Nyt olis Honda melkein valmis kesän rientoihin. Entinen omistaja ei ole vissiin tehny pyörälle MITÄÄN huoltoja kaiken kunnosta päätellen: Lähtökohtana huollon alkamiselle siis se, että pyörä on syksyllä ajettu sisään talliin, mutta nyt ei startatessa suostu edes lupaamaan.
Ihan oikeesti, jos katteen ruuvi näyttää tältä, SITÄ
EI ruuvata enää takaisin kun sen on saanut irti!!! Meni puoli tuntia saada vasen kylkikate veke tuon yhden ruuvin takia, jonka irroittamiseen lopulta tarvittiin iskumeisseli.
Vanha ilmanputsari oli tainnu nähdä vaihtovälinsä jo pariin kertaan, enpä muista nähneeni koskaan noin paskaista patjaa.
Tulppien vaihtamisessa tarvittiin
hienoista akrobatiaa... Tuntuu, että tuo kone olisi suunniteltu huollettavaksi pöydällä...
Tommosen laitoin läpällä lyhtyyn, saas nähdä onko siitä muuta kuin haittaa...
Kolme ja puoli litraa Castrolia koneeseen, uusi suodatin, tankin tyhjennys, uutta bensaa tilalle, ehdin hädin tuskin hipaista starttinappulaa kun kuului
WUMMMMTyönsin vielä vekottimen ulos ja käytin kuumaksi. Ottaa
huomattavasti herkemmin kierroksia kuin ennen, käyntiääni minusta muuttui mureammaksi, koneesta aiemmin kuulunut "inisevä" ääni (melkein kuin löysä laturin hihna autossa paitsi hiljaisempi) hiljeni merkittävästi, tuo etulyhty on yllättävänkin kirkas ja flekti ei toimi... Alkoi lämmöt hiipiä mittarin yläreunalle eikä ropelli tenhy mitään, joten sitä täytyy vielä kattoo samalla kun vaihtaa ketjut ja rattaat...
Sit vielä pesu, vahaus ja kunnon kiilloitus.