Proturbo  Autodiagnoosi

960 kysymyksiä

  • 92 Vastauksia
  • 22426 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #45 : 08.09.2015, 16:14:55 »
Tiukassa on ainakin se akseli siinä navassaan. Sen kun paukuttaa lekalla irti niin tulee myös laakeri palasina mukana. Muuten tapahtuu juurikin noin miten itse kuvailit. Kiristysmomenttia en muista, mutta tiukkaan saa vääntää. Itsellä pyöri auki, muutaman kuukauden päästä remontista. Ei onneksi vielä irti asti päässyt.
Onko mahdollista irroittaa napa ja vetoakselin sisäpää jolloin tuohon napamutteriin ja laakeriin ei tarvitse edes koskea?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7620
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #46 : 08.09.2015, 20:47:46 »
Manuaalilaatikon tyhjennysroppu on laatikon perässä keskellä alhaalla, ei tarvitse täyttöropun kautta imeskellä.
Perän täyttöropun saa auki 13mm lenkillä vasemman pyöränkotelon kautta työntämällä käden vetoakselin vierustaa pitkin tarpeeksi pitkälle. Samaan aikaan saa katsottua lenkin asettumisen roppuun. Jos roppu on kiristetty sopivaan asentoon, saa muistaakseni avaimen jatkeeksi mahtumaan toisen lenkin mikäli voima ei riitä suoriltaan aukaisuun. Useampi roppu on tullut näin avattua, hankala saada tarpeeksi hyvää linjaa hylsylle edestäpäin vaikka ottaisi pois kardaanilaipan ropun puoleisella sivulla olevan pitkän holkin pois. Holkin poistaminen helpottaa operaatiota joka tapauksessa.

Onko mahdollista irroittaa napa ja vetoakselin sisäpää jolloin tuohon napamutteriin ja laakeriin ei tarvitse edes koskea?
On. Painamalla vetari on perässä. Jos kuitenkin mutterin aukaisee, niin normaalisti auki saamisen jälkeen vetarin pää lähtee hienosäätölekalla tai paineilmataltalla aika kivuttomasti.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #47 : 18.09.2015, 21:31:31 »
Eli kannentiivisteen vaihto on edessä, tekeekö tällä tiivistesarjalla mitään: https://www.skruvat.fi/Tiivistesarja-sylinterikansi-P9977.aspx, onko kokemuksia?
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7620
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #48 : 18.09.2015, 23:43:14 »
Eli kannentiivisteen vaihto on edessä, tekeekö tällä tiivistesarjalla mitään: https://www.skruvat.fi/Tiivistesarja-sylinterikansi-P9977.aspx, onko kokemuksia?
Tuo on tietojen perusteella 3l lohkoon. Lukee 83mm poraus erittelyssä. Ei ole tarjolla 2,5l tiivistesarjaa tuolla äkkiseltään katsottuna.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #49 : 19.09.2015, 00:26:20 »
Tuo on tietojen perusteella 3l lohkoon. Lukee 83mm poraus erittelyssä. Ei ole tarjolla 2,5l tiivistesarjaa tuolla äkkiseltään katsottuna.
Joo niimpä näyttää olevan, pitänee vissiin käydä paikalliselta varaosatiskiltä kyselemässä.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa AAntza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #50 : 25.09.2015, 08:33:18 »
Kertokaas joku viisaampi mistä johtuu tärinä/pieni jytinä 60-80 vauhdissa  >:( syys huolto tuli tehtyä ja siinä samalla vaihdettua kardaanin tukikumu jota epäilin aiheuttajaksi vaan ei muuttanut tilannetta millään tavalla..

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #51 : 25.09.2015, 08:48:07 »
Oletko kokeillut toisilla renkailla?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #52 : 08.10.2015, 21:13:34 »
Minkäslainen homma on vaihtaa eteen alatukivarren puslat? Meinaa ilmeisesti pettää kun jarruttaessa eturenkaat nytkähtää jonkin verran taaksepäin, ja tappiin kääntäessä alkaa pompottaan. Kumma ettei eilen katsastuksessa huomanneet  ::)
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7620
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #53 : 08.10.2015, 22:38:37 »
Etutukivarren takapusla on perus kuluva osa uuskoppasessa 960:ssä. Eikä ne kovin jäykät ole uutenakaan. Vanha lähtee sahalla halkaisemalla ja koputtelemalla pois. Uuden paikalleenpainamiseen tarvitsee holkin joka on muotoiltu helan reunan mukaisesti, muuten tuloksena on hela vinossa ja murtunut reuna. Yksinkertaisimmillaan putki jonka sisään hitsaa pari pultinpätkää tai mutteria sopiviin kohtiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #54 : 09.10.2015, 10:59:38 »
Mä tein takapuslan vaihtoa varten muovitangosta sopivan adapterin, puslan mallin mukaan kolot ja sitten ruuvipenkissä vääntämään.
Samalla kun rupes vääntämään, niin vaihdoin etupuslat ja alapallot  (+raidetangon päät), iskarit piti vaihtaman samalla, oli vaan väärät..
Kolmen tunnin homma. :)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #55 : 20.10.2015, 19:27:22 »
Saako ilmastoinnin kompuraan mistään vapaakytkintä(?) uutta, laakeri huutaa niin mahottomasti kun ilmastointi on pois päältä.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #56 : 20.10.2015, 23:16:23 »
Saako ilmastoinnin kompuraan mistään vapaakytkintä(?) uutta, laakeri huutaa niin mahottomasti kun ilmastointi on pois päältä.

Mikä kompura, Sanden SD-709??
Audi A6 4.2

Poissa Fillarimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #57 : 20.10.2015, 23:21:27 »
Oon kesän ajellu E85 ja nyt kun siirryin bensaan niin kulutus on siinä reilu 20L/100km. Vähän ihmetyttää, että joku tuossa on nyt vikana.

Kun auto on tyhjäkäynnillä niin kierrokset huopaa 700-1000rpm välillä kokoajan.

Onko tuossa autossa jossakin automaattinen ryyppy ja missä? Vai mikähän tuota vois vaivata?

Itellä tuli ihan ekana mieleen, että auto säätää bensakartan itse, käytetyn polttoaineen mukaan ja kun koko kesän oon viinalla ajanu, niin se luulee, että on vieläkin viinaa koneessa. Ihan mutua vaan..

Auto siis uuskoppanen 960 2,5L tinakoneella.

Volvo 960 2.5 vm. -96
Maastopyöräilyä vuodesta 2003

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #58 : 20.10.2015, 23:26:25 »
Olet oikeilla jäljillä. Oletko ottanut akkua irti bensaan siirtymisen jälkeen? Se on oppinut e85 arvot joten bensaa menee liikaa kunnes oppii uudet säädöt. Akku irti niin lähdetään tehdas asetuksilla uudestaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Fillarimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #59 : 21.10.2015, 23:41:01 »
Ahaa. No pitääpä kokeilla akun irroitusta.
Volvo 960 2.5 vm. -96
Maastopyöräilyä vuodesta 2003

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy