Futurez  Kulkukoira

B230FK nakuttaa

  • 113 Vastauksia
  • 28552 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
B230FK nakuttaa
« : 20.08.2012, 22:07:13 »
Heipä hei. Ongelmana 940 volle nakuttaa ahdoilla, missä Tonin molemmat lastut, 3" putki katilta taakse, ilmanputsari modit tehtynä.

0.6bar kohdalla ihme nytkähdys tehossa, sitten 0.8bar-> nakuttelee pari kertaa vedossa. Yleensä kerran kilkahtaa, joskus kaks tai enemmän.
Imuvuotoja löysin yhden alipaine letkun, vaihdoin sen, ei vaikutusta nakutukseen. Voisko olla IMM?

Kertokaa viisaammat  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

s73

  • Vieras
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #1 : 20.08.2012, 22:11:06 »
millä bensalla ajelet?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #2 : 20.08.2012, 22:16:38 »
98.. Aina ja ikuisesti  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #3 : 21.08.2012, 00:30:31 »
Itsellä samallaista vikaa havaittavissa, myöskin 940, FK, tonin lastut, ja kaikki huonon näköiset alipaineletkut vaihdettu.

2500rpm kohilla innostuu, sitten puutuu, jonka jälkeen naulaa--> ja meno jatkuu normaalisti Bensana toimii Vpower.

Joskus harvoin ei tuota tee, silloin tuntuu, että pito ei riitä kolmosella märällä.


Onko sulla sytkä osat missä kunnossa?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #4 : 21.08.2012, 01:00:01 »
Itsellä samallaista vikaa havaittavissa, myöskin 940, FK, tonin lastut, ja kaikki huonon näköiset alipaineletkut vaihdettu.

2500rpm kohilla innostuu, sitten puutuu, jonka jälkeen naulaa--> ja meno jatkuu normaalisti Bensana toimii Vpower.

Joskus harvoin ei tuota tee, silloin tuntuu, että pito ei riitä kolmosella märällä.


Onko sulla sytkä osat missä kunnossa?

Kaikki paitsi puola on uutta... Pitää varmaan bensanpaineita myös ihmetellä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #5 : 21.08.2012, 10:32:32 »
Voihan siinä softassakin olla vikaa. Onhan noita ns. "huonoja" softia tullut ihan oikeiltakin valmistajilta. Eli miten toimii orggis lastulla? Tosin sillä alkaa naulaamaan jo niillä 0.8bar paineilla jos on vähänkään kuumempi keli/rankempi veto.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #6 : 21.08.2012, 13:37:30 »
Vakio sytkälastulla nakuttaa ihan törkeästi, yhden vedon vedin puoliks ja luulin, että räjähtää 0.8bar tais olla max paineita?
Vakio lastulla ajelin 0.6-0.7bar. Ei nakuttanut, samassa 0.8bar nakutti, nyt vähemmän lastuilla. Mutta nakuttaa silti.

Tarkistan bensanpaineet ja imuvuodot tänään! Bp pitäis olla 3bar + imusarjan paine? Eli jos ymmärsin oikein jos tyhjäkäynniltä vetoon pitäis olla 2.5 (alip. leikisti tyhjäkäynnillä -0.5bar) -> 3.8bar (ahtoja 0.8bar)?

Rohkeasti vaan arvauksia, tarkistan nuo vielä tänään. Volvot uusi tuttavuus. :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #7 : 21.08.2012, 17:15:49 »
Kaikki alipaineletkut vaihdettu ja bensanpaineet hyvät. Seuraavia veikkauksia?? :(

EDIT: Vaihdoin astetta kylmemmät NGK:n tulpat. (500km ajetut boschit oli maitokahvin väriset, eli seokset voipi olla ihan kohdallaan!)
« Viimeksi muokattu: 21.08.2012, 19:08:35 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #8 : 21.08.2012, 21:56:49 »
 :hello: Täällä samaa ongelmaa, 0.9 ahtoja Tonin lastut LH+EZK, avattu imupuoli muuten vakio ilmastoitu -95 B230FK. Kiihdytyksessä saattaa naksauttaa kerran kaks ja sitten pidempään kaasu pohjassa vedossa (yli 100 km/h) alkaa meno puutumaan.
Välillä toimii ihan hyvin ja voimaa tuntuu olevan kun toimii. Ei kuluta normaalia enempää ja ei vikakoodeja.
-bensanpaine ok myös silloin kun puutuu mitä mittasin
-alipaineletkut uusittu ja en löytänyt imuvuotoja mitä suihkuttelin
-syttyvehkeet uudet (puola ja pääte vanhoja)
-pakosarjantiiviteet uusittu, ei vuoda ainakaan kuultavasti
-bensansuodin uusittu
-EGR poistettu lastulla Tonin puolesta, muuten alkuperäisesti
-pakoputki/katti ei ole tukossa kun oli 3" putkisto ja teki samaa.

Mikä tuota/noita riivaa? 

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: B230FK nakuttaa
« Vastaus #9 : 21.08.2012, 22:08:17 »
Omasta katosi pitkäksi aikaa nuo pari naskahdusta edellämainitulla kierrosalueella.
Eka lääke oli bensanpaineiden nosto 0,5 kilolla, toinen bensapuolen deralastu ja viimeistelyksi sytkälle tonilastu.
Samalla tosin katosi kierrosrajoitin :P

Penkissä rykäisty 0,9 ahdoilla 212hp/394Nm ja penkittäjä tuumas että menee pian 3500rpm jälkeen pirun rikkaalle, eli soppaa pitäis kyllä tulla passelisti.

Nyt etenkin lämpöisellä kelillä nuo pari naksua sillointällöin kuuluu ja vetokin tuntuu hiukka puutuneen.

Niin ja toi vakioahdin on kaiketi tapissa jo ennen 5000rpm kilon ahdoilla...

E: Piti tarkistaa lapuista.
Vääntöpiikki oli kierroksilla 2850 jonka jälkeen melkoisen jyrkästi laskee.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2012, 22:16:10 kirjoittanut jaippi »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Re: B230FK nakuttaa
« Vastaus #10 : 21.08.2012, 22:15:00 »
Omasta katosi pitkäksi aikaa nuo pari naskahdusta edellämainitulla kierrosalueella.
Eka lääke oli bensanpaineiden nosto 0,5 kilolla, toinen bensapuolen deralastu ja viimeistelyksi sytkälle tonilastu.
Samalla tosin katosi kierrosrajoitin :P

Penkissä rykäisty 0,9 ahdoilla 212hp/394Nm ja penkittäjä tuumas että menee pian 3500rpm jälkeen pirun rikkaalle, eli soppaa pitäis kyllä tulla passelisti.

Nyt etenkin lämpöisellä kelillä nuo pari naksua sillointällöin kuuluu ja vetokin tuntuu hiukka puutuneen.

Niin ja toi vakioahdin on kaiketi tapissa jo ennen 5000rpm kilon ahdoilla...
Miten sulla on EGR, tukittu?
« Viimeksi muokattu: 22.08.2012, 04:52:23 kirjoittanut janne81 »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #11 : 21.08.2012, 22:51:04 »
Katti ei ole tukossa, kokeilin toisella TOIMIVALLA IMM:llä. Vaihdoin uuden lambdan.

Vitut se toimi vieläkään, käy laihalla(?)...

Voisko olla lastussa vika? Meinaan tuntuu toimivan lähes samoin kun vakio bensalastulla.
Vai mikä hiton paikka ahdistaa... Bensasuodatin uusittu, paineetkin ok.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Re: Vs: Re: B230FK nakuttaa
« Vastaus #12 : 22.08.2012, 18:29:17 »
Miten sulla on EGR, tukittu?
EGR koskematon.
Tosin ei tietoa paljonko lastut vaikuttaa sen toimintaan.

EVO8

  • Vieras
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #13 : 22.08.2012, 20:08:34 »
Laajakaistalambda on ostoslistassa ensimmäisenä kun näiden kanssa aletaan pelaamaan. Pakopainetta on vakioahtimella sen verran että kaikki mikä helpottaa elämää kannattaa tehdä. Vakiokatin tilalle jotain avarampaa tai kokeilee vaikka kokonaan ilman jos ei leima ole ihan justiinsa tulossa. Pienet on vielä paineet ei pitäis isompia ongelmia olla ainkaan enää näillä ilmoilla. Vaikea uskoa että Toni ei olisi osannut näihin lastuja tehdä mutta jos homma ei ala pelittää niin yhteyttä vaan ja kyllä siltä apua saa.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK nakuttaa
« Vastaus #14 : 22.08.2012, 20:11:55 »
Katti ei ole tukossa, kokeilin toisella TOIMIVALLA IMM:llä. Vaihdoin uuden lambdan.

Vitut se toimi vieläkään, käy laihalla(?)...

Voisko olla lastussa vika? Meinaan tuntuu toimivan lähes samoin kun vakio bensalastulla.
Vai mikä hiton paikka ahdistaa... Bensasuodatin uusittu, paineetkin ok.
onkohan suuttimien ruiskukuvio ja tuotto tallella

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy