Kulkukoira  Proturbo

Tunkit ja pukit

  • 153 Vastauksia
  • 76689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tunkit
« Vastaus #30 : 07.04.2014, 21:50:52 »
Hiljakkoin ostin TÄLLÄSEN.
On ollu ihan näppärä, ja kohtuu tukevan oloinenkin.

Mutta ystävät rakkaat. Se tunkin lasku helpottuu, kun ei kierrä lukitusta rystyset valkosena piukkaan. Tuolla mun tunkilla onnistuu hienosti myös hidas pukin varaan laskeminen koska en yleensä kierrä sitä kovinkaan piukkaan. Ja on pysyny auto ylhäällä.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Tunkit
« Vastaus #31 : 07.04.2014, 21:59:42 »
Hiljakkoin ostin TÄLLÄSEN.
On ollu ihan näppärä, ja kohtuu tukevan oloinenkin.

Mutta ystävät rakkaat. Se tunkin lasku helpottuu, kun ei kierrä lukitusta rystyset valkosena piukkaan. Tuolla mun tunkilla onnistuu hienosti myös hidas pukin varaan laskeminen koska en yleensä kierrä sitä kovinkaan piukkaan. Ja on pysyny auto ylhäällä.

Huono puoli tuossa on, että se ei mahdu matalan auton alle. Ja jos mahtuu, siihen ei mahdu mitään väliin.  :-\

Onkohan tällä mitään vaikutusta tiivisteiden kestoikään, eli kuinka kauan tuo löysään kiertäminen pitää nostopään vielä kuorman kanssa ylhäällä?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Tunkit
« Vastaus #32 : 07.04.2014, 22:02:08 »
Huono puoli tuossa on, että se ei mahdu matalan auton alle. Ja jos mahtuu, siihen ei mahdu mitään väliin.  :-\

Onkohan tällä mitään vaikutusta tiivisteiden kestoikään, eli kuinka kauan tuo löysään kiertäminen pitää nostopään vielä kuorman kanssa ylhäällä?  ???

Tiedä nykytunkeista, mut itsellä kaksi 3tn tunkkia, toinen ~25v ja "uudempi 20v ollut käytössä ja vielä ne pitävät ylhäällä, vaikka ei tiukkaan kääntele.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Tunkit
« Vastaus #33 : 07.04.2014, 22:15:22 »
'

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Halli-huoltokorjaamonosturi-2-tonnia-15843/


Mulla on ollut käytössä tälläinen vähän aikaa. Hyvä jos tarvii nostaa korkealle, ja tuolla polkimella se käy vieläpä kohtuu nopeasti.

Miinusta tosiaan liikuteltavuudesta. Isoissa tiloissa varmasti pätevä peli, mutta jos joskus joutuu ulos pehmeälle alustalle viemään nii se on melkoista tuskaa. Varsi vois olla lyhyempi, koska noin pitkänä se hankaloittaa entisestään ahtaissa tiloissa käyttämistä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tunkit
« Vastaus #34 : 07.04.2014, 22:25:35 »
Huono puoli tuossa on, että se ei mahdu matalan auton alle. Ja jos mahtuu, siihen ei mahdu mitään väliin.  :-\

Onkohan tällä mitään vaikutusta tiivisteiden kestoikään, eli kuinka kauan tuo löysään kiertäminen pitää nostopään vielä kuorman kanssa ylhäällä?  ???
Ei ole ongelma mulla.  :pomo: Ja tunkin korvakkeista nousee ilman mitään virityksiä.

Kiristät liian piukkaan, niin ne tiivisteet painuu ja alkaa vuotamaan kun kuluu. Jos se tiiviste pysyy joustavana niin kestää vaikka kuinka kauan. Ja ATF ei ole oikea öljy tunkkiin. Mieluimmin kunnon hydrauliikkaöljy.  ;) Kallis lentokone öljy olis parasta, ei kohmetu ikinä maan pinnalla.  ::)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tunkit
« Vastaus #35 : 07.04.2014, 23:25:39 »
Mulla on ollut käytössä tälläinen vähän aikaa. Hyvä jos tarvii nostaa korkealle, ja tuolla polkimella se käy vieläpä kohtuu nopeasti.

Miinusta tosiaan liikuteltavuudesta. Isoissa tiloissa varmasti pätevä peli, mutta jos joskus joutuu ulos pehmeälle alustalle viemään nii se on melkoista tuskaa. Varsi vois olla lyhyempi, koska noin pitkänä se hankaloittaa entisestään ahtaissa tiloissa käyttämistä.

Saako sitä vartta modattua helposti omaan käyttöön sopivammaksi?

Takuuhan semmoisesta raukee varmaan kun menee välläkkää ja hitsiä näyttämään, vaikkei toimivuuteen vaikutakkaan?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Tunkit
« Vastaus #36 : 08.04.2014, 06:08:01 »
Kiristät liian piukkaan, niin ne tiivisteet painuu ja alkaa vuotamaan kun kuluu. Jos se tiiviste pysyy joustavana niin kestää vaikka kuinka kauan. Ja ATF ei ole oikea öljy tunkkiin. Mieluimmin kunnon hydrauliikkaöljy.  ;) Kallis lentokone öljy olis parasta, ei kohmetu ikinä maan pinnalla.  ::)

Hydrauliöljy, tai öljy kuin öljy, kovettaa tiivisteet aikaa myöten. Siihen voi tosin mennä aikaa. :juhau: Jos öljyn sekaan pääsee kosteutta, jähmettyy öljy kylmässä varmasti.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Tunkit
« Vastaus #37 : 08.04.2014, 09:38:58 »
Saako sitä vartta modattua helposti omaan käyttöön sopivammaksi?

Takuuhan semmoisesta raukee varmaan kun menee välläkkää ja hitsiä näyttämään, vaikkei toimivuuteen vaikutakkaan?

Kai sen sais. Siinähän on tosin tuo "lasku-ruuvi" siinä varressa, joten sen mekanismikin pitää lyhentää.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4083
  • www.vrcf.fi
Vs: Tunkit
« Vastaus #38 : 08.04.2014, 10:27:26 »
Tommonen itelläkin on mutta väri vaan koko harmaa. :)

Sama. Painaa muuten jonku 40kg ko. verme :D
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Tunkit
« Vastaus #39 : 08.04.2014, 10:52:54 »
Itellä on joku motonetin tunkki, jossa on jalkapoljin. Maksoi noin satkun ja olen ollut hemmetin tyytyväinen. Jalkapoljin nopeuttaa työskentelyä aikalailla.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tunkit
« Vastaus #40 : 08.04.2014, 11:25:25 »
Sama ominaisuus on meilläkin Motonetin tunkissa. Tulee kyllä vauhdilla alas.  :idiot2: Siinä on yksi merkittävä ero AC:n tunkkiin verrattuna.

Mulla on kans tuollainen tunkki. Uutena tuli melkein kertarysäyksellä aina alas, mutta nyt vanhemmiten on alkanut toimimaan ihan kohtuu sivistyneesti.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Tunkit
« Vastaus #41 : 08.04.2014, 11:36:55 »
Mutta ystävät rakkaat. Se tunkin lasku helpottuu, kun ei kierrä lukitusta rystyset valkosena piukkaan. Tuolla mun tunkilla onnistuu hienosti myös hidas pukin varaan laskeminen koska en yleensä kierrä sitä kovinkaan piukkaan. Ja on pysyny auto ylhäällä.

Ei sitä tarvi kovinkaan lujaan punoa kiinni nostaessa, se on silti hirmu nahkea avata kun on kuorma päällä. Ja ylipäätään tuo toimintaperiaate "kierrä takas kiinni ennenkuin laskee liikaa" on sellainen ettei tuolla pysty mitään kovin varovaisuutta tai tarkkuutta vaativaa laskemaan.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Tunkit
« Vastaus #42 : 08.04.2014, 13:20:59 »
Mulla on joku aikoinaan huutokaupasta ostettu sininen 2000 kg iso hallitunkki (muistuttaa noita AC:n tunkkeja, varsi vaan on T mallinen), merkkiä siitä ei enää näe lukea mutta lasku siinä on tarkka ja tarvittaessa hidas. Varresta nostetaan ja käännetään niin laskee, mitä vähemmän kääntää niin sitä hitaammin laskee. Laskun ventiili ei avaudu ruuvaamalla niinkuin noissa yleensä on vaan kahvaa kääntäessä varren alapäässä oleva vipu vetää laskun venttiiliä auki. Vaikka kääntää kerralla laskun tappiin auki niin ei tule rysähtämällä alas niinkuin nuo missä lasku on ruuvilla.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: Tunkit
« Vastaus #43 : 08.04.2014, 13:59:32 »
Mulla on tuollainen Bahcon 1,5T tunkki pitkällä rungolla, pitkällä vivulla ja jalkapolkimella. Todella tyytyväinen ollut ja kätevä kun pitkärunkoisen yltää esim. Amazonissa etupuskurista palkin alle tai takapäässä akselin alle ilman könyämistä. Ja 70mm minimikorkeudella on just passeli käyttiksessäkin kun normi hallitunkki on liian korkea ala-asennossaankin. Ja maksimikorkeus 610mm riittää aika pitkälle.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tunkit
« Vastaus #44 : 08.04.2014, 14:36:22 »
Tuo voisi olla muutoin hyvä, mutta hinta tarjouksessakin 355,00 EUR joten hinta korkea näin osa-aikatyölliselle.
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron