Kampiakselin asentoanturi vois tehdä tollasta.
Onko manuaalilaatikolla?
Jos on, kytkinpöly on magnetoitunut anturiin, ja hionut tai vain liannut sen.
Jos on automaatti, tämä on harvinainen vika, koska siellä anturin ympärillä "kytkinkopassa" ei automaattipelissä pyöri kytkinpöly ollenkaan...
Asentoanturi on hankalassa paikassa sylinterikannen takana, paloseinän ja kannen välistä alaspäin, kytkinkopan päällä.
Selittäisi satunnaiset sammumiset, pätkimiset ja ettei kiekkamittari herää startatessa (jos tuo anturi toimii, mittarin pitäisi liikahdella ihan hitusen startatessa).
Toinen vika voi sit olla kuten kaverin 1991 mallisessa 960, kampuran asentoanturin liittin väljä. Kannen takapäässä on 2 liitintä imunokan takana, toinen kampuran asentoanturi, toinen nokan anturin liitin. Leveämpi liitin on nokalle, kapeampi kampuralle. Sieltä naarasliittimestä johtosarjan puolelta säädät liittimen "kynnet" tiukemmalle. Auttoi kaverin autoon just starttausongelmaan ja pätkimiseen.