Proturbo  Autodiagnoosi

Kansi remppa B234F

  • 53 Vastauksia
  • 13696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Kansi remppa B234F
« : 05.06.2011, 23:22:18 »
Tässä viimeviikolla vaimon 740 farkun moottori sano työsopparin irti. Tutkiskellessani tarkemmin huomasin,että öljypumpun ratas oli ilmeisesti irronnut ja 16 venanen ei varmaan siedä moista käsittelyä :( . Hassuintahan asiassa on se,että alle vuosi sitten paikallinen auto korjaamo vaihtoi jakopään remmit , stefat ja ko öljypumpun rattaan, eli oisko jääny asentajilta ratas kiinnittämättä kunnolla. Nythä on siis varsin toden näköistä,että venttiilit on mutkalla sun muuta mitä en uskalla edes ajatellakkaan niin olisiko viisainta etsiä käytettu kunnossa oleva kansi enne,kuin ruveta sepihtemään särkynyttä??? Kokemuksia kansi remppojen hinnoista ja muustakin kanteen liittyvästä mitä tulisi ottaa huomioon ettei tarvitse kiivetä perse edeltä puuhun.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011, 17:04:03 kirjoittanut Kulmamies »

Volvo TDI

  • Vieras
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #1 : 05.06.2011, 23:42:15 »
Eikö sillä paikallisella korjaamolla ole minkäänlaista takuuta tehdylle työlle? ::)

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #2 : 06.06.2011, 00:51:38 »
Tänään ajattelin soitella mutta pahoinpelkään,että vastaus on kielteinen ja toisekseen viimekesänä samainen auto oli 3kk samaisella pajalla. Koko tarina lähtee siis siitä,kun vein vollen moottorin stefan vaihtoon ko."huoltamolle" ja sanoin ,että vaihtakaa myös jakopään remmit ja kiristime smalla. Auto oli 1kk pajalla ja, kun vihdoin sain sen ajoon ei öljy vuot ollut korjautunutkaa. Vein auton takas pajalle vuoto korjattiin mutta 1 sylinteri oli pimeenä, kun hain auton taas pajalle vaihtoivat tulpat ja sanoivat,että nyt toimii...edellen pytty pois pelistä..mittasin paineet ja kuinka ollakkaan 3 sylinterissä vajaa 5 kiloo painetta ja päättelin,että pakoventtiili palanu,kun pakariin työnsi öljyä.. taas pajalle kansi auki ja mulle ilmoitus,että 3 sylinterin pako venttiili palanu..pyysin kustannus arvion joka oli 400 ekua ja sanoin,että laittaavat kuntoon sit kesti 1,5 kk eikä korjausta ruvennu tapahtumaan oli kesäloma,osien puutetta yms. sitten lopettivat puhelimeen vastaamisen. kävin paikanpäällä ja rupesivat hommiin ja sain, kun saikin auton ajoon ja mukaani 850ekun laskun ja nyt sitten ollaan taas kesän alussa ja volle levällään  :( ei oikein huvittais viedä ko korjaamolle enää autoo.... mutta saa nyt nähdä. Sillä kyselen, et jos vaikka ite rassais kuntoon kesälomalla..itellä onneksi ajossa 240 farkku vm.82 se ei petä koskaan ja sen voi korjata vaikka silmät ummessa mut nuo 16 venaset onki uusi tuttavuus minulle.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #3 : 06.06.2011, 07:19:33 »
Melkosta toimintaa taas korjaamolta..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #4 : 06.06.2011, 18:19:13 »
Soittelin äskettäin korjaamolle ja lupasivat hoitaa asian takuun piikkiin. Ajattelin varmuudenvuoksi tekasta kirjallisen sopimuksen, että missä aikataulussa auto saatetaan kuntoon,et ei tarvii toista kesää ajella ilmastoimattomalla vollella ;) Vaimo käski ottaa varulta valokuvan,et voi edes siitä ihastella autoo,jos sattuu korjaus venähtämään  :D

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #5 : 07.06.2011, 18:58:11 »
Vaimo käski ottaa varulta valokuvan,et voi edes siitä ihastella autoo,jos sattuu korjaus venähtämään  :D

naisten kommentit yllättää. Luulin rakentavani autotallin, niin siitä tulikin mökötupa kuten vaimoni sanoi. olenkin miettinyt, pitäisikö sitten laittaa oven yläpuolelle kyltti [Mökötupa]

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #6 : 14.06.2011, 10:03:56 »
Nyt oilis hakusessa Volvov 740 GLT B234F 3,2 16V moottoriin ehjä kansi...Jos siis jollekkin on jäänyt ko kapistus nurkkiin pyörimään ostan sen KOHTUU hintaan pois....

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #7 : 14.06.2011, 11:16:37 »
eikö se mennytkään takuun piikkiin?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #8 : 14.06.2011, 17:43:10 »
oletko katsonut varaosahaku.fi  löytyisikö sieltä kantta autoosi?

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #9 : 14.06.2011, 23:09:18 »
eikö se mennytkään takuun piikkiin?
Näi ymmärsin myyjän vihjailuista mut huomenna nosta kissan pöydälle..Tenkkapoo tulikin nyt siit,että hihnasta oli hävinny kaikki hampaat 20 cm matkalta nyt korjaamon mekanikot pohtiivat kuumeisesti,et onko sittenkin hihnassa ollu vika jo tehtaalta lähtiessä vai onko se asennettu väärin vai miksi se on tehnyt ko ilmiön,kun uudesta hihnasta on kuitenkin kyse.Soittivat peräti maahantuojallekkin ja sieltä käskivät laitta hihnat,kiristimet sun muut ventteri heille ja maahantuoja laittaa ne sit saksaan tehtaall e syyniin ja se kuulema kestää 2 1/2 kk..nyt on vähän niin kun ajatus hukassa,että ei voi olla totta..Meinasinkin vaihtaa sen kanne ite,kunhan toimivan härpäkkeen jostain tavotan...tuntu liike epäilevän,että ainakin tonnin remppa  kanteen tulee mut vieläkään en tajua missävaiheessa minä luiskahdin taas maksajan puolelle  :idiot2:   Missä hinnoissa kannen kunnostus itsetehtynä yleensä pyörii siis koneistuksineen ja kaikkinensa?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #10 : 19.06.2011, 16:30:09 »
Tuo 16v kansi on vähän ongelmankryyni, JOS jako sekoaa, on venttiilisalaatti 99,5% varmasti tiedossa jos moottori on ollut käynnissä.

Sitten ei riitäkkään yleensä pelkkien venttiilien vaihto, ne saa ruotsista about 250e/sarja KL-Racing firmasta:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-delar/ventiler-spec-std/volvo-2/16v-rod-motor/index.html

Lisäksi tuohon tarvitaan yleensä venttiili-istukoiden uudelleen KONEISTUS (hionta EI riitä, koska menevät "kieroon" venojen osuessa samalla mäntiin ja istukoihin), omani teetätin Virtasen moottorilla salossa vajaa 100e hintaan.

Hihnan katketessa vika on YLEENSÄ rasvaamattomissa nokka-akselien laakeripukeissa tai väliakselin laakereissa (8v alakerta + 16v kansi) tai jumittaneessa öljypumpussa (B204, B234). Nämä rasittavat tarpeettomasti muutenkin kovilla olevaa hihnaa, ja sit hampaat menee.

Jos hihna taasen KATKEAA, se on yleensä aiheutunut valmistusvirheestä, tai täysin jumittaneesta väli/nokka akselista.

Kunnossa olevasta 16v kannesta joutuu yleensä maksamaan about 350-550e, riippuen onko vain purettu vai onko rempattukkin.

Eli about samaan hintaan kun halvimmillaan saat käytetyn kannen, saatat saada uudet venat ja koneistuksen, ja siis tehdastiiviit venat, ei mitään 300tkm ajettuja falskaavia.

Jos olisin topicin aloittaja, en veisi autoani enää tuolle korjaamolle. :)

Nämä 16v koneet ovat erikoistaitoja vaativia, jos nuo taidot puuttuvat, on hihnan katkeaminen ja öljyvuodot kannesta 100% varmat.

