Pah se venttiili on aika pitkään auki sillä lämpöaikakytkimellä. Joissakin on vielä lisäimpulssirele lisäämässä aukioloa lämpöaikakytkimen lisäksi.
K-jetiisä toiminta sama, mutta liittimet eri.
Asia selvä.
Oletin vain toimivan kuten KE-jet Turbo Escortissa. Kytkin oli rikki niin pistin katkasijan hyttiin, sillä sai auton lähes sammumaan tyhjäkäynnillä (lämmin kone) painaessa yli pari sekkaa. Täysillä ahdoilla (1.5bar) T03 ahtimella sai myös kivasti laajakaistan tappiin rikkaalle. Siinä (Ford) se toimi kylmässä n. 5s ajan (startin jälkeen) manuskan mukaan.
Sama suutin siinä oli kun muissakin K-jet.
Eli tälläinen:
linkki"Thermo-time switch lets the cold-start injector have ground only when the temperature is below 35 celsius and only for a maximum of 8 seconds. "
D-jetissä sama alkumalleissa (startin ajan maadottaa suutinta), myöhemmissä releen kautta. Eli ketjun alottaja, voi kytkeä sen suoraan starttiin jos haluaa. Vähän hölmöä ehkä kesällä heittää paljoa bensaa.
"This is the province of the Cold Start Injector (aka "the fifth injector" or Cold Start Valve). It receives power from the starter solenoid only when the motor is being cranked over. In earlier models, the power is routed through a third FI relay activated by the ECU. In actual practice, the Cold Start Injector simply fires for a few seconds whenever the motor is cranked, regardless of temperature.
In later cars, the third relay is absent and power is supplied directly from the solenoid. The circuit is completed by a ground routed through the Thermo Time Switch, which senses coolant temperature. If the coolant is hotter than 95 degrees F., the Thermo Time Switch opens and no ground is supplied. If you've ever flooded a warm motor by pumping the gas out of turn, this should make perfect sense to you."