RallyBaron  Samppasport

745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.

  • 49 Vastauksia
  • 9000 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #30 : 09.11.2012, 12:59:38 »
NO JUST!!

Voi kehveli soikoon!! Nyt se rupesi sitten temppuilemaan myös minulle eli humppaa tyhjäkäynti ja katosipa ne pirun kipinätkin muutamaksi minuutiksi.... ja vieläpä silloin kun mukulat kyydissä.. (onneksi ei kova pakkanen mutta kyllähän se vika täytyy jostakin löytyä) Eli tuo humppaava tyhjäkäynti on sellaista että ihan kun joku kävisi polkaisemassa kaasua sellaisella tahdilla että kiekkamittarin viisari ei kerkee laskeutua ns.normaali tasolle. Välillä kuulostelee sitten hörähtelevän ihan miten sattuu... Ja putken nokasta välillä pukkii savurenkaita..  :(  Nyt kun tuo kipinä sitten hävisi niin se häviää sitten laakista.., kipinä palautui n.5min odottelun jälkeen... Korjauksia on edellisen omistajan (Jyrki65) toimesta lueteltu tuolla aikaisemmin ja minun toimesta puhdistettu tyhjäkäyntimoottori toisen kerran ja moottorin takapäässä olevat anturit käytetty irti ja puhdistettu. Sitten vielä Motronic-boksi käynyt siellä tinauksien tarkastuksessa... Eli nytpä sitten porukassa miettimään mikä voi aiheuttaa tuon humppaavan tyhjäkäynnin ja mystillisesti häviävän kipinän... Mitään tietoa ei ole esim.millloin bensan suodatin on edellisen kerran vaihdettu, uusi on peräkontissa mutta omassa pihassa sitä en pysty vaihtamaan joten vaatisi jonkinlaista seikkailumieltä lähteä ajelemaan muutama kilometri että pääsis montulle...

No nyt tietoa milloin bensansuodatin vaihdettu: 9.11.2012 klo.14.30...  :2funny:  Eli sain vaihdettua suodattimen tuossa pihalla---> ei vaikutusta humppaavaan tyhjäkäyntiin.
« Viimeksi muokattu: 09.11.2012, 14:54:54 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

s73

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #31 : 09.11.2012, 17:02:12 »
Onko läppäkotelo puhdistettu? Sulakkeet puhdistettu tai vaihdettu?
« Viimeksi muokattu: 09.11.2012, 17:07:29 kirjoittanut s73 »

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #32 : 09.11.2012, 20:10:59 »
Onko läppäkotelo puhdistettu? Sulakkeet puhdistettu tai vaihdettu?
Kaasuläppäkotelo? en ainakaan minä ole puhdistanut...  Mitkä sulakkeet pitäis tarkastaa/puhdistaa/vaihtaa...?







Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

s73

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #33 : 09.11.2012, 20:34:34 »
Sytkän ja bensapuolen sulakkeet.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #34 : 10.11.2012, 23:11:25 »
Sytkän ja bensapuolen sulakkeet.
KAIKKI sulakkeet mitä autosta löysin on käytetty irti ja niiltä osin kunto tarkistettu, kaikki ok. Kävin ostamassa uuden vedenlämpötila-anturi aamulla ja kun huomasin että ei siinä vika niin vanha paikalleen ja tämä uus myyntiin... (löytyy markkinapaikalta). Tuota kaasuläppäkoteloa en ole vielä lähtenyt puhdistamaan... Puhdistetaanko se vai mittaillaanko immua... Millaiset pitäis olla arvot immussa kun meillä tuolla tallissa on lämmöt lähellä nollaa... Vai vaihtaisko kylmiltään tuon kylmäkäynnistysanturin...? senkin jo harjoittelin irroittamaan tuossa perjantai-iltana... entäpä ohjausboksi..., vaihdetaanko sekin jo nyt.. :/
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 23:47:54 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