Samalla kun hommailet, nostat koneen veke, uudet männänrenkaat ja laakerit ja hoonaat ja kasaat KOKO moottorin ennenkun laitat sisään autoon ni tulee varmemmin toimiva. Kokeiltu on kummallakin tavalla useampi kerta täällä. ;) (2kpl koneita, yks veneessä ja toinen autossa ja 7v räpläilty, onneks on käyttöpelit erikseen)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #11 : 25.06.2011, 02:34:59 »
Kyllähän siellä oli täystuho käynyt kannessa. Eilen otin venttiilit irti ja kaikki 16 kpl oli mutkalla. ja suurinosa ohjureista kappaleena. Tutkailin myös jakoremmiä tarkemmin ja se näytti siltä,kun se ois otettu 500000km ajetusta autosta, eli tekstit oli remmin päältä kuluneet pois olettaen tietysti,että siinä on tekstiä en tiedä ja kaikki kiinni jääneet hampaat olivat murtuneet juuresta ja olisivat varmasti irronneet ennemmin tai myöhemmin.....tutkin myös öljypumpu niin se ainakin pyöri moitteettomasta samoin nokka akseleissa ei tuntunut kahinoita olevan...ainoa mikä pisti silmään oli suoja kotelo,jossa oli öljypumpun kohdalla todella kovat hankausjäljet ja sitä kumin ja muovin murusta kotelo melkein täys eli onko mahdollista,että se aiheutti remmin kulumisen siihenpisteeseen, että siitä lopulta irtos ne hampaat???? Nyt jälkiviisaana koneesta kuului kokoajan vihellys niin kuin  ois turbo viheltäny vaikka turboton se kone on ... moni kysyikin,että onko se turbo vehje. Yksi asia vielä mikä pisti silmään oli kiristimen asento se nimittäin oli löysimmillää enkä usko,että olivat löysänneet,koska remmi oli tipahtamaisillaan kun suojaan avasin ja kokeilin sitä.... No nyt kuitenkin on uudet venttiilit tulossa ja koneistamolta varmistettu,että tekeevät minulle koneistuksen mutta niistä venttiilin ohjureista eivät olleet varmoja,eli pitänee ehkä kuitenkin etsiä sellainen koneistamo,joka osaa empimättä vaihtaa ne ohjurit. Tilasin myös uudet venttiilin varren kumit,  kannen tiivisteen ja imu ja pakosarjantiivisteen tai ne kaikki tulee sarjana. ja tietenkin kiristimen ja siihen sopivan remmin, kun ilmeisesti on olemassa automaatti ja manuaali kiristin ja kumpaankin on omat remminsä eli 3 hampaan ero remmin hampaitten lukumäärässä????? Olisiko vielä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon enne kasaamista?????sjs jo vähän raottikin verhoa kanen maailmaan kiitos siitä.....Voinko siis kuitenkin onnistuakkin rempassa,vaikka en nyt mikään autonasentaja ja erikois mies olekkaan mutta olen kuitenkin kasaillut ja värkkäillyt moottoreiden kanssa lähen koko ikäni eli 40 vuotta?????

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #12 : 28.06.2011, 06:22:13 »
Se ujeltaminen voisi viitata liian kireällä olevaan remmiin ja sitäkautta myös sen remmin nopea kuluminen on enemmänkin kuin mahdollista.
Se kiristin voi olla mennyt löysälle ihan siitä iskusta, minkä moottorin pysähtyminen on aiheuttanut remmiin.

hevonen

  • Vieras
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #13 : 28.06.2011, 15:04:36 »
Nyt oilis hakusessa Volvov 740 GLT B234F 3,2 16V moottoriin ehjä kansi...Jos siis jollekkin on jäänyt ko kapistus nurkkiin pyörimään ostan sen KOHTUU hintaan pois....
Kai sentään 2.3 eikä 3.2? :)

Sinuna olisin jo myynyt tuon kapistuksen osina ja ostanut 8V turbon. Ei olis mitään murheita.
Pariin tonniin saa lh2.4 turbon johon saa lastulla semmoset 210-220hp. Kulkupuoli on jo ihan jotain muuta kuin tommosella 16V kinnerillä, eikä tarvii ressata. Vaikka remmi katkeis, ei tule muuta remonttia kuin uuden remmin asennus. :hello:
Mietippä.

Ps. Tää kannattais siirtää tuonne takavetojen 700-900 korjaamo-osioon...
Toive lähetetty valvojille... :)
« Viimeksi muokattu: 28.06.2011, 15:08:24 kirjoittanut hevonen »

Poissa junnuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Kansi remppa
« Vastaus #14 : 28.06.2011, 16:33:55 »
Saapi kai tätä siirrellä minne haluaa  ::)
Juu ois kai se parempi ollu paalata jo viime syksynä mutta katompahan nyt loppuun asti,että näinkö tässä tosiaan joutuu maksumieheksi. semmonen 2000e stefanvaihto taitaa olla jo suomen ennätys hintaluokassaan ;) ????. Auto on tosiaan vaimon,joten tehoa on varmasti ihan tarpeeksi vaikka ei turboo sun muuta härpäkettä oiskaan. koriltaan auto on tosiaan,  kun uusi on kortattu ja käpästelty joka kohta  ei ole ruostetta missään. Olet muuten oikeassa, että 2,3 oli tarkotus kirjottaa eikä 3,2... Tänään rupes pojat vaitamaan ohjurit ja koneistamaan venttiilit kanteen,eli huomenna saattaa jo savu tupruta volle pakarin päästä ;)

 

Kulkukoira  Proturbo