Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 3.0 R6, 24v

  • 70 Vastauksia
  • 18870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #45 : 03.03.2012, 22:36:29 »
Mulla ei ole 960:stä sellaista hajonnut, mutta 700:sta on ja se kyllä sekoitti käynnin totaalisesti. 
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #47 : 04.03.2012, 21:16:28 »
Sen vanhan anturin johdon liitin kannattaa tarkistaa ja samalla, että se on kunnolla kiinni lohkossa. Se vedetään muistaakseni melko kovaan momenttiin.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa Tsuppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • volvolla makso mitä makso;hulluutta on monenlaista
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #48 : 05.03.2012, 19:17:47 »
Moi
Tää on vähän kaukaa haettua mutta kokeileppas katsoa se iso liitos siinä vasemmalla puolella konehuoneessa. Päällä musta kansi. Siihen tulee ruiskun piuhat ja jatkaa boksille. Mulla oli kyseisessä paikassa saman tyyppisiä ongelmia männä kesänä.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #49 : 05.03.2012, 19:30:30 »
Jos tuo naku anturi on porsinu ni pimentääkö se koko sytkä järjestelmän?

Ei mun mielestä, omas antaa takimmaisen naku anturin vian, kun mennään yli 3000rpm. En oo jaksanu siihen perehtyä, kun ei paljon tuu ajeltua ja yleensä pärjää kiepit alle tuonkin.

Keskittyisin kyl nyt siihen sytytysyksikköön.

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #50 : 06.03.2012, 06:49:23 »
Moi
Tää on vähän kaukaa haettua mutta kokeileppas katsoa se iso liitos siinä vasemmalla puolella konehuoneessa. Päällä musta kansi. Siihen tulee ruiskun piuhat ja jatkaa boksille. Mulla oli kyseisessä paikassa saman tyyppisiä ongelmia männä kesänä.

katottu ensmäisten joukossa. 
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #51 : 06.03.2012, 06:55:04 »
[quote

Keskittyisin kyl nyt siihen sytytysyksikköön.
[/quote]

Ei oikeen jaksas uskoo et niistä molemmat nyt ois pimentyny kerralla  :( varsinkii ku toinen niistä on vaihdettu uuteen.
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #52 : 06.03.2012, 09:27:03 »
Kandeis kumminkin vaihtaa ristiin, niin tietäis.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2012, 09:28:46 kirjoittanut Justus »

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 395
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #53 : 07.03.2012, 19:09:02 »
Bensanpaine mitattu ?
S80 -07

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #54 : 08.03.2012, 09:34:21 »
Antaako vaihdelaatikko mitään koodia?

Antaa 1-4-3 "Kickdown"-kosketin. Oikosulku maattoon!
Mistähän päin tämä kosketin löytyy jostain kaasupolkimesta vai?

http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=91.0
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #55 : 08.03.2012, 09:35:48 »
Bensanpaine mitattu ?
Ei oo tarkastettu. Oisko tuohon joku helppokeino ilman erikoistyökaluja?
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #56 : 08.03.2012, 09:40:20 »
Ei oo tarkastettu. Oisko tuohon joku helppokeino ilman erikoistyökaluja?

joku oli mitannu ilamanpainemittarilla siitä nipasta siellä konehuoneen bensalinjassa.
Sen jälkeen tuskin tarvii sillä mittarilla ilman paineita mittailla..., mutta halpa kokeilu.

hevonen

  • Vieras
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #57 : 08.03.2012, 14:34:17 »
Sen vanhan anturin johdon liitin kannattaa tarkistaa ja samalla, että se on kunnolla kiinni lohkossa. Se vedetään muistaakseni melko kovaan momenttiin.
Ai se nakuanturi vai? Jos anturista on kyse niin ei kyllä kovin iso momentti ole. Mallista riippuen 11 Nm tai 20 Nm, eli ei noita kovin isolla momenttiavaimella oikein kiristetä... Oireet on että kulkee pari kilsaa ja sitten hyytyy. Jos sammuttaa, pääsee taas pari kilsaa ja samat oireet.
Kiihtyvyys on huono koska syttyä myöhäistetään niin paljon.
Koodit viittaavat suoraan anturiin.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #58 : 09.03.2012, 01:31:33 »
http://www.youtube.com/watch?v=Inj9IEiGJaE&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=R0xFGepOPEk&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=As7Amwz00ME&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=l-3FNiLr_Ic&feature=channel

Siinäpä ois videoo ogelmasta ja kuten viimisestä videosta huomaa ni hetikun laittaa sytty virrat päälle ni rupee suutin rele huutamaan kone huoneessa.

Noita videoita kun katselee niin tulee vaan mulla joskus ollut 460 mieleen missä mittari teki tota samaa kun oli maadotukset hiukan verran hapettuneet. Maadotukset tästä varmaan on katottu jo? (en lukenut kaikkia juttuja... selasin vaan läpi)
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #59 : 09.03.2012, 18:59:03 »
Ai se nakuanturi vai? Jos anturista on kyse niin ei kyllä kovin iso momentti ole. Mallista riippuen 11 Nm tai 20 Nm, eli ei noita kovin isolla momenttiavaimella oikein kiristetä... Oireet on että kulkee pari kilsaa ja sitten hyytyy. Jos sammuttaa, pääsee taas pari kilsaa ja samat oireet.
Kiihtyvyys on huono koska syttyä myöhäistetään niin paljon.
Koodit viittaavat suoraan anturiin.

Nyt ois etummainen naku anturi vaihdettu ja boxsi ei vaikutusta kipinä hukassa edelleen.... ärkele...
Edellisiin viesteihin korjaten tähän ei oo vaihdettu nokan tunnistinta vaan kampuran tunnistin eli nokan tunnistin menee seuraavaks vaihtoon?

Niin ja mistä kaikkialta nuita maadotuksia löytyy?
Ite löysin kuskin jalkotilasta puolenkymmentä apikoo tulee siihen ja kone huoneessa akulta yks maadotus löyty!
Onko imusarjan alla millasia maa pisteitä ku sain vihiä et vois sillä vika piillä mut eihan sinne nää/pääse ennenku nyppää imusarjan irti vai?


« Viimeksi muokattu: 09.03.2012, 19:06:59 kirjoittanut volle40 »
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron