Futurez  Kulkukoira

740 öljyinen jakopää

  • 70 Vastauksia
  • 27366 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #30 : 04.05.2012, 23:42:37 »
stefa hyvä naputtaa varovasti sillä vanhalla stefalla paikoilleeen, silloin kun se koko alumiini stefarunko irti
siinä johtosarjassa menee öljynpaineanturin johto ja joissain vielä laturin johdot ( jos pakosarjan puolella)
se laipan tiiviste pitää olla muuten just alkuperäisen paksuinen, liian ohuella ottaa apuakseliin kiinni ja paksulla taitaa tulla klappia liikaa

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #31 : 05.05.2012, 15:10:03 »
Jaa-a, se vanha siellä on aika ohkanen - paitsi reunoilta. Mulla on 0,5 pahvia ja äkkiäkös siitä sitten muotoilee uuden 0,25:sta jos tarvis. Selluloosapahvihan kuitenkin jonkun verran painuu siellä välissä kasaan.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #32 : 05.05.2012, 17:54:59 »
Kierrelukitteeksi kampiakselin hihnapyörälle vissiin keskilujaa? Startti ei irtoo, joten varmistelen vaan, ettei tästä tule samanlaista savottaa.

edittiä: Ehdin jo ostaa punasta permatexia ja mun mielestä siinä purkissa luki, että kampiakselin pultit jne. Ehkä se ei sitten tarkota tota keskipulttia, kun katoin nyt netistä tuoteselostetta "Tyypillisiä käyttökohteita: Metalliset pysyvästi kiinnitettävät kierteytetyt liitokset"
« Viimeksi muokattu: 05.05.2012, 18:05:48 kirjoittanut jpajula »
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #33 : 05.05.2012, 19:28:36 »
Mä en ole koskaan laittanut kierrelukitetta tuohon pulttiin, eikä ole kahdesta Volvosta ja yhdestä Toyotasta irronnut itsestään.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #34 : 11.05.2012, 09:06:13 »
Naputtelin eilen nuo stefat paikoilleen ja se kampiakselin stefa jää ~1mm verran laipan reunaa ulommaksi - siis se viistetty ulkoreuna. Kuuluuko sen mennä syvemmälle, eli lisäänkö voimaa? Laipan tiivisteen leikkaaminen (tai ylipäätään minkään tiivisteen leikkaaminen) ei ole muuten meikäläisen leipälaji :) No, tulipahan harjoituskappaleita ja nyt on hylomarit vielä välissä. Mulla olis siis 0,5mm pahvi ja sillä tuo apuakseli pyöri ok. Laipan pultit ja ne pari mutteria kiristin samaan 11Nm mihin öljypohjan pultitkin.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #35 : 11.05.2012, 09:09:38 »
Ei se stefan paikka niin tarkka ole. Voipi olla vaan eduksi jos huuli tulis vähän eri kohtaan kampiakselilla.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #36 : 19.05.2012, 18:38:14 »
Ei **vetti! Nyt on tuo tunkio läjässä ja kävin kaupassa. No, ainakin nokan puolelta tulee öljyä ihan huolella ja se mitä näen tonne apuakselille, niin ilmeisesti sieltäkin suunnalta. Tällä hetkellä minulla ei pyöri kuin yksi kysymys mielessä:

Mitä minä tein väärin?

Stefat on teksti ulospäin ja naputtelin ne kaikki vanhoilla stefoilla paikoilleen niin pitkälle kuin ne nyt sinne meni ja voitelin ne sitä ennen tuoreella moottoriöljyllä. Noin silmämääräisesti on samalla tavoin kuin ne edellisetkin siellä ja ostin ne tosiaan Biliasta.

Ainoa positiivinen asia tällä hetkellä on se, että tuo ylipäätään lähti käyntiin.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #37 : 19.05.2012, 19:23:01 »
Ai piru...
Stefat kuitenkin väärinpäin?
Pärsitty akseli vanhoja irroittaessa ja uusi stefa rikki.
Huohotus täysin tukossa.

Teksti ulospäin kuulostaa kyllä oikealta, se kuppipuoli stefassa siis sisäänpäin.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #38 : 19.05.2012, 20:40:54 »
No siis kun ei ja varsinkin nokka-akselin stefa meni oikein mallikkaasti. Se kuppipuoli on takana ja stefan kova runko on ulospäin. Mä vedin sen huohotusletkun, jossa se muovikikkula, irti ja se on ihan auki - ei ole sihtiäkään siellä. Olisko se pönttö tukossa kuitenkin tai sitten vaikuttaako esim. venttiilinvälykset johonkin jotenkin? Mutta siis jos mä sain noi kaikki vuotamaan, niin jotain meni totaalisen persiilleen - en vain käsitä mitä.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #39 : 19.05.2012, 22:42:48 »
Googlella hakua ja sieltä löytyi vanhaan volvolandian areenaan tuommoinen:

740 etupään stefa vuoto

www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=9832.0;imode
jokin pieleen vai miten voi uusi stefa vuotaa enemmän? Auton hankin pari viikkoa sitten ja kaikinpuolin muuten tuntuu olevan jees toistaiseksi. Matson66: ...

Tietääkö joku onko tuo vanha foorumi vielä saatavilla jostain? Matson66:lle laittelin täällä jo YV:tä.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #40 : 19.05.2012, 23:03:09 »
Tietääkö joku onko tuo vanha foorumi vielä saatavilla jostain?

Se on bittien taivaassa...

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #41 : 19.05.2012, 23:19:49 »
Jahas, ei sitten käyny tämän kanssa yhtä hyvää tuuria kuin aikanaan työhaastattelun suhteen. Olin hakenu paikkaa ja kun sieltä sitten jossain vaiheessa tuli pyyntö haastatteluun, niin ei mitään hajua, mistä olikaan taas kyse. Onneksi Googlen cache pelasti silloin, nyt ei ollu apua.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #42 : 19.05.2012, 23:39:41 »
Kokeilen huomenna noi huohotukset tässä mainitulla tekniikalla.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #43 : 19.05.2012, 23:43:50 »
Onkos kenelläkään irrallisena tai kuvaa tuosta huohotuspöntön rakenteesta? Jos mä nyt siis avaan ne pultit ja otan sen pöntön pois, niin onko mitään mahdollisuutta, että sinne öljypohjaan menevä putki tulee vahingossa sieltä mukana?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #44 : 19.05.2012, 23:48:12 »
Onkos kenelläkään irrallisena tai kuvaa tuosta huohotuspöntön rakenteesta? Jos mä nyt siis avaan ne pultit ja otan sen pöntön pois, niin onko mitään mahdollisuutta, että sinne öljypohjaan menevä putki tulee vahingossa sieltä mukana?

Öljypohjaan menevä putki on kuulemma mahdollista erehdyksessä saada irtoamaan, käsittääkseni sieltä putoaa öljypohjaan jotain (?) ja sitten pitää käyttää öljypohja auki että sen saa taas pakettiin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi