Samppasport  Futurez

B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen

  • 49 Vastauksia
  • 12019 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #15 : 15.05.2015, 18:23:45 »
Onhan se mahdollista myös että nokka on pyörähtänyt 180°, jolloin tosin puristukset on ihan normaalit mutta kipinä tulee aina pakotahdin lopulla. Pyöräyttää nokkaa, tai järjestelee tulpanjohdon uusiksi.

E: jaahas ja seiska kyseessä eli unohtakaa koko juttu. Eikä se ole edes nokka joka pyörähtää..  :-[
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015, 18:25:51 kirjoittanut Jule »

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #16 : 15.05.2015, 18:41:15 »
Apuakselin asennolla ei ole mitään merkitystä ja virranjakajaa ei saa laitettu kuin oiken päin.

Onko siinä jakaja nokka-akselin päässä vai lohkon kyljessä?

Eli apuakselin merkki ei ole kohdallaan?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #17 : 16.05.2015, 01:20:56 »
Ihan sama onko nokka pyörähtänyt 180 astetta vai ei koska se pyörii muutenkin 180 astetta yhden kampuran kierroksella.

Ja seiskoissa käsittääkseni jakaja on aina nokassa kiinni PAITSI jos B200A / B230A.
142

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2288
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #18 : 16.05.2015, 07:08:21 »
Sytytysjärjestys oikein? Vai oliko käytetty edes irti johtoja? Onko kierroslukumittarissa eloa startatessa? Jos ei, niin kampuran asentoanturin piuha jäänyt irti tai anturi viallinen? Tosin sitten ei pitäis tulla kipinääkään.

Apuakselin asennolla ei oikein ole merkitystä päätyjakajakoneissa, tietysti jos haluaa että öljypumppu on synkassa niin sitten... :2funny:
« Viimeksi muokattu: 16.05.2015, 07:11:29 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #19 : 16.05.2015, 08:53:36 »
Ihan sama onko nokka pyörähtänyt 180 astetta vai ei koska se pyörii muutenkin 180 astetta yhden kampuran kierroksella.

Ja seiskoissa käsittääkseni jakaja on aina nokassa kiinni PAITSI jos B200A / B230A.

Tuolla vastausasenteella on aika monelle jo ihan sama, minkä vian saitte aikaan.

Onko jakajassa Hallanturi; ja nouseeko kiekkamittari startatessa, ja onko Hallanturin johto kiinni virranjakajan alalaidassa (jos siinä on Hallanturi).
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #20 : 16.05.2015, 12:44:09 »
Tuolla vastausasenteella on aika monelle jo ihan sama, minkä vian saitte aikaan.

Onko jakajassa Hallanturi; ja nouseeko kiekkamittari startatessa, ja onko Hallanturin johto kiinni virranjakajan alalaidassa (jos siinä on Hallanturi).

Minä en ole saanut mitään aikaan vielä vaikka kovasti yritän auttaa ja kertoa miten asiat menee.
142

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #21 : 16.05.2015, 13:31:56 »
No nouseeko se kiekkamittari startatessa?

Tuo on varmaan helppo rasti kokeilla ja kirjoittaa tänne miten kävi.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #22 : 16.05.2015, 18:41:44 »
Vastausasenteena se, että "tietää" paremmin mitä kysyjä on tehnyt tai ei ole tehnyt, on ainakin vähän outo. Kuitenkin kaikki täällä yrittää vain auttaa. Kaikille ei ole tuttuja kaikkien mallien eri konversiot. Jakajankin saa myös väärinpäin. Itse taas puusilmänä en esimerkiksi koskaan osaa lukea minkä osaston alla täällä kirjoitellaan  :-\ :2funny: Selaan vaan uudet viestit läpi, otsikon perusteella.

Tässä autossa lienee B200K Bendix Renix sytkällä? Eli epätavanomainen puola, anturi vauhtipyörällä, "tyhjä" jakaja, mutta samanlaisella pyörijällä kuin hall-anturillisissa (muistaakseni)? Kipinää ei pitäisi käsittääkseni tulla jos vauhtipyörältä signaali toimii. Jostain syystä kipinä voi kuitenkin tulla väärään aikaan, ja toisekseen onko kipinä tarpeeksi vahva sytyttääkseen seoksen?

Mites se käynnistely nyt, lupaako edes yhtään? Tulee tuhahduksia tms aivastuksia? Irrotitko imusarjan+kaasarin kokonaisena vai erikseen, näissä kun on ollut usein tiiviyden kanssa ongelmia (kaukaa haettu, tiedän). Tuleeko bensaa varmasti edelleen? Ja pääsitkö mittaamaan puristukset jo?

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #23 : 17.05.2015, 15:35:53 »
Siteraasin aloittajaa / kysyjää kun kirjoitin että asentaja oli kasannut "niinkuin pitääkin", se ei mielestäni tarkoita että tiedän paremmin mitä kysyjä on tehnyt tai ei ole tehnyt.

Itse olen myös häneltä kysynyt että mitä hän on tarkalleen tehnyt ja miten mutta hän ei viittinyt vastata tähän.

En väitä että kaikki pitäisi tietää kaikki, päin vastoin yritän kertoa mahdollisimman selvällä kielellä sen minkä minä tiedän / luulen tietäväni.

Kerro sitten vielä miten jakajan saa laitettu värinpäin?
142

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #24 : 17.05.2015, 19:27:18 »
Ihan sama onko nokka pyörähtänyt 180 astetta vai ei koska se pyörii muutenkin 180 astetta yhden kampuran kierroksella.

Ja seiskoissa käsittääkseni jakaja on aina nokassa kiinni PAITSI jos B200A / B230A.

Joo, sillä ei ole väliä silloin kun jakaja on nokassa kiinni. Muuten on mahdollista onnistua sähläämään sytytys puolikierrosta metsään, jolloin se ei tietenkään syty, kuin korkeintaan pakoputkessa.

B200A konetta ei ole olemassa, ellei itse tee yhdistelemällä.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #25 : 17.05.2015, 20:07:07 »
B200A konetta ei ole olemassa, ellei itse tee yhdistelemällä.

Tämä selvä, mun moka. Pikaisella googlauksella löytyi kuitenkin varaosia tällaiseen, esim. venttiilejä ja tiivistesarjoja.
142

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #26 : 17.05.2015, 21:05:15 »
Kerro sitten vielä miten jakajan saa laitettu värinpäin?

Juu anteeksi, tässä tapauksessa esim. pyörijän vain hieman pieleen, enkä tiedä osaako renix korjata asian itse?
Mutta se kai tästä, ainakin ennenkuin kysyjä ilmaantuu uusien tietojen kera  :idiot2:

Poissa Rassaaja1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #27 : 04.06.2015, 14:02:37 »
Joo sori eiole kerinnyt vastaileen mutta joo kiekkamittarivärähtellee startatessa ja jakopäässä on merkit kohillaan ja venttiilitkin liikkuu. Ei yritäkkään käydä. Nyt vielä varmistin jakopään ja ne on kohillaan. Sytytyksen osat on kaikki paikoillaan.

Poissa Rassaaja1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #28 : 04.06.2015, 14:06:05 »
Virranjakaja on kannenpäässä ja ei ole käytetty irti ja tulpan johot merkkasin mikä on mistäkin ja ne on oikein päin.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k ei käynnisty kannentiivisteen vaihdon jälkeen
« Vastaus #29 : 04.06.2015, 16:59:39 »
Joku videoklippi tai ihan äänipätkä kertoisi varmaan että onko puristuksia tarpeeksi vai ei.

Jos ei niin venttiilivälysmittauksesta näkisi varmaan jos joku venttiili jää auki.

Tai sitten se puristusmittaus.

Luuliko Chili minut aiheen aloittajksi vai miten tässä oikein kävi?
142

 

Proturbo  Autodiagnoosi