Autoracing  KL-varaosat

Vilkkaampi 740!

  • 65 Vastauksia
  • 21927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa njietro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #30 : 19.01.2014, 15:30:32 »
oonko ilmaissu väärämielisiä ford-ajatuksia, vai miks mua moderoidaan? :D

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #31 : 19.01.2014, 15:35:05 »
oonko ilmaissu väärämielisiä ford-ajatuksia, vai miks mua moderoidaan? :D

Siksi, että foordi ei liity tähän 740:n virittämiseen piirun vertaa.


Siivosin turhaa sontaa pois tästä keskustelusta, joten aloitetaan ikäänkuin puhtaalta pöydältä. Tosin olen sanonut tämän jo monta kertaa, mutta nyt sanon sen viimeisen kerran. Jos aiheen aloittajalla on kunnianhimoinen suunnitelma ja haluaa siihen apua, niin jokainen auttakoon parhaan kykynsä mukaan ja jos ei ole mitään annettavaa, niin pitäköön suunsa kiinni.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7969
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #32 : 19.01.2014, 22:03:52 »
nappiloota on mutta minne se kestää vai hevaisko suoraan b-osastoon..

Tavoittelemillesi tehoille tuon nappivitosen voi viedä sinne tallin taakse maatumaan. Volvon laatikoista ainut järkevä vaihtoehto on M90 jota löytyy 940 sarjan loppupään autoista -95 ->.
Järkevämpi vaihtoehto vaihdelaatikoksi voisi olla  kuitenkin BMW ZF tai Getrag laatikko. Löytyy useampia vaihtoehtoja ZF37, 53 tai M3 / M5 Getrag. Vanhat 265:t kannattaa unohtaa tästä projektista.
BMW Dieselin ZF:llä voisi saada välityksiä pitkiksi, jolloin olisi teoreettiset mahdollisuudet saada kulutusta alas matka-ajossa. Perävälityskin kannattaa vaihtaa vähintään 3.3 tai 3.15 jotta kierrokset laskee
ajossa. Toisaalta tarvitset samalla myös perus vääntöäkin koneeseen ja sen lisääminen onnistuu helpoiten remmiahtimella siihen 2.3 koneeseen.Toinen vaihtoehto on hankkia pitempi-iskuinen akseli koneeseen
tulevien takomäntien ja h-profiilien kaveriksi. Selailemalla viriosiota ja projektipäiväkirjoja saa jonkinlaisen käsityksen siitä mitä näistä voi saada irti.

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #33 : 20.01.2014, 18:08:00 »
HHmm.. tuossa kulmamies täräytteli asiaa, mut mullakin jäi asiassa auki jotain.
 Onhan monesti nähty volvon 16v hattu nakitettuna fordistä lähteneen 2.3l päälle ja sellainen kun minulla nyt sattuu olemaan nurkissa pyörimässä, eli olisi alakerrankestävyys ratkaistu = säästöä!
 Se että kuinka suoraan se siihen istuu on taas ihan toinen kysymys. Sillä nostin tuon foordin esille, nykylakien puitteissa kun saan pultata haluamani koneen 740 keulalle ja kun yhdistellään kaksi erimerkkiä, moottorista tulee rakennettu ja enää penkkipaperit pätee katsastusta mielessä pitäen.
 Puolilaitonka katu ohjusta ei olla tekemässä, eli moottorinohjauksestakin tulee hoitamaan kaksoiskartta. jolloin voin vapauttaa tehot katkaisijasta joka sekin kuuluu olla konetilassa. Katukäytössä voipi puristella niin laihalle että heikompaa janottaa. Varteen otettavaa on tuo bemarin aski, dieselin 260getrag löytyy ihan kulmalta..  Täytyy tässä kun pahimmat kuumeet laskee siis oikeesti kuumees ei vaan hummakuume  ;) Tutkiskella ja puntaroida asioita ja kasata pikkasen projektipäiväkirjaa osiolle näit juttuja. Senverta sai innostusta kun näin hurjasti alko tunteet kuumua puolessa jos toisessa :)

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 365
  • Jee jee
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #34 : 20.01.2014, 19:44:13 »
katkaisijasta joka sekin kuuluu olla konetilassa.
Miksi sen katkaisijan tarvitsisi olla konehuoneessa? Eihän tolle sijoitukselle ole mitään syytä.

