Autoracing  KL-varaosat

2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma

  • 133 Vastauksia
  • 12641 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #45 : 22.11.2020, 18:42:32 »
Kävin vääntämässä pulttia,sehän vaan kiristyi,riittävästi sanon minä.
Perun nyt maan myyntikaupat.
(toistaiseksi)
Huhhuh.
Vaikka kävin läpi kierretapilla kahteen kertaan,ja puhalsin ja imin mitä teollisuus imurista lähtee,ei riittänyt puhdistumiseen ,näemmä.
Ruostuneen pultin metallitöhnä täytyi perjantaina ottaa vastaan pohjalla niin paljon,että ei homma onnistunut.
Silloin ei magneetti mahtunut,piti löytää toinen koko.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #46 : 22.11.2020, 18:49:00 »
Älä enää kiristä. Kun kerta lukite on laitettu.
Hups.Totta,
Vähän kanssa funtsitutti se.
Riskillä menin,sit ois itketty.
Olen kuullut että jonkun ajan kuluttua tulisi uusi kiristys,jollain näistä aineista,Taidan muistaa väärin.


Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #47 : 22.11.2020, 19:15:36 »
Locktitea punaisessa pullossa,mutta sisältö on sinistä.
Vahva/stark lukee.
Mitäköhän projektissani vielä tulee!?
Kannen takaosan lämpö vai mikä anturi se,
töpseli hävinnyt,onko kahdella johdon paikalla väliä?
Olin kattovinani jotta värit oisi eri?
Lämpömittarin anturin piuhat pääsee tinaamaan kiinni.
Ei taida onnistua?No(:)
Kun en ruuvannut ajoissa irti sitä.





Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #48 : 22.11.2020, 20:00:14 »
Jos kaikki nostimet menee takaisin samoille paikoille kuin olivatkin niin kasaan vaan.

Mutta jos niiden järjestys menee sekaisin niin on vaarana että joissain on liikaa öljyä eikä lähde käyntiin kun venttiilit eivät sulkeudu. Eikä löydy rikkinäiset nostajat.

Ruuvipenkissä pumppaa nostajat tyhjiksi pultin avulla. Kohtalaista voimaa tarvitsee ja useamman pumppauksen. Kun nostaja on tyhjä, sen männän pitää joustaa. Jos jää pohjaan niin jousi on rikki. Tälläinen naputtaa käynnissä.

Jos taas nostaja on tyhjä ennen pumppausta, se vuotaa ja pitää käynnistyksessä rallatuksen.

Mutta jos oikeasti siitä meinaa jäädä kasaus vaiheeseen niin voit myös kokeilla että lyöt kasaan vaan. Ei tätä nostajien tyhjäystä kaikki edes tiedä (liika tieto lisää tuskaa?)

Ja itsellä kansirempan jälkeen nostajat naputti kunnes olin ajanut pitkän lenkin. Eli sitä ei kannata pelästyä. Ilmaantuvat ajaessa.

Onko joku eri mieltä ajatuksistani?
Juu omassa sekunnin pari kilkatti joku lifteri.
Koitin äsken,3 vrk n liotuksen polttoöljyssä jälkeen ei ihmeitä tehnyt.Yhden männän sain lyötyä ulos,ja juuri Juhon mainitsemaa töhnää näkyy.
Minkä näköinen se jousi on?
Putosi sekin näkymättömiin,mäntä kyllä löytyi. :idiot2:
Näkyy olevan yksi männän rengas.


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #49 : 22.11.2020, 20:33:05 »
Semmonen lyhyt, oisko ollu noin 3-4mm pitkä (vapaana) jousi.

Lainaus
onko kahdella johdon paikalla väliä?
Eli jos sitä kannen takapäähän tulevaa lämpöanturia meinaat, niin ei oo väliä kummin päin johdot on.
Eli kiinni vaan. :)

Miulla kävi vasta yhden (eri merkkisen) koneen  kanssa sillee, et koneen kunnostuksen jälkeen jäi paininkupit ääntämään. Koneella ajettu joku 600km ja saanut jo kierroksia rajottimella asti, sekä eka öljynvaihto tehtynä.
 Ajattelin sen kanssa kokeilla jotain puhdistusaineita tms., kun ei yhtään huvita purkaa uudestaan.
Ja sen verran moni paininkuppi ääntää et melkein laittais jo kaikki vaihtoon kerralla.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2020, 20:36:52 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #50 : 22.11.2020, 23:56:21 »
Ok.Kiitos.
Sen jousen koitan vahvalla magneetilla koluta esiin.
Juuri se anturi.
Töpsä on jossai vaihees murtunu ja kadonnut.
Semmonen anturin sijainti,että koitan kate
lla töpselin piuhoille.Ainakin ampit täytyy kattoo,josko uusia.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #51 : 23.11.2020, 09:16:41 »
Tää mulla on kun yrittää säästää,ja on pakkokin.
Halvimmat nostimet toistaiseksi on Fixuksella 10 kpl.
Paljon duunia 24-ssä toki.
Voiko nämä hajota jotenkin,ettei pesu auta?
Forte merkkistä ainetta ennen jotkut korjaamot käyttäneet moottorin sisäpesuun.
Saaneeko ostaa sitä?
Ebay,Aliexpress,en tiedä vielä.






Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #52 : 23.11.2020, 10:26:01 »
Oliko niissä jotain vikaa ennenkuin purit pois tai onko nyt rikkinäisiä?

Itse vaihdoin kolme rikkinäistä käytettyihin ehjiin 0€.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #53 : 23.11.2020, 13:54:19 »
Räsähti kylmänä mutta kauaa.
Normaalia on?
Käsitin että ne täytyy puristaa sisään,ja toki hirvittää vääntää välikantta,kun nenien pitää painaa useita jousia.
Se hajalla olo on outo minulle.
Osa männistä purkamisen jälkeen toimi kuin jousta ei olisikaan.
Vertailin osia,mitään eroa ei ole.
Kupit on nyt paikoillaan.
Kait tuo 5 celsiusta riittää Victor Reinzoplastille?
Polarparts gmbh löi pakettiin sitä.
Sinistä on.
Tässä aineessahan on tuo kaksivaiheinen tiukkaus,15 min.toinen vaihe.
(eilen kannen pulti jäi 60nm,Locktite jengoissa,niiin tunnin päästä vedin tosissaan kiinni)
Volvon on punaista.Neljä kertaa kalliimpaa.
Tätä tää on.
Kiitosta vaan

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #54 : 23.11.2020, 13:55:35 »
Räsähti kylmänä mutta kauaa.
Normaalia on?
Käsitin että ne täytyy puristaa sisään,ja toki hirvittää vääntää välikantta,kun nenien pitää painaa useita jousia.
Se hajalla olo on outo minulle.
Osa männistä purkamisen jälkeen toimi kuin jousta ei olisikaan.
Vertailin osia,mitään eroa ei ole.
Kupit on nyt paikoillaan.
Kait tuo 5 celsiusta riittää Victor Reinzoplastille?
Polarparts gmbh löi pakettiin sitä.
Sinistä on.
Tässä aineessahan on tuo kaksivaiheinen tiukkaus,15 min.toinen vaihe.
(eilen kannen pulti jäi 60nm,Locktite jengoissa,niiin tunnin päästä vedin tosissaan kiinni)
Volvon on punaista.Neljä kertaa kalliimpaa.
Tätä tää on.
Kiitosta vaan
EI kauaa.Korjaus alkuun.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #55 : 23.11.2020, 18:09:30 »
Tuo volvolibrary on kyl hyvä linkki:)Täytyy vaan ajan kanssa tavailla,kun en malttanut nyt.Pitäis.
Lontoota vähän osattava toki:)
Onko ykkösmäntä oltava yläkuolokohdassa kun iskee välikannen kiinni?
Jakopään kopat asennettava myös hyvissä ajoin?
Taitaa paras olla asentaa stefat nokkiin kun akselit ovat paikoillaan?Paon takastefa on vaikean näköinen paikaltaan.
Onko välikannen liimaa tärkeä tursuttaa reilusti,ottaen huomioon öljykanavat tietty?

Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #56 : 23.11.2020, 18:52:55 »
Välikannen liimaa niin vähän ku on mahdollista koska se kaikki ylimääränen tursuaa välistä pois kuitenkin. Siitähän se on hyvää ettei se hyydy klöntiksi siihen saumaan niinkuin moottorisilikoni tekisi.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #57 : 23.11.2020, 19:32:13 »
Laitat vaa kampiakselin ajoitusmerkin mukaan ja sit nokat koittaa laittaa suurinpiirtein oikeassa asennossa ettei tarvii mahdottomasti pyöritellä niitä ja hakea ajoitusmerkkejä.. joka tapauksessa toki kannattaa tai pitääkin pyöräyttää sit ku kone kasassa 2 täyttä kierrosta ja tarkastaa ajoitus vielä.
Mielellään tulpat irrallaan et huomaa helpommin jos onkin heittoa syystä x niin paljon et venttiilit ottaa mäntään kiinni...

Takastefan ja sen tulpan asennuksen voi tehdä silleen, et ennen kuin venttiilikoppa on pohjassa, asettelee ne suoraan ja sit vetää kopan kiinni.
Ei tarvii sit muuta ku etupuolelle laittaa stefat .. toki pienen peilin + valon kanssa hyvä varmistaa että takastefa+tulppa on hyvin paikoillaan.

Välikopan kun asentaa vejättämällä joko pitkillä pulteilla + lattaraudat tms. tai sit iha sillä omalla työkalusetillään, niin homma onnistuu aika vaivattomasti.. ja helppo asetella stefatkin hyvin paikoilleen.

Ja tosiaa liimaa niin vähän ku mahdollista kuten Kankikari sanoi.
Uudet o-renkaat toki sinne tulpanpoteroiden ympärille sit.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #58 : 23.11.2020, 19:38:54 »
Ja kun kiristät venttiilikoppaa niin hyvin vähän kerrallaan kaikkia tasaisesti. Ja usemman kierroksen. Itse kirrailin löysälle säädetyllä akkuporakoneella.

Momentti niissä oli joku ihan onneton 12Nm. Eli kunnon ranneliikkeellä saa korkkaamaan kierteet.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #59 : 23.11.2020, 21:23:11 »
Välikannen liimaa niin vähän ku on mahdollista koska se kaikki ylimääränen tursuaa välistä pois kuitenkin. Siitähän se on hyvää ettei se hyydy klöntiksi siihen saumaan niinkuin moottorisilikoni tekisi.
Okei,totta joo jos tasot on täysin kunnossa.
Volvon aine oisi tietysti parempaa,mutta minulla on Victor Reinzin,pitäisi olla non hardening Reinzoplast Blue.
Hylomariakin on mutta,ei kai se ihan joka paikkaan turvallisesti sovellu?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron