Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Yleensä epävakaa tyhjäkäynti (ei aina?) 740 B200K

  • 5 Vastauksia
  • 6674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Moro kaikille,

Minulla on sellainen omituinen tapaus että, kun kone lämpiää niin monesti kun esim. pysähtyy valoihin, kierrokset käy alta 100rpm, melkein samuu, muttei ihan, ja tasaantuu sinne 250rpm:ään.

Ajelet tunnin autolla, niin sitten kierrokset ovat 800rpm tyhjäkäynnillä? Mitä ihmettä?

Muuten auto pelaa hyvin, eikä nyki.

Kyseessä on 740 GL Volvo, Solex Cisac 34-34 Z11 kaasari, ja 2.0 kone.

Minulla on omituinen letku siinä ns. hengitysventtiilissä kaasarin kyleessä. Siis oliko se nyt bensa-altaan hengitys venttiili. Kuitenkin sen nokassa roikkuu noin 50cm pitkä letku joka ei mene mihinkään. Se vaan roikkuu. Onkohan tämä nyt oikein? Mikä se venttiilin päässä pitää olla? Joku suodatin? Ei mitään?


Elikkäs tämä venttiili kyseessä ( http://i166.photobucket.com/albums/u95/ypcmarsal/DSCN4531.jpg )

Kuva ei ole minun kaasarista.

Ihmetyttää myös se, kuinka paljon se hikoilee. Olen putsannut kaasarin ulkopuolelta, ja nyt se on taas keltainen kuin öljyssä ja paskassa. Mistäs sinne nyt öljy on päässyt....

Onko muuten mitään maalaistapaa millä saa seokset säädettyä? Vai onko pakko CO mitata aina?
« Viimeksi muokattu: 16.07.2011, 00:02:14 kirjoittanut Shadow_Fi »

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Yleensä epävakaa tyhjäkäynti (ei aina?) 740 B200K
« Vastaus #1 : 14.01.2014, 18:21:04 »
Nyt kun kerran tämmöinen topicci tuli eteen niin mikä tuon venttiilin (tai mikä lie) tarkoitus on. Mulla oli nimittäin tulpattu sinne menevä letku, mutta otin sen kaasarin vaihdon yhteydessä otin letkun auki, en huomannut vaikutusta mihinkään.

Saavuttaako tuonne menevän letkun tulppaamisella mitään hyötyä?

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa Ville-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • ಠ_ಠ Onks toi Deeku?
Vs: Yleensä epävakaa tyhjäkäynti (ei aina?) 740 B200K
« Vastaus #2 : 28.01.2014, 20:06:02 »
Jatketaan yksin puhelua.. Voiko tuolla olla vaikutusta kulutukseen?  :idiot2:

940TDIC '95 ajossa , V70 D3 '11, 760GLE B28E '82 (''lievä'' projekti), 245 B200E '89 (projekti...), Saab 900 '88 (ajossa)
ex. 740 GL '86, V70 TDI '98, 740 GL '88, V70 '03 D5, S70 '98 TDI

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleensä epävakaa tyhjäkäynti (ei aina?) 740 B200K
« Vastaus #3 : 26.04.2014, 22:04:40 »
Olen itsekin paininut samantapaisen ongelman kanssa. Siis tyhjäkäynti on epävakaa mutta muuten auto toimii normaalisti ajossa. Vetoja tuntuu olevan eikä nyi.
Autoni on 240 -87 ja kaasari on saman näköinen kuin tuo kuvassa oleva. Tuota venttiiliä olen itsekin tänään ihmetellyt, ja siitä tosiaan lähtee letku joka menee auton alle ja loppuu johonkin vaihteiston takapään seuduille.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleensä epävakaa tyhjäkäynti (ei aina?) 740 B200K
« Vastaus #4 : 27.04.2014, 22:04:23 »
Vaihdoin tänään imusarjan ja kaasarin väliset tiivisteet. Bakeliitin hioin tasolasin päällä vesihiomapaperilla suoraksi. Tästä huolimatta ei käy vielä täydellisesti ja esim. Brakleenin suihkutus kaasarin/imusarjan tiivisteihin paljastaa että jostain saa ilmaa. Olisiko bakeliitin ja paperitiivisteiden väliin pitänyt laittaa vielä jotain tiivistemassaa? Paperitiivisteet tulivat Kaasutinexpertiltä tilaamani huoltosarjan mukana. Mielestäni en myöskään ylikiristänyt kaasaria joten siitäkään vuoto ei voisi johtua.
Kertokaapas konkarit miten tämä tiivistys kuuluu oikeaoppisesti tehdä.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleensä epävakaa tyhjäkäynti (ei aina?) 740 B200K
« Vastaus #5 : 29.04.2014, 21:14:06 »
Kävin tänään Biltemasta ostamassa kahta erilaista tiivistemateriaalia. Kummatkin ovat 1mm paksua tavaraa. Toinen on "asbestivapaa tiiviste" joka Bilteman kirjan mukaan kestää öljyä, bensaa ja kuumuutta ja on tarkoitettu mm.kaasuttimen väliseksi tiivisteeksi. Siitä leikkasin nyt vanhojen mallien mukaan uudet tiivisteet.
Tuo toinen tiiviste on 1mm paksua kumimattoa, jonka luvataan myös kestävän öljyä, bensaa ja +120C lämpöä. Ellei tuo "asbestivapaa tiivistä sitä niin sitten kokeilen tuota kumimattoa. Viimeisenä konstina pidän sitten jotain tuubitavara tiivisteainetta.

Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

 

Elekma  Autoracing