RallyBaron  Samppasport

Keskuslukko 940-960

  • 55 Vastauksia
  • 15963 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Keskuslukko 940-960
« : 07.12.2012, 11:44:12 »
Autossa oli alkujaan tehtaan oma häly, joka poistettiin kun hajosi.(se boksi siellä hanskalokeron luona) Siinä samalla sitten lakkasi keskuslukon kauko-ohjain toimimasta ja sisään on nyt menty vain avaimella. (keskuslukko siis toimii edelleen kuskin oven lukosta). Nyt on vaan tullut mieleen josko tuon kauko-ohjaimen saisi jotenkin helposti takaisin toimintaan ilman tuota hälyä?
« Viimeksi muokattu: 07.01.2013, 18:27:40 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6382
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #1 : 07.12.2012, 12:08:42 »
Onko se rele otettu kokonaan siis pois? Siksi se ei toimikkaan, kun se rele toimii kaukosäätimen vastaanottimena. Siihen releeseen ei montaa (muistaakseni 5kpl) johtoa tarvitse kytkeä, jotta saa kaukosäädön toimimaan. Ajoneston ja hälyttimen johdot voi jättää kytkemättä ja yhdistää tarpeelliset johdot hyppylangoilla yhteen.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #2 : 07.12.2012, 12:32:54 »
Jos tarkoitat niitä releitä jotka on sulakepitimen takana(kuten esim. bensapumpun rele) niin niihin ei ole koskettu. Kaikki on paikallaan niin kuin uutenakin. Tuo häly-yksikkö on kaikkea muuta kuin rele. Purkki on täynnä pintaliitostekniikalla olevaa komponenttia. Siis tämä purkki on poistettu ja kahden nastan väli korvattu hyppylangalla. Muuta ei ole tehty.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6382
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #3 : 07.12.2012, 12:38:25 »
Juuri sitä isoa mutikkaa tarkoitan :) Se mikä on kojetaulun päädyn ja hansikaslokeron välissä. Se on kaukosäätimen vastaanotin ja se pienempi rele siellä sähkökeskuksessa on keskuslukon rele.

Sä olet niistä johdoista yhdistänyt todennäköisesti startin herätejohdot. Hälyttimen johdot voi EHKÄ jättää vaan kytkemättä siihen isoon releeseen. Siihen pitää jättää jatkuva- ja virtalukon kautta kulkeva jännite, maadoitus ja kaksi keskuslukon releelle menää johtoa, eli keltamusta ja vihreämusta.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #4 : 07.12.2012, 12:59:17 »
Täytyy ettiä toi purkki jostain ja kattoa paremmin. Muistaakseni kokeilin myös joskus ottaa vain hälyn torven johdot irti ja seuraus oli ettei autoa enää saanut käymään. Torven tilalla täytyisi olla joku vastaava "kuorma" jonka tuo yksikkö hyväksyy? Miten tuo kojelaudan päällä vasemmalla oleva laite, jossa ledi vilkkui kun häly oli kytkettynä, niin olen luullut sitä kauko-ohjaimen vastaanottimeksi myös?

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #5 : 07.12.2012, 13:25:02 »
Sen verran tarkennusta vielä tohon edelliseen : ledi on pienessä muovikiinnikkeessä kaiutinritilän keskellä. Lisäksi vasemmassa ikkunapylväässä on n.2x5 cm rasia, joka on kai vastaanotin?(vai mikä muu se voisi olla?)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #6 : 07.12.2012, 13:26:45 »
lasinrikkotunnistin!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6382
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #7 : 07.12.2012, 13:29:36 »
Se vilkkuvalo on vain merkkivalo. Onhan sulla sellainen pienempi kaukosäädin, missä avataan ja suljetaan lukot samasta napista? Eikö -96 pitäisi jo olla sellainen? Vanhemmissa malleissa on ilmeisesti vielä erillinen ohjausyksikkö kaukosäätimelle, siis joissa on iso musta kaukosäädin.

Kytkentäkaaviosta selviää helposti, miten tuo systeemi on toteutettu. Itse olin tulkitsevinani sitä niin, että keskuslukitus ja kaukosäätösysteemi on aina samanlainen, on sitten hälytin tai ei. Siis sillä isomalla "releellä" ohajataan sähkökeskuksessa olevaa keskuslukon relettä, jotta se avaa ja sulkee ovet. Jos olet nyt ohittanut hyppyjohdolla sen ison releen johtoja, niin anna olla ne niin ja laita vaan se rele takaisin. Tarvittaessa voi katkoa kaikki ylimääräiset johdot pois, jos homma ei ala toimimaan muuten. Käsittääkseni sitä pientä vihreää liitintä ei ainakaan tarvitse kytkeä kiinni siihen "releen" yläpäähän.

Miten se hälytin alunperin oireili? Onko se isompi "rele" viallinen vai joku muu osa hälytinjärjestelmästä?

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #8 : 07.12.2012, 14:33:45 »
Lasinrikkkotunnistimesta: Olen ostanut auton uutena silloin joskus enkä kyllä muista tuosta olleen mitään juttua? Voihan se siinä tietysti silti olla?
Kauko-ohjaimessa on kaksi painiketta. Isommalla hoidetaan kaikki. pienempi on vain hälytyspainike, jolla saa hälyn huutamaan tarvittaessa.
Tämä boksi on ollut poistettuna jo vuosia enkä enää jaksa muistaa viimeistä vaihetta. Luulen, ettei se ennen poistoa enää reagoinut mihinkään? Useasti se oli sitä ennen hukannut koodin ja piti aina koodata ohjaimet uudelleen.(sinänsä helppo homma kylläkin) . Myös ohjaimet testattiin elikä niiden vikamahdollisuutta ei ollut.(ostin yhden uudenkin)
Löytyi vielä tuo poistettu boksi ja näyttää siinä todella olevan kaksi relettäkin reilun sadan muun komponentin lisäksi. Purkissa on Volvon numero 91 66 157 josko tuo kertoo mitään? (niinkuin alussa totesin, keskuslukitus toimii tällä hetkellä kuskin oven lukosta avaimella)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #9 : 07.12.2012, 15:27:29 »
Siis joo, kaukosäätönen keskuslukko on siinä samassa hälyttimen boksissa ja ohjaa vain alkuperäistä keskuslukon relettä. Elikkä vaatii vähän enemmän puukottamista jos haluaa pelkän kaukolukon eikä hälyä.
Ja lasinrikkotunnistin on itelläkin siinä kuskinpuolella A-pilarissa, pieni musta mötikkä.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #10 : 07.12.2012, 18:02:35 »
Miten kun näissä kaikissa tuon vuotisissa ei varmaankaan ollut tuota hälyä (oli muistaakseni lisävaruste ) niin olisko sitten olemassa purkkeja ilman hälyä, jonka voisi suoraan tökätä tuohon liittimeen ja poistaa sen hyppylangan ? Vai miten ne on tehtynä? Pitääkö häiritä sinisen väkeä vai tietääkö joku?

Poissa MatiasS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #11 : 12.12.2012, 12:46:32 »
Mites ko mulla ei toimi omassa hälybeikä keskuslukon kaukosäätö? Avaimella auottu ovea. Ei vilku se ledi ainakaan, pitäiskö? Patterit vaihdoin kaukosäätimeen muttei auttanut mitään. Mistä vikaa kannattis hakea ja miten tuo kaukosäätimen ohjelmointi tapahtuu? Ei reagoi mitenkään kaukosäätimeen. Kapulasta kuuluu pieni piippaus ko painaa nappia.
Volvo 945 2.3  -94

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6382
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #12 : 12.12.2012, 14:42:47 »
Mites ko mulla ei toimi omassa hälybeikä keskuslukon kaukosäätö? Avaimella auottu ovea. Ei vilku se ledi ainakaan, pitäiskö? Patterit vaihdoin kaukosäätimeen muttei auttanut mitään. Mistä vikaa kannattis hakea ja miten tuo kaukosäätimen ohjelmointi tapahtuu? Ei reagoi mitenkään kaukosäätimeen. Kapulasta kuuluu pieni piippaus ko painaa nappia.

Kaukosäädin ainakin lienee sitten kunnossa, jos sieltä kuuluu se ääni. Ohessa neuvot kaukosäätimen ohjelmointiin.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=142.0

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6382
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #13 : 12.12.2012, 20:04:17 »
Miten kun näissä kaikissa tuon vuotisissa ei varmaankaan ollut tuota hälyä (oli muistaakseni lisävaruste ) niin olisko sitten olemassa purkkeja ilman hälyä, jonka voisi suoraan tökätä tuohon liittimeen ja poistaa sen hyppylangan ? Vai miten ne on tehtynä? Pitääkö häiritä sinisen väkeä vai tietääkö joku?

Se boksi minkä just laitoin omaan autooni, oli vuodelta -98 ja autossa ei ollut hälytintä, mutta ajonesto tietenkin oli. Voin jossain välissä purkaa verhoiluja sen verran irti, että näen millä numerolla rele on.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukko 940-96
« Vastaus #14 : 13.12.2012, 09:12:12 »
Hieno juttu jos viitsit tutkia. Asioista mitään tietämättä niin tuosta ajonestosta kyselisin: tuolla häly/hälyttömällä boksilla ei kai suoraan ole merkitystä tuon ajoneston kannalta? Mulla ainakin avaimen ajonestosiru toimii vaikkei ole paikalla kumpaakaan boksia? Vai kytkeytyykö tuo boksi jotenkin ajoneston rinnalle? Vai mitä tarkoitit tuolla maininnalla ajonestosta?

 

Kulkukoira  Proturbo