s73

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #35 : 11.11.2012, 09:54:03 »
Haitariputki irti, näet läpän puhdistuksen tarpeen. Bräkleeni ja rätti käy puhdistukseen, tätä ajattelin tyhjäkäynnin vaelteluun. Mittaa se immu ensin, arvosta en tiedä. Oliko tässä bensapuoli kytketty jotenkin sytkään > ei bensaa> ei kipinää.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #36 : 11.11.2012, 21:20:16 »
Haitariputki irti, näet läpän puhdistuksen tarpeen. Bräkleeni ja rätti käy puhdistukseen, tätä ajattelin tyhjäkäynnin vaelteluun. Mittaa se immu ensin, arvosta en tiedä. Oliko tässä bensapuoli kytketty jotenkin sytkään > ei bensaa> ei kipinää.
No puhdistin sen läpän nyt joka tapauksessa--> ei vaikutusta. No sitten onneton menin vääntelemään immun kantta kun näytti että se olisi joskus käytetty auki niin eikös tuo kansi lähtenyt sitten irti.... Tuntui että se käynti sitten meni sitten ihan poskelleen... en tiedä... Mitähän tuolle immulle olis nyt sitten tehtävissä kun kerta noinki levällään olla höllöttää...? puhdistaa jotenkin...?  :idiot2:
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #37 : 12.11.2012, 11:26:50 »
[quoteImmu läppä paikallaan 500-1100 ohmia ,6 ja 9 navat ja kun liikuttaa läppää 8-200 ohmia,navat 6 ja 7.
Yleisesti vanhoissa ja toimivissa immuissa nuo 6-7 arvot ovat noin 30- 200ohm. Jos tuo alkuarvo on jossain 50 ohm paikkeilla, voidaan varmaan vielä katsoa toimivaksi. Ei kyllä mikään uudenveroinen mutta käyntihäikkää ei pitäisi sen takia olla.
][/quote]

Nyt sitten mittari jumppaa tehty tuolla pihalla immun ympärillä ja tulokset ovat seuraavanlaiset:

-Navat 6 ja 9 --> 568 ohm
-Navat 6 ja 7 ---> 68-540 ohm   (pistoke irti ja mitattu ulkopuolelta navoista)
-Navat 6 ja 7 --->55-286 ohm    (pistoke paikallaan ja mitattu immun sisäpuolelta navoista  :idiot2: )

-Vauhtipyörän anturit molemmat n.940 ohm.

Joko tuo immu pitää noilla lukemilla heittää verkon painoksi ja repiä autosta kilvet pois kun "uutta" käytettyä toimivaa immua ei tule löytymään... ???
                                                         
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

hevonen

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #38 : 12.11.2012, 13:20:02 »
No kyllä tuo immu antaa aika karuja arvoja... Mistäpä nykyään saat toimivan immun? Ehkä jostain purkukohteesta jos on skarppina.
B200ET ja 230ET imm sopii kyllä keskenään, pientä hienosäätöä voi jousen asennolla tehdä niin on justiinsa.
Se on noissa kahdessa sama osa, se jousen kireys on vaan wähän eri. ;)
Toimii.

En nyt anna enää mitään toimintatakuuta ohjeilleni kun osat on tosi vanhoja. Arvot pitää kutinsa mutta ei niitä voi kovin paljoa soveltaa.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2012, 13:23:12 kirjoittanut hevonen »

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #39 : 12.11.2012, 13:43:51 »
No kyllä tuo immu antaa aika karuja arvoja... Mistäpä nykyään saat toimivan immun? Ehkä jostain purkukohteesta jos on skarppina.
B200ET ja 230ET imm sopii kyllä keskenään, pientä hienosäätöä voi jousen asennolla tehdä niin on justiinsa.
Se on noissa kahdessa sama osa, se jousen kireys on vaan wähän eri. ;)
Toimii.

En nyt anna enää mitään toimintatakuuta ohjeilleni kun osat on tosi vanhoja. Arvot pitää kutinsa mutta ei niitä voi kovin paljoa soveltaa.

Onko ajatusta että miksi nuo arvot muuttuu noinkin paljon kun pistokkeen pukkaa paikalleen ja mittaa sisäpuolelta.?

Mutta on se vaan jännä että auto saattaa käydä useita minuutteja ilman minkäänlaista "sakkausta"... onpa käynyt jopa niinkin että ei ole oireillut mitenkään kun käytellyt pihassa vartinkin verran.., eli käy niinku normi-auton kuuluukin käydä...  ja tuolla ajossakin milloin on oire tullut niin tasakaasulla ajaessa tuntuu kun joku polkisi kaverina lisää kaasua mutta sitten mun se häviää niin sitten se häviää... hitto että tästähän tais tulla hieman haastavampi temppukenttä kun oletinkaan.. 
« Viimeksi muokattu: 12.11.2012, 13:53:41 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

hevonen

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #40 : 12.11.2012, 14:24:51 »
Myy se... :)

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #41 : 12.11.2012, 14:42:52 »
Myy se... :)
En kyllä vielä taida sitä tehdä... (pitäis ilmatteeks antaa niin ei oikein hotsita... :-\) Olis muuten suht hyvä kuntoinen auto, ei oikein pahasti ole ruostunut, vissiin pelastanut kun ollut meleki koko ajan suht "pohjoisessa" eli ei hirveesti ole suola päässyt tekemään tuhojaan ja ei vielä pahat kilometritkään... Onkai se ruvettava etsimään siihen immua ja boksia... Mutta pitää vielä ensitöikseen ruveta mittaamaan se läpöanturi sieltä kettumaisesta paikasta... Mikä se vastus arvo vois olla kun pihalla n.2astetta lämmintä...? Vai pitäiskö ruuvata irti ja antais lämmetä sisällä joitain tunteja että vois olla lähellä tuota +20astetta...?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #42 : 14.11.2012, 11:29:37 »
Eilen illalla käyttelin autoa pihassa ja reilun viiden minuutin käyttämisen jälkeen auto sammu kun saunalyhty... No n.minuutin odottamisen jälkeen starttausta mutta eipä luvannutkaan. Pari minuuttia lisää venttailua ja uusi yritys ja eiku tulille.... Muutaman minuutin kävi jonka jälkeen alkoi "höristely" sitä kesti parin minuutin verran jonka jälkeen sitten sammui.. Sitten ihan testi mielessä otin meisselin ja kopsauttelin kahvapuolella Motronic-boksin kylkeen jonka jälkeen auto käynnistyikin heti eka starttauksesta....  Olisiko sitten vaan ollut jokunen taivaankappale sopivassa asennossa kun auto käynnistyi vai olisiko mahdollista että tuossa boksissa on oikeasti jotakin häikkää..?  Liekkö miten yleisiä näissä malleissa nuo moottorin ohjausyksikön viat..?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

hevonen

  • Vieras
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #43 : 14.11.2012, 11:42:42 »
No, noissa bokseissa komponentit on jo maailmaa vanhempia joten ongelmia on jo siltä kantiltakin odotettavissa... (yli 20v vanha tietokone, revi siitä)

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 -89 B200ET käyntihäiriö ei anna kipinää nyt.
« Vastaus #44 : 25.11.2012, 16:42:02 »
Päivitystä!!

Elikkäs löyty uus/vanha motronic-boksi markkinapaikalta ja ei muuta kun paikalleen----> autohan rupesi pelaamaan ihan (meleki) niinku pitääkin. Tyhjäkäyntiä käy niinku pitääkin ja kipinät on pysyneet vielä mukana, "uuden" boksin kans matkaa taitettu n.200 km:ä... Mutta pari lievää "oiretta" vielä on olemassa, toinen kyllä esiintyi sillä toisella boksillakin eli ongelma on jossakin muualla. Oire 1: Käynnistyksen jälkeen tuleva ekstra-hörähdys, ihan sama onko moottori kylmä tai lämmin... heti kun auto käynnistyy niin tulee sellainen tunne että joku polkaisee pikkuisen reippaammin kaasua.., ja tuntuu jopa vielä siltä että olis sellainen "tukehtumisen" oire... ???  "Vika" kestää maks.2sek ja sitten kun käynti tasaantuu niin sitten kyllä käy niinku pitääkin.

Oire 2: Huomasin eilen kun pitempään ajoin matkaa ja vastaseen pikkuisen tarjosin tennaria niin tuntui selvästi pientä nykimistä.., ei pahaa nykyä mutta huomasi selvästi että aika ajoin nykyä tapahtui... Reippaammin kun kiihdytteli niin en kyllä nykimistä huomannut...

Olisiko ideoita mistä edellä mainitut oireet vois johtua?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

 

KL-varaosat  Race.fi