Race.fi  Puotilan autokorjaamo

960 kysymyksiä

  • 92 Vastauksia
  • 22299 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fillarimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #90 : 18.11.2015, 21:36:12 »
Mikähän vois olla autossani vikana: kierrokset humpaa tyhjäkäynnillä 600-1000rpm, kulutus on 18l/100km ja pakokaasu haisee semmoselle kuin joku Käryäis? Ei kestä lompakko enään ajaa tuolla.
Akkua on käytetty irti, jos ecussa ois ollu bensakartassa vikaa --> ei toiminu.
Eilen sytty moottorin vikavalo.
Bluetoothilla toimiva obd2 mittari ei näytä vikakoodia?!

Alkeelisella mittarilla luettu ja O2 sensor low voltagea ilmoitti. Ilmamassamittarin putsasin aineella ja parani kyllä käynti. Pitää seurata kulutusta..
Volvo 960 2.5 vm. -96
Maastopyöräilyä vuodesta 2003

Poissa Fillarimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #91 : 19.11.2015, 16:46:16 »
Kertokaapa onko tuossa autossa 3- vai 4-johtoinen lambda? 2,5l tinakutonen tuo on. Pitää varmaan lambda laittaa uus..

Edit. 4-johtoinen se oli.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2015, 21:36:51 kirjoittanut Fillarimies »
Volvo 960 2.5 vm. -96
Maastopyöräilyä vuodesta 2003

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 960 kysymyksiä
« Vastaus #92 : 19.11.2015, 17:28:02 »
Kysymys liittyen ysisatkun säteilylämmittimeen (Calix)

Allekirjoituksen pirssiin ostin rikkoutuneen lohkolämmittimen tilalle käytetyn Calixin lämppärin. Vanha lämppäri oli Defa, ihan erilainen kuin nykynen. Asennettaessa piti pitkään väännellä ja käännellä elementtiä, että sain paketin mahtumaan suunnilleen samaan kohtaan kuin entinen Defa. Asennuksesta ei kuvaa, mutta elementti suunnilleen ykköspytyn kohtaalla ja lämmittimen johto suoraan alaspäin. Lähellä vesiputkea ja moottorin kannaketta.

No, elementti lämpiää kyllä hyvin, liiankin hyvin, koska polttaa sulakkeen 15-20min käytön jälkeen. Tolppajohto ja panssarijohto lähes uusia kumpainenkin, vastus pistokkeelta mitattuna 130 Ohmia eli vissiin ihan hyvä.

Epäilys herääkin asennusvirhettä kohtaan. Voiko elementti virheellisesti asennettuna lämmetä liikaa ? Teoriassa kumminkin oikeinasennettuna pitäisi johtaa aika hyvin lämpöä lohkoon = ei pääse ylikuumentumaan. Sain elementin myyjältä yhden kuvan, mistä en oikein saa selvää. Sanallisesti kuvailtu asennuspaikka ja etenkin elementin johdon lähtösuunta auttaisi paljon! Elementin mukana tuli myös simppelin näköinen kiinnikerauta.

EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Proturbo  Autodiagnoosi