Olen lueskellut,että muillakin on ollut 10V koneella olevassa Volvossa samoja ongelmia,eivätkä ne ole ikinä selvinneet.Tässä olis jatkoa...
Lähtee käyntiin kylmänä hienosti ja käy ihan normaalisti.Kun moottori saavuttaa normaalin käyntilämpötilansa tai lähestyy sitä,kone ei enää kestä nopeaa kaasun runttausta,käy silloin ikään kuin vajailla ja kakoo ja lyö vastaan ja röpöttää,mutta ei aivasta imusarjaan.Varovaisella kaasunpainalluksella kiertää tasaisesti ja vaikka punarajalle.Kun nyt koneen sammuttaa ja yrittää käynnistää uudestaan,starttaus kakoo ja kone lyö ilkeän kuuloisesti vastaan,tuntuu että kone yrittää pyörähtää vastapäivään ja välillä starttaus tuntuu lyövän jumiin.Kaikki maadoitusjohdot on olleet irti ja kiinnityspinnat puhdistettu huolellisesti,maajohto on ehjäksi todettu mittaamalla ja samanaikaisella taivuttamisella eliminoitu katkokset.Akku on ihan uusi ja kengät tiukassa.Startti on uusi ja pluskaapeli tiukasti kiinni.
Kokeiltu/testailtu/vaihdeltu:
-Nokka-anturi
-Kampianturi
-Jakajankansi
-tulpanjohdot
-puola/sytkäkivi
-bensapumppu
Joku komponentti lämmetessään tämän aiheuttaa.Mikä?? Tyhjäkäyntiä käy silti niin taivaallisen hienosti.
Auto on ihan hiljattain katsastettu ja päästöt olivat hyvät.
Sen verran vielä taustatietoa,että autossa on luovuttajasta otettu IMMO,ECU ja niihin kuuluva virta-avain lukijarenkaaseen nidottuna.Samaa ongelmaa oli jo alkuperäisten boxien kanssa.Ne menivät vaihtoon siksi,että akku oli tyhjetessään saanut IMMOn hukkaamaan avaimen sirutiedot.
Joku ehdottaa tietysti,että jako on hypännyt.Ok,hyväksyisin selityksen jos kone reagoisi heti jo kylmästartista samoin oirein.
Auto on muuten oikein siisti ja huollettu.Kävin sillä jopa ajamassa yhtenä päivänä 40km lenkin,eikä ajossa ja ajaessa huomannut mitään outoa.Silloin vain sattui toimimaan ihan normaalisti,vastasi kaasuun hienosti,aivan sama vaikka kuinka runttasi poljinta.Kotipihassa vasta sammutin ja sitten ei millään käyntiin,sama kakominen ja rynkytys palasi.