Varteen otettavaa on tuo bemarin aski, dieselin 260getrag löytyy ihan kulmalta..
Käsittääkseni tuo 260 Getrag ei taida valitettavasti kuulua niihin Oikeasti kestäviin askeihin. Kuten JuhaU mainitsi, niin ZF:ltä 37 tai 53 tai sitten Getragin kataloogista M3/M5 aski.
!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #35 : 23.01.2014, 14:54:29 »
Käyttöauto ja Volvon perä 500hv, ei täsmää ja  M90:sen voi unohtaa samalla. Ainut mun ehdottama laatikko tämmöiseen käyttöön on ZF GS6-53BZ.  Välitystä tulevaan perään 2.8-3.2 väliin.
 
Oikeasti 500hv ja 20tk vuodessa laitaa kaiken uusiksi. Voimalinjasta tukivarsia myöten kaiken saa heivata mäkeen.

Kaiken perusta B230FK/FT  ja 16v hattu.


 

   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #36 : 24.01.2014, 20:21:34 »
Tuossa kaivellut tietoa ja silmien melkein mennessä kieroon törmäsinkin mielenkiintoiseen projektiin tuossa jota seurataan innolla ettei tehdä kaikkea sitten ihan kahdesti.
 Samalla katellut toista käyttistä kun oma b200et ruilaa nesteitä kannenvälistä  >:(  Vois aukikäyttää ja vipata 13mm veivit niin hieman tehoja kestäis ottaa tuoltakin pelkäämättä rautavanan leviämistä tielle, 240tkm vakiona ollut lohko tuskin kaipaa kuin hoonia uudet kuluvat sisälleen ni senhän nyt suorittäis vkl lepposena hommana kerta tuo pahvi pitää uusia kummiskin jos mielii tuolla ajella  >:( vaihtoehtoisesti ostan jonkun väärävetosen ecoriiselin  :buck2: 
 Ei ei.. Omaan uus nahka ja jotain pikkusta.. Toi nakutus herkkyys ois kiva poistaa tästäkin kun vitsauksista se Nro.1 ja koplailla mitä tuo sanos uudelleen ohjauksesta vaikka megalla, tietysti paremmalla föönillä.

 Sitten kaikessa rauhassa kattella osia nippuun ja suunnitella "voima" konetta, vääntäen talli/työpaikan puolesta, kun jokun lähtee alamäkeen ni kaikki menee kerralla sinne  :'(

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #37 : 13.03.2014, 01:55:52 »
Tässä on varsin mielenkiintoisia ideoita syntynyt kun tutustuu merkkiin ja kertaa säätötekniikkaa mutta pakko laskea rimaa jos aikoo ajaa tällähetkellä edes hieman riemukkaammin kesän..

 Korkatakko tuo oma 200et ja pistää kanget sikäli ei ole jo laitettu kukaan kun tiedä mutta edellistä omistajaa tavoitin ja 1.3bar ladattu imusarjapainetta ja ajeltu 220km/h yms huippuja poljettu. Jos yhtään pysyn tiedossa niin 11m antais kamat kadulle. Kuten baarin puolella sanoinkin..

 Toinen että kerätä tavarat 2.3 huipputehoiseen kokoonpanoon joka ainakin toviksi unohtuu sairasloman jatkuessa tai ainakin menee pitkälle tulevaisuuteen.

 Vaihtoehtoisesti molemmat: Pienellä piristyksellä käyttiksenä pysymään tuolla 200et jos re85 käyttäis niin halvempaa, se 300hv kuulostaisi tällähetkellä oikeen kivalle  :-\

 Mahtaisko olla nurkissa jollain lähesvalmista megaa tai vaihtoehtoista mopotronikkia kun tuo oma kikkare nyt alkaa kiukuta urakalla, vetää ei vedä alle 1/4 kaasulla sitten kyllä irtoaa niin että joku on kappaleina nappiaskista, ykkösen kuulostaessa sepelinmurkaamiselta  :pomo:

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #38 : 13.03.2014, 10:11:01 »
Onko vinokone ainoa vaihtoehto lähtökohdaksi tuolle 500hp käyttökoneelle? 700 sarjaan kun saa mukavasti muitakin koneaihoita "laillisesti".
citikka

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #39 : 13.03.2014, 11:25:28 »
Toki ideoita! Ei se ainut ole mutta en lähtisi mieluusti tekemään laitontakaan kun kori on aika huippu ja suojaan sen tässä kunhan tästä kelistä pääsee tai otan jonkun kiulun lainaan. Kuitenkin on ruuvi konehuoneessa ja fomocon tuottama pinto ei kuulu vinokoneisiin  ;D

 Että että, kerro toki  ::)

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #40 : 13.03.2014, 13:51:38 »
Toki ideoita! Ei se ainut ole mutta en lähtisi mieluusti tekemään laitontakaan kun kori on aika huippu ja suojaan sen tässä kunhan tästä kelistä pääsee tai otan jonkun kiulun lainaan. Kuitenkin on ruuvi konehuoneessa ja fomocon tuottama pinto ei kuulu vinokoneisiin  ;D

 Että että, kerro toki  ::)

960 tinakutonen menis suoraan 740 koppaan 960 korvilla ja vielä laillisesti ahtimen kera.
citikka

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #41 : 13.03.2014, 15:22:45 »
Hyrskytin  :D  Vielä kutonen no nyt ei ole enää rajaa jos tälle lähetään  ;D   :hello: budjetit sunmuut...

 Lie kevät vai miksi sekoan mutta taidankin käyttö "kopiksi" valjastaa tuon kuorkki chevyn kun paljoa enää huuda.  Että kutonen seiskaan, no vähempikin bemarimiehen niskaa punottaa  :pomo:

 Täytyypäs tutkia tarkemmin mitäs mainitsemasi "tinakone" oikeen sisältää. Pihalla kun on volvosta niin kaisse sama minkä sitten, tais lähtee lapasesta kun ostinkaan kokokikkareen jota voi jalostaa ilman  :idiot2:

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #42 : 13.03.2014, 15:26:47 »
Kytännytkin noita T5 740 että mikäs siellä puhisee kun ei takuulla nelonen mutta onkos siellä kutonen ollu, toki tuubist löytyy v12 mutta ei ehkä suomen katsastus sedät oikeen lämpene, kuuluu että  :nohnoh poika

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #43 : 13.03.2014, 16:02:22 »
Kytännytkin noita T5 740 että mikäs siellä puhisee kun ei takuulla nelonen mutta onkos siellä kutonen ollu, toki tuubist löytyy v12 mutta ei ehkä suomen katsastus sedät oikeen lämpene, kuuluu että  :nohnoh poika
T5 on ihan ahdettu viispyttynen Volvon kone.
Jäitä housuun!

Poissa Fox79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Vilkkaampi 740!
« Vastaus #44 : 13.03.2014, 21:42:25 »
Kyllä sen nyt sentäs tiedän ;)  mutta tutumpi T5R 850 nokalla.

 Mikäs istuis tai se istutetaan, sanotaan näin että toivon kierrosherkkyyttä ja voimakasta alavääntöä ettei tarvitse pieksää konetta kun leikityttää mutta reserviä on viedä tarvittaessa driftissä sitten ylös asti, eli toivottua 2500-- raja, toki herkkä kone selviää, kuitenkin inhoan kytkin blommeja.

 Sanoisin näin että kone joka kestää täyttä hakkausta rajaa vasten ja herää hyvin. On siis herkkä ja kevyt. Saadaanko kutosesta ilman ihmeenpiä painotuksia sellanen. Aina pelkään pitkää konetta kun viedään tuonne 8000++  Tosin leikkinyt ihan toisen merkkisillä mutta KUN LAULATETAAN NIIN LAULATETAAN!!

 Päästään kohtaan todellinen kestävyys. Hmmm.

 Aikapaljon selvää, eli kestettävä sitä runkkaamista rajalla ja pieksämistä, hereillä oltava paitsi tyhjäkäynnillä. Ja tietysti Hyötysuhteet kunniaan!  Eipä siin kait suurempia muita olis, perus settien lisäksi.

 

KL-varaosat  Race.fi