Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 öljyinen jakopää

  • 70 Vastauksia
  • 27367 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #60 : 13.05.2013, 16:22:12 »
Mulla seurasi myös nokka-akselin stefan vaihdosta entistä pahempi öljynvalskaus, helpottavaa lukea etten ole ainut. Eroa vanhaan on kuitenkin se, että ennen öljy valui vain koneen päätyä pitkin vesipumpun päälle, kun taas nyt öljyä tippuu myös pakosarjan päälle. Kuva:



Myös vesipumpulle tihkuu "hieman":



Voiko öljy valua tuohon pakosarjalle stefalta tai laakeripukilta, vai valskaako venttiilikopan tiiviste? Nokassa oli jonkin verran kulumajälkeä, ja uusi nokka on jo hommattuna (kun vaan jaksais vaihtaa). Tästä kuvasta tuli mieleen että itse painoin muistaakseni stefan paljon syvemmälle. Voiko sen pistää liian pohjaan?

Voiko yksittäisen pukin avata ja sulkea tuosta vaan, ettei tartte muita ajatella sen kummemmin?

Tämä kiinnostais myös mua. Muistan lukeneeni että päädymmäiset pukit uskaltaisi avata ilman muiden löysäämistä. Jos hakis tiivisteliimaa ja koittais laittaa sitä hieman venakopan tiivisteeseen ja tohon pukkiin...

Kone b230ft ja kilsoja 500tkm.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

s73

  • Vieras
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #61 : 13.05.2013, 17:47:51 »
Venakopan tiiviste vuotaa pakosarjalle.  Tuohon vesipumpun päälle vuotaa ilmeisesti nokan stefa. Alkuperäiset tiivisteet on ollut kestävämpiä, tarvikkeet on hajonnut pakkasilla. Takapäässä myös jakajan hajalliset o-renkaat voi työntää öljyä venakopan päälle.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #62 : 13.05.2013, 18:27:36 »
Venakopan tiiviste vuotaa pakosarjalle.  Tuohon vesipumpun päälle vuotaa ilmeisesti nokan stefa. Alkuperäiset tiivisteet on ollut kestävämpiä, tarvikkeet on hajonnut pakkasilla. Takapäässä myös jakajan hajalliset o-renkaat voi työntää öljyä venakopan päälle.

Toivottavasti tilanne on näin. Stefa saa siinä tapauksessa valuttaa nokan vaihtoon saakka, enintään koitan siirtää sitä edemmäs. Taidan hakea myös venakopan tiivisteen volvolta, ja hommata asennukseen tiivisteliimaa.

Autolla ei kauheasti tule nyt ajettua eikä tuon öljyn pakosarjan päältä kai syttyä pitäisi, mutta kuitenkin...
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

s73

  • Vieras
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #63 : 13.05.2013, 19:31:13 »
Jakajan o-renkaat maksaa sinisellä muutaman euron, olivat tilaustavaraa täällä nuo o-renkaat ja venakopan tiiviste.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #64 : 08.07.2013, 11:11:07 »
Itellä tiputtaa myös vesipumpun päälle, eli ilmeisesti tuo nokan tiiviste?
Pystyykö tuon vaihtamaan venakopan kautta? vai jakopää auki  ???
Ja onhan se tuo kuvan 33. ?


« Viimeksi muokattu: 08.07.2013, 11:12:51 kirjoittanut SirBBa »

s73

  • Vieras
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #65 : 08.07.2013, 13:04:41 »
Jakopää on avattava, ei tule välistä mitenkään. Varmista nyt vielä se  vuoto kohta, tarkista ettei tule muualta. Yleensä se on nokan stefa. 

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #66 : 08.07.2013, 15:26:22 »
Jakopää on avattava, ei tule välistä mitenkään. Varmista nyt vielä se  vuoto kohta, tarkista ettei tule muualta. Yleensä se on nokan stefa.
Venttiilikopasta se ei ainakaan tule, niin ei kai ole vaihtoehtoja?

s73

  • Vieras
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #67 : 08.07.2013, 17:49:10 »
Ei ole vaihtoehtoja.  :(

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #68 : 10.07.2013, 15:03:05 »
Tästä kuvasta tuli mieleen että itse painoin muistaakseni stefan paljon syvemmälle. Voiko sen pistää liian pohjaan?

Ainakin mä onnistuin yhden survomaan sinne ihan pohjalle ja silloin vuoti vielä enemmän. Ottamalla jakopään yläkopan irti sen nokkastefan vuodon kyllä näkee.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2013, 15:05:37 kirjoittanut jpajula »
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #69 : 10.07.2013, 15:10:33 »
Ja tietty, sopiva liuotin ja sitte painepesurilla konesali siistiksi, helpotti ainakin itsellä vuotojen löytämistä ja arvioiden tekoa siitä kannattaKo niille tehdä yöipäätään mitään. Omasta oli koko lohko imupuolelta öljytahman peitossa ja siinä pohjan muovilevyssä oli puolen sentin kerros. Lienee siis vuotanut aika pitkään ja hartaasti tuo kone, joten nyt pienet hiet ei ole haitannu.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #70 : 11.07.2013, 14:56:14 »
"Tästä kuvasta tuli mieleen että itse painoin muistaakseni stefan paljon syvemmälle. Voiko sen pistää liian pohjaan"

Tästä kuvasta näkyy (ainakin minusta), että venttiilikannen tiiviste vuotaa. Venttilipukkien nurkkakohtiin (selvästi sanottu?) laitan itse aina silikonia avuksi. Hyvin on pitänyt nuo motonet lähtöiset pahvit siinä. Nytkin ollut tuo yksi  reippaat 200 tkm.  Ei vuoda.

 

Carcom Oy  Ateho