Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

960 3.0 R6, 24v

  • 70 Vastauksia
  • 18738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #15 : 25.02.2012, 07:06:26 »
http://www.youtube.com/watch?v=Inj9IEiGJaE&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=R0xFGepOPEk&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=As7Amwz00ME&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=l-3FNiLr_Ic&feature=channel

Siinäpä ois videoo ogelmasta ja kuten viimisestä videosta huomaa ni hetikun laittaa sytty virrat päälle ni rupee suutin rele huutamaan kone huoneessa.
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

hevonen

  • Vieras
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #16 : 25.02.2012, 08:44:10 »
Sullahan on kieppakellokin pohjassa vaikka ei oo virrat päällä... :o
Ei kai se mittaristovika vaan oo. Ihan heitto vaan.
Toi pätkiminen mikä näkyy videollakin kun annat kierroksia on melko äkästä ja kieppakellokin putoo räpäyksessä, virtavika ainakin mun mielestä, eikä bensansaannissa. Vaikka toi kai olikin jo aika varmaa.

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #17 : 25.02.2012, 08:52:26 »
Joo sähkö puolen vika. Tuolla mittaristolla mikä paikallaan on ajettu 25 tonnia
vaan eipä se ny mitään kerro rikkihän se voi silti olla.
vai pitääkö tässä ruveta motronic 1,8 boxsia tilailemaan!?
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

s73

  • Vieras
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #18 : 25.02.2012, 09:20:59 »
luultavasti mutteri irti kiekkamittarista (näin 740: ssä toimi takaperin) ilmeneekö  käyntiongelma kylmänä vai lämpinä? Vaikuttaako mittarivika boxien ohjaukseen, miten ne on kytketty? Maajohdot tarkastettu? Voiko kahden suuttimen johtoja vaihtaa, ehjän ja viallisen? Koodit nollattuna näkisi siirtyykö vika. Korjaa mittaristo ensin.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 09:37:02 kirjoittanut s73 »

Poissa volovonimun

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #19 : 25.02.2012, 15:26:43 »
mulla sammuili kerran ja lähti heti käyntiin uudestaan...vika oli vanhat öljyt ja taso alhainen.vaihdoin öljyt ja lopetti.

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #20 : 25.02.2012, 18:05:50 »
mulla sammuili kerran ja lähti heti käyntiin uudestaan...vika oli vanhat öljyt ja taso alhainen.vaihdoin öljyt ja lopetti.

Kiitos kommentista mutta ainakin oma mielipide on et ei öljyn vajaus tai huonous voi vaikuttaa auton käyntiin!
Ja omassa on kyllä öljyt max rajalla.
Päivitystä akku ladattu releet ei huuda... starttaa meinaa käynnistyä mut ei kuiteskaa ja varvikello jöpöttää kokoajan nollassa.
Ihan oikeesti saa heittää vinkkiä kaikkee mietitään ja kokeillaan.
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #21 : 26.02.2012, 01:55:00 »
Kampiakselin asentoanturi vois tehdä tollasta.

Onko manuaalilaatikolla?

Jos on, kytkinpöly on magnetoitunut anturiin, ja hionut tai vain liannut sen.
Jos on automaatti, tämä on harvinainen vika, koska siellä anturin ympärillä "kytkinkopassa" ei automaattipelissä pyöri kytkinpöly ollenkaan...

Asentoanturi on hankalassa paikassa sylinterikannen takana, paloseinän ja kannen välistä alaspäin, kytkinkopan päällä.

Selittäisi satunnaiset sammumiset, pätkimiset ja ettei kiekkamittari herää startatessa (jos tuo anturi toimii, mittarin pitäisi liikahdella ihan hitusen startatessa).

Toinen vika voi sit olla kuten kaverin 1991 mallisessa 960, kampuran asentoanturin liittin väljä. Kannen takapäässä on 2 liitintä imunokan takana, toinen kampuran asentoanturi, toinen nokan anturin liitin. Leveämpi liitin on nokalle, kapeampi kampuralle. Sieltä naarasliittimestä johtosarjan puolelta säädät liittimen "kynnet" tiukemmalle. Auttoi kaverin autoon just starttausongelmaan ja pätkimiseen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #22 : 26.02.2012, 13:58:21 »
Automaatti laatikolla. Täytyy huomenna katella nuita liittimiä.
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

hevonen

  • Vieras
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #23 : 26.02.2012, 14:31:57 »
Katoppa muuten akunkenkien kunto ja tiukkuus.

Nuo ed.mainitut anturijutut on kyllä vahvoilla...

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #24 : 26.02.2012, 16:56:50 »
Tää nyt ei liity samaan koneeseen, mut itellä oli kans nykyisessä seiskassa satunnaista pätkimistä oston jälkeen kuoppaan ajellessa tai muutenkin kiihdyttäessä, ja myyjäkin sanoi että on tehty vaikka mitä sen eteen, mut ei ollu löytyny vika, heiluttelin kerran käynnissä ollessa konehuoneen piuhoja, niin viaksi ilmeni että kampuran asentoanturin johto oli liittimen juuresta murtunut ja melkein poikki.

Hieman samantyyliset oireet oli, että kierroslukumittari laski nollaan ja varoitusvalot syttyi kunnes sitten jatkoi normaalisti toimintaa, tämä teki tosin ajaessa sen ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #25 : 26.02.2012, 21:18:23 »
Mulla oli omassa 960 samanlainen vika ja siellähän oli boksin maa joka pätki
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #26 : 27.02.2012, 17:02:21 »


Toinen vika voi sit olla kuten kaverin 1991 mallisessa 960, kampuran asentoanturin liittin väljä. Kannen takapäässä on 2 liitintä imunokan takana, toinen kampuran asentoanturi, toinen nokan anturin liitin. Leveämpi liitin on nokalle, kapeampi kampuralle. Sieltä naarasliittimestä johtosarjan puolelta säädät liittimen "kynnet" tiukemmalle. Auttoi kaverin autoon just starttausongelmaan ja pätkimiseen.

Tämän tein tänään ja hörähti kerta laakista tulille! Olin jo ihan jes nytkövika löyty mut mut  tunti tyhjäkäyntiä ja kierroksia välillä ni eikö tuo taas sammunu ja vika koodi 1-1-3.

Auto on ollu mulla vuodenvaihteesta lähtien ja ite oon vaihtanu siihen lambaada -anturin (VOLVO) ja painepumpun releen.
Viikon loppuna sain kiinni auton entisen omistajan joka oli sen vaihtanu bemmiin liikkeessä josta tuon ostin ni se on tehny seuraavaa
-1 puola
-kansiremppa
-jakohihna remppa
-nokan asentotunnistin
-tankin pumppu
-pa suodatin
-tyhjäkäynti moottori
-sytty-yksikkö imusarjassa
-lambda tarvike
-mittaristo (uusi) ajettu nyt +25 tuhatta
Vieläköhän olis ollu jotain muuta mut joka tapauksessa samaavikaa oli yrittäny korjata eli sammuu ja koodi 1-1-3
Että semmosta juttua .
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #27 : 27.02.2012, 17:05:03 »
Mulla oli omassa 960 samanlainen vika ja siellähän oli boksin maa joka pätki

Mistäs tuo löytyy vois tarkastaa.
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #28 : 02.03.2012, 13:32:47 »
Jos Pukema olisi käynyt täällä, se olisi alkajaisiksi käskenyt vaihtaa sytkäkivet (imusarjapallon molemmin puolin), nimittäin sylintereille on omat ryhmänsä ja omat vikakoodinsa, nyt vain toinen ryhmä on "pimeä", molemmille ryhmille on oma sytkäkivi, mutta ei omaa bensarelettä immua lambdaa tms.

oireet vikavalo palaa antaa vikakoodia 1-1-3
 "suihkutus venttiilit ryhmä1 -sylinterit 1,2ja4 vialliset"
Sammuu ihan yks kaks lman mitään pätkimisiä ja lähtee sen jälkeen käyntiin nikottelematta.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #29 : 02.03.2012, 13:42:17 »
Jos Pukema olisi käynyt täällä, se olisi alkajaisiksi käskenyt vaihtaa sytkäkivet (imusarjapallon molemmin puolin), nimittäin sylintereille on omat ryhmänsä ja omat vikakoodinsa, nyt vain toinen ryhmä on "pimeä", molemmille ryhmille on oma sytkäkivi, mutta ei omaa bensarelettä immua lambdaa tms.

Ääni tälle.

Ne kivet voi olla sitten jo uutenakin rikki. Nimittäin sain viallisen Boschilaisen Motonetista, onneks tajusin mitata sen heti ennen asennusta. Vaihtoivat sen ilman mutinaa, kun oli oma mittari mukana ja näytin myyjälle miten se mitataan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi