Autoracing  KL-varaosat

Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi

  • 49 Vastauksia
  • 8341 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #30 : 21.03.2017, 18:59:27 »
Taas on 50/50 seokset e10/re85 tankissa ja kilometrejä joku 300 takana. Vakiosuuttimet ovat vielä riittäneet.

Palaako vikavalo mittaristossa?

Poissa Toikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #31 : 22.03.2017, 23:10:32 »
No kyllä se on välillä syttynny, mutta vain tyhjäkäynnillä. Sitä se teki normi bensallakin. Seosmittari näyttää optimaalista vaikka tekee tallapohjaan kiihdytyksiä. Minkähän kokoisella vastuksella tuota moottorin lämpötilaa pystyisi huijaamaan kylmemmäksi siitä lämpöanturin johdosta, että kk-suutin auttaisi käynnistyksessä? Voisi tehdä ryyppynapin kabiinin puolelle.
Volvo 480es, 244gle, 940gl, s60, v70II,

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #32 : 22.03.2017, 23:17:19 »
Vastuksen jne kanssa pelleillessä ollaan jo siinä pisteessä, että samalla vaivaa tekisi asiat sevverta enempi kunnolla että soppakorjaus tulisi suutinten ja lastun muutoksen myötä oikein ihan automaattisesti. Tai ainakin paremmin, aniharva jaksaa hieroa kylmästartteja sillain vimosenpäälle.

Kuinka paljon tuo sitten vie jos se tarttee etanolisoida, ehjänä kuitenkin pitäis alta 8 mennä? Kannattaa meinaan oikeasti alottaa siitä, että laitteet toimii 100% vakiona hyvin ennenkon lähtee kikkailemaan, puolikuntoisen muutostelun kanssa käy äkkiä vituksmän ja uusiksmän.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Toikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #33 : 22.03.2017, 23:21:52 »
Nii ja se etanoliboksi on kans kiinni nyt. Alkuun oli vaikeuksia, mutta lh otti tilanteen lopulta haltuunsa. Vakiona on 10l vienny. Eikai fb kone alle kasin mene mitenkään?
Volvo 480es, 244gle, 940gl, s60, v70II,

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #34 : 22.03.2017, 23:32:57 »
No ei ehkä alta kasin joo, mutta ei paljo ylikään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #35 : 23.03.2017, 11:13:51 »
Oliskohan oikeasti mahdollista päästä vaikkapa 9litran keskikulutukseen, jokusen vuoden yrittäny mut tuntuu että kipuraja menee sitkeästi 10,5-12litran nurkilla.. tosin jos pitkää maantietä pääsee näyttämään niin silloin kyllä liikutaan 8alkavassa lukemassa, tosin siihen täytyy kyllä osata ajaakin. Miten herkästi tuo vikavalo syttyy,ajatellen komponenttien kuten lämpöanturi tai lambda poikkeavaa toimintaa?
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #36 : 23.03.2017, 13:32:12 »
Kyllä se 940.b230fb kulkee hivenen alle 8:n litran.
Kulkineeni on vm-92.Olen ajanut 10245 km,bensaa on mennyt 812l Kulutus on 7,9l/100km,perävälitys on 3,54:1,jonka
piikkiin laitan siedettävän kulutuksen.
Suurin osa maantie ajoa,tosin osassa matkaa on ollut perävaunu mukana.
 Mittarissa on tällä hetkellä 352751 km.

Poissa Toikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #37 : 23.03.2017, 17:59:44 »
No mulla on nappivitosella toi, ja olen kuullut että se on tavallaan 4,5 vaihdetta eikä 5 vaihdetta
Alle 10l en ole päässyt.
Volvo 480es, 244gle, 940gl, s60, v70II,

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #38 : 23.03.2017, 22:47:13 »
Jos ei maantiellä mene alle 9, on syytä korjata laitteet eikä vaihtaa polttoainetta. Ite ajelin joskus 80kmh maantietä semmosia 150km siivuja pari tankillista, 7.6 ja 7.8 oli niiden keskikulutukset talvikelissä.

Nappifemman välitys on sama kuin kovan vitosen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Toikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #39 : 23.03.2017, 23:06:29 »
Eikun joo! Bensalla ajaessa pääsin kerran nyt myös 9l/100km. No täytyy nyt sitte unohtaa koko homma. Jos tää auto ei olis käyttis ni vois jatkaa hommia, mutta nyt tätä ei ehi räplää ku pitää olla ajokunnossa kokoajan
Volvo 480es, 244gle, 940gl, s60, v70II,

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #40 : 24.03.2017, 22:28:30 »
T5 (tai ilmeisesti myös T4) suuttimet ja muutamia nyppäilyjä lastuun niin viinalla ajeleminen onnistuu kyllä, mutta tosiaan ensin on ehdottoman tärkeää että laite toimii vakiona täysin. Noilla T5 oransseilla 270cc suuttimilla homma toimii kesällä mitenkuten ilman lastumuutoksiakin, ja lastun saa tehtyä viinalle kohtalaisen pienin muutoksin semmoseks, että se toimii pikkupakkasiin asti täysin normaalisti ja johonkin 15-20 pakkasasteen nurkille asti laitteet saa kylmästäkin käymään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Toikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #41 : 25.03.2017, 09:16:31 »
Saako ostrich 2.0 Suomesta, vai onko ulkomailta ostettava?
Volvo 480es, 244gle, 940gl, s60, v70II,

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406

Poissa Toikkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #43 : 25.03.2017, 09:30:21 »
Kiitoksia. Täytyy vaikka sitte rupee räpää lisää ku kelit vähä lämpii.
Volvo 480es, 244gle, 940gl, s60, v70II,

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940. b230fb etanolikäyttöiseksi
« Vastaus #44 : 28.03.2017, 17:29:25 »
Mä päädyin korjaamaan entisestään laitteita, tilasin uuden boschin lambdan ja moottorin lämpötila anturin, sekä imusarjan tiivisteen. Itellä on tuos lambda katalysaattorin kyljessä kiinni, ootteko siirtäneet lähemmäs moottoria pakoputken matkalle,  vai onko tuo hyvä paikka? Joskus vaan järkeilin että vois toimia putken osuudella tarkemmin, tosin voi olla kuvitelmaakin tällä järjellä mut...
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

 

Futurez  Kulkukoira