Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: kahvaedellä - 07.07.2019, 12:16:42
-
Moi
Saako vidalla ohjelmoitua volvon orggis webaston kellon käyttöön?
V70 2010 D5. Suomibiili taksikäytössä ollut.
-
Onnistuu, mutta jotakin rahaa pitää maksaa softasta. Suosittelen merkkiliikettä avuksi.
-
Jos mulla on jo vida ja dice.
Vai tarvitaanko siihen erillinen softa vielä lisäksi?
Entä avaimeton käynnistys, ettei tarvis laittaa avainta aina ns.virtalukkoon vaan vois painaa starttia kun istuu kuskin penkille?
-
Oikeestaan kaikkiin noihin tarvii ladata autoon softa jonka voi ostaa Volvolta, itse asennus onnistuu Vida/dice laitteilla.
Jotain pieniä ohjelmointeja voi tehdä ilmaiseksi esimerkiksi takalasinpyyhkimen ohjelmointi jne.
-
Avaimettomuus taitaa vaatia muutakin kuin pelkän softan.
-
Ja Volvo ei kai enää myy softia/lisenssejä kiinavidoihin. Avaimettomuus menee kovan luokan ohjelmoinniksi
-
Ja Volvo ei kai enää myy softia/lisenssejä kiinavidoihin. Avaimettomuus menee kovan luokan ohjelmoinniksi
Ei kai se ole koskaan myynyt? Miksi myisi kun lisenssillä saat accessin oikeaan Vidaan. Ja kiina Dicet näyttää oikeilta, mutta sisällä ei ole ihan samaa rautaa kuin Volvolta ostetuissa.
-
Jenkkifoorumeilta ymmärsin että vidan "aitoustarkistus" softakaupassa tuli vasta viime vuosina ja aiemmin sai ostettua lyhyitä kokeilulisenssejä. Dicen ei kai tartte olla aito, sehän on vaan tietyn protokollan toteuttava modeemi.
-
Jenkkifoorumeilta ymmärsin että vidan "aitoustarkistus" softakaupassa tuli vasta viime vuosina ja aiemmin sai ostettua lyhyitä kokeilulisenssejä. Dicen ei kai tartte olla aito, sehän on vaan tietyn protokollan toteuttava modeemi.
Joo ei tarvi olla aito, mutta en tiedä tekeekö softa jotain tarkistuksia sille. Toisaalta nyt on vdash softa. Sillä voi ohjelmoida semmoisia juttuja mitkä ei ole Volvolla ja Vidalla mahdollista. Ja tuo on laillinen ohjelma.
-
Eihän se "avainkaan" ole sama avaimettomassa ja avaimellisessa, ihan eri laite ainakin 2009 mallissa.
Vidalla ladataan valmiita DICEa käyttäen koodinpätkiä ja joka koodi maksaa aina X-summan.
Paljon puhutaan tuosta VDash ohjelmasta, se ei ole koskaan oikein auennut minulle, mutta periaate on käsittääkseni ihan sama. Sinnekin täytyy maksaa joka ohjelmoinnista jotain ja sitten sieltä tulee vastineeksi sopiva koodinpätkä joka vain ladataan autoon, jotenkin näin olen ymmärtänyt.
Sitä en tiedä miten Vida suhtautuu VDash ohjelmointeihin kun auto menee huoltoon tai tulee jokin vika ?
Pahuksen kallis tuo Vidan lisenssi, saattaa olla tuhansia vuodessa. Tuttava manaili juuri äskettäin pajallaan kun oli päässyt 6kk lisenssi vanhaksi ja tietenkin silloin kun piti tehdä jotain. Joutui vain kiltisti odottamaan että firman oma "tukihenkilö" tulee uusimaan sen. Ottavat hekin sen vain 6kk kerrallaan.
-
Saiskohan vdash:lla vakionopeus säätimen ECUun liitettyä, kun volvolla maksaa +600e. :'(
-
Saa, maksoi muistaakseni 139€. Volvon hinta olisi ollut 800-850€...
-
Paljon puhutaan tuosta VDash ohjelmasta, se ei ole koskaan oikein auennut minulle, mutta periaate on käsittääkseni ihan sama. Sinnekin täytyy maksaa joka ohjelmoinnista jotain ja sitten sieltä tulee vastineeksi sopiva koodinpätkä joka vain ladataan autoon, jotenkin näin olen ymmärtänyt.
Sitä en tiedä miten Vida suhtautuu VDash ohjelmointeihin kun auto menee huoltoon tai tulee jokin vika ?
Jos huollossa joutuvat päivittämään siihen moduuliin softan jossa vdashilla ladattu softa niin se häviää. Mutta jos autolla ikää +10v niin ei Volvolla enää tule päivityksiä, ainoastaan jos jotain rikkoutuu autosta.
-
Jos huollossa joutuvat päivittämään siihen moduuliin softan jossa vdashilla ladattu softa niin se häviää. Mutta jos autolla ikää +10v niin ei Volvolla enää tule päivityksiä, ainoastaan jos jotain rikkoutuu autosta.
Eikös Vdash toimi kuitenkin jotenkin niin, että sulla on jemmassa itselläsi vielä se käännetty koodinpätkä / siirtotiedosto / whatever jonka alunperin ostit, jolloin voit se ladata päivityksen jälkeen uudestaan?
En sitten tiedä miten menee tarkistussummien yms. kanssa asia.
-
Eikös Vdash toimi kuitenkin jotenkin niin, että sulla on jemmassa itselläsi vielä se käännetty koodinpätkä / siirtotiedosto / whatever jonka alunperin ostit, jolloin voit se ladata päivityksen jälkeen uudestaan?
En sitten tiedä miten menee tarkistussummien yms. kanssa asia.
Pakko myöntää ettei mitään hajua. En ole koskaan tuota edes kokeillut. :-[ Kerran tuota koitin katsoa mutta ei ollut heidän webbisivut kovin käyttäjä ystävälliset, en löytänyt download nappulaa
-
Pakko myöntää ettei mitään hajua. En ole koskaan tuota edes kokeillut. :-[ Kerran tuota koitin katsoa mutta ei ollut heidän webbisivut kovin käyttäjä ystävälliset, en löytänyt download nappulaa
Ovat näköjään muuttaneet sivujaan. Ja nykyään löytyy osoitteesta d5t5.com.
Täältä löytyy latauslinkki ja ainakin tsekin kielellä kasapäin infoa. (kuvia voi katsella, vaikkei kielestä mitään ymmärrä! :D ) https://d5t5.com/article/vdash-volvo-diagnostic
-
Voisin kuvitella että Volvon lakimiehet kiusaa noita
-
Voisin kuvitella että Volvon lakimiehet kiusaa noita
En tiedä onko noiden myymät "softat" minkälaisia. Tuleeko oikeasti uutta binaaria vai tyyliin ladataan uusia konfiguraatioita jotka sitten tekee että autossa oleva softa toimii erillä tavalla. Eihän autojen virisoftissakaan oikeasti koodata pätkääkään. En ole tutkinut miten vanhempien Volvojen lähdekoodit, onko jossain jaossa. Muutenhan tuo softa ihan täysin niin laillinen kuin kaikki muutkin 3 osapuolen vikakoodin luku ohjelmat. Myös Kiina Dice on laillisia, siinä mielessä että ne näyttää Volvon laitteelta mutta sisältä ovat ihan eri tavaraa. Ne vain ymmärtää Volvon protokollaa. Kiina Vidat on sitten ihan rehellistä piratismia
-
Saako sit v70 mis on sähköinen käsijarru niin ohjelmoitua ns. Hill holdia. Mäkilähtöavustin näin suomeksi?
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=101273.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=101273.0) tuolla varmaan osaavat vastata paremmin
-
Saako sit v70 mis on sähköinen käsijarru niin ohjelmoitua ns. Hill holdia. Mäkilähtöavustin näin suomeksi?
Ei pysty. Ei tuolla Vidalla mitään voi ohjelmoida. Ainoastaan valmiita Volvon tekemiä ohjelmia voi ladata autoon.
Käsittääkseni V70 malliin ei ole saanut mäkilähtöavustinta edes tehtaalta, joten ei onnistu edes virallista reittiä pitkin Vidan avulla.
-
Kun peruuttaessa se lähtee kyl automatic pois päältä..
-
Kun peruuttaessa se lähtee kyl automatic pois päältä..
Irtoaa se eteenkin päin samaten kuin peruutettaessa, mutta ei se ole "hill hold" vaan automaattinen pysäköintijarru.
Vasta S/V/XC90 malleissa on tuo hill hold tai automaattijarru, miksi sitä nyt kutsutaankin.