1013.photobucket.com/albums/af254/hyvoneju/DSC_11182649.jpg)
(http://i1013.photobucket.com/albums/af254/hyvoneju/DSC_11252656.jpg)
Ja palotila :-[
(http://i1013.photobucket.com/albums/af254/hyvoneju/DSC_11272658.jpg)
-
Hiukan kiusaamisesta suivaantunut B20 :idiot2:
Sanoisin että tuota ei enää uretaanilla korjata!
/B
-
Ykkönen....kakkonen.... :3/4 jättää sen:....prrrrpppp
(http://timor.pic.fi/kuvat/Volvo/09_2011%20-/kansi_rikki.jpg?img=thumb280nocrop&hash=5163d)) (http://timor.pic.fi/kuvat/Volvo/09_2011+-/kansi_rikki.jpg)
Syy ja seuraus :
(http://timor.pic.fi/kuvat/Volvo/09_2011%20-/jakopaa_ratas.jpg?img=thumb280nocrop&hash=d9356)) (http://timor.pic.fi/kuvat/Volvo/09_2011+-/jakopaa_ratas.jpg)
-
Liekkö vain sattumaa, että B20 ja vinomoottori on oksentanut veivin ulos täsmälleen samasta kohtaa kakkospytyn kohdalta? :)
-
(http://img96.imageshack.us/img96/4452/25651690846a4a4fbdc6d74.jpg)
B230 moottorista männänrengasvälit katkeillet + männänrenkaat paloina.
Syyksi sanottakoon noin 2.4bar ja liika ennakko
-
Rupes pyörät pitämää liikaa,tai loppu voima lyödä tyhjää :D(http://i4.aijaa.com/b/00584/11622646.jpg)
-
M400 laatikko ja yritys oli päästä kovempaa kuin 11.6s
(https://lh4.googleusercontent.com/-yirD02pmvZw/Sw6Ax3O6dLI/AAAAAAAAATo/ZZOlmecxf4c/s576/CONVAR235.jpg?gl=FI)
(https://lh6.googleusercontent.com/-MYPAvjM5TMc/Sw6Ay5nQGBI/AAAAAAAAAT0/PrvYuG-yIRc/s576/CONVAR238.jpg?gl=FI)
Sama juttu ja eri kerta.
(https://lh6.googleusercontent.com/-ErWfKe3AuTM/Sw6ArbQyW1I/AAAAAAAAASY/Wh97zsxVN9Y/s576/CONVAR161.jpg?gl=FI)
-
M90 3. vaihde ja töttöröö.
(https://lh3.googleusercontent.com/-kcR6PhUvcoY/Ts3-ql4jY5I/AAAAAAAABqI/W1oK-cinzXM/s576/image9.jpg?gl=FI)
(https://lh6.googleusercontent.com/-ncsp5cgwZXg/Ts3-oS0nCiI/AAAAAAAABqA/Pz-G1vVCcPA/s576/image7.jpg?gl=FI)
(https://lh6.googleusercontent.com/-YGI6AZx1AFg/Ts3-h57F7cI/AAAAAAAABps/Ooq5TBTErlc/s576/image2.jpg?gl=FI)
-
M90 3. vaihde ja töttöröö.
(https://lh3.googleusercontent.com/-kcR6PhUvcoY/Ts3-ql4jY5I/AAAAAAAABqI/W1oK-cinzXM/s576/image9.jpg?gl=FI)
(https://lh6.googleusercontent.com/-ncsp5cgwZXg/Ts3-oS0nCiI/AAAAAAAABqA/Pz-G1vVCcPA/s576/image7.jpg?gl=FI)
(https://lh6.googleusercontent.com/-YGI6AZx1AFg/Ts3-h57F7cI/AAAAAAAABps/Ooq5TBTErlc/s576/image2.jpg?gl=FI)
tyylikkäästi tasoitettu P> :2funny:
-
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/30115_401519242178_6145459_n.jpg)
onko vielä paremin tasotettu :D mazda ja mallia jokkis, vakio BP kone ;)
-
M90 kolmosvaihde, 2,8l tinakutosella ~700Nm kiusausta ja lopulta nopean vaihdon jälkeen paineiden noustessa.
(http://img.photobucket.com/albums/v629/244x2/245%20GL%20-90/Koneenrakennus/106.jpg)
Em. koneesta, oletettavasti penkissä boksin aiheuttamien katkosten tms. takia. Pytty sentäs säästyi.
(http://img.photobucket.com/albums/v629/244x2/245%20GL%20-90/Koneenrakennus/113.jpg)
-
850 irtos hukkaportin letku ja paineet kävi jossain yli 2bar lopputulos >
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/T-5R/IMG_6216.jpg)
-
850 irtos hukkaportin letku ja paineet kävi jossain yli 2bar lopputulos >
(http://i233.photobucket.com/albums/ee226/suggamonsteri/T-5R/IMG_6216.jpg)
aa tämä on se legendaarinen ylipaineistettu reinzin kansipahvi ^-^
-
Lissää kuvia! tää olikin mielenkiintoinen topikki! :)
-
B20 turbosta tuli romua. Syynä todennäköisesti kiertokangen pulttien katkeaminen.
(http://img.photobucket.com/albums/v245/Kulmamies/Amazon%20tic/B20lohkosk.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v245/Kulmamies/Amazon%20tic/B20kankivhnrikki.jpg)
-
Tossa kuva yhen scanian ahtimesta.
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/01062012944_zps34d131d3.jpg)
Ton tapahduttua kone ei suostunu sammumaan ku syötti ahtimen läpi öljyä männänpäälle ja rouskutti menemään sillä. Vaihteella oli sammutettava. :D
-
eikä tota oltu ees viritetty..? ;)
-
eikä tota oltu ees viritetty..? ;)
Ei paljoa, mutta ajettu sitäkin enemmän.
Ja jos ei olis lastutettu, niin menis tohon "tai muuta sellaista" kategoriaan ;)
-
Meilki kävi samal taval ex työpaikas ku L90 volvo pyöräkoneen turbo meni nii se ei meinannukkaa sammuu millää ilmeel, tajuton savu tuli laitteesta ja ajoin hiekkapenkkaa vaste ettei päässy karkaamaa pitemmälle nii virrat ku käänti pois nii kone otti jenkaa vaa enemmä.. aikamme ooteltii et leikkais jo kiinni ;D sit ruvettii repimää sammuttimen vivustoja yms syöttöpumpun kupeesta nii sit sammuki. Kerkesköhä se puhaltaa joku 3L öljyä ahtimen läpite :) killan asentaja oli tyytyväine ku tuli vaihtaa turboo.. ja oli muute vuokra kone viel
-
Näin käy kun syötetään liian laiha seos ja 20astetta liikaa ennakkoa, 4000rpm @ 0,2bar ja ennakkoa varmasti 30ast
(http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/23042009331.jpg)
Näin käy kun samaisella moottorilla rääkätään M47R lootaa yli 0,8bar paineella, joka tuottanee yli 500Nm väännön
http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/060120081121.jpg
Edellisen kaveri
(http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/060120081122.jpg)
Näin käy kun polttaa kumia 3.vaihteella turbovinokoneen asetelmalla ja sintterilevyllä
(http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/200220081146.jpg)
Näin käy kun öljyvalo alkaa vilkkua driftaillessa
(http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/241220082161.jpg)
Tällaista jälkeä tulee, kun ahdin nielaisee esim. pissapojan letkun, ja se silpoaa siivistä paloja mäntien päälle
(http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/241220082121.jpg)
Näin käy kun ostaa motonetistä jakohihnan 18,5e hinnalla volvon 31e sijaan 16v hatulla olevaan 8v lohkoon
(http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/13012007801.jpg)
Tällaista jälkeä tulee, kun annetaan kädettömälle kuskille 300 sarjan volvo jossa 2,5L 16v kone, ja vetästään lampputolppa nurin 70km/h sladittaen
(http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/26122005070.jpg)
Paremmaks saa pistää ken osaa :D
-
Onhan se hyvä, että jotkut testailee mitä osat kestää. :P
Multa löytyy tismalleen samanlailla sulanu mäntä ja juurikin laiha seos aiheuttanut..
-
Tämä on sitä motorsporttia ;D
-
tää on aika kallis kuvakokoelma :D
-
n.600m ilman jäähdytystä:
(http://i33.photobucket.com/albums/d61/Kleemola/20207001.jpg)
(http://i33.photobucket.com/albums/d61/Kleemola/20207003.jpg)
(http://i33.photobucket.com/albums/d61/Kleemola/20207005.jpg)
kone vielä pyöri tuossa kunnossa.
Veivit, kampura ja kansi säästyi suuremmilta tuhoilta, lohko ja männät meni vaihtoon.
-
veivit kuumentuneen aika kelesti! vaikuttaneekohan kestoon kovinkaan positiivisesti ;D
-
veivit kuumentuneen aika kelesti! vaikuttaneekohan kestoon kovinkaan positiivisesti ;D
Ne kävi valmistajalla tarkastettavana, kuulemma lämmenneet vain pinnasta. Vaihtoivat yläpään holkit ja antoivat täyden takuun.
Koneella ajettu nyt toistakymmentä kisaa SM-Jäärataa, avaamatta. Vaihtovalo syttyy 9300rpm:ssä ja rajoitin n.9500rpm:ssä.
-
Täytynee joku päivä ottaa kuvia hajonneista osista, jos löytyy vielä. Tulee pitkä listä ;D ja huomenna täytyy tietokoneelta kattella löytyykö yhdestä kuplan koneesta kuvia, siinä ei jääny, kun vp, kytkin ja kaasari ehjäksi ;D
-
Vaurio: Venttiilit lyöny mäntiin, yks katki kahdesta kohtaa. Lautanen ja varrenpätkä pystyssä männänlaessa. Mäntä halki, kanki banaanilla.
(http://i1105.photobucket.com/albums/h351/jjuhal/Kuva0161.jpg)
(http://i1105.photobucket.com/albums/h351/jjuhal/Kuva0157.jpg)
Syy: BMW?
-
Rosteri venttiili (B20) pamahti alimmaisen uran kohdalta poikki ja mäntä työnsi sen kannen läpi niin, että sen pää kurkkasi keskimmäisen kannenpultin vierestä ulos. Tämä tapahtui tyhjäkäynnillä liikennevaloissa odotellessa. Olin juuri tulossa jääradalta, jossa huudatin tunnin hisse volvoani. Kansi roskiin ja mäntään tuli vain pieni jälki.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg490/kilikali/volvo%20142/volvo%20b20/027_zpse5b60e3d.jpg)
Juniorin B20 laitettiin yksinkert kisaventtiilinjouset. Nokan seuraajat murskana ja puolet keinuvivuista vääntyny luokille. Syynä oli jousen hyppiminen pois urastaan ja tais ne kääntyä silleen poikittainkin siellä. Piti jännää ääntä tyhjäkäynniilä ja vain tietyillä kierroksilla. Ongelma poistui tuplajousien myötä.
(http://i1240.photobucket.com/albums/gg490/kilikali/volvo%20142/volvo%20b20/005_zpsed348a1a.jpg)
-
B230ET ja surullisen kuuluisat linnunluukanget. Eipä tuossa ollut muuta kuin lastu, vajaa kilo painetta ja 3" ränni kun nuo otettiin pois. Auto kuitenkin toimi ihan normaalisti ja mitään muuta damagea ei tullut noiden takia. Kalkatti vaan tyhjäkäynnillä aika rumasti silloin tällöin niin avattiin ennen kuin tulee isompaa vahinkoa.
(http://i1358.photobucket.com/albums/q775/Markku_Sulin/Volvo%20740%20Turbo/Kierokanki_1_zpsf0f16799.jpg)
(http://i1358.photobucket.com/albums/q775/Markku_Sulin/Volvo%20740%20Turbo/Kierokanki_2_zpscfdd7de6.jpg)
Laakeritkin saattoivat ehtoopuolella olla..
(http://i1358.photobucket.com/albums/q775/Markku_Sulin/Volvo%20740%20Turbo/Kierokanki_3_zpsdf65d22c.jpg)
-
B20 ja kierrokset :buck2:
(http://i239.photobucket.com/albums/ff59/Tsompi/Tappioita/Img_1887.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff59/Tsompi/Tappioita/IMG_1914.jpg)
(http://i239.photobucket.com/albums/ff59/Tsompi/Tappioita/IMG_1913.jpg)
-
Joko on kevään ensimmäisiä tuhokuvia?
-
viime kesän botnia reissulta.
öljy jäähyn letku irtos ja öljyt kentälle.
kaks suoraa kesti ennenku meni jumiin. kampi akseli otti ja alkoi mököttään. sorvautu sen verran että ei saa enää koneistettua ylikoon laakereille...
(http://i1051.photobucket.com/albums/s422/volovomies/046.jpg) (http://s1051.photobucket.com/user/volovomies/media/046.jpg.html)
-
B280E:n vuotanut kansipahvi. Nykyisin toimii kuin junan wessa, kun on korjattu edellisten omistajien tunaroinnit >:(
(http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/760%20GLE%201988/2012/155%20kansiremontti%20oik%20syl%204.JPG/_full.jpg)
(http://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/760%20GLE%201988/2012/156%20kansiremontti%20oik%20syl%204.JPG/_full.jpg)
-
Tämä pitkästä aikaa ylös.
-
Olisit laittanut kuvan niin olisi tullut ylös.
(http://img607.imageshack.us/img607/1116/mvib.jpg)
Tämä kyseinen tapaus ei tosin volvosta. Töissä oli tarkistettavana miksi ei käynnisty caravelle... Oli ajettu pitkäksi jakohihnan vaihtoväli ja hampaat oli lähtenyt kävelemään.
-
Olisit laittanut kuvan niin olisi tullut ylös.
Ei voi laittaa. Mitään ei ole tekniikan puolesta hajonnut perheen piirissä 30 vuoteen. Yksi kansipahvi laitettu ja mallia Motonet (ei se hajonnut vaan uusi).
-
Tämä on niitä kuuluisia tina vitosen kankia :pomo:
(http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/V70R%20AWD/sekalaiset013.jpg)
4jä viidestä mutkalle, liiallisesta paineistuksesta ja fuel cutin pätkäsystä :P
-
Tossa kuva yhen scanian ahtimesta.
(http://i126.photobucket.com/albums/p112/vesata/01062012944_zps34d131d3.jpg)
Ton tapahduttua kone ei suostunu sammumaan ku syötti ahtimen läpi öljyä männänpäälle ja rouskutti menemään sillä. Vaihteella oli sammutettava. :D
Prkl kun ite olen niin huono ottamaan kuvia. Kolme FH Volvossa ollutta Holsettia olen nähny samanlaisilla tuhoilla, paitsi että ne ei ole jäänny käymään öljyllä. Kaksi kolmesta on ollu vähän eri ohjelmalla kun tehtaasta lähteissä.
-
(http://i5.aijaa.com/t/00814/12887590.t.jpg) (http://aijaa.com/tWdU3q)
B20 ja jotain tapahtunut :D
-
Pultit löyhälle ja kone tipahti alaspäin ::)
(http://i1106.photobucket.com/albums/h378/Grahik/ilmokuvat/09082009026_zps046f8b5a.jpg)
-
Joo näitä on NIIN paljon, mutta jotain hauskaa:
Hitsatusta nokasta lähti kamat karkuun, uusi nätti profiili:
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/DSCF3655_zpscf621c23.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/DSCF3655_zpscf621c23.jpg.html)
Tinakoneen vakimäntä sai liikaa ennakkoa:
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/268.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/268.jpg.html)
Kankilaakereita meni parista tinakoneesta ihan selittämättömisti / syistä:
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/P9191186.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/P9191186.jpg.html)
, jonka johdosta öljyt näyttivät pari kertaa tuollaiselta:
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/13062011131.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/13062011131.jpg.html)
Tuli laitettua Holsetin pakopesän päälle turbosukka, niin palo laakerit:
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/PA160777.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/PA160777.jpg.html)
Lisää kankilaakeriongelmaa:
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/P9100129.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/P9100129.jpg.html)
tietysti kampura paskaksi laakereiden hajoamisen vuoksi:
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/P9100133.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/P9100133.jpg.html)
kerran jäi veivin pultti löysälle, niin kierty auki ja jälki oli sen mukaista:
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/P9230353.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/P9230353.jpg.html)
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/P9230347.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/P9230347.jpg.html)
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/P9281153.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/P9281153.jpg.html)
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/P9281151.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/P9281151.jpg.html)
Nyt naurattaa, mutta tuolloin ei.... ;D
Viime kesällä käyttöön otettu 4 cyl tinakone kestänyt jostain syystä hyvin, ilmeisesti vahinkojen kautta oppii.... ::)
-
Projektina ostettu "Ehjä" Volvo B230FK moottorilla, gt37 ahtimella
Paineista ei tietoa millä ajettu, mutta ilmeisesti sopivilla kun 13mm kanget antautuneet..
(http://i4.aijaa.com/t/00354/12902977.t.jpg) (http://aijaa.com/dPG1rQ)
-
Mikähän on männän tuhonnut -94 850:sestä (B5254S):
(https://lh5.googleusercontent.com/-22Gd4UgLptY/UcwXFs0SxiI/AAAAAAAACDc/5zNavFL55ZE/s288/%255BUNSET%255D.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/ZLIjRLTDBjK1QBH_5wAWLtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink) (https://lh4.googleusercontent.com/-w_3N9rXrTrc/UrMAgFL8mHI/AAAAAAAAEMw/Z6at-kNF8AU/s288/20131219_154933.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/1Zf8V6vtM50wF16NnM8TC9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Pytty:
(https://lh5.googleusercontent.com/-5HIxeeoEQDE/UrMAkFWdiXI/AAAAAAAAEMc/Tcvby3p6wfE/s288/20131219_154958.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/MCAs5uHRu64a9bHPzCWlV9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Kansi:
(https://lh6.googleusercontent.com/-iZSWcQyPGPw/UcwarBitGdI/AAAAAAAACEw/qT_5Y1nzksw/s288/%255BUNSET%255D.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/d0DgyZtM6YXT2rwLlrv61tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink) (https://lh4.googleusercontent.com/-xgo0RTeXZH0/UcwajiAtc8I/AAAAAAAACjM/YkOtD2fjAb0/s288/%255BUNSET%255D.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/qpjaNSoQ7xRuSgJ4ttfukdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Lohkosta tulee sohvapöytä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40758.msg745750#msg745750 :)
-
Mikähän on männän tuhonnut -94 850:sestä (B5254S):
(https://lh5.googleusercontent.com/-22Gd4UgLptY/UcwXFs0SxiI/AAAAAAAACDc/5zNavFL55ZE/s288/%255BUNSET%255D.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/ZLIjRLTDBjK1QBH_5wAWLtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink) (https://lh4.googleusercontent.com/-w_3N9rXrTrc/UrMAgFL8mHI/AAAAAAAAEMw/Z6at-kNF8AU/s288/20131219_154933.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/1Zf8V6vtM50wF16NnM8TC9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Pytty:
(https://lh5.googleusercontent.com/-5HIxeeoEQDE/UrMAkFWdiXI/AAAAAAAAEMc/Tcvby3p6wfE/s288/20131219_154958.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/MCAs5uHRu64a9bHPzCWlV9MTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Kansi:
(https://lh6.googleusercontent.com/-iZSWcQyPGPw/UcwarBitGdI/AAAAAAAACEw/qT_5Y1nzksw/s288/%255BUNSET%255D.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/d0DgyZtM6YXT2rwLlrv61tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink) (https://lh4.googleusercontent.com/-xgo0RTeXZH0/UcwajiAtc8I/AAAAAAAACjM/YkOtD2fjAb0/s288/%255BUNSET%255D.jpg) (https://picasaweb.google.com/lh/photo/qpjaNSoQ7xRuSgJ4ttfukdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink)
Lohkosta tulee sohvapöytä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40758.msg745750#msg745750 :)
Nakke Nakun poikanenhan ton on syönyt... :D
-
D5:nen saanu vähän reilummin kakkua yhteen mukiin.
Munakupin ympäriltä on kadonnu 15mm paksusti tavaraa..
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/d5manta_zpse7e822dc.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/d5kansi_zps24b6470d.jpg)
-
vapari volvosta turbo-volvo, ja kädetön kuski ja 60-70 vauhista ojaan, onkos muut saanu panhardia poikki? :D ei ees hajonnu muuta ihme kyllä
(http://i.imgur.com/IuMkczC.jpg)
(http://i.imgur.com/uNhTQCd.jpg)
(http://i.imgur.com/1vAvWPJ.jpg)
-
Perkele kun nää 13milliset on heikkoja, H-profiilit seuraavaks :-\
;D ;D
(http://pics.kuvaton.com/kuvei/huge_connecting_rod.jpg)
-
Perkele kun nää 13milliset on heikkoja, H-profiilit seuraavaks :-\
;D ;D
onks nää näitä pitkäiskukoneita :D
-
Näinkin voi käydä :D b230f ja kuiva asfaltti :hello:
(http://i.imgur.com/aO0fYj9.jpg)
-
Näinkin voi käydä :D b230f ja kuiva asfaltti :hello:
(http://i.imgur.com/aO0fYj9.jpg)
Älä pelottele. Tai onneks mulle on vain B200f, ei hitsattu perä pääse tuollaista tekemään.
-
1031 antautui
(http://i1051.photobucket.com/albums/s422/volovomies/tefloni/2013-01-19175936_zps9e4fb47b.jpg) (http://s1051.photobucket.com/user/volovomies/media/tefloni/2013-01-19175936_zps9e4fb47b.jpg.html)
ihan ite korjasin.
(http://i1051.photobucket.com/albums/s422/volovomies/1524809_10204627819961967_1981414972773952402_nndashKopio_zpsb91d9703.jpg) (http://s1051.photobucket.com/user/volovomies/media/1524809_10204627819961967_1981414972773952402_nndashKopio_zpsb91d9703.jpg.html)
-
Pieni osa vanhan 940 turbon hajonneista osista.
Vasemmalla suora ykkösen veivi ja oikealla vähän itteensä ottanu nelosen veivi :D
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMG-20140808-WA0017_zpsk8lpnm37.jpg)
Tapahtumahetkellä B230FK+schwitzer s2b,630cc suuttimet, tonin lastut jne ja 1,6bar tais olla painetta, riitti 500tkm ajetulle alakerralle.
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMG-20140622-WA0042_zps3hf3sizt.jpg)
Tälle riitti 1bar painetta ja 500tkm
(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/Volvo/IMG-20140622-WA0030_zpsycmyqptg.jpg)
Noita vääntövarsia ja peräntuentoja tuli kans hajotettua pari sarjaa.
https://www.youtube.com/watch?v=3u0_ySp8ti8 (https://www.youtube.com/watch?v=3u0_ySp8ti8)
M47 laatikoista 2. ja 3. vaihteet antautui myös. Kolmonen kiihdytyksessä, kakkonen kytkinpommilla.
-
Kankilaakeria perinteisen syksyhuollon yhteydessä.. ;D
(http://i87.photobucket.com/albums/k133/Sute_2006/DSCF5249_zpsc358dcd6.jpg) (http://s87.photobucket.com/user/Sute_2006/media/DSCF5249_zpsc358dcd6.jpg.html)
-
B200et:lle kävi hassusti joskus kun pakoventtiili katkes varottamatta pintakaasulla. Olis voinu ehkä selvitä pienemmillä vahingoilla jos olis sammuttanu koneen heti mut kun oli niin hauska ääni niin kuuntelin hetken aikaa että mitä siellä tapahtuu. ::)
(http://rs326.pbsrc.com/albums/k421/Rokkendaali/Mobile%20Uploads/IMG-20140928-WA0003_zps42306dae.jpg~320x480)
Kansikaan ei oikeen tykänny kun venttiili pomppi männän päällä.
(http://rs326.pbsrc.com/albums/k421/Rokkendaali/Mobile%20Uploads/IMG-20140928-WA0005_zpse29c3ecb.jpg~320x480)
-
Et sinä kauaa ole kuunnellut kolinaa ja pärinää ::) kun noinkin siivo vielä.
(https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/1913_40468459910_4113_n.jpg?oh=376bf22baf4797b856ccbc5c262818b3&oe=551BF0D3)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/1913_40468464910_4356_n.jpg?oh=86fead89912d84eabc73294b8352fa9f&oe=55201AF6&__gda__=1426492431_971f96285dc2c21610721eaf249e510e)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1909826_46197054910_2481_n.jpg?oh=856fc970a03e5079c11d8415165d4a9f&oe=54D782AB&__gda__=1427631115_908b6b4113157eed3827240d0e2293d8)
-
740 2.0 t5 + T04
http://lh6.ggpht.com/-vCx8hpXAs6Y/VQ1j3CFkxEI/AAAAAAAAAhY/eYJq4POAyIc/s1280/upload_-1.jpg (http://lh6.ggpht.com/-vCx8hpXAs6Y/VQ1j3CFkxEI/AAAAAAAAAhY/eYJq4POAyIc/s1280/upload_-1.jpg)
-
740 2.0 t5 + T04
http://lh6.ggpht.com/-vCx8hpXAs6Y/VQ1j3CFkxEI/AAAAAAAAAhY/eYJq4POAyIc/s1280/upload_-1.jpg (http://lh6.ggpht.com/-vCx8hpXAs6Y/VQ1j3CFkxEI/AAAAAAAAAhY/eYJq4POAyIc/s1280/upload_-1.jpg)
Pikkasen käyny laihalla vai
-
(http://i46.photobucket.com/albums/f107/miikel92/11287477_10205031891931748_68137134_o_zpsmz8g1c73.jpg)
-
(http://s13.postimg.org/oq3nw0ljn/cracked_block.jpg) (http://postimg.org/image/oq3nw0ljn/)
B5254T4 3-sylinteri
Myös 4-sylinteri halki, kansi halki, pakopesä halki ja pakosarja halki. :P
-
b6254:n bp-säädin päästi imusarjaan bensat ja 6 sylinteriin nestepuristus :buck2: Oli ilmeisesti kovasti koitettu hangata käyntiin.
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/b6254/IMG_20150530_205419_zpslrvqwivi.jpg)
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/b6254/IMG_20150530_205346_zpspynrgmpz.jpg)
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/b6254/IMG_20150530_202053_zpsdra4awzs.jpg)
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/b6254/IMG_20150525_202405_zpstsvtwhuu.jpg)
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/b6254/IMG_20150530_182743_zps4ddhvcj3.jpg)
(http://i751.photobucket.com/albums/xx156/retroterska/b6254/IMG_20150530_193341_zps39x8gbqi.jpg)
-
(http://i46.photobucket.com/albums/f107/miikel92/20150713_102720_zps83wbfyu5.jpg)
Pinjoni ei sitten päättänytkään kestää volssissa, jonka seurauksena perä meni jumiin.
-
Viallisena hankittu m41, ilmeisesti saanut joskus hieman runtua..
(http://img.photobucket.com/albums/v219/volvot/osia/080820121732_zpsskmfarzh.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/volvot/media/osia/080820121732_zpsskmfarzh.jpg.html)
1,7 turpo pikkuvolvoon teetetty vankempi kardaani hukkasi hampaansa..
(http://img.photobucket.com/albums/v219/volvot/osia/240520132552_zps56fe2ed0.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/volvot/media/osia/240520132552_zps56fe2ed0.jpg.html)
(http://img.photobucket.com/albums/v219/volvot/osia/WP_20140209_007_zpsbjxiqoo7.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/volvot/media/osia/WP_20140209_007_zpsbjxiqoo7.jpg.html)
-
M56
(http://yesse.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20S40/Pellin%20alla/Entinenlaatikko.jpg/_full.jpg)
-
Öjynvaihtoa ei kannata jättää tekemättä. Loppujen lopuksi se käy kiertokangen laakereiden päälle ja sitten mäntien ja kannen päälle.
Kuvassa on -00 T5 mäntä. Hienosti on tullut venttiilinkolotkin paikoilleen.
(https://lh3.googleusercontent.com/43Ce55W0YPTvNLQomfcTIJ1_cmjSdX85tqyK24YXdZvm=w1271-h953-no)